DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Prośba o radę
Autor Wiadomość
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-12, 08:54   Prośba o radę

Sytuacja: jest do nabycia fajna demówka MCV z bardzo przywoitym rabatem, wersja akurat w sam raz. Wszystko jest git poza tym, że drążek zmiany biegów wyczuwalnie drży w czasie jazdy i na biegu jałowym, co czuć i widać jak chodzi. Drżenie drążka potwierdzają w salonie, więc nie jest to mój wymysł, żeby wydusić jeszcze jakiś rabat. Na moją prośbę przyjrzeli się temu mechanicy, ale nie widzą przyczyny-w mailu z salonu informacja, że ta konfiguracja tak ma...Mój MVC w identycznej konfiguracji k7m710 nie ma tego zjawiska.

I tu pytanie do Kolegów. Czy ktokolwiek miał taki problem? Z forum jakoś nie pamietam i nie znalazłem. Jesli tak, to co to było i jak usterkę naprawiono?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2012-05-12, 15:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-05-12, 09:21   

W Megane moim starym drążek też drży ale w MCV tego nie miałem, ale po 50 tys.km już był delikatny luz na drążku ale nie drżał. Ogólnie w starych Renault drążek drży i lata nawet . Może już kaseta drążka jest wyrobiona od jazd testowych. Ogólnie to demo bym odradzał każdy butuje ile wlezie.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-12, 09:26   

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4864

- pojedyncze doniesienia.

Ciężko stwierdzić, czy faktycznie TTTM, czy może czujność niektórych osób jest podwyższona, czy może faktycznie coś jest niepoprawnie.

Z drugiej strony, co prawda drgania nie są oczywiście czymś pożytecznym, ale w tym przypadku nie bardzo widzę na co mogłyby negatywnie wpłynąć...

(Oprócz nerwów kierowcy, rzecz jasna (; ).
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3545
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2012-05-12, 12:11   

Może jakiś pechowy rezonans - obciążyć drążek na próbę (przykleić taśmą ciężarek 0,2kg do gałki - może się uspokoi?
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-05-12, 12:31   

vulcanor napisał/a:
Ogólnie to demo bym odradzał każdy butuje ile wlezie.

No to jest wszyscy minus jeden - dla mnie jazda testowa to nie sprinty od świateł do świateł, ale sprawdzenie w warunkach codziennej eksploatacji - przejazd po mieście, sprawdzenie jak się tym manewruje na parkingu, a przede wszystkim czy jest wygodne w środku(nie tylko przestronność, ale dopasowanie fotela,przełączniki nawiewów/radia pod ręką itp).

Czy warto kupić? Jeśli to benzyniak, a auto samo w sobie Ci odpowiada, ja bym kupił. Diesel faktycznie po demo moz ekiepsko wyglądać (non stop jazda na kilkukilometrowych odcinkach), ale dobry sprawdzony i wolnossący benzyniak nie cierpi na tym, jedynie sobie wypije więcej :mrgreen:
Ja bym kupił a następnie - jeśli usterka nie ustąpi - zgłaszał naprawę gwarancyjną, niekoniecznie u tego samego dealera(chyba że innego w pobliżu nie ma).
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-12, 15:33   

benny86 napisał/a:
Ja bym kupił a następnie - jeśli usterka nie ustąpi - zgłaszał naprawę gwarancyjną, niekoniecznie u tego samego dealera(chyba że innego w pobliżu nie ma).

1. demo raczej nie jest katowane - krótka jazda zawsze z pracownikiem,
2. najbliższe ASO Dacia jest w Zamościu-jakieś 90 km od Lublina...
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-12, 15:55   

laisar napisał/a:
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4864

- pojedyncze doniesienia.

Ciężko stwierdzić, czy faktycznie TTTM, czy może czujność niektórych osób jest podwyższona, czy może faktycznie coś jest niepoprawnie.

Z drugiej strony, co prawda drgania nie są oczywiście czymś pożytecznym, ale w tym przypadku nie bardzo widzę na co mogłyby negatywnie wpłynąć...

(Oprócz nerwów kierowcy, rzecz jasna (; ).


No dobra, "czujność podwyższona", TTTM...A Twój też tak ma?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-12, 22:10   

jan ostrzyca napisał/a:
Twój też tak ma?

Czasami - MSZ rzadko.

Trochę - MSZ mało (amplituda i częstotliwość).
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 329
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2012-05-13, 12:05   

mojej żony logan 1,4 tak ma. nie wiem czy od nowości ale uzytkujemy go do 86 000 km i jest tak samo (teraz 118 000 km)

z kolei mój logan 1,6 już nie drży tak bardzo. na razie zrobiłem 3000 km więc zmian ocenić nie mogę

TTTM :)
_________________

 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 982
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-05-13, 19:53   

jan ostrzyca, Czy to jest kontynuacja TEGO TEMATU :?:
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-05-13, 23:21   

Jeśli rabat kuszący a gwarancja będzie to bym zaryzykował ...
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
yarocz 



Marka: DACIA
Model: Logan MCV, Duster
Silnik: 1,6 MPI; 1,6 + LPG
Rocznik: 2007, 2017
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 459
Skąd: Nowy Krępiec
Wysłany: 2012-05-14, 09:07   

Jeśli chcesz porównać z moim MCV to daj znać jakoś się umówimy.
_________________

 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-05-14, 15:45   

Cytat:
benny86 napisał/a:
1. demo raczej nie jest katowane - krótka jazda zawsze z pracownikiem,


A czy to prywatny samochód pracownika, że nie jest katowane? IMHO nawet nie chodzi o obroty silnika, ale przejazdy przez dziurawe drogi, żeby zobaczyć jak sobie radzi z nie równościami, niedogrzany silnik też się trochę zużywa, a demówki miewają po kilkanaście tysięcy przebieg w momencie sprzedaży. A co do katowania powszechnie rozumianego... powiem tak - zależy od pracownika, ale IMHO zawsze jazda nieswoim samochodem sprawia więcej przyjemności - i nie ważne czy to służbówka, demówka, wypożyczalnia, zastępczy. Krawężniki są niższe, nierówności mniejsze, a w niektórych przypadkach jeszcze samochód "nic nie pali..."
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2012-05-15, 17:56   

U mnie drży. Nie wiem od kiedy, ale od dłuższego czasu - być może od zawsze. Nic się z tym nie dzieje (przynajmniej na razie).
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-16, 05:32   

Dzięki wszystkim za rady i informacje. Szczególne dzięki Yaroczowi, który pozwolił mi zbadać swój wózek. Podsumowanie jest takie: niektórym użytkownikom drążek jednak lekko drży, a umnie stoi tak wieża Eifla... Robiłem resercz pośród użytkowników różnych aut, w tym dwa megane, skoda, fiat i w tych wozach też drążek biegów grzecznie stoi w miejscu. Albo po prostu nikt nie zwrócił uwagi na lekkie wibracje.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne