Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-11-10, 01:09
ogrzewanie / nagrzewnica elektryczna
Autor Wiadomość
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-08, 16:40   

grzech napisał/a:
Alternator 98A tj. ok. 1300W


Alternator 98A to 1420 W przy napięciu 14.5 V jakie wytwarza alternator.
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-08, 18:22   

grzech napisał/a:
Grzałki w nawiewie, podgrzewające nie płyn a bezpośrednio powietrze musiałyby grzać tylko przy włączonym wentylatorze nadmuchu

I jak widać w podanych przeze mnie wcześniej linkach - w Daciach z dieslami tak to właśnie jest zrobione.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-08, 20:51   

laisar napisał/a:
grzech napisał/a:
Grzałki w nawiewie, podgrzewające nie płyn a bezpośrednio powietrze musiałyby grzać tylko przy włączonym wentylatorze nadmuchu

I jak widać w podanych przeze mnie wcześniej linkach - w Daciach z dieslami tak to właśnie jest zrobione.


Tylko nie wiem jakiej jest ta grzalka mocy, gdyz mimo jej dzialania od chwili wlaczenie wantylatora powietrze leci ledwo cieple i trzeba czekac az silnik i nagrzewnica zrobi swoje.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-01-08, 21:15   

Włączanie można zrobić na pilota i właczać jeszcze przed wejściem do auta. Wstawiasz przekaźnik w obwód zasilania wentylatora i masz wybór z grzałki lub z obiegu płynu. Problem z odpaleniem auta przy dużych mrozach.
I druga sprawa trzeba pamiętać, aby zostawić dźwignię w położeniu obiegu wewnętrznego. W przeciwnym razie odmrozisz wszystko w około. ;-) Żartowałem.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2012-01-08, 21:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-08, 22:38   

mekintosz napisał/a:
nie wiem jakiej jest ta grzalka mocy, gdyz mimo jej dzialania od chwili wlaczenie wantylatora powietrze leci ledwo cieple i trzeba czekac az silnik i nagrzewnica zrobi swoje

Pewnie słaba, ale biorąc pod uwagę, że większość modeli innych producentów podobno w ogóle nie ma tego wynalazku, to i tak jest to spory plus dla Daćki.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-01-08, 22:52   

grzech napisał/a:
Propozycja Lukasa 87 jest rozwiązaniem godnym rozważenia. Jedyny plus przy grzałkach bezpośrednio ogrzewających powietrze to taki, że szybciej leciałoby ciepłe powietrze.


no nie wiem czy szybciej leci z grzalek nadmuchu jesli pomyslimy jak szybko grzeje czajnik ktory ma 2kW grzalke to 1kW powinien bardzo szybko ogrzać mały obieg płynu tym bardziej że silnik też wydziela sporo ciepła jak dla mnie to tyllko taka grzałka płynu w małym obiegu same plusy :mrgreen: a ingerencja w przeciecie weza i wstawieniu grzalki ;-) a druga sprawa czy nasze dci posiadają grzałki płynu?? bo gdzieś przeczytałem o grzałkach nurnikowych w clio :roll: :roll:
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2012-01-08, 22:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-08, 23:15   

Lukas87 napisał/a:
gdzieś przeczytałem o grzałkach nurnikowych w clio

W Daciach nie ma - to chyba jest albo-albo: jak w wentylacji jest "farelka", to grzałek płynu już fabryka nie daje.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-01-08, 23:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-08, 23:16   

laisar napisał/a:
mekintosz napisał/a:
nie wiem jakiej jest ta grzalka mocy, gdyz mimo jej dzialania od chwili wlaczenie wantylatora powietrze leci ledwo cieple i trzeba czekac az silnik i nagrzewnica zrobi swoje

Pewnie słaba, ale biorąc pod uwagę, że większość modeli innych producentów podobno w ogóle nie ma tego wynalazku, to i tak jest to spory plus dla Daćki.



Gdyby lepiej zaprojektowali maly obwod chlodzenia, dobrali odpowiedni termostat, ktory by otwieral sie przy 85 stopniach to byc moze grzalka byla by zbedna jak w innych samochodach z silnikiem wysokopreznym ;-) Plus za probe wyjscia z sytuacji zimnego startu obronna reka - jest jakies ogrzewanie. Jakosc ogrzewania daci jest slaba - i jest to element ktory w zasadzie nie jest to sprawdzenia jazda probna, no moze zima przy odp mrozie. Teraz ciesze sie lagodna zima ale jak przymarznie to mi stopa zmarznie ;-(
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-08, 23:25   

Największym problemem dacii jest raczej zerowa izolacja, niż niewydolność nagrzewania - parametry układów są chyba niemal identyczne jak w renówkach, tyle że ciepło po prostu ucieka z puszki na wszystkie strony...
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-09, 00:27   

Moze zatem warto na poczatku w Daci polepszyc izolacje dachu, drzwi, grodzi silnika, podlogi by cieszyc sie normalanym ogrzewaniem w zimie i wydajna klimatyzacja w lecie ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-01-09, 00:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-09, 00:37   

MSZ: na pewno.
 
rafals 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Gru 2011
Posty: 29
Skąd: Pionki
Wysłany: 2012-01-10, 21:35   

Ja przy okazji rozbierałem podłogę - jest izolowana steropianem - oczywiście nie na całej powierzchni. Na ogrzewanie w Daćce nigdy nie narzekałem - pierwsza służbowa (10 kierowców 150 tys. km) i dlatego kupiłem dla siebie. Zawsze ogrzewanie było dobre - nigdy nie włączyłem na maxa. Moim zdaniem jest problem z rozprowadzeniem ciepła - brak wyprowadzenia nadmuchu na nogi (o ile z przodu jest, to z tyłu niestety nie) powoduje to, że kabina jest nierównomiernie ogrzana i dlatego z przodu jest gorąco, z tyłu zimno i trudno jest utrzymać dobrą temp. Myślę, że gdyby dorobić rozprowadzenie na nogi pasażera z tyłu, to sytuacja byłaby rozwiązana. mówię oczywiście o sedanie. Myślę, że nad tym też pomyślę jak uporam się z "szybkim nagrzaniem" - jestem raczej leniwy i nie lubię skrobać szyb w zimie - wolę jak się same "oskrobią" :-D . Dlatego teraz zabiliście mi klina Toważysze i nie wiem czy lepiej kupić grzałke do podgrzania powietrza czy wody - co będzie bardziej ekonomiczne i wydajne? Bo moim zdaniem zastosowanie obu to przeciążenie instalacji i prosty sposób na pozbycię się samochodu przez spalenie :-P . Pozdrawiam i dziękuję za takie zaangażowanie.
_________________
Rafał
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-10, 22:47   

rafals napisał/a:
brak wyprowadzenia nadmuchu na nogi (o ile z przodu jest, to z tyłu niestety nie)

Niektóre wersje posiadają (OIDP - z klimą):




rafals napisał/a:
co będzie bardziej ekonomiczne i wydajne?

Nie ma tak prosto - coś za coś: "farelka" szybciej działa, ale właśnie mniej wydajnie, natomiast grzałki płynu będą pewnie ekonomiczniejsze z punktu widzenia silnika.
 
rafals 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Gru 2011
Posty: 29
Skąd: Pionki
Wysłany: 2012-01-11, 09:42   

Właśnie takiego kanału (ogrzewania) w mojej Daci nie ma :cry: nie wiem czemu. czy można je gdzieś dokupić?
_________________
Rafał
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-11, 10:14   

rafals napisał/a:
można je gdzieś dokupić?

Używane np na Allegro, albo nówki w ASO - nazywają się "KRATKI WLOTU" i kosztują po 80 zł brutto/szt.: lewa ma ref. 6001547203, a prawa 6001547204. Potrzebne są też dwie SPINKI - ref. 7703077117, 3 zł/szt.

O montażu było dalej w przywołanym temacie.
 
rafals 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Gru 2011
Posty: 29
Skąd: Pionki
Wysłany: 2012-01-11, 23:35   

laisar napisał/a:
Używane np na Allegro, albo nówki w ASO - nazywają się "KRATKI WLOTU" i kosztują po 80 zł brutto/szt.: lewa ma ref. 6001547203, a prawa 6001547204. Potrzebne są też dwie SPINKI - ref. 7703077117, 3 zł/szt.

Powiem, że "na szybko"przejrzałem allegro i lipa, znalazłem część ale w Niemczech - też lipa, jutro sprawdzę w sklepie a jak nie to to w ASO. pozdrawiam
_________________
Rafał
Ostatnio zmieniony przez rafals 2012-01-11, 23:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
jkab 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 114
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-03-11, 22:29   

Laisar - jak to jest z tymi rozprowadzeniami do tyłu? Fabrycznie powinny być czy nie? Wydaje mi się, że w mojej MCVce tego brakuje, ale skoro nie ma tego w aucie laureate + klima to jaka wersja by to miała ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-12, 00:00   

A kto ich tam w tej fabryce wie... http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=464 - jeżeli istnieje jakaś prawidłowość, to nie udało się jej odkryć.
 
zachjan 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 64
Skąd: Skalbmierz
Wysłany: 2012-03-16, 21:00   Ogrzewanie elektryczne w dusterze DCI

Temat trochę spóźniony bo nadchodzi wiosna.
Czy w Dusterach DCI występują elektryczne grzałki powietrza w nagrzewnicy ?
Zimą porównywaliśmy z kolegą nasze Dustery DCI 110 KM.
Mój - odbiór czerwiec 2011 - ciepłe powietrze z nagrzewnicy po 6 kilometrach
Kolega - odbiór listopad 2011 - ciepłe powietrze po 2 kilometrach. Temperatury obu silników po 6 kilometrach jazdy podobe - standard - dwie krechy na wyświetlaczu. Termostaty trzymają bo kroćce wylotowe na duży obieg były zimne.
Obecnie cztery kreski pojawiają bo 3 kilometrach czyli termostat ok.
Czyżby w czerwcu sprzedawali wersję letnią - bez grzałek a w listopadzie zimową - z grzałkami ? :-) :-) :-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-16, 21:07   

zachjan napisał/a:
Czy w Dusterach DCI występują elektryczne grzałki powietrza w nagrzewnicy ?

Tak.


zachjan napisał/a:
Czyżby w czerwcu sprzedawali wersję letnią - bez grzałek a w listopadzie zimową - z grzałkami ?

Nie.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-03-16, 21:13   

być może posiada inny termostat??
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
zachjan 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 64
Skąd: Skalbmierz
Wysłany: 2012-03-16, 21:15   

Z tymi wersjami to oczywiście żart.
Może u mnie grzałki nie załączają się. Awaria bezpiecznika czy przekaźnika ?
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-03-16, 21:16   

zachjan napisał/a:
Z tymi wersjami to oczywiście żart.
Może u mnie grzałki nie załączają się. Awaria bezpiecznika czy przekaźnika ?


jak jeszcze będzie zimno koło 0 to wystarczy że na biegu jałowym włączysz dmuchawe na 1 pozycje powinno to spowodowac wzrost predkosci obrotowej
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-16, 21:22   

zachjan napisał/a:
Może u mnie grzałki nie załączają się. Awaria bezpiecznika czy przekaźnika ?

Może po prostu na krótko? Awaria też oczywiście jest możliwa, ale najlepiej to po prostu zdiagnozować u mechanika-elektryka, nie przez Internety... (;
 
z234 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5dci 85KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 61
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-03-16, 21:26   

Ja dowiadywalem sie o te grzałki w serwisie, gdyż na poczatku zimy tez myslalem ze nie dzialaja (cos padło).
Okazło sie jednak ze te grzałki włączaja sie tylko w okreslonych warunkach, poniewaz zuzywaja bardzo duzo pradu i moglby powodowac rozladowywanie akumulatora.
Obciazenie silnika, wlaczone inne odbiorniki pradu i pewnie jeszcze kilka innych rzeczy ma na zalaczenie grzalek wplyw.
Grzalki ponoc sa dwie.
Pogrzewaja temperature zaledwie o kilka stopni, co moze korzystnie wplynac na rozmrozenie szyb (i nic wiecej, komfort termiczny odrobine poprawia sie).
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne