Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2016-03-03, 19:52
Regulacja zaworów
Autor Wiadomość
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2019-01-03, 20:03   

Czy w DD 1,6 16V nie ma czasami samo-kasujących luzy hydraulicznych popychaczy ?
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2019-01-03, 20:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-01-03, 21:12   

1,6 16V czyli K4M tak, są hydrauliczne.
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-01-07, 20:39   

http://www.daciaklub.pl/f...1774440#1774440
tomas_102 napisał/a:
A ja polecam TCe + gaz


Daj znać czy nadal polecasz jak przyjdzie regulować zawory :lol:
_________________

Ostatnio zmieniony przez laisar 2020-02-24, 17:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
tomas_102 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Tce90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lip 2018
Posty: 57
Skąd: WPU
Wysłany: 2019-01-07, 21:05   

To w TCe jest problem z zaworami?
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-01-07, 22:59   

Zawory regulowane są mechanicznie poprzez wymianę szklanek. Jest to rozwiązanie, które od dłuższego czasu stosowane jest przez wielu producentów samochodów np Toyotę, Mazdę, Forda czy Nisaan. Regulacja zaworów za pomocą szklanek nie dyskwalifikuje silnika do montażu LPG tylko utrudnia jego serwis i zmniejsza ewentualne oszczędności bo raz na jakiś czas należy dokonać sprawdzenia jego stanu i ewentualnie jego regulacji gdzie kosztuje to w ASO chyba coś około 1000zł. Ale trzeba pamiętać, że wszystko zależy od tego jaka zostanie założona instalacja LPG i czy zostanie ona poprawnie wyregulowana. Jeżeli tak to silnik będzie nabijał tysiące km bez konieczności regulacji zaworów. wystarczy poczytać o silnikach 1.8 i 2.0 z Forda i Mazdy czy np 1.8 z Toyoty Avensis. Tam jest ten sam problem, niby silnik nie nadaje sie do gazu a gdy instalacja zostanie odpowiednio dobrana i wyregulowana silnik nakręca dziesiątki tysięcy km bez konieczności zaglądania do zaworów. Osobiście jestem zwolennikiem LPG ale nie zakładam instalacji do swojej Lodgy ponieważ po pierwsze jest jeszcze na gwarancji a po drugie nie jestem pewien czy znajdę dobrego gazownika, który dobrze zestroi mi instalację z moim silnikiem. luckyboy nie każdy silnik jest idealny Twój z Golfa również, wystarczy trochę o nim poczytać i znajdziemy informację o luzie powstającym na tłokach przy przebiegu około 100tyś km, wtedy silnik zaczyna głośno pracować jak diesel i albo możemy sie do tego przyzwyczaić albo przeprowadzić remont generalny za kilka tysiecy złotych. Z tego co wiem innym problemem dość czesto spotykanym w tym motorze jak i 1.0 16v to pojawiający się chceck engine podczas pracy na LPG dotyczący wypadania zapłony i nie pomaga tu ani wymiana świec, kabli czy cewki zapłonowej. Po prostu nie ma idealnych silników każdy się psuje i każdy ma swoje wady
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-01-08, 08:54   

dudu$, LPG zakłada się dla oszczędności, a nie dla przenoszenia wydatków. W takim tce i innych aby wymienić szklanki musisz rozbierać pół silnika, aby do nich dostać się, wymaga to demontażu wałków rozrządu czy pasków/łańcuchów - bezsensu.

Mój silnik i wiele innych, które posiadają hydrokasatory oraz sondy szerokopasmowe są idealne do LPG - sterowanie silnika nigdy nie przechodzi w OL, skład mieszanki jest cały czas kontrolowany w CL przez sondę, nawet zła regulacja LPG nie jest w stanie ubić silnika, bo mieszanka dzięki sondzie i korektom jest cały czas korygowana tzn. idealna. To nie jest moja przechwałka tylko dobra rada, jakie silniki wybrać do LPG

dudu$ napisał/a:
nie jestem pewien czy znajdę dobrego gazownika, który dobrze zestroi mi instalację z moim silnikiem


Gazownik z palca to może sobie w nosie podłubać. Aby LPG było zgrane z aptekarską dokładnością potrzebujesz sterownik z obsługą OBD, który idealnie dostroi się na gazie względem korekt np. Optima Nano https://www.youtube.com/watch?v=_QruL0AIlLk

dudu$ napisał/a:
Z tego co wiem innym problemem dość czesto spotykanym w tym motorze jak i 1.0 16v to pojawiający się chceck engine podczas pracy na LPG dotyczący wypadania zapłony i nie pomaga tu ani wymiana świec, kabli czy cewki zapłonowej.


Pierwszy raz słyszę. 1.0 16V - nie ma takiego silnika.
_________________

 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-01-08, 22:23   

weź gościu przestań pisać ludziom jakieś legendy naczytane w internecie
z tą mieszanka to już naprawdę pojechałeś

Lepiej idź odmę wyczyść w tym swoim "klasyku" bo pewnie masło się zebrało i ci bagnet wystrzeli.
"hydrokasatory" Hydrauliczna kompensacja luzu zaworowego ma swoje zakresy pracy.

I teraz pytanie
Co się stanie kiedy jeden wtrysk będzie miał czasy 20-30% dłuższe od normatywnych
co zrobi sonda lambda i jak zadziała komputer wtrysków.
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-01-12, 00:58   

luckyboy napisał/a:
dudu$, LPG zakłada się dla oszczędności, a nie dla przenoszenia wydatków. W takim tce i innych aby wymienić szklanki musisz rozbierać pół silnika, aby do nich dostać się, wymaga to demontażu wałków rozrządu czy pasków/łańcuchów - bezsensu.

Mój silnik i wiele innych, które posiadają hydrokasatory oraz sondy szerokopasmowe są idealne do LPG - sterowanie silnika nigdy nie przechodzi w OL, skład mieszanki jest cały czas kontrolowany w CL przez sondę, nawet zła regulacja LPG nie jest w stanie ubić silnika, bo mieszanka dzięki sondzie i korektom jest cały czas korygowana tzn. idealna. To nie jest moja przechwałka tylko dobra rada, jakie silniki wybrać do LPG

dudu$ napisał/a:
nie jestem pewien czy znajdę dobrego gazownika, który dobrze zestroi mi instalację z moim silnikiem


Gazownik z palca to może sobie w nosie podłubać. Aby LPG było zgrane z aptekarską dokładnością potrzebujesz sterownik z obsługą OBD, który idealnie dostroi się na gazie względem korekt np. Optima Nano https://www.youtube.com/watch?v=_QruL0AIlLk

dudu$ napisał/a:
Z tego co wiem innym problemem dość czesto spotykanym w tym motorze jak i 1.0 16v to pojawiający się chceck engine podczas pracy na LPG dotyczący wypadania zapłony i nie pomaga tu ani wymiana świec, kabli czy cewki zapłonowej.


Pierwszy raz słyszę. 1.0 16V - nie ma takiego silnika.



Kiedyś kupowałem golfa 3 tdi, najzajebistrzy samochód świata, mówili... Szybko się wyłączyłem.
Z golfa 4 już wszyscy znajomi się wyleczyli :)
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
tomas_102 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Tce90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lip 2018
Posty: 57
Skąd: WPU
Wysłany: 2019-01-24, 22:16   

Witam,
Wracając do tematu zaworów w TCe to podzwoniłem po serwisach i wszyscy zgodnie twierdzą, że w wersji z fabrycznym LPG są regulowane hydraulicznie i nie jest wymagana regulacja. Te silniki mają, podobno inne głowice.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-01-26, 13:30   

a co to jest

Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-01-26, 13:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2019-01-26, 14:03   

Fruxo napisał/a:
a co to jest
10 - szklanki
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-01-26, 15:26   

to sie akademicko nazywa popychacz zaworowy bez kompensacji
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-01-26, 15:56   

Fruxo napisał/a:
to sie akademicko nazywa popychacz zaworowy bez kompensacji


Czy z kompensacją czy bez, to tego z rysunku nie jesteś w stanie stwierdzić.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-01-26, 16:48   

jestem wystarczy rozumieć jak to działa ... jak schematy to za mało są jeszcze formy animowane
https://youtu.be/XNvRhWL1stQ?t=83
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-01-26, 18:31   

Fruxo napisał/a:
jestem wystarczy rozumieć jak to działa ... jak schematy to za mało są jeszcze formy animowane
https://youtu.be/XNvRhWL1stQ?t=83


Popychacz bez hydro



A poniżej szklanki z hydrokasatorami

Ostatnio zmieniony przez luckyboy 2019-01-26, 18:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-01-26, 18:40   

No i widać dużą różnice bo na obwodzie jest kanał doprowadzający olej
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-01-26, 18:57   

Fruxo napisał/a:
No i widać dużą różnice bo na obwodzie jest kanał doprowadzający olej


No to teraz popatrz co widać na schemacie i porównaj z foto szklanek - jedna czarna kropka wiele zmienia. Myślisz, że jest celowo czy przez przypadek? :lol:



Ostatnio zmieniony przez luckyboy 2019-01-26, 18:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-01-29, 22:13   

szkoda mi na ciebie czasu bo rozpowszechniasz jakieś bzdury praktycznie każdy twój post na tym forum to zbieranina plotek i internetowych domysłów
gdybyś miał jakiekolwiek wiedzę w tym temacie nie błaźnił by się na każdym kroku.
tak wygląda kompensacja hydrauliczna



Według twojej teorii olej wlewa się góry szkoda że całe nadciśnienie zeszło by od razy po obrocie wałka o 90 stopni kiedy już krzywka nie stykała by się z powierzchnią popychacza. One by i tak nigdy nie powstało ponieważ na powierzchni klawiatury nie panuję nadciśnienie. Do tego cała ta piękna teoryjka pada po jednym zdjęciu z google
https://allegro.pl/oferta/szklanka-zaworowa-renault-megane-iii-1-4-tce-7531955927

Bez tytułu.jpg
Plik ściągnięto 19 raz(y) 91,12 KB

 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-05, 22:53   

Postanowiłem skontrolować i ewentualnie wyregulować luz zaworowy po 80 kkm.
No i miła niespodzianka , na zaworach wydechowych luz książkowy pomiędzy 0,25 a 0,30 mm, natomiast na dwóch ssących minimalnie powyżej 0,15 więc skoro już na wierzchu to go odrobinę zmniejszyłem. Koszt uszczelka za 12 PLN
https://allegro.pl/oferta/uszczelka-reinz-renault-dacia-7752513497 (ta jest z elastyczna a nie jak oryginał metalowa)
i szczelinomierz za 20 PLN :)
plus dwie godzinki spokojnego odkręcania , regulacji i dokręcania.
Wniosek taki że silnik K7M bez LPG spokojnie do tych 200 kkm bez regulacji pojeździ.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-06, 09:47   

Może się sam oszukuję ale mimo tych kosmetycznych regulacji silnik nieco lepiej się wkręca na obroty i jest odrobinę cichszy na wolnych obrotach.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-05-06, 09:59   

J u siebie po tym zabiegu też mam takie odczucie.
 
kochelet1 


Marka: mazda
Model: 6
Silnik: 2,0
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 173
Skąd: polska
Wysłany: 2019-05-06, 23:38   

Lukas87 napisał/a:
Co ile regulacja zaworów w 1.2 16V D4F bo nigdzie w książce serwisowej nie znalazłem takiej informacji?


dołącze się do pytania.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-05-07, 07:28   

jakie macie te szczelinomierze bo ja na zwykłym mam rozdzielczość 0,1mm
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3622
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-07, 08:00   

Fruxo napisał/a:
jakie macie te szczelinomierze bo ja na zwykłym mam rozdzielczość 0,1mm

Zazwyczaj mają 0,05, nawet najtańsze. Ewentualnie 0,03.
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 373
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2019-05-07, 08:09   

Ja kupiłem szczelinomierz za 10zl i mam co 0.05mm ;)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne