Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-05-02, 11:39
ten tytuł to jednak spory skrót myślowy
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-05-02, 11:40, w całości zmieniany 1 raz
Dzisiaj w programie Turbo Raport (TVN Turbo) była relacja z tego właśnie dziennikarskiego testu dacii lodgy w Maroku. Prowadzący - Kacper Jeneralski - podsumował auto generalnie pozytywnie, jako mające prostą konstrukcję i wyposażenie, ale wygodne (powiedział, że nawet na 3 rzędzie siedzeń spokojnie mógłby pokonać 300 km) i bardzo pojemne, szczególnie po złożeniu obu tylnich rzędów siedzeń. Chwalił cichą pracę silnika, ale narzekał na turbodziurę i zwracał uwagę, aby trzymać obroty powyżej 1800, aby mieć dobrą dynamikę (jechał najmocniejszą wersją 1.5 diesla 115 KM).
Zastrzeżenia miał do spalania, które wg producenta ma się zaczynać już od 4l/100km, a redaktorowi wychodzi realne w granicach 6-7 litrów.
Cenę auta wg nieoficjalnych przecieków przewiduje na poniżej 40 tys. zł. Czyli pewnie 39900 dla wersji podstawowej, jak duster
spalania, które wg producenta ma się zaczynać już od 4l/100km
Bynajmniej - tylko tępi dziennikarze wciąż tego nie potrafią zrozumieć, albo twardo rżną głupa: producenci w danych technicznych nie podają zużycia paliwa w czasie jazdy na drodze.
Nie, i koniec.
Natomiast to co podają, to zużycie paliwa przez silnik, na stanowisku testowym, w laboratorium, według pewnego ustandaryzowanego sposobu badania... Jedyny cel tej zabawy, to możliwość obiektywnego porównania różnych silników, w różnych samochodach, bez uwzględniania wpływu największej zmiennej, jaką jest sam kierowca.
Laisar, też się kiedyś parałem przez kilka lat tym zawodem, więc niestety wiem, że czasem ważniejszy jest wydźwięk artykułu/materiału, niż rzetelność opracowania. Mnie niestety inaczej uczono. Ale za to nigdy nie zdarzyło się, abym musiał sprostowanie wydrukować A znam osoby, które czyniły tak wielokrotnie...
Co do samego Raportu Turbo - w sumie tutaj jakoś dacia ciepło wypadła w odbiorze, takie mam subiektywne wrażenie. Z drugiej strony - po wyjeździe do Maroka na testy trudno się nie wypowiadać ciepło o jakimś producencie... I to mimo, że prezenter prowadzący Raport apelował, aby nie zazdrościć K.Jeneralskiemu, bo w Maroku było TYLKO 20 st.C
Jakiś czas temu czytałem artykuł, że pani mieszkająca w USA też miała zastrzeżenia do spalania bodajże w Hondzie i całą sprawę skierowała do sądu i Honda przegrała, ale jakie dalsze konsekwencje byłe to już nie pamiętam (chyba odszkodowanie).
W Europie takie sztuczki magiczki ze spalaniem to jeszcze przejdą, ale w stanach wszystko skarżący amerykanie mieli by duże pole do popisu.
To zupełnie inna sprawa - OIDR chodziło o reklamę, nie o dane techniczne, oraz dodatkowo o wadliwe baterie. Pani jak na razie wygrała w pierwszej instancji, odwołanie w toku.
Nie rozumiem Twojego toku myślenia. Producent reklamując swój produkt podaje dane techniczne np: spalanie - fakt w warunkach paranormalnych, ale to są dane techniczne. I właśnie te dane zakwestionowała klientka.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2388 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-07, 20:06
monopios napisał/a:
Producent reklamując swój produkt podaje dane techniczne np: spalanie - fakt w warunkach paranormalnych, ale to są dane techniczne. I właśnie te dane zakwestionowała klientka.
Klientka ma własne laboratorium, w którym odtworzyła warunki testowe i wyszło jej inne spalanie, czy jest zwyczajnie tępa i nie rozumie, czego dokładnie dotyczą dane techniczne dotyczące spalania? :) To trochę tak, jakby pozywać do sądu, bo na Mount Evereście woda wrze w 80°C. :]
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-05-07, 20:38
bebe napisał/a:
Tym gorzej to świadczy o sądzie. :)
Nie byłbym tak jednoznaczny w (nomen-omen)sądach wypowiadanych na ten temat. Nie wiem(y?) jaką metodą w USofA mierzy się spalanie podawane póżniej w oficjalnych specyfikacjach i/lub reklamach. Jeśli przy ustalonej metodzie pomiarowej niemożliwym było osiągnięcie zadeklarowanego wyniku, odszkodowanie jest należne jak psu buda.
TAK btw. amerykanie to bardzo użyteczny naród jeśli chodzi o niektóre aspekty motoryzacji, np. możesz wypić ile chcesz, byle podczas kontroli jesteś w stanie zachować równowagę, pójść po linii prostej itp...
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2388 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-07, 21:37
monopios napisał/a:
PS. Poczytaj i zweryfikuj swoją wypowiedź.
Chętnie, ale co dokładnie miałbym weryfikować? :)
wyborcza.biz napisał/a:
Honda nie zgadza się z wyrokiem i planuje odwołanie.
Do tego stwierdzenia typu "zaskakująco małe zużycie paliwa" wyglądają raczej na cytat z materiałów reklamowych, a nie dane techniczne, ale upierał się nie będę. :) Z artykułu wnioskuję, że pani przyczepiła się do reklam/wypowiedzi dealera obiecujących gruszki na wierzbie. Nadal ma się to nijak do danych technicznych dotyczących spalania, które to dane, jak sam zauważyłeś, powstają w warunkach laboratoryjnych i z rzeczywistością nie mają zbyt wiele wspólnego.
Producent reklamując swój produkt podaje dane techniczne
No właśnie - nie zawsze, i OIDW w tamtym przypadku rozchodzi się właśnie o coś w stylu "aż do 55 MPG" w reklamie prasowej czy innej broszurce, a nie o dane z tabelki z danymi technicznymi.
Wedle rozsądku - niewiele to powinno zmieniać, i sąd częściowo się przychylił do tego rozumowania, ale dla precyzji prawnej ma to pewne konsekwencje, inaczej dochodzimy do sytuacji "nie było ostrzeżenia że nie wolno suszyć kota w mikrofali" (nie wiem, jak się skończyła tamta sprawa <: ).
Druga rzecz, to jak pisałem - przypadek jest o tyle bardziej skomplikowany, że w grę wchodzi albo wadliwa seria, albo wręcz felerny projekt baterii w tamtym modelu, i uniki producenta przed naprawieniem problemu.
Artykułom prasowym nie ma co za wiele wierzyć, a nawet dostępne w Sieci uzasadnienie z pierwszej instancji wcale nie jest takie w 100% zgodne z oskarżeniami tej pani. Istotny będzie i tak wyrok końcowy...
Do tego stwierdzenia typu "zaskakująco małe zużycie paliwa" wyglądają raczej na cytat z materiałów reklamowych, a nie dane techniczne [...] powstają w warunkach laboratoryjnych i z rzeczywistością nie mają zbyt wiele wspólnego
i dlatego
Cytat:
Pod paliwo gospodarce procedury badania nie są już używane przez Environmental Protection Agency, Civic Hybrid zdobył aż 51 mpg autostrada.Agencja, po rewizji swoich metod badawczych, ocenę bieżącej Civic Hybrid na 44 mpg miasta i autostrady.
czytając załącznik z orginalnym tekstem, zrozumiał byś więcej np: dlaczego Honda składa odwołanie.
Cytat:
On the firm’s Web site, the law firm estimates that the total value of the settlement to be “as high as $228 million.” The firm claims that an additional 300,000 purchasers of Civic Hybrids from later model years could also be eligible to make claims.
Na przedsiębiorstwo stronie internetowej Kancelaria szacuje, że całkowita wartość rozliczenia się "aż 228 milionów dolarów." Firma twierdzi, że kolejne 300.000 nabywców Civic Hybrid z późniejszych latach model mógłby również być uprawniony do dochodzenia roszczeń.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum