Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-11-10, 01:09
ogrzewanie / nagrzewnica elektryczna
Autor Wiadomość
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 250
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-09-20, 09:16   ogrzewanie / nagrzewnica elektryczna

A właśnie, jak to jest z ogrzewaniem w MCV? Żona moja któregoś ranka włączyła ogrzewanie przy zimnym silniku i twierdzi, że natychmiast podskoczyło spalanie na całej trasie? Czyżbyśmy mieli ogrzewanie elektryczne???
_________________
MCV Laureate dCi
Ostatnio zmieniony przez laisar 2021-01-29, 15:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-09-20, 11:51   

Według serwisówki wersje z dieslami posiadają w układzie wentylacji "oporniki grzejne".
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-10-14, 17:00   

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=40434#40434
laisar napisał/a:
dlatego, że diesle się wolno nagrzewają, Dacie z nimi są dodatkowo wyposażone w elektryczne elementy grzejne w układzie wentylacji


Tego "elektrycznego elementu grzejnego" nigdy nie sprawdzałem (nie szukałem) i nie wiem czy on istnieje, ale jeżeli tak, to czym sie go włącza?

Mogę potwierdzić, że nadmuch ciepłego powietrza zaczyna się właściwie dopiero po pojawieniu się 2 kresek (czyli po przejechaniu 2 - 3 km; przy obecnych temperaturach), ale po przejechaniu 8 - 10 km, to w autku już jest cieplutko (i to w MCV-ce).
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-14, 17:14   

On się powinien włączać i wyłączać nie ręcznie, a automatycznie - przekaźnikiem sterowanym czujnikiem temperatury.

A umieszczony jest obok mieszalnika w bloku wentylacji (część nr 4):

oporniki_grzejne_wentylacji_w_dieslu.png
Plik ściągnięto 15404 raz(y) 65,34 KB

Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-10-14, 17:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
flowerman 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 85KM, 1.6 16V 105
Rocznik: 2009, 2010/2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 266
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 2009-10-15, 06:00   

laisar napisał/a:
Właśnie dlatego, że diesle się wolno nagrzewają, Dacie z nimi są dodatkowo wyposażone w elektryczne elementy grzejne w układzie wentylacji. Podobno powinny działać prawie natychmiast, dając ciepłe powietrze jeszcze szybciej niż w benzyniakach...



Potwierdzam słowa Laisara.

Dziś rano wyjazd z dzieckiem do przedszkola i po ok.10-15 s lekko ciepłe powietrze leciało na szybę.

Jeden warunek: ogrzewanie i wentylator na max.


Pozdro
_________________
stan licznika: 121000 km - 20-11-2013
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-10-15, 15:54   

Dzisiaj postanowiłem dokładniej przyjrzeć się kwestii ogrzewania.

Wnioski:
- faktycznie ciepłe powietrze pojawia się w kilkanaście sekund po odpaleniu silnika, ustawieniu ogrzewania na max i włączeniu wentylatora (wystarcza na 2);
- słychać też, że coś się załącza (a później wyłącza po wyłączeniu wentylatora) i obroty silnika lekko wzrastają tak jak po włączeniu klimatyzacji (co wskazuje na zwiększenie obciążenia pracy silnika); słychać zapewne przekaźnik;
- po przejechaniu niecałego 1 km dmucha już bardzo ciepłe powietrze (mimo, że do zapalenia się 2 kresek trzeba przejechać jeszcze ze 2 km); przypuszczam, że przekaźnik wyłącza to "ogrzewanie" po zapaleniu się 2 kresek.

Potwierdzało by to istnienie "elektrycznego elementu grzejnego" w dCi.
 
marchewa 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 149
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-07, 22:30   Dziwny dźwięk pod konsolą - przekaźnik?

Zauważyłem w swoim aucie dziwne rzeczy: po porannym uruchomieniu silnika usłyszałem dziwne"pstrykanie", dźwięk taki jaki towarzyszy pracy jakiegoś przełącznika/przekaźnika. Nie wiem czy to przypadek ale dźwięk pojawia się gdy po uruchomieniu zaczynam kręcić regulatorem temperatury i prędkości nawiewu. Po usłyszeniu owego "pstryknięcia" zauważam spadek obrotów silnika, zupełnie jakby uruchamiał się jakiś spory odbiornik prądu... Ale nie włączam ani klimatyzacji, ani ogrzewania tylnej szyby... Czyżby MCV miał jakiś ukryty bonus o którym nie napisali w instrukcji??

Czy ktoś z Was zauważył podobne rzeczy?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-01-06, 12:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-11-07, 22:35   

Nie jest to przypadkiem zasługa wspominanego już nie raz na forum elektrycznego elementu grzejnego, który to występuje tylko w samochodach wyposażonych w silnik o zapłonie samoczynnym?
Może posiadacze dCi coś więcej napiszą...
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-11-07, 22:38   

Też tak myśle: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?p=69
_________________
 
marchewa 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 149
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-07, 22:45   

Czyżbym był szczęśliwym posiadaczem tego wynalazku? ;) A jeśli tak to pytanie czy to uruchamia się samo czy trzeba spełnić jakieś założone przez producenta warunki typu regulator ogrzewania na max, wentylatora na 1 lub 2...?
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-11-07, 22:49   

laisar napisał/a:
On się powinien włączać i wyłączać nie ręcznie, a automatycznie - przekaźnikiem sterowanym czujnikiem temperatury.

A umieszczony jest obok mieszalnika w bloku wentylacji (część nr 4):
_________________
 
marchewa 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 149
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-07, 22:53   

Dzięki za odpowiedź :) Jutro muszę poobserwować, bo z tego co zauważyłem to u mnie "pstryka" kilka razy, jakby się włączał i wyłączał, może nie do końca działa tak jak powinien?
 
flowerman 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 85KM, 1.6 16V 105
Rocznik: 2009, 2010/2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 266
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 2009-11-08, 08:26   

Dokładnie tak - to ten "podgrzewacz"
_________________
stan licznika: 121000 km - 20-11-2013
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-08, 10:19   

Cytat:
u mnie "pstryka" kilka razy, jakby się włączał i wyłączał, może nie do końca działa tak jak powinien?

Pewne ryzyko zapewne zawsze istnieje, ale chyba niewielkie - ponieważ ten układ jest sterowany jakimś czujnikiem temperatury, to być może przy jej aktualnych wartościach na dworze oraz na niedługich trasach po mieście słabo grzejący się silnik diesla powoduje właśnie takie (normalne?) objawy...

A obserwacja rzecz jasna w niczym nie zaszkodzi (;
 
marchewa 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 149
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-08, 18:44   

Obserwacje zostały poczynione ;) Tym razem darowałem sobie zbędne manipulacje regulatorami, ustawiłem temperaturę na maksimum, nawiew na 2, usłyszałem pstryknięcie i faktycznie po kilkunastu sekundach zaczęło lecieć troszkę cieplejsze powietrze (aczkolwiek bez szaleństwa, spodziewałem się że będzie bardziej ciepłe). Ale po kilku minutach miałem już całkiem sympatyczną temperaturę w autku :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-08, 20:30   

To ma być tylko tymczasowe wspomaganie ogrzewania, dopóki silnik się nie nagrzeje, więc nie musi być jakieś ekstra gorące.

Po drugi, to dość energochłonny element - więc trzeba by dać większy alternator, który z kolei po nagrzaniu się silnika byłby kompletnie zbędnym ciężarem.


Tak czy owak - chyba i tak przydatny element wyposażenia... zwłaszcza w taniej Dacii, nieprawdaż? (:
 
kajos32 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5dci
Wersja: Laureate
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 89
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-08, 21:06   

Ja jestem zadowolony z takiej funkcji.
 
marchewa 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 149
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-08, 23:00   

Bardzo przydatna, nie przeczę :) Jestem ciekawy jak będzie się sprawowała gdy zrobi się naprawdę zimno.

Jedno mnie tylko dziwi, dlaczego w instrukcji nie ma o tym słowa? I dlaczego dowiedziałem się o tym dopiero z forum a nie np. przy kupnie auta? Przecież warto podkreślać że jest taki przydatny gadżet, to kolejny plus dla Daci...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-09, 10:02   

Bo klienta zazwyczaj nie interesuje, w jaki sposób jest podgrzewane powietrze? (; Ważne tylko, żeby takie było, a nie, czy robi to silnik, czy oporniki...
 
Potworny 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-10, 15:05   

marchewa napisał/a:
I dlaczego dowiedziałem się o tym dopiero z forum a nie np. przy kupnie auta?

Masz rację ja też dowiedziałem się o istotnych informacjach o moim samochodzie dzięki uprzejmości innej osoby. Instrukcja obsługi jest tak lakoniczna, że ma się wrażenie, że ma służyć dla jedynie lekko rozgarniętych. Jeszcze gorzej jest w przypadku instrukcji radia firmowego :-) Ale to chyba przypadłość firmy...
A tak na marginesie, czy koledzy wiedzą, że do Sandero zaczęto montować tarcze hamulcowe wentylowane :?:
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-11-10, 19:30   

Lakoniczna instrukcja ma służyć lepszemu zarobkowi serwisów. Tak samo jak skomplikowane zabudowy silników, niedostępność przy wymianie żarówek itp. pozdr
Ostatnio zmieniony przez jurek 2009-11-10, 19:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
jantar 


Marka: Renault Clio 1.2 16V
Model: Ford Escort 1.8 TD
Silnik: 1.8 TD
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 121
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-11-11, 15:51   

marchewa napisał/a:
Bardzo przydatna, nie przeczę :) Jestem ciekawy jak będzie się sprawowała gdy zrobi się naprawdę zimno.

Jedno mnie tylko dziwi, dlaczego w instrukcji nie ma o tym słowa? I dlaczego dowiedziałem się o tym dopiero z forum a nie np. przy kupnie auta? Przecież warto podkreślać że jest taki przydatny gadżet, to kolejny plus dla Daci...


Też mnie to dziwi, ale chyba jest trochę tak jak to ktoś wcześniej napisał- pominięcie paru detali w książce powoduje pojawienie się klienta w serwisie.

Odbiór samochodu to ekscytująca chwila i wiekszość kupujących myśli zupełnie o czym innym niż o tym co mówi w tym czasie sprzedawca. Stąd przekazujemy tylko informacje pozwalające na bezproblemową eksploatację auta w pierwszych dniach użytkowania.
Ale wiesz Michał, że zawsze możesz zadzwonić :mrgreen: .
 
Potworny 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-11, 17:36   

jantar napisał/a:
powoduje pojawienie się klienta w serwisie

Jantar czy to Ty byłeś tą "inną osobą" :oops: z którą tak zajmująco i niestety krótko rozmawiałem w sobotę po południu :?:
 
marchewa 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 149
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-11, 21:50   

jantar napisał/a:
Ale wiesz Michał, że zawsze możesz zadzwonić .


Wiem że mogę zadzwonić ;-) Ale na etapie zamawiania auta tyle razy męczyłem Cię telefonami że wyczerpałem już całkowicie limit :mrgreen:
 
jantar 


Marka: Renault Clio 1.2 16V
Model: Ford Escort 1.8 TD
Silnik: 1.8 TD
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 121
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-11-12, 16:49   

Potworny napisał/a:
jantar napisał/a:
powoduje pojawienie się klienta w serwisie

Jantar czy to Ty byłeś tą "inną osobą" :oops: z którą tak zajmująco i niestety krótko rozmawiałem w sobotę po południu :?:


Jeśli to z Tobą dyskutowałem o tarczach to chyba tak :-) .
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne