A skąd wiesz, że była woda w filtrze paliwa? I co się z nią stało gdy zatankowałeś paliwo do pełna? Pytam, bo w moim aucie też kiedyś w Bieszczadach zapaliła się bez powodu (choć widać było, że może istnieć związek miedzy tym zjawiskiem a logowaniem się telefonu). Zjawisko (które trwało przez ok. 30 km) ustało po parkowaniu przez całą noc i już się nie powtórzyło. Składam na karb elektroniki.
Usterka zdiagnozowana i "usunięta" .Jeżeli samochód nie traci mocy ,trzyma obroty prawdopodobnie jest to woda w filtrze paliwa tak jak w moim przypadku i paliwo w baku ma się ku końcowi.Rada była taka aby zalać bak po zęby i trochę pojeździć .Też tak uczyniłem .Filozofom którzy coś bredzą o szklanej kuli dziękujemy a po za tym pytałem tych czy coś wiedzą na ten temat.
Nie zdiagnozowałeś, przeszły tylko objawy. Kali ma rację i nie obrażaj go za to że wykpił twoją godną wykpienia postawę czytacza i pytacza na forach internetowych. Współczesne auto można podłączyć pod kompa i wiesz przynajmniej co generuje błąd. A z jakiego powodu to trzeba też to wiedzieć.
Czyli usterka nie zdiagnozowana. Ta więc bredzącym filozofom bez szklanej kuli należy pogratulować czytanie innych i utwierdzanie się że to pedał gazu.
O takich drobiazgach jak dawanie najlepszych rad czyli zatankowanie do pełna i jeżdżenie z wodą w układzie paliwowym bez jej usunięcia co doprowadzi do zniszczenia delikatnego układu CR, nawet nie wspominam.
Ach ci geniusze internetu czy też dzieci Neostrady jak to piszą po naszemu. Nigdy chyba nie zrozumieją że zapalenie się spiralki na desce ma wiele przyczyn ( żeby chociaż przejrzał tabelę błędów by to sobie uświadomić), a tak wychodzą takie kwiatki.
Wysłany: 2019-06-24, 11:12 Kontrolka, brak mocy , błąd P2263 + p0235
hej,
W weeekend na autrostadzie zaczela palic sie kontrolka swiec zarowych , brak mocy miedzy 80-110km/h. Auto slabiutko przyspiesza po zapaleniu się diody, nie dymi jednak z wydechu. Po zgaszeniu i odpaleniu dioda gasnie az do następnego mocnego przyspieszenia powyżej ok 100km/h.
W aucie przez piston obd2, znalazlem p0235 i p2263.
Od czego zaczac sprawdzanie i jak sprawnie i szybko namierzyć winowajcę zajścia ?
oki, dzisiaj po pracy zaczynam robote.
Wiecie moze jak sprawdzic elektrozawor sterowania turbosprezarka ( wastegatem ) ? Jakies wartosci progowe itd, tak samo dotyczy czujnika cisnienia doladowania (map) ?
TEST 10 Kontrola elektrozaworu sterowania turbosprężarką
Sprawdzić podciśnienie na dolocie regulatora ciśnienia.
Uruchomić silnik na biegu jałowym.
Sprawdzić temperaturę silnika za pomocą parametru CLIP PR064 "Temperatura płynu chłodzącego".
Pozostawić pracujący silnik aż do osiągnięcia temperatury 80°C.
Odłączyć przewód podciśnieniowy od końcówki regulatora ciśnienia.
Podłączyć manometr do końcówki rozłączonego przewodu i ustawić na pomiar podciśnienia.
Wcisnąć szybko pedał przyspieszenia aż do oporu i natychmiast go zwolnić.
Całkowity czas wciśnięcia pedału przyspieszenia do oporu nie może przekroczyć 1 s.
Podczas tego przyśpieszenia silnik powinien osiągnąć prędkość obrotową między 3000 a 4000 obr/min.
Powtórzyć tę czynność 3 razy.
Odczytać maksymalną wartość podciśnienia wyświetloną przez manometr w trakcie wzrastania, a następnie spadania prędkości obrotowej oraz po powrocie do biegu jałowego.
Przedziały tolerancji, jakie powinna zachować wartość podciśnienia:
-1 bar < PRAWIDŁOWA wartość podciśnienia < -0,6 bara
-0,6 bara < NIEPRAWIDŁOWA wartość podciśnienia < 0 barów
Czy podciśnienie na wlocie do regulatora ciśnienia doładowania turbo wskazywane przez manometr mieści się w podanych granicach tolerancji?
TAK - Elektrozawór jest prawidłowy
NIE - TEST 10 - CIĄG DALSZY 1
Podłączyć ponownie przewód podciśnieniowy do regulatora ciśnienia doładowania
Kontrola podciśnienia na wyjściu z elektrozaworu
Uruchomić silnik na biegu jałowym.
Odłączyć przewód podciśnieniowy od końcówki wyjścia elektrozaworu.
Przewód łączy elektrozawór z regulatorem ciśnienia turbosprężarki.
Podłączyć manometr do pomiaru ciśnienia/podciśnienia do wyjścia elektrozaworu i ustawić go w położenie
pomiaru podciśnienia.
Wcisnąć szybko pedał przyspieszenia aż do oporu i natychmiast go zwolnić.
Całkowity czas wciśnięcia pedału przyspieszenia do oporu nie może przekroczyć 1 s.
Podczas tego przyśpieszenia silnik powinien osiągnąć prędkość obrotową między 3000 a 4000 obr/min.
Powtórzyć tę czynność 3 razy.
Odczytać maksymalną wartość podciśnienia wyświetloną przez manometr w trakcie wzrastania, a następnie spadania prędkości obrotowej oraz po powrocie do biegu jałowego.
Przedziały tolerancji, jakie powinna zachować wartość podciśnienia:
-1 bar < Wartość podciśnienia PRAWIDŁOWA < -0,6 bar
-0,6 bara < NIEPRAWIDŁOWA wartość podciśnienia < 0 barów
Czy wartość podciśnienia wyświetlana na wyjściu elektrozaworu przez manometr mieści się w przedziale tolerancji?
TAK - Wymienić przewód podciśnieniowy między elektrozaworem a regulatorem ciśnienia doładowania turbo.
NIE - TEST 10 - CIĄG DALSZY 1
Podłączyć ponownie przewód podciśnieniowy do regulatora ciśnienia doładowania
Kontrola wzrokowa złącza elektrycznego elektrozaworu
Wyłączyć silnik.
Uwaga: Wymagane kontrole są wyłącznie wzrokowe.
1. Sprawdzić, czy złącze jest prawidłowo podłączone i zablokowane.
2. Sprawdzić brak uszkodzeń przewodów elektrycznych w miejscu wyjścia z instalacji.
3. Odłączyć złącze w celu wykonania dalszych czynności kontrolnych.
4. Sprawdzić brak uszkodzenia termicznego modułu i uszkodzenia mechanicznego zatrzasku.
5. Sprawdzić brak odkształceń styków (zaciski i końcówki).
6. Sprawdzić uszczelnienie złącza.
Czy kontrole wzrokowe pozwoliły wykryć uszkodzenie?
TAK - Zapoznać się z NT 6015A (Renault) lub NT 9804A (Dacia), Naprawa przewodów elektrycznych, Przewody: Środki ostrożności dotyczące naprawy.
NIE - TEST 10 - CIĄG DALSZY 3
Kontrola podciśnienia na wejściu elektrozaworu
Uruchomić silnik na biegu jałowym.
Odłączyć przewód podciśnieniowy od końcówki wejścia elektrozaworu.
Ten przewód łączy pompę próżniową z elektrozaworem turbosprężarki.
Podłączyć manometr do pomiaru ciśnienia/podciśnienia do końcówki odłączonego przewodu i ustawić go w położenie pomiaru podciśnienia.
Odczytać wartość podciśnienia wyświetloną przez manometr.
Przedziały tolerancji, jakie powinna zachować wartość podciśnienia:
-1 bar < PRAWIDŁOWA wartość podciśnienia < -0,85 bara
-0,85 bara < NIEPRAWIDŁOWA wartość podciśnienia < 0 barów
Czy wartość podciśnienia wyświetlana na wejściu elektrozaworu przez manometr, mieści się w przedziale tolerancji?
TAK - Wymienić elektrozawór.
NIE - Wykonać następujące czynności:
- podłączyć przewód podciśnieniowy do elektrozaworu turbosprężarki.
- sprawdzić zgodność podłączenia przewodu lub przewodów podciśnieniowych.
- Sprawdzić wzrokowo stan przewodów podciśnieniowych wychodzących z pompy próżniowej do poszczególnych podzespołów.
Zapoznać się z podręcznikiem napraw.
Znalazlem powod bledow.
Przewod do czujnika cisnienia doladowania w dolocie przerwany ( nieszczelny przez to ). Ucialem kawalek i wlozylem spowrotem z czujnikiem do dolotu i auto odzylo a bledu juz nie ma. Na "pistonie" przez obd2 podczas przyspieszania cisnienie doladowania rowniez na oko w porzadku rosnie. Dzieki za podpowiedzi .
Wczoraj podczas jazdy zapaliła mi się w Dusterze DCI kontrolka świec żarowych. Dziś rano silnik odpalił normalnie jednak kontrolka dalej świeci. Co to może być?
Świece wymieniane były w 2018 r. i wtedy pomimo uszkodzenia dwóch świec kontrolka gasła po rozruchu.
Po diagnostyce wyszły błędy pomimo normalnej pracy silnika. Mechanik podejrzewa zapchany DPF. Nie wiem co o tym sądzić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum