Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2016-10-25, 11:41
czujniki ultradźwiękowe / radar parkowania / cofania
Autor Wiadomość
JaWa 



Marka: Dacia
Model: Logan 2
Silnik: 1,2
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 66
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2014-10-13, 08:04   

Dominus napisał/a:
...zamiast lutować na szynie lampy można było wlutować się do wiązki kabli...

Strona merytoryczna wygląda dokładnie tak jak to opisałeś. Każdy wybiera to co mu wygodniej.
Wybrałem to, gdyż reflektor - w razie awarii - to ja sam wymienię. Nawet bez udziału ASO. Wiesz jakie mają ceny roboczogodziny.
Reflektor jest po prostu bardziej dostępny. Na czas "robót" mogłem go zabrać do domu. I pracowałem komfortowo. Przy kawie 8-)
Myślę, że samodzielna wymiana wiązki to mimo wszystko bardziej "skomplikowana" sprawa. Tak od strony formalnej, jak i technicznej. :shock:
Ale oczywiście każdy z nas ma pełną swobodę wyboru. Ja pokazałem jedną z wielu możliwości.
Pozdrawiam - Janusz
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-10-13, 08:09   

Już rozumiem powód takiego a nie innego sposobu wpięcia się do zasilania.
Jednak nie uważam aby zestaw czujników parkowania poprzez wpięcie się do wiązki kabli spowodował jakiekolwiek jego uszkodzenie po jakimś tam czasie użytkowania.
Osobiście ja wpiąłem się do wiązki kabli bo nie chciałem uszkodzić lampy przez takie lutowanie jak pokazałeś Ty.
Jak napisałeś co dla kogo było wygodniejsze.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-13, 08:18   

Ja nic nie lutowałem, uzyłem 2 szybkozłączek jak na zdjęciu :

i dla trzymania okleiłem to taśmą izolacyjną :roll:
 
JaWa 



Marka: Dacia
Model: Logan 2
Silnik: 1,2
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 66
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2014-10-13, 08:37   

Dominus napisał/a:
...nie uważam aby /.../ wpięcie się do wiązki kabli spowodował jakiekolwiek jego uszkodzenie po jakimś tam czasie użytkowania...
Uważam podobnie, ale (w Polsce) w tej branży jeszcze nie ma "rynku konsumenta". Niestety... :cry:
Termiczną podatność tworzywa, z którego wykonany jest (czarny) korpus lampy zespolonej wcześnie sprawdziłem wykorzystując.... stację lutowniczą z programowaną temperaturą.
Nie skoczyłem "na głęboką wodę" bez sprawdzenia. ;-)
corrado napisał/a:
...uzyłem 2 szybkozłączek...
Wiem, że tak też można.
Ale osobiście unikam ich. Kiedyś zainstalowano mi autoalarm (m.in. odcinający pompę paliwa) z wykorzystaniem podobnych złączek.
Po ok. 5 latach od instalacji - jedna ze złączek przestała kontaktować. I stanąłem "w polu". A że była pora wieczorowo-nocna i pogoda nie sprzyjała "głębokiej penetracji" to... "kwitłem".
Ale może miałem pecha.
Pozdrawiam - Janusz
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-15, 22:41   

Zrobiłem tak samo jak Corrado, świadom, że to druciarstwo etc. ale nie miałem przed domem 220 V i lutownicy. Poza tym strach przed zniszczeniem oryginalnej wiązki oraz "utratą gwarancji" zasugerowały montaż na szybko bez rozcinania. Na szczęście działa ;-)
 
JaWa 



Marka: Dacia
Model: Logan 2
Silnik: 1,2
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 66
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2014-10-16, 07:38   

Przeprowadziłem testy systemu moich (niskobudżetowych) czujek. Potwierdziła się większość uwag jakie można znaleźć w sieci nt. tego typu czujek. Głównie to:
- pojazdy z tyłu widzi (w zależności od ich wielkości) z odległości: 1,8 -2,2m (czujniki środkowe), 1,2-1,5m (skrajne). Miało być 2,5m, ale "drobiazgowy" ;-) nie jestem,
- słup betonowy (śr. ok. 30cm :-? ): 1,2-1,5m (czujniki centralne), 1,2-1,5m (skrajne, ale szybko "traci je z widoku", pojawiają się ponownie z odległości np. ok. 0,6m... jeśli w polu widzenia czujnika skrajnego),
- słupek znaku drogowego: warunek uaktywnienia alarmu to przeszkoda musi znaleźć się w polu widzenia czujnika niemal centralnie :shock: w odległości ok. <0,9m, ale jadąc łukiem może pozostać niezauważony (zwłoka w działaniu czujnika).
- siatka, krzaki, itp. - odczyty niejednoznaczne. Układ np. sygnalizuje przeszkodę z odl. 1,3-1,5m, by czasami po chwili pokazać... jej brak (-.-) :roll: .
Ogólnie:
nie da się parkować "z zamkniętymi oczami" i z gazem, ale wiem... dużo więcej. Adekwatnie do tego ile zapłaciłem (6 dyszek). Pewnie, gdybym jeszcze się z nimi dłużej pobawił to byłoby lepiej, ale.... "się mi nie chce" (pogoda) :-P

mekintosz napisał/a:
Zrobiłem tak samo jak Corrado, świadom, że...

Tych (szybko)złączek nie zaliczam do "druciarstwa". Służą głównie do tego, na co wskazuje ich nazwa. A luty (zwłaszcza te "zimne") czasami też "puszczają".
Dla mnie "druciarstwem" są np. spotykane połączenia "okręcane" (nie mylić z: owijanymi, skręcanymi, itp.). Dyskretnie ukryte przed "światem" pod warstwą taśmy izolacyjnej.
Wtedy asystentem elektryka pojazdowego winien być... wróżbita! :mrgreen:
Pozdrawiam - Janusz
 
miguel 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V 105
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Dołączył: 12 Lip 2013
Posty: 23
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-10-16, 14:18   

Apropo możliwości podłączeń do wiązki, ja u siebie jak brałem zasilanie do kamery cofania to wykonałem "adapter" z wtyczki męskiej i żeńskiej wpinany pomiędzy lampę a wiązkę (zdjęcie poniżej, trochę mało ostre ale widać co trzeba)

adapter.jpg
Plik ściągnięto 49 raz(y) 123 KB

Ostatnio zmieniony przez miguel 2014-10-16, 14:25, w całości zmieniany 3 razy  
 
JaWa 



Marka: Dacia
Model: Logan 2
Silnik: 1,2
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 66
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2014-10-16, 16:33   

miguel napisał/a:
...wykonałem "adapter" z wtyczki męskiej i żeńskiej wpinany pomiędzy lampę a wiązkę...

Rozwiązanie zrealizowane przez Ciebie wydaje mi się najbardziej optymalne. Myślałem o tym, ale musiałem się śpieszyć. A nie miałem wtyku i gniazda. :-|
Codziennie chociaż raz musiałem podjeżdżać do płotu (to ten na zdjęciu z lewej, zielony) o mocnych metalowych "sztachetach" i podmurówce!

W Loganie jego (pojemna) pupa słabo widoczna jest w lusterkach bocznych. We wstecznym - wcale! Przy tym ścisku na parkingu osiedlowym każdy wjazd tyłem to...
PS. na zdjęciu chciałem pokazać, dlaczego wybrałem model ze wskazaniem, z której strony "nadciąga" zagrożenie. IMO ta informacja bywa przydatna. Ale zdania bywają różne... I to dobrze.

Po teście odjechałem - nie chciałem, żeby właściciel czerwonego Fiata skopał mi... "czujniki". :-o
I to by było chyba wszystko co mam do powiedzenia "w temacie" czujników parkowania.
Pozdrawiam - Janusz

sensor05.jpg
Plik ściągnięto 102 raz(y) 88,24 KB

Ostatnio zmieniony przez JaWa 2014-10-16, 16:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
maicejm22 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2015
Posty: 14
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-10, 18:32   Czujnik parkowania - tył

Mam autko niecałe 3 tygodnie, a na wyświetlaczu asystenta parkowania nic nie pokazuje.
Żadnych efektów dźwiękowych.
Miał już ktoś taki problem?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-10, 20:42   

Może wyskoczyło zasilanie z tylnej lampy i światła wstecznego - bo pewnie do niego tam masz podłączone?
 
janzet 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: dci "110 kucyków i jeden osioł ;-)"
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 293
Skąd: Gliwice/Szałsza
Wysłany: 2015-01-11, 15:11   

Jak jest martwy to wygląda na brak zasilania
 
maicejm22 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2015
Posty: 14
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-11, 16:43   

Poruszyłem przewodami idącymi od tylnego stopu i działa.
A tak z ciekawości w też macie przewody od tylnich lamp na wierzchu?
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-01-11, 17:11   

maicejm22 napisał/a:
Poruszyłem przewodami idącymi od tylnego stopu i działa.
A tak z ciekawości w też macie przewody od tylnich lamp na wierzchu?

poruszyłeś raz działa... poruszysz drugi raz (np. na dziurze) nie działa... drobna naprawa Cię nie minie :-(
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2015-01-11, 17:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
Terlisters 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Dołączył: 13 Sty 2015
Posty: 1
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-01-13, 09:44   

Po pierwsze sprawdź, czy są w ogóle podłączone i w jakim stanie są wtyczki czujników. Czujnik można bez problemu sprawdzić multimetrem.
Odłączaj czujniki pojedynczo i obserwuj co się dzieje. U mnie w czasie deszczu jeden czujnik świruje i cały układ działa niepoprawnie...jeżeli okaże się że po odpięciu któregoś z czujników wsio jest ok to wymiana na nowy powinna pomóc.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2015-01-13, 10:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-24, 14:04   

maicejm22 napisał/a:
przewody od tylnich lamp na wierzchu?

TTTM.
 
aro_rdrg 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 21 Paź 2008
Posty: 60
Skąd: polska
Wysłany: 2015-08-23, 11:43   

Ponieważ strona www.dacia-logan-mcv.org nie działa, może ktoś posiada kopie fotogalerii montażu czujników cofania?
_________________
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-08-24, 05:32   

Takie rzeczy to się montuje na zlotach. ;-)
 
janzet 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: dci "110 kucyków i jeden osioł ;-)"
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 293
Skąd: Gliwice/Szałsza
Wysłany: 2015-08-25, 08:17   

Dominus, masz czujniki z przodu ?
Ja tylko z tyłu...
Mam taki wyświetlacz pod sufitem który widzę w lusterku wstecznym (wyświetlacz ma obraz odwrócony a w lusterku jest normalny, ma kolory, strony oraz odległość w m i nawet dobrze pokazuje) , coś jak Dar1962

DSC_9877.jpg
Plik ściągnięto 47 raz(y) 119,17 KB

DSC_9874.jpg
Plik ściągnięto 38 raz(y) 102,86 KB

Ostatnio zmieniony przez janzet 2015-08-25, 08:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-08-25, 15:35   

janzet, tak mam oprócz 4 czujników w tyle jeszcze 4 czujniki w przednim zderzaku.
I wyświetlacz przy przednim lewym słupku, pod szybą
 
Scyzor 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 LPG
Rocznik: 2015
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 87
Skąd: Cz-wa
Wysłany: 2015-10-12, 14:18   

Podpinam się do tematu z dwoma pytaniami:

1. Wiem, że było na ten temat mówione, ale nie znalazłem nigdzie jednoznacznej odpowiedzi - czy ktoś formalnie sprawdzał czy samodzielna instalacja czujników jest traktowana w ASO jako pogwałcenie warunków gwarancji?

2. Czy ktoś montował czujniki w MCV'ce 2gen na tej czarnej dokładce zderzaka (zaznaczyłem ją na poniższym zdjęciu)? Jest ona nieco pochylona stąd moje wątpliwości, ale IMO czujniki zainstalowane w tym właśnie miejscu zdecydowanie najmniej szpeciłyby auto...


pozdrawiam,
Ostatnio zmieniony przez Scyzor 2015-10-12, 14:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-10-12, 17:01   

Montując cokolwiek w aucie, ASO może ci odmówić naprawy na element modyfikowany.
Np. samoistne pęknięcie zderzaka (trochę przesadzam) czy część instalacji z której będą zasilane czujniki.

Wszystko zależy czy w tym miejscu będą pracować/wskazywać prawidłowo. Tzn. nie będzie zakłóceń od podłoża, wystających traw itd.
Zawsze możesz przykleić prowizorycznie taśmą i sprawdzić działanie.
Możesz też kupić zaprawkę i pomalować czujniki pod kolor nadwozia.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-12, 20:19   

Marek w 100% ma rację. Ja bym instalował w srebrnej części czujniki. Można nabyć czujniki srebrne.
 
Marrtin 


Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 109
Skąd: DW
Wysłany: 2015-10-13, 05:14   

Widziałem Dacie, która wlasnie w tym miejscu te czujniki miała (czarna listwa) w dodatku były (chyba) założone fabrycznie ponieważ to było auto stojące w salonie.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1133
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-10-13, 07:25   

Myślisz, że samochody stojące w salonie mają tylko to, co przyjechało z fabryki? A jak Ci się wydaje, co robią z autami oczekującymi na odbiór i przygotowanymi pod zamówienie klienta (np dołożone w ASO czujniki parkowania)?

Odpowiadając na wątpliwości Scyzora: mam czujniki założone poza ASO zaraz po zakupie i nigdy ASO się o to nie czepiało. Marek dobrze opisał logikę ASO w takim przypadku: może gdybym miał problemy z reflektorem, z którego zasilona jest instalacja tych czujników, to ASO miałoby zastrzeżenia co do gwarancyjnej naprawy, ale przy wymianie łącznika stabilizatora, nikomu nawet powieka nie drgnęła.
 
Scyzor 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 LPG
Rocznik: 2015
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 87
Skąd: Cz-wa
Wysłany: 2015-10-13, 09:04   

Marek1603 napisał/a:
Montując cokolwiek w aucie, ASO może ci odmówić naprawy na element modyfikowany.

W porządku, jak odmówią naprawy przysłowiowego, pękniętego zderzaka - okej, ale znam przypadki w których samodzielny montaż nieoryginalnych świateł przeciwmgielnych spowodował całkowitą utratę gwarancji...

Marek1603 napisał/a:
Wszystko zależy czy w tym miejscu będą pracować/wskazywać prawidłowo. Tzn. nie będzie zakłóceń od podłoża, wystających traw itd.

Właśnie dlatego pytam, żeby dowiedzieć się czy ktoś z Was to przećwiczył i ma już wiedzę czy będą w tym miejscu pracować poprawnie ;)

mekintosz napisał/a:
Marek w 100% ma rację. Ja bym instalował w srebrnej części czujniki. Można nabyć czujniki srebrne.

Srebrne, nie srebrne - pozostają wyraźnie widoczne. Niby uroda służbowego samochodu nie powinna mnie specjalnie martwić, ale już jakoś tak mam, że niektóre rzeczy mnie irytują. Widoczność czujników jest jedynym aspektem dla którego do dziś nie zainstalowałem czujników cofania w prywatnym Accordzie. A że widywałem już kilkukrotnie samochody (innych marek - np. relatywnie często w Peugeotach) mające zamontowane czujniki właśnie na takiej dokładce, bardzo nisko nad nawierzchnią, zastanowiłem się nad taką opcją w przypadku Daćki. Martwi mnie tylko to nachylenie tego elementu, choć paradoksalnie może to okazać się zaletą (np. w przypadku rzeczonych traw).

Marrtin napisał/a:
Widziałem Dacie, która wlasnie w tym miejscu te czujniki miała (czarna listwa) w dodatku były (chyba) założone fabrycznie ponieważ to było auto stojące w salonie.

Jest to jakaś wskazówka. Dzięki.


Marrtin napisał/a:
Odpowiadając na wątpliwości Scyzora: mam czujniki założone poza ASO zaraz po zakupie i nigdy ASO się o to nie czepiało. Marek dobrze opisał logikę ASO w takim przypadku: może gdybym miał problemy z reflektorem, z którego zasilona jest instalacja tych czujników, to ASO miałoby zastrzeżenia co do gwarancyjnej naprawy, ale przy wymianie łącznika stabilizatora, nikomu nawet powieka nie drgnęła.

Ok, czyli nie specjalnie należy się obawiać samodzielnego montażu. Dzięki za info!

pozdrawiam,
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne