Wiadomo, ze przez pseudoreduktor, jaki wystepuje w postaci 1 biegu w napedzie 4x4 w Dusterze, przyspieszenie do 100km/h jest o 1s gorsze, niz w wersji 4x2.
Sama roznica wagowa wynosi zaledwie 90kg, a wiec nie sadze, aby 1 dorosla osoba mogla tak spowolnic to auto.
Stad pytanie, jaka jest roznica w przyspieszeniu dustera pomiedzy wersjami 4x2, a 4x4 w przedziale predkosci 30-100km (a wiec po wrzuceniu na wyzszych obrotach 2 biegu w 4x4)?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-02-27, 23:16
Mając skrzynię szóstkę w warunkach szosowych można zastosować manewr: 2,4,6 dokręcając na dwóch niższych przełożeniach do 4 tys obr/min - sprawdzałem - auto dynamicznie przyspiesza i nie tracimy czasu na mieszanie w skrzynce. Tylko w zasadzie po co?
Mi chodzi o sam fakt.
W Dusterze z napedem na 4 kola, przelaczamy naped na tryb 2wd (1 os), osiagamy predkosci 30km/h i wrzucamy 2 bieg. Czy w tej sytuacji przyspieszenie bedzie juz podobne, jak w wersji 4x2, czy mimo to i tak bedzie dalej wolniej osiagal kolejne predkosci?
przez pseudoreduktor, jaki wystepuje w postaci 1 biegu w napedzie 4x4 w Dusterze
ja "jedynki" praktycznie w codziennej eksploatacji nie używam co pozwala zaoszczędzić jakieś tam części sekundy ale Duster "wyścigowcem" nie był, nie jest i nigdy nie będzie dlatego nie widzę sensu walki z "tą materią" ...
Wiadomo, ze przez pseudoreduktor, jaki wystepuje w postaci 1 biegu w napedzie 4x4 w Dusterze, przyspieszenie do 100km/h jest o 1s gorsze, niz w wersji 4x2.
Sama roznica wagowa wynosi zaledwie 90kg, a wiec nie sadze, aby 1 dorosla osoba mogla tak spowolnic to auto.
Stad pytanie, jaka jest roznica w przyspieszeniu dustera pomiedzy wersjami 4x2, a 4x4 w przedziale predkosci 30-100km (a wiec po wrzuceniu na wyzszych obrotach 2 biegu w 4x4)?
jak Ty chcesz porównywać te dwa modele jeśli one mają różne przełożenia w skrzyni biegów
gruszka to nie jabłko a wspólnie owoce
Roznice w przyspieszaniu biora sie z roznicy wagi i roznicy przelozen skrzyni biegow.
PS. Ruszanie z drugiego biegu, aczkolwiek dozwolone w wersji 4x4 pod pewnymi warunkami, wykonczy dosc szybko sprzeglo i/lub dwumasowe kolo zamachowe. Jak nie musze to staram sie ruszac z jedynki.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-02-28, 10:27
a ja stosuję kompromis: pierwsze odpalenie,zimny silnik, gęsty olej w przekładni - obowiązkowo z jedynki.Tak samo, kiedy auto staje pod górkę, w trudniejszym terenie, przy manewrach parkingowych itd.Od dwójki, gdy auto po wytraceniu prędkości "dotacza się" np do skrzyżowania i prędkość jest bliska zeru ale koła jeszcze choćby minimalnie kręcą
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-02-28, 10:30, w całości zmieniany 2 razy
a ja stosuję kompromis: pierwsze odpalenie,zimny silnik, gęsty olej w przekładni - obowiązkowo z jedynki.Tak samo, kiedy auto staje pod górkę, w trudniejszym terenie, przy manewrach parkingowych itd.Od dwójki, gdy auto po wytraceniu prędkości "dotacza się" np do skrzyżowania i prędkość jest bliska zeru ale koła jeszcze choćby minimalnie kręcą
to nie kompromis to normalność
dla trwałości Dustera nigdy nie ruszaj z dwójki
Naprawde chodzi mi o sam fakt, a nie o przydatnosc tych danych w rzeczywistosci, bo rajdowcem w tym aucie raczej nie zostane, tym bardziej, ze glownie ma byc uzytkowany w miescie i w terenie;).
Waga rozni sie jedynie 90kg, a wiec 1 dorosla osoba wiecej, co raczej nie wplywa znaczaco na osiagi tego auta. Na pewno na przyspieszenie wplywa przelozenie, glownie krotkie 1 biegu.
Dlatego nie pytam, jakie sa roznice w przyspieszeniu w przedziale 0-100, ale 30-100.
Hmmm, nie wiem, to nie jest moj 1 samochod, jezdzilem juz autami z silnikami 1.4 65km i 100km i 1 czy 2 osoby nigdy nie wyplywaly znaczaco na przyspieszenie.
Jezeli byla jakas roznica, to niezauwazalna, moze ok 0,2 sekundy.
Co innego w maluchu z silnikiem o pojemnosci 0,7litra, tam moze i sekunda roznicy byla;p.
Hmmm, nie wiem, to nie jest moj 1 samochod, jezdzilem juz autami z silnikami 1.4 65km i 100km i 1 czy 2 osoby nigdy nie wyplywaly znaczaco na przyspieszenie.
Jezeli byla jakas roznica, to niezauwazalna, moze ok 0,2 sekundy.
Oj wplywaly, wplywaly... Mierzyles przyspieszenia ? To, ze ci sie wydawalo to nie znaczy, ze tak bylo.
A co do Dustera to on ma rozne przelozenia wszystkich biegow w wersji 4x4 i 4x2 takze przyspieszenia na kazdym biegu beda inne w wersji 4x4 i 4x2.
Mierzylem w Astrze II, Fabii I, Golfie III i peugocie 206 (wszystkie z silnikami 1.4) oraz Maree 1.6 i Vectre 1.8. Mierzylismy w 2 badz 3 osoby, czasem 4 badz w pojedynke. Naprawde roznica znikoma.
Tzn pomiedzy 1, a 4 osobami oczywiscie byla, ale osiagala w autach z silnikami 1.4l roznice ok 0,5s, w 1.6 i 1.8 jeszcze mniejsza. Testowalem raz rowniez 2.0 tdi, no ale to juz inna moc.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-02-28, 22:29, w całości zmieniany 1 raz
a ja stosuję kompromis: pierwsze odpalenie,zimny silnik, gęsty olej w przekładni - obowiązkowo z jedynki.Tak samo, kiedy auto staje pod górkę, w trudniejszym terenie, przy manewrach parkingowych itd.Od dwójki, gdy auto po wytraceniu prędkości "dotacza się" np do skrzyżowania i prędkość jest bliska zeru ale koła jeszcze choćby minimalnie kręcą
to nie kompromis to normalność
dla trwałości Dustera nigdy nie ruszaj z dwójki
No to jak to jest naprawdę? Ja też nie ruszam z dwójki - a w instrukcji obsługi napisane jak "byk", że w wersji 4x4 rusza się z dwójki ((
no i bądź tu mądry
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-30, 07:27
tak naprawdę, to zdrowy rozsądek niech podpowiada - w dobrych warunkach na poziomej, gładkiej nawierzchni, przy rozgrzanym już silniku zapewne nic nie stoi na przeszkodzie aby zaczynać od dwójki
No to jak to jest naprawdę? Ja też nie ruszam z dwójki - a w instrukcji obsługi napisane jak "byk", że w wersji 4x4 rusza się z dwójki ((
no i bądź tu mądry
Napisali, ze pod pewnymi warunkami MOZNA ruszac z drugiego biegu a nie ze trzeba.
Skoro tak napisali to znaczy, ze mozna. Ale moim zdaniem wplywa to negatywnie na sprzeglo i dwumasowe kolo zamachowe (w dCi 110).
poza tym patrzac na katalog i predkosci na poszczegolnych biegach widac, ze w 4x4 pierwszy bieg jest wolniejszy niz jedynka w 4x2 a z kolei drugi bieg w 4x4 jest szybszy od 1 w 4x2. Znaczy ruszanie z drugiego biegu nie jest tym samym co w wersji 4x2 ruszanie z 1 i bardziej obciaza sprzeglo.
do tego każdy dochodzi indywidualnie, sytuacje na drodze oraz bieżące potrzeby/oczekiwania są różne i to kierownik a nie instrukcja decyduje jak w określonej sytuacji postąpić...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum