Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2022-08-22, 22:06
Ciśnienie w oponach - logan / sandero / lodgy / dokker
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-25, 22:47   

http://www.oponeo.pl/arty..._na_zime_.htmlx

- hmmm...
 
marchewa 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 149
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-25, 22:58   

Hmmm.... W takim razie wychodzi na to że powinienem dopompować do zalecanego ciśnienia, zacisnąć zęby i wyobrazić sobie że mam regulowane nastawy zawieszenia i akurat zacięło się na opcji "sport" ;)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-26, 00:23   

Nie, wystarczy chyba po prostu dopompować jak się zrobi naprawdę chłodno (czyli przyzerowo w dzień).
 
marchewa 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 149
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-26, 08:34   

Wtedy sprawdzę na pewno. Na szczęście mam blisko na stację gdzie jest taki fajny automatyczny kompresor, więc można sprawdzać regularnie. Nię będę robił kryptoreklamy, więc powiem tylko że przeważnie są na stacjach dużego polskiego koncernu ;) Wstukujesz jakie powinno być ciśnienie, podłączasz przewód a reszta sama się robi :) Bezproblemowe nawet dla antytalentów technicznych ;)
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-10-26, 10:23   

Przy Dacii Logan, jej zawieszeniu systematyczne sprawdzanie ciśnienia ma ogromne znaczenie. Każdą różnicę można od razu wyczuć podczas jazdy. W maju zauważyłem, ze samochód odbija się od nawierzchni jak twarda piłeczka. Podjeżdżam do mechanika, a ten ze zdziwieniem stwierdza, ze obie tylne opony mają 2,3 ! Normalnie jeżdżę na 2,0 we wszystkich oponach. Ciśnienie sprawdzam 3 razy w roku (maj, sierpień, grudzień), zawsze w warsztatach, przy wymianie opon ciśnienie też jest sprawdzane. Odradzam kompresory na stacjach benzynowych, gdzie wartości pomiaru są bardzo nieprecycyjne, mocno przybliżone.
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2009-10-26, 10:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
marchewa 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 149
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-26, 11:39   

U mnie , tak jak pisałem jest teraz 2,1/2,3; ale to MCV, w dodatku z dieslem i 7-mio osobowy. A co do kompresorów na stacjach to pisałem o takim gdzie podajesz przed pompowaniem wartość ciśnienia i kompresor zajmuje się resztą, Ty ograniczasz się tylko do przyłączenia przewodu. Nie wiem czy jest to mniej precyzyjne od takiego ręcznego ciśnieniomierza u wulkanizatora gdzie tak naprawdę błąd może powodować grubość wskazówki na skali takiego urządzenia....
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-10-26, 14:58   

W żadnym ASO, u żadnego wulkanizatora nie napompowano mi nigdy tyle ile być powinno! Ale to jest właśnie polska precyzja.
Jak byłem na badaniu technicznym (fordem fusionem po 3 latach), to mechanik przyznał, że on się jeszcze nie spotkał (przed moja wizytą) z tym by we wszystkich kołach ktoś miał prawidłowe ciśnienie.


laisar napisał/a:
http://www.oponeo.pl/artykuly/v/307/1102/jakie_powinienem_miec_cisnienie_w_oponach_na_zime_.htmlx

- hmmm...


Ja to sprawdzałem wielokrotnie i z tym co piszą nie za bardzo się zgodzę - celowo obniżam ciśnienie i faktycznie łatwiej jest mi wyjechać pod górę.
Dlaczego (skoro pogarszam przyczepność)? Być może dlatego, że z lekko obniżonym ciśnieniem "przymulam" trochę auto i trudniej mu przez to zabuksować (taka jest moja hipoteza).
Ostatnio zmieniony przez wox 2009-10-26, 15:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2009-10-27, 19:37   

Bo nie wiedzą ile pompować. Zazwyczaj stoja na 2,0 i tyle dają każdemu jak leci. To z lenistwa bo wystarczy otworzyć klapkę i już wiadomo co ma być.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-10-27, 20:50   

straszna_maruda napisał/a:
Bo nie wiedzą ile pompować. Zazwyczaj stoja na 2,0 i tyle dają każdemu jak leci. To z lenistwa bo wystarczy otworzyć klapkę i już wiadomo co ma być.

Gdyby tak było, to i tak byłoby dobrze, ale co zrobić z takim "fachofcem", który pompuje w każdym kole co innego w przedziale od 2,0 do 2,8 (takie ciśnienia miałem np. po wyjeździe nowym autem z salonu).
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-10-30, 23:26   

straszna_maruda napisał/a:
To z lenistwa bo wystarczy otworzyć klapkę

Też masz na klapce?
_________________
 
Jerzy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 15
Skąd: woj. łódzkie
Wysłany: 2009-11-05, 21:43   

W instrukcji zalecają takie a nie inne ciśnienie w oponach z różnych powodów ale istotnym jest zużycie paliwa zwłaszcza w autach z słapszymi silnikami.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-11-05, 22:00   

Na ostatnim przeglądzie - jak dla mnie - stało się coś niesamowitego. Po powrocie do domu zmierzyłem ciśnienie - we wszystkich kołach było prawidłowe :shock: (przed przeglądem celowo obniżyłem). Pierwszy raz :!:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-08, 11:18   



(L - sedan; B - hatchback; K - kombi; F - furgonetka; U - pikap).

Zalecane ciśnienie zależy oczywiście od masy własnej - ale przede wszystkim chyba jednak od maksymalnej dopuszczalnej?

Kod:
Masa własna     / dopuszczalna masa całkowita [kg]:
sedan:        980 / 1540
hatchback:  980 / 1470
kombi:      1165 / 1740
van:         1144 / 1944
pikap:      1090 / 1890


Wydaje się zatem, że jeśli ktoś jeździ modelem o teoretycznie większej masie dopuszczalnej, ale w praktyce czyni to stale przy niewielkim obciążeniu, to może sobie bezpiecznie obniżyć ciśnienie do wartości odpowiadających innemu, lżejszemu modelowi... (?)

(Tylko należy wtedy pamiętać o dopompowaniu w przypadku konieczności przewiezienia dużego ładunku).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-11-09, 09:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-11-08, 18:24   

to która tabela tyczy się mcv :?: , ja przeważnie mam auto załadowane sporą masą :-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-08, 20:02   

K - jak kombi (albo F - jako furgonetka).

(Dodałem opis pod tabelkami).
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-11-09, 07:38   

No tak mam mcv kombi załadowane jak furgonetka :lol:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-09, 09:58   

No to przynajmniej od razu wiesz, ile w razie czego możesz napompować więcej gdybyś wiózł coś naprawdę ciężkiego... [:
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-11-09, 21:40   

Prawda, lepiej od razu napompuję więcej bo rzadko jeżdżę na pusto :-)
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-11-10, 07:10   

Ja u siebie zmniejszyłem o 0,2 i jest znacznie lepiej.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-11-11, 20:13   

O ile może zwiększyć się spalanie po obniżeniu ciśnienia o te np. 0,2 przy podobnym obciążeniu?
_________________
 
marcio 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV Ambiance
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 127
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Wysłany: 2009-11-11, 20:34   

Beckie napisał/a:
O ile może zwiększyć się spalanie po obniżeniu ciśnienia o te np. 0,2 przy podobnym obciążeniu?

Nie wiem, czy to w ogóle można wyliczyć, spalanie zależy jeszcze od kilku(nastu) czynników, z których tylko część jest przewidywalna. Ostatnio sprawdzałem w instrukcji mojej Dacii i wartości są takie jak w tabelkach laisara, tzn. 2,4 i 2,6.
_________________
Marek
 
jacala 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,5 dci
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 28
Skąd: trojmiasto
Wysłany: 2009-11-12, 00:17   

To mam w instrukcji do zwykłego Logana.

cisnienie.jpg
Plik ściągnięto 306 raz(y) 125,71 KB

 
browar7 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Access
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-13, 17:59   

Czytając ten post i nawiązując do tematu iż wszyscy obniżają ciśnienie w swoich oponach to ja muszę być szaleńcem pompować swoje Barumy 165 R14 do 3 barów. Na standardowym 2.1 jeździło się może komfortwo ale jakoś gumowato. A teraz jak dowaliłem do 3 barów to lepiej mi się prowadzi i bardziej żywo reaguję na ruchy kołem kierownicy. Czy jestem szalony czy tylko to moje odczucie :mrgreen:
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI Blue Marine
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-04-13, 18:02   

browar7 napisał/a:
Czytając ten post i nawiązując do tematu iż wszyscy obniżają ciśnienie w swoich oponach to ja muszę być szaleńcem pompować swoje Barumy 165 R14 do 3 barów. Na standardowym 2.1 jeździło się może komfortwo ale jakoś gumowato. A teraz jak dowaliłem do 3 barów to lepiej mi się prowadzi i bardziej żywo reaguję na ruchy kołem kierownicy. Czy jestem szalony czy tylko to moje odczucie :mrgreen:


Na pewno też zawieszenie bardziej dostanie po tyłku przy ciśnieniu 3 barów.
_________________

 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-04-13, 18:34   Re: Jakie ciśnienie w oponach

browar7 napisał/a:
Na drzwiach na naklejce jest zalecane 2.1 Bara na wszystkie koła, ale to wydaje mi się za mało, mam wrażenie jakby opony miały zbyt mało powietrza, szczególnie jeśli chodzi o przód. Dowaliłem do 3 bara i teraz lżej się kręci fajerą i jakoś autko bardziej reaguje na ruchy kierownicy.
Jak to jest z tym ciśnieniem, tym bardziej że ostatnio obiło mi się o uszy jak ktoś robił test i przy tym ciśnieniu nominalnym przy ostrym szarżowaniu w zakrętach potrafiła się opona z felgi ześliznąć.
Przy takim ciśnieniu w oponach musisz się liczyć z ich wcześniejszym zużyciem w środkowej części bieżnika.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne