Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wyciek /ubytek płynu chłodzącego
Autor Wiadomość
Louis79 



Marka: DACIA
Model: DUSTER 4X2
Silnik: 1.5 dCI
Rocznik: 2010 koniec KONIEC 2014 TERAZ 2018
Wersja: Prestige2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 371
Skąd: WROCŁAW/BRESLAU
Wysłany: 2012-03-15, 17:50   Wyciek /ubytek płynu chłodzącego

Witam wszystkich i od razu zacznę od pytania - czy ktoś w swoim dusterze miał przypadek wycieku płynu chłodniczego? Dziś podczas wymiany żarówki zauważyłem nagle że silnik jest cały zalany płynem chłodniczym (rozbryzgany) a w zbiorniczku zdecydowanie go ubyło. Z czego może wynikać ten wyrzut? Uszkodzona chłodnica??? Czy jakie licho? Ale przecież mam dopiero 35 tyś?? Pozdrawiam
 
Louis79 



Marka: DACIA
Model: DUSTER 4X2
Silnik: 1.5 dCI
Rocznik: 2010 koniec KONIEC 2014 TERAZ 2018
Wersja: Prestige2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 371
Skąd: WROCŁAW/BRESLAU
Wysłany: 2012-03-15, 19:30   

no wlasnie benzyna...w cliowce 1,4 już to przerabiałem i byla to uszczelka pod głowica ale diesel???przecież to nie nagrzewa się tak szybko?????????????????????
 
Louis79 



Marka: DACIA
Model: DUSTER 4X2
Silnik: 1.5 dCI
Rocznik: 2010 koniec KONIEC 2014 TERAZ 2018
Wersja: Prestige2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 371
Skąd: WROCŁAW/BRESLAU
Wysłany: 2012-03-19, 14:23   

i już wszystko ok. okazało się że jakiś plastik haczył o chłodnicę podczas jazdy i spowodował w niej dziurę. wymieniono ja na gwarancji.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-19, 14:54   

Auc... Skladali twoje auto w piatek po 15:45 czy jak ? :-/
 
akofreda 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 220
Skąd: Płock
Wysłany: 2012-03-19, 14:55   

Piątek trzynastego po trzynastej (jak za PRL-u) :-D
 
Louis79 



Marka: DACIA
Model: DUSTER 4X2
Silnik: 1.5 dCI
Rocznik: 2010 koniec KONIEC 2014 TERAZ 2018
Wersja: Prestige2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 371
Skąd: WROCŁAW/BRESLAU
Wysłany: 2012-03-19, 16:28   

jeszcze w piatek zamówili chłodnicę a w sobote załozyli. tylko co za plastik mógl zrobić dziurę w chłodnicy??czyzby jakieś rumunskie niespasowanie...
 
kubalonek 


Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 221
Skąd: Radom
Wysłany: 2012-03-19, 21:41   

mnie po mrozach pociekło z pompy ... I nie uznali mi w serwisie tego jako wady produkcyjnej ! ( padł uszczelniacz łożyska - klasyka) i to przy 28 kkm.
Zreperowałem sam. Bardzo trudno się wymienia pompę , bo trzeba zdjąć rozrząd...
no i dorzuciłem profilaktycznie nowy pasek. W plecy ok 450 zł. Nie chciało mi się z serwisem w moim wspaniałym mieście szarpać ... aczkolwiek w Stolycy powiedzieli mi że przy okazji zrobią rozrząd za 1500 zł i też wcale nie musi to być naprawa gwarancyjna. Do bani z taką gwarancją ....
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-03-19, 22:00   

kubalonek napisał/a:
mnie po mrozach pociekło z pompy ... I nie uznali mi w serwisie tego jako wady produkcyjnej ! ( padł uszczelniacz łożyska - klasyka) i to przy 28 kkm.


za łatwo się poddałeś ja bym jechał do innego serwisu :roll: :roll:
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Louis79 



Marka: DACIA
Model: DUSTER 4X2
Silnik: 1.5 dCI
Rocznik: 2010 koniec KONIEC 2014 TERAZ 2018
Wersja: Prestige2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 371
Skąd: WROCŁAW/BRESLAU
Wysłany: 2012-03-20, 19:30   

zawsze warto postraszyć centrala w wawie tak zrobiłem w przypadku renówki tekst w stylu "to zadzwonie ze skarga do renault polska w warszawie" zadziałał
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-04-05, 07:08   

U mnie zaczęła cieknąć chłodnica, ale niestety jestem już po gwarancji.
 
dino 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.6 16V z LPG
Rocznik: 2013
Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 3
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2014-02-23, 01:44   Duster Laureat 1,6 16V z LPG ubytek płynu chłodniczego

Witam, Zwracam się z prośbą o poradę.
Mam Dacie Duster 1,6 benzyna z LPG z roku 2013.
Moja sprawa dotyczy znacznego ubytku płynu chłodniczego.
Przeważnie dolewam około 500ml co 10-14 dni.
Byłem już 3 razy w ASO ale oni nie wiedzą co jest.
Czy może Panowie wiecie co może być przyczyną tego zjawiska lub mieliście podobne problemy i jak zostało to rozwiązane?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Z poważaniem,
Dino
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-02-23, 07:14   

Wlej sobie barwnik UV, kup latarkę UV i od razu znajdziesz co jest nie tak. Chyba, że jest to uszczelka pod głowicą, chociaż w rocznym aucie to dziwne by było.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2014-02-23, 07:49   

Jak miałem LPG też zdarzały mi się ubytki ale nie aż takie. Mam nadzieję, że nie dolewasz płynu jak samochód jest zimny, bo generalnie wtedy wskazanie jest do du** i jak rozgrzeje się samochód, płyn się rozszerzy i to co dolałeś idzie na glebę.
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-02-23, 08:06   

Ten plyn renault tak brudzi jak wyschnie I ma taki kolor ze latwo znalezc wyciek. Mi kiedys ciekla w clio uszczelka obudowy termostatu. Tylko jak cisnienie w ukladzie roslo. Przy spokojnej jezdzie ani kropelka nie uciekla.
Plyn w zbiorniczku jest czysty? Nie ma zanieczyszczen?
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2014-02-23, 09:46   

Zdarza się wyciek z węża instalacji LPG.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-23, 13:38   

LPG fabryczne czy diller dokładał ?
co do płynu na pewno jest coś nie tak bo ja 2 lata ani kropli nie dolałem
pewnie jakiś niegroźny wyciek bo coś nie do końca dokręcone

1.Dręczyć ASO o naprawę
2.Zmienić ASO
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-02-23, 13:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
dino 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.6 16V z LPG
Rocznik: 2013
Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 3
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2014-02-24, 02:11   

Witam Panów,
Dziękuję za posty z odpowiedziami.
Spróbuję z płynem i latarką UV.
Sprawa uszczelki pod głowicą też raczej byłaby dziwna szczególnie że auto przejechało tylko 9700km.
Płyn zawsze dolewałem do połowy zbiorniczka wyrównawczego pomiędzy minimum a maximum.Wiem że raz dolałem za dużo pod maksimum ale po kilku dniach już było w połowie.
Nie zauważyłem żadnych zanieczyszczeń w płynie.Wyglądał zawsze klarowny.
Wąż instalacji LPG też warto będzie sprawdzić a co do samej LPG,to dopłaciłem 4000PLN aby zamontowali fabrycznie.
Jeszcze raz dziękuję i na pewno dam znać na forum jak sprawa potoczyła się dalej abyście wraz z innymi mieli jasność w tej sprawie.
Dino
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-02-24, 07:24   

Wiem, że poprzednia właścicielka mojego Dustera dwa razy miała wymieniane na gwarancji przewody gumowe układu chłodniczego z powodu pęknięć. Samochód miał wtedy pół roku i rok. Może to to? Sprawdź też króćce przy chłodnicy.
Generalnie tak z typowych rzeczy powodujących ubytki to przeważnie jest obudowa termostatu lub pompa wody czasem króciec przy chłodnicy. Generalnie wszystko na gwarancji. Nie przydzwoniłeś gdzieś w terenie?
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2014-02-24, 07:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2014-02-24, 19:51   

witam
mam fiata uno , po założeniu instalacji LPG zauważyłem to samo ubywało płynu , dolewam znowu mało, ale wycieku nigdzie nie było , po jakimś czasie sytuacja się ustabilizowała , instalka LPG potrzebuje do prawidłowej pracy płynu parownik trochę go zabiera no i następuję odparowanie technologiczne , myślę że ubyło go trochę z obiegu nawet w trakcie montażu LPG , proponuję odczekać i dolewać
 
mercurysable 


Marka: DACIA
Model: DUSTER II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 19 Gru 2013
Posty: 100
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2014-02-24, 19:57   

Ja sprawdziłbym cybanty na wężach , czy są dokręcone . Następna ważna sprawa to to czy użyte trójniki są z aluminium ( ogólnie metalowe ) czy plastikowe , te plastiki potrafią strzelić tak że nawet tego nie widać , rozszerzają się przy ciśnieniu płynu chłodniczego . Jeżeli zobaczysz biały lub brązowawy osad przy wężach to tam ucieka ci płyn . Stawiam , jeżeli masz instalację "fabryczną" , że użyli plastikowych trójników .
 
dino 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.6 16V z LPG
Rocznik: 2013
Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 3
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2014-02-25, 01:11   

dziękuję za kolejne posty.
nie przydzwoniłem nigdzie w terenie.
pozdrawiam wszystkich
Dino
 
Sandy 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-07-28, 09:10   Sandero - ubytki płynu chłodniczego 1.4 MPI

Witam.
Od tygodnia jestem posiadaczem Sandero 1.4 MPI, rocznik 2010, przebieg 41000 km, pełen serwis i dokumentacja z ASO.
Zastanawia mnie ubytek płynu chłodniczego. Czy to jakaś znana przypadłość tego silnika?
Co może być przyczyną? Po przejechaniu 800 km musiałem dolać ok. 0,6 l płynu i wg mnie nadal go trochę ubywa. Na zimnym silniku ustalam stan na połowę skali pomiędzy min a max w zbiorniczku wyrównawczym.
Do tego w porównaniu do silnika VW 1.4 16V Sandero z 1.4 MPI jest bardzo słabe.
Macie jakieś podpowiedzi?
Ostatnio zmieniony przez Sandy 2014-07-28, 11:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-07-28, 09:21   

Poszukaj nieszczelności na wszystkich wężach gumowych, a szczególnie na łączeniach tam gdzie są opaski zaciskające. Tam gdzie zobaczysz jakby bały nalot na łączach to tam ucieka płyn powolutku i niezauważalnie. Najgorzej jest jak płyn ucieka wewnątrz silnika poprzez uszczelki w głowicy to wtedy zostaje wymiana uszczelki pod głowicą.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Sandy 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-07-28, 09:28   

Na razie jedynie pobieżnie obejrzałem przewody gumowe i nic niepokojącego nie rzuciło mi się w oczy. Pytanie - czy po przebiegu 40000 km mogło coś stać się z uszczelką pod głowicą..
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-07-28, 09:38   

Różnie to bywa... Oprócz uszczelki może być również nieszczelna pompa cieczy chłodzącej w silniku,uszkodzony termostat, ale to mało prawdopodobnie, "dziurawa" chłodnica lub nagrzewnica w środku pod deską rozdzielczą..... Przyczyn może być kilka.
Należy się udać do warsztatu i tam sprawdzą szczelność za pomocą dwutlenku węgla. Koszt to około 50 zł i mogą dokładniej zlokalizować usterkę.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne