Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2016-03-03, 19:52
Regulacja zaworów
Autor Wiadomość
Szak 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Dokker Expres
Silnik: 1.6 MPI
Dołączył: 23 Sty 2017
Posty: 3
Skąd: Zamość
Wysłany: 2017-01-24, 12:33   

Ma ktoś może dane dla silnika Dokkera 1.6mpi lpg 83km jakie powinny być dokładnie luzy na zaworach? Ustawiane miałem wczoraj na 0,15 i 0,25 bo innych danych nie znalazłem na forum.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-01-24, 13:08   

Szak, ... i takie nastawy luzów zaworów jest prawidłowy. ;-)
Dokker i Lodgy mają takie same silniki., więc też można poszukać dla Lodgy.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2017-02-20, 19:05   

Podgrzewam temat.
Wybitnie nagli mnie regulacja zaworów, 80kkm na gazie fabrycznym i juz są typowe objawy, które się nasilają.

Problem jest z jedną śruba :



A blokują te przewody :


Jak się z tym uporać bez spuszczania gazu z klimy ?
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 321
Skąd: z ?
Wysłany: 2017-02-24, 18:41   

Obawiam się, że to patent producenta na skomplikowanie regulacji zaworów i zmuszenie klienta, aby tak prostą czynność jak regulacja zaworów w silniku 1,2 16V zlecał serwisowi w przypadku posiadania klimy.
 
ex_perimental 



Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 239
Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2017-02-24, 19:54   

Jak to jest w koncu z fabrycznym gazem i silnikiem o oznaczeniu 734- przygotowanym pod lpg.
Pytam, bo zmiany jakies musza byc w stosunku do wersji 732, a przegladajac ostatnio katalogi Inter Cars'a znalazlem w elementach glowicy hydropopychacze (http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3218333114130-PI06_0013-O57170-popychacz.html)
Z silnikiem w Loganie nic sie nie dzieje. Ma przejechane 107 tys km (ostatni serwis w ASO przy 73 tys km) i od nowosci pracuje na lpg.
Czy Inter Cars cos pomieszal w pozycjach katalogow, czy moze mam szczescie i posiadam wersje z hydropopychaczami?
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2017-02-24, 19:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2017-02-24, 20:51   

Nie ma D4F na hydro. Icek nie pierwszy raz się myli. Są inne zawory i gniazda.
Wrzuciłem temat chłopakom na klubclio.pl
Okazuje się, że trzeba zdjąć pasek wielorowkowy klimy i wspomy, odkręcić 3 śruby od klimy i sprężarkę powiesić na pasie przednim.
Jutro będę to robił, jak będa sprzyjające warunki to fotorelacja wleci.
Raz do tego podchodziłem i ku**y leciały na prawo i lewo, pod adresem mędrka, który wpadł na pomysł, że 90% robót przy D4F będzie się zaczynać od "zdejmij kolektor".
Podobno podchodzi kolektor od 1.2 TCE, on nie blokuje pokrywy.
Przy okazji wymienię uszczelkę pokrywy zaworów oraz oba paski klinowe
Trzymajcie kciuki za to, żebym miał jak najmniej pocięte ręce jutro i żeby nikt nie trafił na latające klucze okraszone duża ilością k**w puszczanych dookoła :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Michał93 2017-02-24, 20:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
robk1 



Marka: Renault > Dacia
Model: Laguna > N Sandero Stepway
Silnik: 2.0 > 0.9
Rocznik: 2007 > 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2016
Posty: 78
Skąd: PL
Wysłany: 2017-02-24, 21:59   

Spróbuj najpierw nasadką z przegubem i przedłużką, czasem można pomóc sobie w założeniu klucza śrubokrętem na przykład, lub zwykłym drutem bo ręka nie wejdzie (nie widziałem tego silnika w samochodzie jak jest zabudowany, bo czasem lepiej i szybciej coś zdemontować niż z tym walczyć) :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2017-02-25, 07:36   

robk1 fajnie by było :mrgreen:
Stety i niestety mam dużo narzędzi i sprzętu typowo warsztatowego.
Trzeba zdejmować, nic tam nie podchodzi. A nawet jeśli by się udało jakimś cudem to zjedziesz śrubę od kolektora. Z 2 godziny kombinowalem poprzednio i opuściłem ze względu na nerwy :-D
 
Bartek_TG 


Marka: Skoda/Dacia
Model: Felicia/Logan MCV
Silnik: 1.3 MPI+LPG/1.2 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2000/2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 37
Skąd: Tarnowskie Góry/Przeczyce
Wysłany: 2017-03-02, 08:04   

Panowi, jakie wartości trzeba ustawić do Logana II MCV z silnikiem 1.2 16V z niefabryczną instalacją BRC?
Jaki może być koszt? W serwisie wiem, bo już miałem tą nieprzyjemność im płacić. Teraz bym zrobił u normalnego mechanika, chyba, że różnica w cenie była by niewielka to wole jechać do ASO.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-03-02, 08:42   

Jak u siebie pytałem o regulację zaworów w ASO to mi zaśpiewali 250 zł, więc znalazłem inny warsztat specjalizujący w francuskich autach (silnik jest przecież z Renaulta) to za regulację z diagnostyką silnika zapłaciłem 150 zł.
Natomiast nie powiem jakie są wartości luzów zaworów w tym silniku 1,2 16V, bo ja mam inny silnik (1,6 8V) i mam gdzieś zapisane wartości luzów dla tego silnika).
Trzeba je poszperać w internecie lub poszukać na naszym forum nt. regulacji zworów, bo było na pewno wałkowane (trzeba użyć szukajki). ;-)
Masz tutaj info o wartościach luzów zaworów.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2017-03-02, 08:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-02, 10:09   

http://www.cliosport.net/...worries.598615/

Cytat:
From the Haynes manual

Valve clearances (cold)
D4F
Inlet = 0.05 to 0.12mm
Exhaust = 0.15 to 0.22mm
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2017-03-02, 10:49   

Drozda nie wprowadzaj w błąd ludzi :!:
To wartości dla D4F do 2005, czyli wałka bez rowka.
Później zmieniono trochę głowicę i wartości są inne.
Podane wartości są dla Clio II ph1 i ph2.
Dla nas ważne są wartości D4F 740, czyli Clio 3 i 4

Dla D4F 732 i 734 (dacia) to wartości:
Ssące : 0.25-0.32mm
Wydech : 0.35-0.42mm
Ostatnio zmieniony przez Michał93 2017-03-02, 10:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
Bartek_TG 


Marka: Skoda/Dacia
Model: Felicia/Logan MCV
Silnik: 1.3 MPI+LPG/1.2 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2000/2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 37
Skąd: Tarnowskie Góry/Przeczyce
Wysłany: 2017-03-27, 06:25   

Michał93 napisał/a:
Drozda nie wprowadzaj w błąd ludzi :!:
To wartości dla D4F do 2005, czyli wałka bez rowka.
Później zmieniono trochę głowicę i wartości są inne.
Podane wartości są dla Clio II ph1 i ph2.
Dla nas ważne są wartości D4F 740, czyli Clio 3 i 4

Dla D4F 732 i 734 (dacia) to wartości:
Ssące : 0.25-0.32mm
Wydech : 0.35-0.42mm


A reguluje się śrubą, czy za pomocą płytek?
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2017-03-27, 07:06   

Śruba. 4-5h roboty i masz to za sobą :)
Ogólnie trzeba tak :
-zdjąć obudowę filtra
-zdjąć przewody zapłonowe
-uwolnić napinacz paska klimy
-odkręcić sprężarkę klimy
- jak masz lpg to odłączyć węże od wkrętek w kolektorze
-odkręcić sruby kolektora (zalecam wypiecie i odkrecenie listwy wtryskowej benzyny, można nią wtedy trochę poruszać o łatwiejszy dostęp do śrub kolektora)
-odkręcić cewkę
-odkręcić śruby pokrywy zaworów
-zdemontować klapkę w nadkolu na wysokości koła pasowego (koła skręcone max w prawo)

Narzędzia:
- klucz płaski 10 i 22mm
-klucz oczkowy 10 13 18mm
-torx 45
-torx e8
-torx 25
-kombinerki (w przypadku lpg)
-śrubokręt płaski
-nowa uszczelka pokrywy i silikon (dirko, reinzsoil)
-zalecam nowa uszczelkę kolektora (po 80kkm u mnie już nie była szczelna)
-nożyk do zeskrobania starego silikonu
-szczelinomierz

Ja ustawilem luzy ssący 0.3mm wydech 0.4mm
Reglujuesz tak :



Kolektor i pokrywę zaczynamy dokręcać od środka idąc wezykiem góra - dół coraz bardziej na zewnątrz.
Ważną informacja odnośnie napinacza - torx nie na grzechotkę tylko klasyczny. Na grzechotkę nie ma miejsca.
Żeby go napiac musisz założyć klucz 22, odciągnąć w stronę samochodu i trzymając tak klucz dokręcać torxem do zablokowania napinacza.
Polecam zaopatrzyć się w magnes na elastycznej przedluzce - śruby kolektora lubią uciekać, a włożyć bez magnesu ciężko..
Ostatnio zmieniony przez Michał93 2017-03-27, 09:39, w całości zmieniany 3 razy  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-03-27, 09:25   

A może znasz wartości dokręcenia w Nm pokrywy zaworów i kolektora? Czy to wszystko na wyczucie?
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2017-03-27, 09:35   

Ja dokrecałem na wyczucie, grzechotką 1/4 cala - mniejsza szansa na przestrzelenie gwintu.
Wartości identyczne jak w clio II - gdzieś mam pdf sam naprawiam, to wrzucę, aczkolwiek moim zdaniem dokręcanie pokrywy dynamonetrem to trochę pedaliada, chyba że ktoś rzadko coś kręci przy samochodzie i nie ma wyczucia w rękach ;-)
 
zeneksekendhend 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-18, 21:47   

Mam pytanie o regulację luzów zaworów. Auto dobija powoli do 100kkm, więc i regulację zaworów wypadałoby zrobić. Jakie są typowe objawy zmniejszonego/braku luzu? Zauważyłem, że jak chcę agresywniej (mocne słowo, jak na ten silnik :) ) przyspieszyć ruszając z jedynki i po wkręceniu na obroty szybko zmieniając na drugi bieg + gaz w podłogę, to zaraz po zmianie biegu mam objaw podobny do turbo-dziury; silnik momentalnie traci moc na jakąś sekundę, jakby miał za ubogą mieszankę po czym rozpoczyna się przyspieszanie.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2017-12-19, 00:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-12-18, 22:32   

Jeżeli nie ma LPG to nie ma konieczności. Ja w MCV-ce regulowałem przy 120kkm ale tylko raczej kontrolnie było zrobione więc jak uważasz.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-19, 00:27   

zeneksekendhend napisał/a:
Auto dobija powoli do 100kkm, więc i regulację zaworów wypadałoby zrobić

Nie zaszkodzi sprawdzić, skoro auto z drugiej ręki, ale np ja robiłem przy 140 tys. i jeszcze nie było musu.

zeneksekendhend napisał/a:
zaraz po zmianie biegu mam objaw podobny do turbo-dziury

To nie zawory, tylko TTTM, od nowości.
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-12-19, 09:09   

Objaw źle wyregulowanych zaworów to charakterystyczny klekot. Mam benzynę - co ile serwisówka nakazuje kontrolę luzów?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-19, 13:23   

pixa napisał/a:
co ile serwisówka nakazuje kontrolę luzów?

Nie znalazłem takiej informacji.
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-12-19, 13:47   

Hmm tak na chłopski rozum - skoro górny poziom gwarancji w Daczce to 150 tys km i do tego czasu nie trzeba, to wydaje mi się, że zrobię kontrolę między 150 a 200, choć raczej wcześniej pozbędę się auta.
 
Marrtin 


Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 109
Skąd: DW
Wysłany: 2018-01-08, 11:58   

Hej,
Jak reguluje się luzy zaworowe w Loganie MCV II rocznik 2015 silnik D4F 1.2 z fabrycznym LPG?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-08, 13:37   

Marrtin napisał/a:
silnik D4F

Śruba.

(9 postów wcześniej w tym temacie...).
 
Lanii 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 1.2 16 V 74 km
Rocznik: 2016
Dołączyła: 19 Sty 2018
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-19, 18:58   Dacia Logan II 1.2 LPG - ile kosztuje regulacja zaworów

Cześć,

Jestem tu nowa, szukałam jakiś info odnośnie cennika regulacji zaworów w Loganie II 1.2 LPG (fabryczna instalacja LPG).
ale nie dogrzebałam się, albo coś przeoczyłam. Mam obecnie ok 80220 km przebiegu autko Daciuchna jest z 2016 roku i nastapił ten moment, aby wyregulować zawory. Pytanie do speców i ogarniętych w temacie ile kosztuje regulacja zaworów u gaziarzy? Renault stwierdziło, że u nich nie do końca się opłaca to robić bo to koszt koło 800-900 zł, ze u mechanika, który zajmuje się autami lpg wyjdzie taniej. Ale nie powiedzieli ile taniej, w google jakoś mi nie pomaga, a że jeżdże pierwszy raz w życiu na gazie to nie bardzo jeszcze się orientuje co i jak. Będę wdzięczna za odpowiedź. :)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne