Wczoraj obecność radaru i jego wzbudzenie uratowało przód mojej SS3 przed kasacją. Jego uruchomienie pozwoliło mi na ominięcie przeszkody w połączeniu z hamowaniem awaryjnym. Nie ważne, że ktoś z przodu nawalił bo to ja uderzając w tył byłbym sprawcą. A tak barwo dla radaru....udało się
5-8 metrów....sygnał ostrzegawczy, hamowanie i ściszenie radia. Reszta była zbyt szybko.....mam automata więc mi nie zgasł ale zdążyłem przerzucić nogę na pedał hulmuca.,.
Czyli jechałeś za blisko i jeszcze masz pretensje do innego kierowcy?
To akurat dobry system i szkoda że w Dusterach go jeszcze nie było - przydaje się w miastach i jeszcze bardziej na wsi.
Czyli jechałeś za blisko i jeszcze masz pretensje do innego kierowcy?
To akurat dobry system i szkoda że w Dusterach go jeszcze nie było - przydaje się w miastach i jeszcze bardziej na wsi.
W którym dokładnie miejscu narzekam???? Chyba odwrotnie...system zadziałał i bardzo mnie to cieszy.. Podkreslilem również że to byłaby moja wina. Tym bardziej doceniłem rolę układu. Równie dobrze inny kierowca mógł zasłabnąć i też dobrze że jest taki system. Pozdrawiam.
Dlatego staram się trzymać odstęp większy niż do tej pory to robiłem, bo nigdy nie wiadomo, kiedy taki system w samochodzie przede mną wykryje "niewidzialną przeszkodę" i wkur,,,, mnie fakt jak mi się jakiś idiota w tą lukę wciska
Musi być we wszystkich nowych modelach wprowadzonych na rynek od danego momentu w czasie. Z Dacii łapią się już: Sandero + Stepway III, Logan III, Jogger, Spring. Duster nie.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1345 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-05-15, 12:30
Też żałuję że DD2 tego nie ma - podobno to kwestia płyty podłogowej (nie kumam związku, ale nie znam się). Gdyby był za dopłatą to na pewno bym się zdecydował na jej uiszczenie.
Generalnie oczywiście można deliberować że trzeba zachować bezpieczną odległość. I racja. Ale po pierwsze jesteśmy tylko ludźmi, a człowiek który coś robi czasem popełnia błędy (tylko nic nie robiący ich nie popełniają), a poza tym jest cała masa sytuacji w których my możemy jechać idealnie, zachowując bezpieczną odległość, a np. ktoś wciska się tą "bezpieczną" odległość i zaczyna nagle hamować. Nie wiem jak wy, ale w dużych miastach takich debili spotkałem wielu - oni postrzegają bezpieczny dystans między samochodami jako miejsce dla nich. A w takich sytuacjach ten system może zaoszczędzić naprawdę sporo czasu i pieniędzy.
Tylko ten system powodował że wahałem się między Loganem i Dusterem.
Algorytm, jest dla mnie zagadką, ale ostrzega dość wcześnie. Zdarzyło się, że raz przyhamował, jak mi się ktoś wciskał na pas.
Sama sygnalizacja, raz jest bardzo wcześnie, a innym razem bardzo późno. Prawdopodobnie ma znaczenie czy przeszkoda się przybliża, czy oddala. Bo jak sie ktoś wciska i przyspiesza przede mną, ja hamuje, a ostrzeżenia nie ma.
Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 329 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2022-05-23, 07:42
Skręcałem w lewo, a pani jadąca z prawej też w lewo. Miała pierszeństwo, więc dojeżdzałem powoli i gdy ona zjeżdżała ze skrzyżowania, ja już na nie wjeżdżałem. Włączył się sygnał, kontrolka na czerwono i auto lekko dohamowało. Tego dnia bardzo wiało i być może wspomogło wzbudzenie radaru. Kontrolka - czerwona, inaczej niż przy odpalaniu auta, gdy jest pomarańczowa.
Czyli coś działa
Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway III (oraz Sandero I generacja
Silnik: TCe 100 LPG (w drugiej Daćce zwykły 1.4)
Rocznik: 2022 (drugi model - 2010)
Wersja: Stepway Comfort
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 51 Skąd: pow. szydłowiecki
Wysłany: 2022-06-24, 19:29
A mnie ostatnio dwa razy w tym samym miejscu niepodziewanie się włączył! Na łuku jest taka wyspa dla pieszych z jakimś plastikowym znakiem - gdy do niej dojeżdżam i na przeciwnym pasie coś jedzie, samochód zaczyna awaryjne hamowanie przez chwilę. Za pierwszym razem aż się wystraszyłem zanim się zorientowałem, co się dzieje!
A mnie ostatnio dwa razy w tym samym miejscu niepodziewanie się włączył! Na łuku jest taka wyspa dla pieszych z jakimś plastikowym znakiem - gdy do niej dojeżdżam i na przeciwnym pasie coś jedzie, samochód zaczyna awaryjne hamowanie przez chwilę. Za pierwszym razem aż się wystraszyłem zanim się zorientowałem, co się dzieje!
Podobną sytuację miałem na autostradzie. Auto ni z gruszki ni z pietruszki nagle zaczęło gwałtownie hamować .Dobrze że zaraz za mną nic nie jechało.
Czyli to nie odosobniony przypadek.
Powiedzcie jak sprawdzić działanie tego systemu. Myslę, że w moim Jogger'ze to nie działa. Zblizając się do auta jadącego w tym samym kierunku i mając włączony tempomat nic się nie dzieje?
Na logikę powinno to działac. Jednak czy włączony tempomat tego systemu nie dezaktywuje. Tel. do serwisu może pomoże .
Dziękuję za odpowiedź. Serwis twierdzi, że powinien działać w tym przypadku? Ale jak można to sprawdzić? Czy mam wjechać w tył samochodu, aby udowodnić, że system nie działa? Bo według mnie system w moim aucie nie działa. Serwis natomiast twierdzi, że działa
W służbowej skodzie udało mi się wyzwolić ostrzeżenie. Stałem korku, korek ruszył szybko po ok 100m ostre hamowanie i system wyświetlił na liczniku ostrzeżenie. Nie wiem czy będę miał odwagę powtórzyć to w Stepway-y. Może kartony ? Ale wiadomo z serialu kartony zabijają
To samo jest z SOS, gdyby nie ciekawski kolega do dzisiaj jeździłbym z niesprawnym systemem.
Powiedzcie jak sprawdzić działanie tego systemu. Myslę, że w moim Jogger'ze to nie działa. Zblizając się do auta jadącego w tym samym kierunku i mając włączony tempomat nic się nie dzieje?
ten system reaguje w ostatniej chwili, jego głównym zadaniem jest ograniczać skutki kolizji, także trzeba być naprawdę blisko i zbliżać się z dużą różnicą prędkości by system zadziałał.
chcesz przetestować to ustaw duże pudło i spróbuj w nie wjechać.
Powiedzcie jak sprawdzić działanie tego systemu. Myslę, że w moim Jogger'ze to nie działa. Zblizając się do auta jadącego w tym samym kierunku i mając włączony tempomat nic się nie dzieje?
ten system reaguje w ostatniej chwili, jego głównym zadaniem jest ograniczać skutki kolizji, także trzeba być naprawdę blisko i zbliżać się z dużą różnicą prędkości by system zadziałał.
chcesz przetestować to ustaw duże pudło i spróbuj w nie wjechać.
Cóż zrobiłem to. Pudło miało 120 cm szerokości i 100 cm wysokości. Jechałem z prędkością około 25 km/h. Nic się nie zadziało, ale przeżyłem
Syn ma Skodę Kodiaq. Kiedyś jechaliśmy w górach. Duże wzniesienie, zima, lód. Na po poboczu idą ludzie. Nagle sztuczna "ćwierć inteligencja" stwierdziła zagrożenie i włączyła alarm oraz zablokowała hamulce. Poślizg i o mało nie wyjechaliśmy w tych ludzi, których system miał niby chronić. Wtedy pomyślałem, żeby tylko moje następne auto nie miało tego badziewia.
Cóż zrobiłem to. Pudło miało 120 cm szerokości i 100 cm wysokości. Jechałem z prędkością około 25 km/h. Nic się nie zadziało, ale przeżyłem
Prędkość niby ok - pojazdy stojące są wykrywane jeśli jedziesz z prędkością z przedziału 7-80 km/h. Ale boję się że to nie będzie tak łatwo , karton ma inne właściwości dla radaru. W instrukcji i filmie wyraźnie mowa o tym że radar wykrywa pojazdy. Mają pewnie jakiś algorytm zapobiegania fałszywemu wykryciu przeszkody i system oczekuje "auta" a nie kartonu.
U mnie system zadziałał 2 razy - raz jak ktoś "na gazetę" wpakował się na siłę na mój pas ( piszczał bez hamowania ) i raz jak gość przed moim autem nagle gwałtownie zahamował. Za drugim razem system był minimalnie szybszy od mojej reakcji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum