Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-11-10, 01:09
ogrzewanie / nagrzewnica elektryczna
Autor Wiadomość
kubalonek 


Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 221
Skąd: Radom
Wysłany: 2012-10-02, 19:54   ogrzewanie / nagrzewnica elektryczna

Po 2 latach użytkowania MCV 1.5 dci, a po lekturze forum doszedłem do wniosku, że powinienem mieć elektryczne grzałki w nagrzewnicy do wspomagania ogrzewania. Czyli od razu po zapaleniu silnika (na zimno) powinno lecieć jako takie ciepłe powietrze . A u mnie nie ma... grzeje dopiero jak przejedzie ok. 5 km czyli z nagrzewnicy od silnika. Może Romki w fabryce nie włożyli jakiegoś przekaźnika? Jak to sprawdzić. Czy po prostu w ramach oszczędności TTTM??? Nie lubię zimy !
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7409
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-10-02, 20:07   

A po lekturze jakiego forum doszedłeś do takiego wniosku?

Podaj przykład gdzie jest napisane, że w 1.5 mogą być takowe zamontowane bo wyglądałoby na to, że mi coś umknęło.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2012-10-02, 20:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-10-02, 20:14   

Marek - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=69
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-02, 20:25   

@kubalonek: Jak widać z podanych przez jackthenighta linka - wystarczy sprawdzić, czy spod deski w okolice nagrzewnicy od strony kierowcy biegnie kabel, czy jest też odpowiednio podłączony pod deską oraz stan bezpiecznika. Nie ma opcji TTTM - ma działać i już. Jeśli nie będzie, to trzeba odnaleźć przyczynę - samemu lub zlecić warśtatowi.
 
kubalonek 


Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 221
Skąd: Radom
Wysłany: 2012-10-02, 20:30   

Bardzo dziękuję . Ale jednak wydaje mi się ,że powinien się szybciej nagrzewać. Coś musi być nie chalo. Gdzie jest bezpiecznik? Pod deską rozdzielczą? . Jutro sprawdzę wg rysunku . Wielkie dzięki za szybką reakcję.
Ostatnio zmieniony przez kubalonek 2012-10-02, 20:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-10-02, 21:04   

Te grzałki grzeją jak jest poniżej/w granicy 0*C a można to łatwo zaobserwować jeśli włączy się dmuchawę to obroty jałowe są podwyższone podobnie jak przy klimie
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-10-02, 21:07   

kubalonek, może trochę w innym kierunku ale myślę, że zainteresujesz się tym tematem:
http://www.daciaklub.pl/f...der=asc&start=0
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-02, 21:13   

@kubalonek: Wszystko masz na schematach w linkach od jackthenighta - w skrócie: nagrzewnica zasilana jest przez 2 przekaźniki pod deską, które włączane są przez sterownik silnika i kolejny przekaźnik w skrzynce bezpieczników w komorze silnika, a zasilane od bezpieczników umieszczonych w tym samym miejscu.

(Przy pewnej dozie ostrożności można by układ przerobić na sterowany ręcznie, np takim czasowym przyciskiem jak od podgrzewania tylnej szyby i lusterek).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-10-02, 21:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
wiciu_r 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6Mpi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 201
Skąd: Szamotuły
Wysłany: 2012-10-02, 21:21   

Innym rozwiązaniem jest zamontowanie grzałki silnika Defa. Miałem taka w citroenie ZX 1.9D, zamontowałem zamodzielnie w miejsce jednej z zaślepek silnika. Zwykły programator zegarowy za 18zł 0 5:00 rano włączał mi podgrzewanie wody w silniku i o 6:30 odpalałem ciepły silnik, nagrzewnica od razu działała. Jedyny minus, że auto musi mieć dostęp do zasilania 230V, czyli dom, garaż, ale pod blokiem ciężko.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-02, 21:53   

Lukas87 napisał/a:
Te grzałki grzeją jak jest poniżej/w granicy 0*C a można to łatwo zaobserwować jeśli włączy się dmuchawę to obroty jałowe są podwyższone podobnie jak przy klimie


Skad pewnosc, ze grzałki sie uruchamiaja przy zerze celcjusza ? Skad informacja dla komputera o temperatrurze ? U mnie niby sa ale jakies niewydolne ;-(
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-10-02, 21:58   

mekintosz napisał/a:
Lukas87 napisał/a:
Te grzałki grzeją jak jest poniżej/w granicy 0*C a można to łatwo zaobserwować jeśli włączy się dmuchawę to obroty jałowe są podwyższone podobnie jak przy klimie


Skad pewnosc, ze grzałki sie uruchamiaja przy zerze celcjusza ? Skad informacja dla komputera o temperatrurze ? U mnie niby sa ale jakies niewydolne ;-(


Chodzi o temp płynu chłodniczego albo także temp powietrza bo jest czujnik a zaobserwowałem w okolicy 0*C że grzałki się włączają gdyż wystarczyło włączyć dmuchawę i obroty automatycznie się podwyższały i leciało letnie powietrze
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7409
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-10-03, 04:55   

No faktycznie przeoczyłem. :roll: Zwłaszcza te ze stycznia tego roku. Narodziny młodego Janka.
 
wojtus 



Marka: Dacia
Model: Lodgy, Sandero
Silnik: 1.6 MPI, 1.4 MPI LPG
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 167
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2012-10-03, 10:47   

Czy to jest grzałka, o której mowa powyżej:
Zdjęcie z aukcji allegro
http://moto.allegro.pl/na...2618311768.html

grzałka.jpg
grzałka
Plik ściągnięto 335 raz(y) 43,46 KB

 
wojtus 



Marka: Dacia
Model: Lodgy, Sandero
Silnik: 1.6 MPI, 1.4 MPI LPG
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 167
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2012-10-03, 11:01   

A to jest chyba miejsce gdzie ona jest umieszczona

obudowa.jpg
Grzałka w obudowie nagrzewnicy
Plik ściągnięto 398 raz(y) 229,8 KB

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-03, 11:22   

2 x TAK (:
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-06-19, 08:53   Elektryczna nagrzewnica - co to za cudo ???

Elektryczna nagrzewnica dogrzewacz Duster Sandero

Spotkał sie ktos z czyms takim ??
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-10-09, 00:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3597
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-19, 09:05   

Zwykła grzałka w nawiewie w wersjach z niedogrzanym silnikiem diesla.
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-06-19, 09:08   

DrOzda napisał/a:
Zwykła grzałka w nawiewie w wersjach z niedogrzanym silnikiem diesla.


tzn ktorym ??? 90 czy tylko 110 ?? czy moze wszystkie diesle to maja ???
Pytam bo sie na dieslach wogole nie znam :(
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 443
Skąd: ZGY
Wysłany: 2013-06-19, 11:31   

BoloSr w obu dieslach masz grzałkę. Zimą po chwili już wieje ciepłe powietrze z nagrzewnicy dzięki temu.
Ostatnio zmieniony przez Piotrek721015 2013-06-19, 11:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-19, 16:44   

@BoloSr: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=69
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-01-17, 11:24   

Odswieze troszke temat.W DL nagrzewnica powietrza wystepuje i znajduje przy lewej nodze pasazera.Bylem ciekaw czy dziala. Dostep do wtyczki jest latwy i nie trzeba bylo nic demontowac.Wpiolem miernik bezposrednio do wytczki.Po zapaleniu auta z wylaczonym ogrzewaniem obroty okolo 1000 rpm( +2st )miernik nic nie wskazywal. Po wlaczeniu ogrzewania na poz.2 pojawilo sie napiecie 14v.Po przejechaniu okolo 500m zaczyna leciec letnie powietrze (Dziala).Po nagrzaniu sie silnika do okolo 30 st obroty spadaja na 800rpm a (nagrzewnica grzeje dalej)dopiero po osiagnieciu okolo 50st nagrzewnica sie wylacza i tu mozna powiedziec ze jak dla mnie wylacza sie za szybko bo po wylaczeniu odczuwalny jest spadek wdmuchiwanego powietrza.I tu nasowa mi sie pytanie czy mozna jakos wydluzyc czas grzania nagrzewnicy.Czy jest ona sterowana jakims termostatelm ktory mozna zmienic np. do 70st? Czy sterowana jest z kompa?.I waszym zdaniem czy mozemy wydluzyc czas pracy nagrzewnicy nie narazajac aku i alternatora na jakas awarie?

nagrzewnica DL.jpg
Plik ściągnięto 285 raz(y) 114,55 KB

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-17, 14:48   

shrek napisał/a:
Czy sterowana jest z kompa?

Tak - nie znalazłem dokładnego opisu, ale wygląda na to, że na podstawie sygnału z czujnika temperatury płynu chłodzącego.

shrek napisał/a:
czy mozna jakos wydluzyc czas grzania nagrzewnicy

Nie mam schematów do lodgy, ale ani w loganie, ani w dusterze, ani w sandero nie widziałem opcji do zmiany.

Zawsze natomiast można po prostu przerobić sterowanie - np dodając ręczny włącznik, ewentualnie także z autowyłącznikiem z dodatkowym czujnikiem temperatury.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-01-17, 18:17   

W przyszlym tygodniu zajmne sie przerobka nagrzewnicy. jak sie zalacz to slychac przekazniki odetne zasilanie cewek i podlacze na krodko na poczatek i zobaczymy co z tego wyjdzie. Nie zauwazylem zwiazku nagrzewnicy z ogrzewaniem szyb ani innymi urzadzeniami elektrycznymi .wylaczaja sie tylko tak jak pisalem przy przekroczeniu danej temp.Mam jeszcze jedno pytanie : w nagrzewnicy znajduja sie 2 grzalki sterowane 2-oma przekaznikami (wyraznie slychac ze sa zalaczane).Dlaczego zalacza sie pierwsze pierwsza a po sekundzie druga czy to ma zwiazek z ich moca i ma na celu nie obciazac alternatora zbyt duza moca w tym samym czasie ?
 
Hamil 



Marka: Dacia
Model: logan
Silnik: 1.6MPI
Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 71
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-21, 18:48   

Jak dla mnie nie wszystko kaman, ale ogólnie można poczytać tutaj o ogrzewaniu samochodowym i innych webastach. :mrgreen:
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2017-11-09, 21:14   

http://www.daciaklub.pl/f...1741391#1741391
MM napisał/a:
jest elektryczna nagrzewnica

Może się laisar wypowie odnośnie elektrycznej nagrzewnicy....... bo ja u siebie w dci w aucie z 2009 takiego wynalazku nie mam :cry:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2017-11-10, 11:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne