Do tej pory daćki były autami o stosunkowo wysokim prześwicie i krótkich przełożeniach, które to obie cechy zupełnie nie sprawdzają się przy szybkiej jeździe, natomiast umożliwiają lepsze użytkowanie na kiepskich drogach.
Mnie nie chodzi o duże prędkości, tylko o długi ostatni bieg po to, żeby jechać w ciszy i spokoju z prędkością przelotową. Nie przesadzajmy, 100-120 km/h to nie jest jakaś powalająca prędkość, a wydłużenie ostatniego przełożenia daje znaczną poprawę komfortu jazdy w takich warunkach.
Ale niewątpliwie do jazdy po rumuńskich drogach 14tej kategorii Dacia jest przystosowana nieźle :D (już niedługo zresztą sprawdzę to na własnej skórze)
maciek napisał/a:
jeszcze nikt tego nie ma, a już problemy
Odwołuję się do stereotypów, które okazują się z reguły słuszne :D Np. do VAGów ostatnia aktualizacja map jest w tej chwili z bodajże z grudnia. Ale oczywiście kibicuję, żeby ekranik okazał się przydatny - najlepiej, jakby w ogóle (kiedyś kiedyś...) można było na nim stawiać różne nawigacje...[/quote]
Nie przesadzajmy, przy tych prędkościach nie jest w daciach tragicznie.
Nie jest, byłem bardzo pozytywnie zaskoczony głośnością w "taniej, twardotworzywowej, niekupujrumuńskiegosamochodu dacii".
Widzę, że wersja Ambiance jest już całkiem nieźle wyposażona: 4 poduszki (nawet w Access), kilka opcji i prawie nie miałbym powodu kupować wyższej wersji. Chociaż pewnie z najlepszymi opcjami jak zwykle dojdzie do zjawiska "eee, w sumie Laureate jest droższe raptem o 1000zł, to może jednak dołożę...".
chyba trochę błądzisz pisząc tak o rumuńskich drogach... dużo się w Rumunii ostatnio dzieje na plus...
Słyszałem, że się poprawia i stawiam, że jest tak, jak z Czarnogórą - wszyscy twierdzą, że drogi fatalne, "nie jedźcie tą drogą Sabo", a tak naprawdę fatalne są tylko jakieś nieliczne drogi wiejskie. No ale dlatego napisałem "14-tej kategorii"
Zresztą skoro Lodgy jest niżej zawieszone, to może to znak czasów?
skoro Lodgy jest niżej zawieszone, to może to znak czasów?
Raczej świadczy o tym, w jakie rynki fabryka celuje - nie w rumuńskie, tylko krajów zachodnich: "Skoro niedostosowany logan się spodobał, to zrobimy coś bardziej dostosowanego i zapewnimy sobie zbyt".
Większość różnic pomiędzy wersjami (poza sillnikami) to pstrokato lakierowane kawałki plastiku. Jedyne sensowne dodatki to trzeci rząd siedzeń, ESP i klimatyzacja. Reszta to lakierowane pstro kawałki plastiku i trochę elektryki.
Dziwne: koło zapasowe jako płatna opcja, brak możliwości złożenia tylnej kanapy w accesie, wewnętrzne uchwyty drzwi jako szparki-magazyny na brud ( jak to odkurzyć?)
Im wyższa wersja tym bardziej cygański wystrój wnętrza. "Chromowane" klamki w prestige są, ale zapas nadal trzeba dokupić...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-18, 19:17
Na razie chwilowo jestem poza miejscem zakwaterowania ale w Piątek wieczorkiem jak się uda to zapodam test .
Na szybko mogę podać, że Lodgy 1,5 dCI 110 KM hamuje ze 100km/h 37m, głośność przy 100km/h jest 68 decybeli a przy 130 km/h 72 (niestety nie podają na których biegach).
Ostatnio zmieniony przez Seal 2012-07-20, 19:19, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum