Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2020-12-11, 14:22
Dudus ale po co, wszystko jestes w stanie wygooglowac. Co mam dodac od siebie, ze auto mocniejsze, zrywniejsze i DPF ma wydłużone wakacje? Sprawa nie jest tania, a oszczędności znikome- ty się cieszysz i DPF, ale czy to wystarczy, żeby wyłożyć hajs?. Nie sądzę, żeby ktoś poszedł w moje ślady przy tej pojemności silnika (czym większa pojemność i moc, realne obciążenie silnika tym większe oszczędności- ma to sens dla osobówek z dużą pojemnością, busy, autobusy, ciężarówki, maszyny rolnicze, czy agregaty prądotwórcze dużej mocy).
20 L gazu starcza mi na pokonanie około 1200-1400 km, zależy czy jadę do Cro czy kręcę sie wokół domu. Masz pytania to zadawaj tutaj czy na priv, postaram się odpowiedzieć.
Mam ustawiony tryb na dodatkową moc, czyli nie mam uciętej/emulowanej dawki paliwa (tak wybrałem, bo słyszałem, że emulacja/oszczędzanie ON może powodować włączanie się kontrolki check engine)- mam normalną dawkę + dotrysk gazu, co przekłada się na to, że mniej wciskasz gaz przy tej samej prędkości, a sam ON dopala się praktycznie cały.
Dziwne, że jeszcze koncerny nie połączyły tych systemów, zaczynając z niżej półki, niż co raz bardziej kosmiczne i drogie technologie.
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2020-12-11, 15:05, w całości zmieniany 5 razy
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1962 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-12-11, 15:14
Wiesz w Google moznabzlalezc dużo różnych informacji ale uważam że skoro na forum mamy takiego rodzynka to dlaczego nie opisać ogólnego użytkowania auta z silnikiem diesla i instalacja LPG. Na LPG jeździłem, i wiem z czym to się je ale disls nigdy nie widziałem przerobione chociaż wiem że od pewnego czasu jest to praktykowane. Wychodzi na to że spalanie LPG w dieslu jest porównywalne do spalania on? Dużo km już zrobiłeś po założeniu instalki? Jakieś problemy związane z samym użytkowaniem są?
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2020-12-11, 15:29
No nie do końca, bo zbiornik ON masz 50 l, a do LPG wchodzi mi 20 l. Przy tej pojemności silnika 1,5 l zużywa około 2 l na 100 km. Dużo nie zrobiłem, bo 15 tyś, ale ja takie przebiegi generuję standardowo na przestrzeni 1,5- 2 lat, a przy pandemii to już w ogóle...
Jestem mega zadowolony, zero problemów z instalacją czy samochodem. Odczucia są wyłącznie pozytywne, ale to za mało, żeby ludzie chcieli zakładać instalacje masowo do diesli z pojemnością mniejszą niż 2.0
Na pewno kultura pracy silnika jest wyższa, w kabinie jest o wiele ciszej, gdy jedziesz na ON + LPG. Silnik na jałowych pracuje tylko na ON, dostaje obroty, obciążenie zaczyna być wtryskiwany do kolektora dolotowego gaz- ja mam dwa wtryskiwacze (do takiej pojemności wystarczające), które podają gaz zbiorczo do kolektora (sekewencja może i by się lepiej sprawdzała, ale to już przy wyższych pojemnościach, gdzie na jeden cylinder przypadałby jeden wtryskiwacz LPG), a nie bezpośrednio w okolice zaworów. W programie masz opcję oczywiście do wyboru: normalny (zbiorczo)/sekwencja (każdy cylinder osobno). Do takiej pojemności dwa wtryskiwacze są wystarczające.
Ciekawostka, do traktorów, czy agregatów prądotwórczych można kombinować- czyli butle 11 kg, jak do wózków widłowych, sterownik z benzyniaka, który można ustawić pod diesla- co znaczy brak homologacji... Przynajmniej tak było w chwili, gdy montowałem swoją- trochę czasu spędziłem z monterem. Ma to finalnie przełożenie na cenę, cała reszta użytkowników musi ponosić koszty homologacji.
Mój samochód chyba był homologowany jako pierwszy DD diesel w kraju, bo czekałem trochę na homologację...
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2020-12-11, 16:02, w całości zmieniany 6 razy
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2020-12-11, 16:20
Pod PKP stoi? Teraz jest już więcej linii "koła", bo widzę 0A? ;) Rzeszów zawsze był, jest i będzie innowacyjny... Coś wymyślą. Z CNG jest lipa, że te butle tyle ważą, ale co do emisji szkodliwych związków czy hałasu, to nie mają konkurencji. Niech je przerobią na LPG, taniej będzie. Teraz moda chyba na LPG, bo spedycja zakłada w większości instalacje do ciężarówek na LPG, a może po prostu dlatego, że w Polszy (standardowo) problem z tankowaniem CNG :)
Swoją drogą, to ładnie podrożał CNG..., pamiętam jak we Wrocławiu uruchamiali pierwszą (chyba wciąż jedyną stację), to ceny były na poziomie 36 gr...
Zapomniałem dodać, że mina i konsternacja Pani z wydziału komunikacji bezcenna...
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2020-12-11, 17:12, w całości zmieniany 7 razy
Swoją drogą, to ładnie podrożał CNG..., pamiętam jak we Wrocławiu uruchamiali pierwszą (chyba wciąż jedyną stację)
Chyba nie jedyną, pamiętam taką anegdotę: jak jedziesz nad morze, po zatankowaniu we Wrocławiu dzwoń gdzieś tam (Koszalin? nie pamiętam) i rezerwuj sobie kolejkę po tym, który właśnie zaczyna tankować. Jak dojedziesz, akurat będziesz mógł się podpiąć -- i już rano ruszasz dalej
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2020-12-12, 12:53
Dudus, Ciebie jak rozumiem najbardziej interesowałyby zdjęcia. Nie miałem dotąd potrzeby o tym pisać na forum, ale skoro wywołałeś mnie do tablicy i jest założony wątek, to dodam zdjęcia. Tak to wygląda u mnie. Parę zdjęć na szybko. Czujnik temperatury spalin i sondę widać na zdjęciach, jest jeszcze czujnik spalania stukowego na silniku między cylindrem 2 i 3, ale musi wystarczyć Wam informacja- za dużo rozbierania.
Kiedy instalacja pracuje, świeci się kontrolka.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1962 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-12-12, 17:01
Dzięki za foto. Kurcze chyba przez instalacje LPG trochę tego bałaganu pod maską się zrobiło. Nigdy nie wglebialem się w temacie LPG w Dieslu ale z tego co piszesz i tak to rozumiem, silnik nie pracuje na samym LPG tylko jest dotryskiwany. Czyli tak jak wyżej pisałeś opcja do zwykłych osobowe w ogóle nie jest opłacalna chyba że lata się codziennie duże trasy. Na przeglądzie nie czepiaja się montażu zbiornika LPG nad kołem zapasowy?. Taka instalacja kosztowała pewnie tyle co dobra instalacja LPG V generacji do benzyniaka. Kozz instalacji zwróci się pewnie po 5 latach. Ciekawe czy nie będzie problemów z odsprzedaża takiego auta
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2020-12-12, 17:28
Nie, bałagan się większy nie zrobił. Ja mam po prostu tam tyle innych rzeczy napakowane, że tak to może wyglądać na zdjęciach. W rzeczywistości nic nie leci przypadkowo ani nie wisi w powietrzu.
Wcale nie, jak umiesz szukać to znajdziesz... Dałem tyle co za instalację do benzyny choć jak zapytasz w pierwszym lepszym warsztacie to powiedzą Ci, że się nie bawią, albo ceny zaczynają się od 5 tyś. zł. Przymierzałem się do tego odkąd go kupiłem, czyli od 2015r. Wiesz jak mówią... Marzenia trzeba realizować, jak są ku temu sprzyjające okoliczności :) Nie założyłem instalacji tym bardziej z powodu szukania oszczędności...
Nie sprzedaje co 5 lat samochodów, nie jestem z tych gości, którzy gonią za nowszym modelem, czy potrzebą podniesienia sąsiadowi ciśnienia. Lubię ten samochód za wiele rzeczy, dlatego Duster, jeżeli nie spotka go na drodze dzwon, pozostanie ze mną tak długo, jak się da.
Czemu miałby nie przejść przeglądu? Butla jest przykręcona do podłogi w 4 punktach, a koło leży w koszu i jedno nie oddziałuje na drugie w żaden sposób.
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2020-12-12, 17:31, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2020-12-12, 19:52
Są same plusy. Nie zrozumiesz, póki nie wsiądziesz za kierownicę. Inwestycja dla tych co chcąc wydać kasę lub tych co chcą oszczędzać tłukąc spore ilości km. Proste.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1796 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-12-12, 21:46
Większa moc w DCi do uzyskania chipem za 1000zl.
Oj żeby to się zwróciło to chyba trzeba trzaskać powyżej 50 tysięcy na rok.
Nie neguje, te rozwiązania są pionierskie szkoda, że bez przyszłości.
Nie neguje, te rozwiązania są pionierskie szkoda, że bez przyszłości.
Ma przyszłość, bo dzięki instalacji LPG w dieslu obniżasz emisję spalin i zapewniasz sobie pełne spalanie ropy. W Niemczech, gdzie ograniczono wjazd diesli do centrów miast, instalacja ta ma duży sens, gdyż pozwala ropniakom poruszać się tak jak benzynie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum