Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Duster dCi 4x4 - dziwne zachowanie napędu
Autor Wiadomość
Gawin 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 40
Skąd: Bukowina
Wysłany: 2012-03-02, 17:07   Dacia Duster dCi 4x4 - dziwne zachowanie napędu

No i stało się... w Bukowinie zaczęły się roztopy a co za tym idzie coraz trudniej wyjechać z podwórka. I tu spotkała mnie niemiła niespodzianka związana z napędem 4x4.

Aby wydostać się na drogę musiałem przedostać się przez rozmokły śnieg, no i spore nachylenie terenu. W pewnym momencie Duster się zakopał. Włączyłem tryb LOCK i nic, ani do przodu ani do tyłu.

Okazało się że przednie prawe koło jest w powietrzu, tylne lewe zakopane do połowy felgi w rozmokłym śniegu, pozostałe 2 koła na lodzie. No i zaczął się problem bo w trybie:
- 2WD kręci się przednie prawe koło ( to które jest w powietrzu)
- AUTO na zmianę kręcą się koła które stoją na lodzie ( po przekątnej)
- LOCK kręcą się koła które stoją na lodzie, po przekątnej z tą samą prędkością.
W żadnym z ustawień nie kręciło się koło które było zakopane w śniegu.

No i aby się wydostać z tej sytuacji musiałem podsypać popiołem pod przednie lewo koło tak aby złapało przyczepność na lodzie.

I tak się teraz zastanawiam czy ten typ tak ma, czy może jest to wina uszkodzonego sterownika napędu (na który czekam, a który jest przyczyną rozłączania napędu jak twierdzi ASO).
Czy może ktoś jeszcze zauważył podobne zachowanie DD 4x4?
_________________
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-03-02, 17:15   

Czy na pokładzie jest ESP?
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
Gawin 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 40
Skąd: Bukowina
Wysłany: 2012-03-02, 17:16   

Nie posiadam ESP.
_________________
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-03-02, 17:29   

Na mój rozum to wszystko jest ok, i TenTypTakMa. Brak ESP niestety będzie powodował takie psikusy. Co więcej, nie wiemy jaka była przyczepność na kole w śniegu. Hipotetycznie, gdyby było ESP, a koło w śniegu miało większa przyczepność niż to na lodzie, system zablokowałby koło znajdujące się na lodzie, i napęd poszedłby na koło w śniegu. Ale, jako ze ESP nie ma, to ja osobiście uważam , że jak już wcześniej wspomniałem, ten typ tak ma.
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-02, 18:40   

...przy czym chodzi o ASR, a nie ESP. :)
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-03-02, 19:27   

Racja, racja. ASR jest składnikiem ESP, bez którego nie występuje.
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-02, 19:54   

Zachowanie normalne. Czy kręciły się wszystkie 4 koła w trybie 4x4 lock ? To będące w powietrzu również ?

Szczerze mówiąc to jestem zaskoczony bo w takiej sytuacji kręcić się powinny koła mające mniejszy opór (to w powietrzu i to w dziurze) ale widocznie lód stawiał mniejszy opór niż dziura ;) . Ale to koło w powietrzu mnie zastanawia...

ASR teoretycznie by pomógł, gdyby nie dławił mocy silnika. A tak zdławi i silnik nie będzie miał dość siły aby wyciągnąć auto. Dlatego systemy dedykowane do terenówek są ... drogie ... i nie montowane w tanich autach (Duster, Koleos, Tiguan, itp SUVy).
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2012-03-02, 20:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-02, 20:16   

w takim razie niech ktoś mający praktyczne doświadczenie w tym temacie mnie oświeci -
mamy do pokonania odcinek trudnego terenu (grząskie błoto, głęboki śnieg itd) JAK ustawić poszczególne systemy:bieg,prędkość obrotowa silnika, 4x4,LOCK, ESP (i powiązany z nim ASR) żeby nie utknąć i zapewnić autu najlepsze możliwości pokonania przeszkody?
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-03-02, 20:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
Gawin 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 40
Skąd: Bukowina
Wysłany: 2012-03-02, 20:26   

wojtek_pl napisał/a:
Czy kręciły się wszystkie 4 koła w trybie 4x4 lock ? To będące w powietrzu również ?


Nie w trybie lock tylko 2 koła po przekątnej raczej z tą samą prędkością. Nie, to koło w powietrzu kręciło się tylko w trybie 2WD.

Natomiast jeśli chodzi o głęboki śnieg - przebijanie się przez zaspy - pod którym nie ma lodu to testowałem jedynkę i lock (zaspy sięgały do połowy drzwi) i przeszło.
_________________
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-02, 20:40   

Gawin napisał/a:
wojtek_pl napisał/a:
Czy kręciły się wszystkie 4 koła w trybie 4x4 lock ? To będące w powietrzu również ?


Nie w trybie lock tylko 2 koła po przekątnej raczej z tą samą prędkością. Nie, to koło w powietrzu kręciło się tylko w trybie 2WD.


A to bardzo dziwne. Bo kręci się to koło, które ma mniejszy opór a koło będące w powietrzu nie ma oporu...

Jeszcze pytanie: jak sprawdzałeś, które koło się kręci a które nie ?
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2012-03-02, 20:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
Gawin 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 40
Skąd: Bukowina
Wysłany: 2012-03-02, 20:51   

Żona siedziała w samochodzie i dodawała gazu a ja patrzyłem które się kręci.
_________________
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2012-03-02, 23:26   

wojtek_pl napisał/a:


ASR teoretycznie by pomógł, gdyby nie dławił mocy silnika. A tak zdławi i silnik nie będzie miał dość siły aby wyciągnąć auto. Dlatego systemy dedykowane do terenówek są ... drogie ... i nie montowane w tanich autach (Duster, Koleos, Tiguan, itp SUVy).


asr w Dd nie dławi w trybie lock. Prosimy o szczegóły w czym gorszy jest system dd z esp od drogich Oczywiście z podobnymi systemami np. X-drive?
_________________
 
SpikeMike 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 79
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2012-03-05, 16:09   

Brak ASR i ESP= brak EDL czyli elektronicznej szpery. Bez tego cały system 4x4 traci sens przy nawet lekkim wykrzyzu bo cała moc idzie w koło które utraciła przyczepność. Każdy kto miał terenowe auto z blokada centralnego dyfra będzie wiedział o co chodzi.

A poza tym warunki które opisałes ocenilbym jako trudne.
 
maurycy 



Marka: prawie Dacia
Model: prawie Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: Jeszcze w Rumunii
Wersja: Laureate
Dołączył: 28 Lut 2012
Posty: 13
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2012-03-06, 09:55   

No nie...a Ja nie wziąłem ESP,bo przy konfiguracji auta trochę wahaliśmy się z żoną co brać a co nie...i sprzedawca nam mówi że w sumie jak nie jeździmy na trasach a tylko na miejscu (górzysty teren) to to ESP nie jest aż tak potrzebne...no ręce opadają...
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-06, 10:09   

Oooo... To niezle was w balona zrobil... Gory = duzo kretych drog, czesto z zakretami bez widocznosci, za ktorymi moga sie kryc niespodzianki i wtedy ESP bardzo sie przyda podczas omijania takich niespodzianek...

Poza tym ESP za 1200 zl ? To prawie darmo w porownaniu z innymi markami...
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2012-03-06, 10:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
maurycy 



Marka: prawie Dacia
Model: prawie Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: Jeszcze w Rumunii
Wersja: Laureate
Dołączył: 28 Lut 2012
Posty: 13
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2012-03-06, 13:04   

Panowie,czy ktoś w prostych słowach (nie jestem mechanikiem) wyjaśni mi czy skoro nie będę miał ESP to 4x4 mogę sobie włożyć w......??? Całym czasem byłem w świadomości (poniekąd przez Pana sprzedawcę) że ESP jest potrzebne na normalnej drodze (czytaj nie na podjeździe na pierwszym biegu w śniegu) po to żeby przy wpadnięciu w poślizg skorygować tor jazdy...Do tego nie jest mi to potrzebne - nie miałem tego z żadnym samochodzie i jakoś przeżyłem...ale mam podjazd do domu leśną drogą ,która w zimie wiadomo jak wygląda i też nie mam zamiaru jeździć 100 km/h po tej drodze...dlatego zależało mi na napędzie 4x4...ale teraz to juz sam nie wiem...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-06, 13:19   

maurycy napisał/a:
4x4 mogę sobie włożyć w......???

Nie, ale bez ASR - który jest dostępny wyłącznie z ESP - jego [napędu 4x4x] możliwości są po prostu znacznie ograniczone... (Jak to np widać w pierwszym poście tego tematu).
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-06, 14:59   

maurycy napisał/a:
teraz to juz sam nie wiem...

Nasz klient - nasz pan.Nie wiadomo, na jakim etapie realizacji jest twoje zamówienie - nic o tym nie wspominałeś.Jeśli auto nie zostało jeszcze zmontowane, zawsze można uzupełnić zamówienie o ten system - jeden z kolegów z forum tak uczynił. Możesz również zrezygnować z odbioru już wyprodukowanego egzemplarza - przy obecnej skali popytu diler bez problemu sprzeda go praktycznie od ręki komuś innemu - i ponownie ułożyć specyfikację, jaka cię interesuje.Oznacza to niestety kolejne dwa miesiące oczekiwania. Byłem w podobnej sytuacji - mogłem odebrać w starym jeszcze roku auto bez ESP lub czekać do nowego na auto z tym układem.Wybrałem drugie wyjście i skończyło się 4 miesięcznym maratonem.

ESP jest ważnym układem bezpieczeństwa czynnego auta, który w istotny sposób wspiera optymalne działanie układu 4x4 - dotyczy to również - a może w szczególności trakcji w szczególnie trudnych warunkach drogowych - o czym miałem okazję już nieraz się przekonać
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-03-06, 15:16, w całości zmieniany 5 razy  
 
SpikeMike 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 79
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2012-03-06, 15:06   

maurycy napisał/a:
No nie...a Ja nie wziąłem ESP,bo przy konfiguracji auta trochę wahaliśmy się z żoną co brać a co nie...i sprzedawca nam mówi że w sumie jak nie jeździmy na trasach a tylko na miejscu (górzysty teren) to to ESP nie jest aż tak potrzebne...no ręce opadają...


Komentarz, że ręce opadają jest całkowicie na miejscu, jakiś skończony ******. Nie pamiętam już dokładnie ale UE robiła badania, z których wynikało, że ESP w bardzo wysokim stopniu podnosi poziom bezpieczeństwa czynnego w samochodach, dlatego jest obowiązkowe we wszystkich nowych samochodach wprowadzanych na rynek od listopada 2011. To tak abstrahując zupełnie od kwestii zwiększania możliwości terenowych tego samochodu bo ten układ mocno wspiera cały napęd 4x4.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2012-03-06, 17:45   

Dla równowagi przypomnę, jak to rok temu i więcej wszyscy dziennikarze i eksperci rozpływali się nad dzielnością terenową Dustera, kiedy ESP jeszcze nawet w planach nie było. ;-)
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-03-06, 17:58   

Kiedy jest ona ponadprzeciętna. Jednak w sytuacji wykrzyżu osi bez blokady mechanizmu różnicowego nie zdziałamy za wiele. W ŻADNYM pojeździe. Trzeba mieć to na uwadze pokonując przeszkody terenowe.
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
wojtek22 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-03-06, 17:59   

Ajtam nie było mój z 09.2010 ma
 
SpikeMike 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 79
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2012-03-06, 20:00   

eplus napisał/a:
Dla równowagi przypomnę, jak to rok temu i więcej wszyscy dziennikarze i eksperci rozpływali się nad dzielnością terenową Dustera, kiedy ESP jeszcze nawet w planach nie było. ;-)


ESP było od samego początku dostępne, tyle ze wyłącznie do wersji 1.5dCi 110 4x4. Zamawialem taką w cżerwcu 2010 czyli 3 miesiące od podjęcia produkcji.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-03-06, 21:24   

maurycy napisał/a:
Panowie,czy ktoś w prostych słowach (nie jestem mechanikiem) wyjaśni mi czy skoro nie będę miał ESP to 4x4 mogę sobie włożyć w......??? Całym czasem byłem w świadomości (poniekąd przez Pana sprzedawcę) że ESP jest potrzebne na normalnej drodze (czytaj nie na podjeździe na pierwszym biegu w śniegu) po to żeby przy wpadnięciu w poślizg skorygować tor jazdy...Do tego nie jest mi to potrzebne - nie miałem tego z żadnym samochodzie i jakoś przeżyłem...ale mam podjazd do domu leśną drogą ,która w zimie wiadomo jak wygląda i też nie mam zamiaru jeździć 100 km/h po tej drodze...dlatego zależało mi na napędzie 4x4...ale teraz to juz sam nie wiem...

Nie przejmuj się - ja jeżdżę prawie póltora roku 2x4 po drogach leśnych i polnych na co dzień i twierdzę, że jak nie będziesz miał metra śniegu to dasz radę nawet 2x4, a jak będziesz miał to nie dasz rady i 4x4 z ESP i innymi cudami. Różnica pomiędzy 2x4 i 4x4 jest przede wszystkim w błocie - czasem muszę przejeżdżać dużym rozpędem przez błotniste kawałki i na oblodzonej równej drodze , na drodze polnej zaśnieżonej więcej dają łańcuchy niż 4x4.
A kilkanaście dni temu przejechałem zaśnieżoną drogą z takimi zaspami że miejscami ryłem przodem - ale dało radę. Jak wyjechałem na asfalt to najpierw myślałem że zgubiłem obciążniki wyważające koła, bo mi strasznie drgała kierownica, ale okazało się że tylko mam felgi pełne śniegu :-D
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2012-03-06, 21:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
kisu 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 124
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2012-03-06, 21:41   

maurycy napisał/a:
Panowie,czy ktoś w prostych słowach (nie jestem mechanikiem) wyjaśni mi czy skoro nie będę miał ESP to 4x4 mogę sobie włożyć w......??? Całym czasem byłem w świadomości (poniekąd przez Pana sprzedawcę) że ESP jest potrzebne na normalnej drodze (czytaj nie na podjeździe na pierwszym biegu w śniegu) po to żeby przy wpadnięciu w poślizg skorygować tor jazdy...Do tego nie jest mi to potrzebne - nie miałem tego z żadnym samochodzie i jakoś przeżyłem...ale mam podjazd do domu leśną drogą ,która w zimie wiadomo jak wygląda i też nie mam zamiaru jeździć 100 km/h po tej drodze...dlatego zależało mi na napędzie 4x4...ale teraz to juz sam nie wiem...



popatrz tutaj - może najlepiej sam wyciągnij wnioski czy 4x4 oraz w 4x4 LOCKU coś daje - zwróć uwagę na TCF (on/off) oraz 2WD/4WD/4WD Lock -
http://www.youtube.com/watch?v=KYws-l-t0ZQ
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne