Wysłany: 2021-01-02, 14:02 Problem z przewodami wysokiego napięcia.
Dzień dobry ponownie. Panowie tak jak wcześniej sandero 2,2014 r 1.2 silnik. Na początku grudnia wymieniłem przwody zaplonowe, gdyż był jeden pekniety.Minął miesiąc czasu i z powrotem jest pekniety,na dodatek jest to zawsze ten sam przewód drugi przewód od rozrządu, i zawsze pęka w tym samym miejscu. Zanim wymieniłem w grudniu to zaznacze że wcześniej wymieniłem rok wcześniej więc przetrwały rok czasu. Nie wiem może jakoś one muszą specjalnie być ułożone, bo przecież nie możliwością jest żeby co miesiąc kupować nowe przewody. Poprosze o pomoc.
Panowie edit: po dokładnym sprawdzeniu wszystkie 4 sztuki są delikatnie pękniete. Kupilem przewody NGK cena to 130 zł. Więc chyba nie są jakiejś złej jakości.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-01-02, 17:05
Mariano188, Ty to masz jakiegoś pecha z tym swoim samochodem, albo po prostu mechanicy nabijają Ciebie w butelkę, mówią , ze wymienili Ci dane elementy a je tylko ładnie wyczyścili i założyli z powrotem. Z tego co pamiętam niedawno miałeś problemy z zapłonem - szarpanie , mulenie itp. Za naszymi radami wymieniłeś Cewkę i świece zapłonowe. Przewody wymieniałeś ale chyba przed wymiana świec i cewki, może były tak odciążone przez cewkę, ze padły a;e jest to chyba mało możliwe. Miałem 2 logany z tym silnikiem, jeden na fabrycznych przewodach dojechał u mnie 80tyś km i został sprzedany i możliwe, ze dalej na nich jeździ. W drugim wymieniłem przy 44tyś km, bo miałem problemy z zapłonem a winna okazała się cewka więc przewody fabryczne nadal były sprawne. Może napisz w którym miejscu Tobie pękły, albo przekonwertuj zdjęcie na plik img poprzez ta stronę: https://pl.imgbb.com/ . Zajmuje to 10 sekund .
Zgadza się wymieniłem najpierw przewody a po około tygodniu cewke i swiece.do grudnia nie było problemu z tymi przewodami nie wiem co się dzieje czy były źle ułożone. Nigdy nie miałem większych problemów z tym autem
Swiece i cewka są wymienione na oryginały i wiem o tym bo byłem przy tym i dopilnowalem
Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2019 Posty: 297 Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2021-01-02, 19:42
Mariano188, Jeżeli nowe przewody popękały, to nie zostaje nic innego jak zareklamować.
Masz 48 miesięcy rękojmi.
To odnośnie domniemania winy po stronie przewodów.
W innym przypadku pozostaje ustalenie dlaczego nowe przewody popękały - dotyczy przypadku, jeżeli uważasz, że wina może leżeć po stronie instalacji.
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2021-01-02, 19:43, w całości zmieniany 1 raz
Na początku grudnia wymieniłem przewody, bo jeden pękł i koledzy na forum do radzili żeby wymienić od razu swiece i cewke więc kupilem oryginały i po tygodniu wymienilem. Dlatego pytań co może być przyczyną pęknięć
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-01-02, 21:25
Naprawdę dziwne. Kup jeszcze raz nowy zestaw przewodów, wymień je sam ( nic trudnego w tym silniku trwa to 3 minuty) i obserwuj. Ogólnie przy montażu nie ma możliwości aby uszkodzić te przewody żeby tak pekly, może obudowa. Filtra powietrza przypadkowo przewód przytszasnąć ale nie tak aby oslona rdzenia przewodu pękła bo jest ona z miękkiego elastycznego sylikonu
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-01-02, 23:23
Nie trzeba. pamiętaj tylko aby nie odłączać wszystkich przewodów na raz , abyś wiedział gdzie który był w cewkę. Jakiej firmy zamówiłeś tym razem przewody ?
Zamowilem NGK a macie inne jakieś sprawdzone. A czy coś by się np stało jak bym np zamienił przewód pierwszy od rozrządu z drugim? Bo dlugosciowo są podobne?
Zamowilem NGK a macie inne jakieś sprawdzone. A czy coś by się np stało jak bym np zamienił przewód pierwszy od rozrządu z drugim? Bo dlugosciowo są podobne?
Świece z zamienionymi przewodami dawałyby iskrę w nieodpowiednim momencie - bardzo nierówna praca / tak naprawdę pracowałoby pół silnika. Piszę oczywiście o niewłaściwym podłączeniu ( w złej kolejności )
_________________ Czerwone jeżdżą szybciej
Ostatnio zmieniony przez EBmazur 2021-01-03, 13:07, w całości zmieniany 1 raz
Patrzę na te fotki a zwłaszcza na pierwsze to zdaje mi się że tam nastąpiło ,, przebicie do masy ,, auta . Takie dziurki moim zdaniem to nic innego jak iskra zrobiła . Popatrz czy przewody lecą w odpowiedniej odległości od metalowych części , Może należało by w niektórych miejscach ( na łukach ) nałożyć dystansowniki plastikowe od metalu . Natomiast na drugim oprócz pęknięcia to widzę ( lub mi się zdaje ) taką nierówność ( małe zgrubienia )na przewodzie , to raczej wada takiego przewodu . Te kilkanaście tyś V musi być dobrze izolowane aby pojawiła się iskra tam gdzie trzeba ( świeca).
A powiecie mi na dwa przewody są tej samej długości, no prawie, i czy będzie różnica jak np podepne do pierwszej świecy przewód krótszy np o centymetr a do drugiego ten dłuższy, zaznaczając że tak samo będą wpiete do cewki czyli od 1 do 1 od 2 do 2 itd
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3626 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-04, 08:16
Mariano188 napisał/a:
...czy będzie różnica jak np podepne do pierwszej świecy przewód krótszy np o centymetr a do drugiego ten dłuższy...
Nie ma różnicy. Możesz sobie zmienić długości kabli, byle tylko zachować prawidłową kolejność zapłonów.
Nawet jak kupujesz kable różnych producentów, to możesz trafić na spore różnice długości- bywają ciut krótsze a częściej dłuższe niż oryginał. Ale fabryczne długości dobrane są raczej tak, aby przewód jak najlepiej się układał i nie był zbyt blisko metalowych elementów silnika czy osprzętu.
Samochód stał nie odpalany 24 godziny, dzisiaj po odpaleniu chodził normalnie po przyłączeniu na gaz po chwili zaczął mrygac Check, i tak jak by na któryś cylinder nie chodził. Podnioslem maskę dotknalem przewodów ale nic nie kopnelo. Zgasilem odpalilem ponownie i zaczął chodzić normalnie przejechalem kawałek i niby dobrze.
Czy ktoś mi może pomóc bo juz nie mam nerwów ani cierpliwości.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-01-15, 22:09
Skoro cały kład zapłonowy jest sprawny i masz zawory po regulacji, sprawdził bym kompresje na cylindrach. Moze LPG było/jest źle wyregulowane i przyczyniło się do wypalenia zaworów lub uszkodzenia gniazd zaworowych
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum