Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Ciśnienie w oponach - Duster
Autor Wiadomość
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-04-09, 19:39   

Dzisiaj sprawdziłem u mnie na naklejce ciśnienie i jest:
185/65/R15 przód 2,4 tył 2,6 więc jakim cudem w dusterku jest tylko 2,0, a wulkanizator podał max 2,3. Przecież jest to 215/65/R16 i szersza. Coś mi się wydaje, że powinno być 3.0, a jeżeli tak to jest duża różnica i być może takie duże spalanie macie zwłaszcza w 1.6.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-04-09, 19:46   

Marek1603 napisał/a:
Coś mi się wydaje, że powinno być 3.0,
ale na naklejce jest napisane równo 2,0 zarówno przód jak i tył...
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-04-09, 20:04   

Wiem że jest tak napisane i to mnie właśnie dziwi. Waga porównywalna do MCV-ki. Uprzedzę następną uwagę że jest szersza opona i jednostkowy nacisk się rozkłada. W porządku ale żeby się dobrze rozkładał to musi być odpowiednie ciśnienie. Tylko jakie? Chyba jutro podjadę do kumpla.
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-04-10, 07:05   

Ja pompowałem w MCV do 3 barów wszystkie koła , auto lepiej się prowadzi i mniej spala, opony zużywały się równomiernie po 54000km było jeszcze 6-7mm bieżnika.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-04-10, 09:30   

teoria z 3 atm zamiast 2 w Dusterach i pomyłki producenta wydaje się mocno naciągana. W instrukcji jest ta sama wartość. Czyżby od 3 lat nikt się nie zorientował? :-P Sądzę że te 2 to jednak nie pomyłka. Przy dużej, wysokoprofilowej oponie ciśnienia są niższe niż przy np 15x60x185
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-04-10, 09:51   

vulcanor napisał/a:
Ja pompowałem w MCV do 3 barów wszystkie koła , auto lepiej się prowadzi i mniej spala

I ryzyko wystrzału opony, też było większe. Pamiętajcie o tym, że na oponę działają duże przeciążenia i potrzebuje ona odpowiedniego ciśnienia aby mogła to wszystko zamortyzować, a nie jak kamień, który twardszy ten pęka.
_________________
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2012-04-10, 09:56   

Należy jeszcze pamiętać o tym, że im wyższe ciśnienie w oponach tym niższy komfort jazdy oraz inne siły oddziaływują na elementy zawieszenia auta i nie tylko, po prostu część obciążeń zamiast być tłumiona przez opony, musi być tłumiona przez zawieszenie, nadwozie oraz i nasze kręgosłupy :cry: ...., ryzyko przebicia opony takze jest większe, może niewiele, ale zawsze... (Oczywiście to się tyczy głównie różnicy 2 i 3 bar)
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2012-04-10, 10:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
Joanka 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączyła: 06 Sty 2012
Posty: 35
Skąd: spod Elblaga
Wysłany: 2012-04-10, 10:18   

Dar1962 napisał/a:
teoria z 3 atm zamiast 2 w Dusterach i pomyłki producenta wydaje się mocno naciągana. W instrukcji jest ta sama wartość. Czyżby od 3 lat nikt się nie zorientował? :-P Sądzę że te 2 to jednak nie pomyłka


Ja też tak sądzę. Dlaczego? Ano dlatego, ze w innych samochodach podobnych gabarytów i właściwości zalecane ciśnienie w oponach jest podobne:

- Scenic RX4 : 2,2
- Suzuki Grand Vitara: 2,1
- Qashqai: 2,3
- Kia Sportage; 2,0
- Toyota Rav4: 2,0

Więcej mi się nie chce wpisywać... :-P
_________________
Były: kaszlak,fiesta, Corolla, mercedes 190, laguna kombi, cherokee, musso (ble), był scenic RX4 , jest ford escape (4x4), i JEST: DUSTER (4x4)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-04-10, 15:18   

No i się dowiedziałam.

Opony w dusterze są typu jak to mówią fachowcy 4X4, a tam się stosuje niższe ciśnienie ze względu na warunki w jakich może pracować tj. teren. Natomiast na asfalcie można dać nawet 2,5 ale auto może się zachowywać jak ping pong ale nie musi. Właśnie to co mówicie jak się przegnie to cierpi całe zawieszenie. Dlatego myślę, że to 2,3 jest optymalne.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-04-14, 16:00   

a ja myślę że to już zależy od osobistych uznań.

W sandero zaleca się 2.0 na przód 2.2 na tył, a ja tam najlepiej się czują przy 2.2 przód i 2.4 tył, bo imho przy zalecanych samochód gorzej zachowuje się w szybszych zakrętach (tzn. krawężniki zamiast być blisko są stanowczo ZA blisko)
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-15, 00:54   

Duzo informacji:

http://www.oponyres.pl/porady_opony.php

miedzy innymi:

"Dlaczego należy wymieniać wentyle?

Wentyl jest gwarantem szczelności koła i bardzo ważnym elementem, który ma istotny wpływ na bezpieczeństwo. Kiedy samochód jedzie z prędkością 100 km/h, w wyniku działania siły odśrodkowej wentyl powoduje bicie o mocy około 1,7 kG (jak butelka pełna wody).

W czasie użytkowania wentyl starzeje się, a jego stan pogarsza. Dlatego konieczna jest wymiana wentyli podczas każdej wymiany opon. "


Czy to ma sens czy kolejna proba naciagania na sile ? Ja wymienilem w listopadzie wentyle przy okazji zmiany opon lato -> zima.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-04-15, 00:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2012-04-15, 04:12   

- a przynajmniej jego poślinienie - i od razu wiadomo, czy jest szczelny. Koła wyważa się z wentylami, a butelka Piwniczanki czy Wentylanki mogłaby 400 lat wisieć na łożysku i na pewno żadna kulka by od tej siły nie pękła. ;) Stary czy nowy wentyl obciąża chyba podobnie. Jedynie świecąca zakrętka bardziej. :idea:

PS. Dwa razy zdarzyło mi się, że ślina wskazała wadliwy wentyl. Kosztuje on w detalu chyba 60gr, a wulkanizator w ogóle go nie dolicza, jest to jak w piekarni "rozkurz" czy w warsztacie blachowkręt. Jednak aby samemu wymienić - trzeba go mieć, spuścić powietrze, a potem godzinę pompować, więc jasne - wulkanizator zrobi to sprawniej. :->
Ostatnio zmieniony przez eplus 2012-04-15, 04:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2012-04-15, 08:02   

Cytat:



- a przynajmniej jego poślinienie - i od razu wiadomo, czy jest szczelny.

Nie zawsze.Guma w której jest wętyl parcieje i powietrze uchodzi obok wętyla. :-(
_________________
48piotr
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-15, 18:28   

eplus napisał/a:
Jednak aby samemu wymienić - trzeba go mieć, spuścić powietrze, a potem godzinę pompować, więc jasne - wulkanizator zrobi to sprawniej. :->


Owszem jak jest popsuty ale jako tzw prewencja ? Dodatkowe 10 zl nie majatek ale czy nie jest to jakies naciaganie ?
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-04-15, 18:34   

dobrym rozwiązaniem są wentyle metalowe - efektownie wyglądają przy alufeldze a jedynym elementem które ewentualnie się starzeje jest bardzo tania, gumowa uszczelka
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-04-15, 18:36, w całości zmieniany 3 razy  
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-15, 18:54   

Czyli jak zmieniac to na metalowe ?
 
Xrzysioo 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2011
Wersja: BlackLine
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-04-15, 19:02   

ja w moim Sandero - przód 2, tył 2,2 tak jak podaje producent "autostrada" (ja jeżdzę większość w trasie). Kumpel w Oplu ma 2 jako Comfort i chyba 2,4 jako Eco :)
_________________
http://vwszrot.pl/

 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-04-15, 19:37   

mekintosz napisał/a:
Czyli jak zmieniac to na metalowe ?

moim zdaniem tak, chromowane są praktycznie niezniszczalne, to inwestycja na lata - wymienia się -w razie potrzeby tylko tą malutką pierścieniową uszczelkę kosztującą grosze

50_6.jpg
Plik ściągnięto 12563 raz(y) 38,58 KB

Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-04-15, 19:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
Marrtin 


Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 109
Skąd: DW
Wysłany: 2022-04-26, 07:31   

Pobawię się w Archeologa i odkopię temat.

W Dusterze z 2013 roku faktycznie jest wartość 2.0 bar dla przodu i tyłu.

Jak to jest w nowszych daciach na tych samych oponach?

Wydaje mi się, że gdzieś widziałem 2,2 BAR dla opon 215/65R16

Wczoraj montowałem nowe koła, które były jeszcze fabrycznie napompowane do 2,5 BAR, zmniejszyłem do 2,2 bar i tak zamierzam zostawić.
 
Hipolit 



Marka: Renault
Model: Koleos II
Silnik: 2.0 dci
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2020
Posty: 122
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-04-26, 09:00   

Ja pompuję 2,6 przód i 2,4 tył. Zrobiłem na takim ciśnieniu prawie 78 tys km i nic się nie dzieje.
_________________
Duster złapał wirusa. :)
 
tomkasz 



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 253
Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-04-26, 09:24   

Marrtin napisał/a:
Jak to jest w nowszych daciach na tych samych oponach?

Wydaje mi się, że gdzieś widziałem 2,2 BAR dla opon 215/65R16


Dla 17" D2f1 na oryginalnej wklejce na drzwiach jest 2,2. Przód tył i zapasowe tak samo.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
villager 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lis 2021
Posty: 144
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2022-04-26, 19:46   

Nabijam równo - przód/tył po 2,5 bara. We wszystkich samochodach jakie miałem robiłem tak samo.
 
yeti65 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Lis 2021
Posty: 115
Skąd: Warmia
Wysłany: 2022-04-27, 04:10   

W Outlanderze, na balonach 215/70/16, było 2,6, a przy jeździe powyżej 160km/h 2,7.
I wg mnie było to stanowczo za dużo, ja trzymałem się 2,5. W Dusterze pompuję tyle ile w książce pisze.
Większość mojej jazdy to drogi lokalne i bardzo odpowiada mi miękkość Dustera.
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2022-04-27, 12:56   

Ja testowałem 2,0, 2,3 oraz 2,5... Zostałem przy 2,5 we wszystkich kołach.
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne