Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-12, 08:54 Prośba o radę
Sytuacja: jest do nabycia fajna demówka MCV z bardzo przywoitym rabatem, wersja akurat w sam raz. Wszystko jest git poza tym, że drążek zmiany biegów wyczuwalnie drży w czasie jazdy i na biegu jałowym, co czuć i widać jak chodzi. Drżenie drążka potwierdzają w salonie, więc nie jest to mój wymysł, żeby wydusić jeszcze jakiś rabat. Na moją prośbę przyjrzeli się temu mechanicy, ale nie widzą przyczyny-w mailu z salonu informacja, że ta konfiguracja tak ma...Mój MVC w identycznej konfiguracji k7m710 nie ma tego zjawiska.
I tu pytanie do Kolegów. Czy ktokolwiek miał taki problem? Z forum jakoś nie pamietam i nie znalazłem. Jesli tak, to co to było i jak usterkę naprawiono?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2012-05-12, 15:56, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2012-05-12, 09:21
W Megane moim starym drążek też drży ale w MCV tego nie miałem, ale po 50 tys.km już był delikatny luz na drążku ale nie drżał. Ogólnie w starych Renault drążek drży i lata nawet . Może już kaseta drążka jest wyrobiona od jazd testowych. Ogólnie to demo bym odradzał każdy butuje ile wlezie.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-05-12, 12:31
vulcanor napisał/a:
Ogólnie to demo bym odradzał każdy butuje ile wlezie.
No to jest wszyscy minus jeden - dla mnie jazda testowa to nie sprinty od świateł do świateł, ale sprawdzenie w warunkach codziennej eksploatacji - przejazd po mieście, sprawdzenie jak się tym manewruje na parkingu, a przede wszystkim czy jest wygodne w środku(nie tylko przestronność, ale dopasowanie fotela,przełączniki nawiewów/radia pod ręką itp).
Czy warto kupić? Jeśli to benzyniak, a auto samo w sobie Ci odpowiada, ja bym kupił. Diesel faktycznie po demo moz ekiepsko wyglądać (non stop jazda na kilkukilometrowych odcinkach), ale dobry sprawdzony i wolnossący benzyniak nie cierpi na tym, jedynie sobie wypije więcej
Ja bym kupił a następnie - jeśli usterka nie ustąpi - zgłaszał naprawę gwarancyjną, niekoniecznie u tego samego dealera(chyba że innego w pobliżu nie ma).
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-12, 15:33
benny86 napisał/a:
Ja bym kupił a następnie - jeśli usterka nie ustąpi - zgłaszał naprawę gwarancyjną, niekoniecznie u tego samego dealera(chyba że innego w pobliżu nie ma).
1. demo raczej nie jest katowane - krótka jazda zawsze z pracownikiem,
2. najbliższe ASO Dacia jest w Zamościu-jakieś 90 km od Lublina...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ciężko stwierdzić, czy faktycznie TTTM, czy może czujność niektórych osób jest podwyższona, czy może faktycznie coś jest niepoprawnie.
Z drugiej strony, co prawda drgania nie są oczywiście czymś pożytecznym, ale w tym przypadku nie bardzo widzę na co mogłyby negatywnie wpłynąć...
(Oprócz nerwów kierowcy, rzecz jasna (; ).
No dobra, "czujność podwyższona", TTTM...A Twój też tak ma?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
benny86 napisał/a:
1. demo raczej nie jest katowane - krótka jazda zawsze z pracownikiem,
A czy to prywatny samochód pracownika, że nie jest katowane? IMHO nawet nie chodzi o obroty silnika, ale przejazdy przez dziurawe drogi, żeby zobaczyć jak sobie radzi z nie równościami, niedogrzany silnik też się trochę zużywa, a demówki miewają po kilkanaście tysięcy przebieg w momencie sprzedaży. A co do katowania powszechnie rozumianego... powiem tak - zależy od pracownika, ale IMHO zawsze jazda nieswoim samochodem sprawia więcej przyjemności - i nie ważne czy to służbówka, demówka, wypożyczalnia, zastępczy. Krawężniki są niższe, nierówności mniejsze, a w niektórych przypadkach jeszcze samochód "nic nie pali..."
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-16, 05:32
Dzięki wszystkim za rady i informacje. Szczególne dzięki Yaroczowi, który pozwolił mi zbadać swój wózek. Podsumowanie jest takie: niektórym użytkownikom drążek jednak lekko drży, a umnie stoi tak wieża Eifla... Robiłem resercz pośród użytkowników różnych aut, w tym dwa megane, skoda, fiat i w tych wozach też drążek biegów grzecznie stoi w miejscu. Albo po prostu nikt nie zwrócił uwagi na lekkie wibracje.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum