Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-22, 12:49
Reflektory w Dusterze super oświetlają drogę, nie wiem może wszystkie auta wysokie tak mają, ale po przesiadce do AVEO w nocy w porównaniu do Dustera "ciemność widzę"
P.S. Jakby coś mam do sprzedania prawie nowe reflektory z oryginalnymi żarówkami (mają 6 albo 7 tys. km przebiegu)
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-22, 13:15
Nawet stary Logan ma bardzo dobre reflektory.
Przyzwoite żarówki z dobrą granicą światłocienia plus staranna regulacja i jazda w nocy jest bardzo przyjemna.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-05-22, 14:25 Re: Jakość reflektorów w Dusterze - kto się pochwali ?
skaktus napisał/a:
reflektory które posiada niestety są uszkodzone przez chińskie żarówki
znajomy chciał nieco przyoszczędzić i efekt jest jaki jest. Te chińczyki mogły mieć większą moc, emitować więcej ciepła, a to szybko przegrzewa i wypala odbłyśniki a czasami powoduje nawet podtopienie kostek
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-05-22, 14:26, w całości zmieniany 1 raz
Rowniez potwierdzam, reflektory w dusterze sa rewelacyjne. Dod. swiatla drogowe maja swoj wlasny klosz przez co przy wlaczeniu ich zaraz przy aucie droga jest tez dobrze oswietlona. Jedyny minus to tragiczny plastik!! Konkretnie sie zmatowail i porysowal po niecalych 2 latach:(
Po 29000 km wymieniłem prawą żarówkę. Oryginalnie był to niemiecki philips.
Włoźyłem jakąś z auchana. Kupiłem dwie za 14 zł. Swoją drogą instrukcja wymiany spowodowała, że wypiąłem wkład z regulacji pozycji reflektora. Dobrze, że czytałem o tym na forum;)
Ostatnio zmieniony przez akofreda 2012-05-22, 21:11, w całości zmieniany 1 raz
Co do żarówek i chinoli to wiem co i jak, jednak to było po fakcie, do tego auto widziałem dosłownie przez moment i wiele nie zdziałałem.
Z żarówek ja polecam Tungsrama +90%. Niebieski pasek na górze żarówki daje ciekawy efekt lekko niebieskiego światła. Tam gdzie jest włókno żarówki bańka jest przeźroczysta. Efekt w Corsie i golfie bdb.
A powiedzcie mi, jak z jakością przeciwmgielnych ? Miał ktoś okazję z was nimi śmigać w porządnej mgle ?
Pytam o światła z tego powodu, że tak po cichu zastanawiałem się nad przeróbką dustera na xenon, wiem wiem, znów, było itp. Jednak myślałem nad przeróbką typu "profesjonal", ale skoro tak zachwalacie to chyba nie ma sensu.
Ostatnio zmieniony przez skaktus 2012-05-23, 17:23, w całości zmieniany 1 raz
Co do żarówek nie narzekam.
Przestrzeń oświetlaną również oceniam pozytywnie widocznośc jest dobra.
Osobiście niczego nie będę przerabiał - oprócz tego czego wymaga "kult".
_________________ Bądź ostrożny na drodze. Szanuj życie swoje i innych.
Jeśli już chodzi o przeróbkę, myślałem o kompleksowym działaniu. Zamiast lustra świateł mijania, soczewka z odcięciem dla xenonu na palnik D2S, barwa coś około 4300 K. Do tego obowiązkowo spryskiwacze wysokociśnieniowe oraz poziomowanie na bazie uniwersalnego "kitu" z żyroskopem na wzór dawnego produktu helli. Do tego przetwornice Denso lub coś tego typu. Ustawianie reflektorów na bazie silnika z Megane.
W tym wypadku, o ile wpadnie już daster, prędzej sprawdzę co jest na stanie i jak to się sprawuje.
PS-Sprawdzał ktoś z was jakie jest napięcie na pinach żarówki świateł mijania, przy włączonym silniku ?
Czy duster ma canbusa i info o spalonej żarówce itp ?
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-05-23, 18:42
Dacie nie mają CAN-busa.
Po co montować Xenony, skoro orginalne oświetlenie jest w pełni zadowalające ?
To chyba nie jest tania przeróbka, jeśli ma być faktycznie professional ?
Dlatego was pytam o zdanie - jeździcie to możecie z własnej autopsji opisać co i jak.
Przeróbka tania nie jest. System poziomowania + centralka + żyroskopy to koszt około 450 - 500 zł. Do tego spryskiwacze, pompka wysokociśnieniowa +większy zbiornik na płyn to kolejne około 200 zł. Soczewki, palniki, przetwornice i robi się przynajmniej 1000 zł bez robocizny.
Gorzej w tym wypadku z homologacją... Szkoda że żadna wersja dustera czy to z PL czy z RU nie posiada choćby jednej wersji reflektorów soczewkowych.
Szkoda że żadna wersja dustera czy to z PL czy z RU nie posiada choćby jednej wersji reflektorów soczewkowych
Widziałem kiedyś zestaw podobno uniwersalny, podobno homologowany jako taki - sam reflektor był stosunkowo nieduży i do kilku modeli były przygotowane mocowania, żeby wypełnić miejsce po oryginalnych reflektorach. Do innych trzeba było natomiast porzeźbić niby coś samemu...
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-23, 22:19
Jedziłem Dusterem i wydaje mi sie, ze moze dzieki wyzszemu zamocowaniu reflektorow, zarowce h7 oraz innej krzywiznie zwierciadla lampy calosc swieci lepiej - szerzej, dalej niz w Sandero.
Myślę że tutaj bardziej całość rozbija się o jakość lustra i wszystkie jego sfery i ich ułożenie niż zastosowanie żarówki H7. Fakt, konstrukcja nowa (np, w porównaniu do H4) ale np. Porównująć H7 w Corsie C z H4 w B to na własne oczy widziałem że H4 w B jest dużo lepsza, ba, całkowicie inna klasa.
Jak by ktoś z was zmierzył napięcie i je podał, był bym wdzięczny - ale z żarówką, nie bez ;)
Laisar - ja jeszcze w życiu nie widziałem "uniwersalnego" reflektora. Prędzej zestawy typu wmontuj uniwersalną soczewkę - stoją na allegro po 300 zł. Jednak ta najtańsza wersja ma ringi, do tego nieekranowane przewody palnika i już mamy problemy.
Na fotce jest komplet Helli, do jakiegoś golfa czy czegoś podobnego.
I w lewym górnym rogu widać zestaw zrobiony z dostępnych pojedynczo, homologowanych, uniwersalnych modułów z katalogu Helli, a poniżej - "wypełniacz" dopasowany do oryginalnego miejsca montażu lamp przednich w danym modelu...
Jedyna niepewność jest taka, że nie mogę nic znaleźć na temat ewentualnej homologacji tego wypełniacza - być może dlatego że, na logikę, wydaje się po prostu niepotrzebna. To w końcu tylko kawałek plastiku, nie podlegający chyba żadnym specyficznym wymaganiom...(?)
To co pokazałeś to tzw. "projectory" do golfa 4. Lampa składa się z ramki na której są zawieszone / zmocowane odpowiednie światła oraz okularu osłaniającego (nadającego kształt) który nie wymaga homologacji
Lampy które są "zawieszone" na ramce są wykorzystywane do innych konstrukcji jak np. reflektory w autobusach, nie znaczy to jednak że są uniwersalne. Przeciwmgielne z Dustera są wykorzystywane też w innych autach. Aby lampa była uznana za legalną, musi być stworzona przez producenta, więc jeśli taki element zamontujesz w innej lampie, to niestety homologacji to już nie ma.
PS-Czy regulując światła mijania w dusterze z kabiny, zmieniamy ustawienia tylko lustra mijania czy mijania i długich jednocześnie ?
Ostatnio zmieniony przez skaktus 2012-05-24, 16:52, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2010 Posty: 124 Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2012-05-24, 18:57
akofreda napisał/a:
Oryginalnie był to niemiecki philips.
Potwierdzam u mnie też - dzisiaj po 15 miesiącach spaliła mi się świetlówka (w fabi wymieniałem co 3-5 m-cy) - więc jestem zadowolony że pierwsza padła po taki długim czasie - wymiana trwała 3 min - wystarczy poczytać forum i mieć dobre szczypce - lampy świecą dobrze - z super hiper mocnymi żarówkami w niskim aucie pole widzenia to 70% tego co w Dusterze ze zwykłymi - a często jeżdżę w nocy w terenie - wtedy dodaje halogeny i mam wszystko co mi trzeba - i daleko i blisko - więc lampy działają dobrze - a jak coś jest dobre to po co przepłacać i zmieniać
Pewnie chodzi o przeciwmgielne, popularnie zwane halogenami.
Ja jesli już coś, na pierwszy rzut planuję zakupić Tungsramy +90%. Da to zapewne dużo lepszy skutek niż fabryczne żarówki. Oczywiście ich trwałość jest niższa, ale mam zamiar również zamontować dzienne, więc :D
Nie pomyliłem, tylko napisałem to, co twierdzi Hella.
Cytat:
Przeciwmgielne z Dustera są wykorzystywane też w innych autach. Aby lampa była uznana za legalną, musi być stworzona przez producenta, więc jeśli taki element zamontujesz w innej lampie, to niestety homologacji to już nie ma.
P-m w dusterze to są właśnie całe światła, nie ich "elementy".
(Wg prawa chyba w ogóle nie ma czegoś takiego jak "lampy").
I wygląda na to, że dokładnie tak samo jest z tymi wynalazkami od Helli - można ich używać pojedynczo, albo wykorzystać do skonstruowania świateł zespolonych.
Tak przynajmniej wynika z opisów samej firmy, a ja nie widzę żadnych argumentów podważających je czy powodów żeby nie wierzyć w nie...
Cytat:
PS-Czy regulując światła mijania w dusterze z kabiny, zmieniamy ustawienia tylko lustra mijania czy mijania i długich jednocześnie ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum