Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1814 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-01-07, 22:59
Zawory regulowane są mechanicznie poprzez wymianę szklanek. Jest to rozwiązanie, które od dłuższego czasu stosowane jest przez wielu producentów samochodów np Toyotę, Mazdę, Forda czy Nisaan. Regulacja zaworów za pomocą szklanek nie dyskwalifikuje silnika do montażu LPG tylko utrudnia jego serwis i zmniejsza ewentualne oszczędności bo raz na jakiś czas należy dokonać sprawdzenia jego stanu i ewentualnie jego regulacji gdzie kosztuje to w ASO chyba coś około 1000zł. Ale trzeba pamiętać, że wszystko zależy od tego jaka zostanie założona instalacja LPG i czy zostanie ona poprawnie wyregulowana. Jeżeli tak to silnik będzie nabijał tysiące km bez konieczności regulacji zaworów. wystarczy poczytać o silnikach 1.8 i 2.0 z Forda i Mazdy czy np 1.8 z Toyoty Avensis. Tam jest ten sam problem, niby silnik nie nadaje sie do gazu a gdy instalacja zostanie odpowiednio dobrana i wyregulowana silnik nakręca dziesiątki tysięcy km bez konieczności zaglądania do zaworów. Osobiście jestem zwolennikiem LPG ale nie zakładam instalacji do swojej Lodgy ponieważ po pierwsze jest jeszcze na gwarancji a po drugie nie jestem pewien czy znajdę dobrego gazownika, który dobrze zestroi mi instalację z moim silnikiem. luckyboy nie każdy silnik jest idealny Twój z Golfa również, wystarczy trochę o nim poczytać i znajdziemy informację o luzie powstającym na tłokach przy przebiegu około 100tyś km, wtedy silnik zaczyna głośno pracować jak diesel i albo możemy sie do tego przyzwyczaić albo przeprowadzić remont generalny za kilka tysiecy złotych. Z tego co wiem innym problemem dość czesto spotykanym w tym motorze jak i 1.0 16v to pojawiający się chceck engine podczas pracy na LPG dotyczący wypadania zapłony i nie pomaga tu ani wymiana świec, kabli czy cewki zapłonowej. Po prostu nie ma idealnych silników każdy się psuje i każdy ma swoje wady
dudu$, LPG zakłada się dla oszczędności, a nie dla przenoszenia wydatków. W takim tce i innych aby wymienić szklanki musisz rozbierać pół silnika, aby do nich dostać się, wymaga to demontażu wałków rozrządu czy pasków/łańcuchów - bezsensu.
Mój silnik i wiele innych, które posiadają hydrokasatory oraz sondy szerokopasmowe są idealne do LPG - sterowanie silnika nigdy nie przechodzi w OL, skład mieszanki jest cały czas kontrolowany w CL przez sondę, nawet zła regulacja LPG nie jest w stanie ubić silnika, bo mieszanka dzięki sondzie i korektom jest cały czas korygowana tzn. idealna. To nie jest moja przechwałka tylko dobra rada, jakie silniki wybrać do LPG
dudu$ napisał/a:
nie jestem pewien czy znajdę dobrego gazownika, który dobrze zestroi mi instalację z moim silnikiem
Gazownik z palca to może sobie w nosie podłubać. Aby LPG było zgrane z aptekarską dokładnością potrzebujesz sterownik z obsługą OBD, który idealnie dostroi się na gazie względem korekt np. Optima Nano https://www.youtube.com/watch?v=_QruL0AIlLk
dudu$ napisał/a:
Z tego co wiem innym problemem dość czesto spotykanym w tym motorze jak i 1.0 16v to pojawiający się chceck engine podczas pracy na LPG dotyczący wypadania zapłony i nie pomaga tu ani wymiana świec, kabli czy cewki zapłonowej.
Pierwszy raz słyszę. 1.0 16V - nie ma takiego silnika.
weź gościu przestań pisać ludziom jakieś legendy naczytane w internecie
z tą mieszanka to już naprawdę pojechałeś
Lepiej idź odmę wyczyść w tym swoim "klasyku" bo pewnie masło się zebrało i ci bagnet wystrzeli.
"hydrokasatory" Hydrauliczna kompensacja luzu zaworowego ma swoje zakresy pracy.
I teraz pytanie
Co się stanie kiedy jeden wtrysk będzie miał czasy 20-30% dłuższe od normatywnych
co zrobi sonda lambda i jak zadziała komputer wtrysków.
dudu$, LPG zakłada się dla oszczędności, a nie dla przenoszenia wydatków. W takim tce i innych aby wymienić szklanki musisz rozbierać pół silnika, aby do nich dostać się, wymaga to demontażu wałków rozrządu czy pasków/łańcuchów - bezsensu.
Mój silnik i wiele innych, które posiadają hydrokasatory oraz sondy szerokopasmowe są idealne do LPG - sterowanie silnika nigdy nie przechodzi w OL, skład mieszanki jest cały czas kontrolowany w CL przez sondę, nawet zła regulacja LPG nie jest w stanie ubić silnika, bo mieszanka dzięki sondzie i korektom jest cały czas korygowana tzn. idealna. To nie jest moja przechwałka tylko dobra rada, jakie silniki wybrać do LPG
dudu$ napisał/a:
nie jestem pewien czy znajdę dobrego gazownika, który dobrze zestroi mi instalację z moim silnikiem
Gazownik z palca to może sobie w nosie podłubać. Aby LPG było zgrane z aptekarską dokładnością potrzebujesz sterownik z obsługą OBD, który idealnie dostroi się na gazie względem korekt np. Optima Nano https://www.youtube.com/watch?v=_QruL0AIlLk
dudu$ napisał/a:
Z tego co wiem innym problemem dość czesto spotykanym w tym motorze jak i 1.0 16v to pojawiający się chceck engine podczas pracy na LPG dotyczący wypadania zapłony i nie pomaga tu ani wymiana świec, kabli czy cewki zapłonowej.
Pierwszy raz słyszę. 1.0 16V - nie ma takiego silnika.
Kiedyś kupowałem golfa 3 tdi, najzajebistrzy samochód świata, mówili... Szybko się wyłączyłem.
Z golfa 4 już wszyscy znajomi się wyleczyli :)
Witam,
Wracając do tematu zaworów w TCe to podzwoniłem po serwisach i wszyscy zgodnie twierdzą, że w wersji z fabrycznym LPG są regulowane hydraulicznie i nie jest wymagana regulacja. Te silniki mają, podobno inne głowice.
szkoda mi na ciebie czasu bo rozpowszechniasz jakieś bzdury praktycznie każdy twój post na tym forum to zbieranina plotek i internetowych domysłów
gdybyś miał jakiekolwiek wiedzę w tym temacie nie błaźnił by się na każdym kroku.
tak wygląda kompensacja hydrauliczna
Według twojej teorii olej wlewa się góry szkoda że całe nadciśnienie zeszło by od razy po obrocie wałka o 90 stopni kiedy już krzywka nie stykała by się z powierzchnią popychacza. One by i tak nigdy nie powstało ponieważ na powierzchni klawiatury nie panuję nadciśnienie. Do tego cała ta piękna teoryjka pada po jednym zdjęciu z google
https://allegro.pl/oferta/szklanka-zaworowa-renault-megane-iii-1-4-tce-7531955927
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3596 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-05, 22:53
Postanowiłem skontrolować i ewentualnie wyregulować luz zaworowy po 80 kkm.
No i miła niespodzianka , na zaworach wydechowych luz książkowy pomiędzy 0,25 a 0,30 mm, natomiast na dwóch ssących minimalnie powyżej 0,15 więc skoro już na wierzchu to go odrobinę zmniejszyłem. Koszt uszczelka za 12 PLN
https://allegro.pl/oferta/uszczelka-reinz-renault-dacia-7752513497 (ta jest z elastyczna a nie jak oryginał metalowa)
i szczelinomierz za 20 PLN :)
plus dwie godzinki spokojnego odkręcania , regulacji i dokręcania.
Wniosek taki że silnik K7M bez LPG spokojnie do tych 200 kkm bez regulacji pojeździ.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum