Zauważyłem to już na pierwszych kilometrach po wyjeździe z salonu, gdy wyjechałem na dwupasmówkę z wyraźnymi, białymi liniami. Zjawisko występuje na samym dole przedniej szyby, jakieś 5 cm na wysokość (w pionie może mniej), tuż nad zakropkowanym obszarem. Zniekształcenia są bardzo wyraźne, zwłaszcza w prawym, dolnym rogu. Utrudnia to w znaczący sposób kontrolę odległości od prawej krawędzi jezdni, krawężników. Powiedziałbym, że jest wręcz niebezpieczne, zwłaszcza że w Sandero i tak słabo widać do przodu (deska rozdzielcza sięga wysoko, a słupki przednie są szerokie na dole).
Czy w Daciach to normalne, też tak macie? Dla mnie to niedopuszczalne, jakbym jechał w alko-goglach.
Już nie wiem co jest grane, ale Dacią jakoś ciężko jest jechać prosto, cały czas muszę korygować tor jazdy. Myślałem, że to przez słaby układ kierowniczy (w środkowym położeniu zero czucia), ale może to bardziej przez te zniekształcenia?
Widoczność to w ogóle słaby punkt tego samochodu. Skręcając w prawo boję się, że wjadę w krawężnik, z lewej też słupek dużo zasłania, a do tyłu to już w ogóle nic nie widać. Tylna szyba jak wizjer w czołgu. Nawet do tyłu po przekątnej jest kiepsko, bo słupek środkowy też bardzo szeroki na dole. Pod tym względem stare samochody to była bajka.
Tak, wiem, bezpieczeństwo bierne, ale czy to musi być kosztem czynnego?
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 944 Skąd: EL
Wysłany: 2020-07-27, 19:21
Jak czytam o problemach które przedstawiasz na forum, to zaczynam myśleć że albo trafiłeś na kiepski egzemplarz, albo ja jestem mało wymagającym właścicielem nowej Dacii. Trochę mnie zaniepokoiłeś, dlatego teraz na chwilę przewagę zyskała druga opcja. Ale jednak nie. Jestem dość wymagającym klientem. Nie mam tych problemów.
Już nie wiem co jest grane, ale Dacią jakoś ciężko jest jechać prosto, cały czas muszę korygować tor jazdy. Myślałem, że to przez słaby układ kierowniczy (w środkowym położeniu zero czucia), ale może to bardziej przez te zniekształcenia?
Też zauważyłem to w swoim Loganie, z tym, że te problemy zaczynają się powyżej 120 km/h
velomarJuż nie wiem co jest grane, ale Dacią jakoś ciężko jest jechać prosto, cały czas muszę korygować tor jazdy.
Też muszę korygować , zwłaszcza na zakrętach nie chce jechać prosto .
Cytat:
Widoczność to w ogóle słaby punkt tego samochodu. Skręcając w prawo boję się, że wjadę w krawężnik, z lewej też słupek dużo zasłania, a do tyłu to już w ogóle nic nie widać. Tylna szyba jak wizjer w czołgu. Nawet do tyłu po przekątnej jest kiepsko, bo słupek środkowy też bardzo szeroki na dole. Pod tym względem stare samochody to była bajka.
Obejrzyj tylne szyby w toyocie C-HR albo w nissanie Juke - w daci jest wręcz panorama .A szeroki tylny słupek to był w starych golfach .
No cóż - marnej baletnicy to i rąbek u spódniczki przeszkadza . Albo Ty nie jesteś dopasowany do samochodu , albo auto do Ciebie .
Czytam te Twoje wypowiedzi na forum i robi mi się Ciebie żal. Myślę że jedynym rozwiązaniem Twoich problemów jest pozbycie się tego samochodu i powrót do miejsca sprzed kupna Daci, dalsza jazda wspaniałym Peugotem (wiąże się z tym również wymeldowanie z tego forum)
Wobec tego będę reklamował.
Właściwie samochód z taką szybą nie powinien zostać dopuszczony do ruchu.
W innych markach jednak też się ten problem zdarza.
http://www.audiklub.org/f...p?f=30&t=145579
Osobiście jeszcze nigdy, w żadnym samochodzie tego nie zauważyłem, a w Dacii już na pierwszych kilometrach.
Każda szyba - nawet płaska - zniekształca obraz, a gięta tym bardziej, bo taka jest natura szkła (refrakcja) oraz efekt niedoskonałości procesu produkcji (nie da się zrobić idealnie gładkiej tafli).
Na szczęście ludzki ośrodek widzenia jest bardzo plastyczny i w większości przypadków świetnie radzi sobie z adaptacją do tych wad. (Dlatego w peżocie kol. velomara on ich nie zauważa).
Oczywiście, istnieje możliwość, że szyba w tym konkretnym egzemplarzu sandero rzeczywiście jest jakaś wybitnie krzywa - ale nie sądzę, by tak było, i proponuję jak najrychlej przestać obmierzać swoją daćkę suwmiarką i pozbyć się jej na rzecz jakiegoś bardzo starego pojazdu z płaskim oszkleniem.
W gratisie: brak nie tylko ABS/ASR/BAS/EBD/ESP, ale i w ogóle hamulców tarczowych, wspomagania kierownicy, synchronizacji biegów (kto w ogóle wymyśla te bzdurne ułatwienia, Prawdziwy Kierowca przecież umie sam dopasować obroty), jakichś tych nowomodnych fikuśnych świateł (np migaczy z autoprzerywaczem) - a jak się dobrze poszuka, to kto wie, może szczęśliwie trafi się nawet ręcznie regulowany zapłon?!
Każda szyba - nawet płaska - zniekształca obraz, a gięta tym bardziej, bo taka jest natura szkła (refrakcja) oraz efekt niedoskonałości procesu produkcji (nie da się zrobić idealnie gładkiej tafli).
Na szczęście ludzki ośrodek widzenia jest bardzo plastyczny i w większości przypadków świetnie radzi sobie z adaptacją do tych wad. (Dlatego w peżocie kol. velomara on ich nie zauważa).
Oczywiście, istnieje możliwość, że szyba w tym konkretnym egzemplarzu sandero rzeczywiście jest jakaś wybitnie krzywa - ale nie sądzę, by tak było, i proponuję jak najrychlej przestać obmierzać swoją daćkę suwmiarką i pozbyć się jej na rzecz jakiegoś bardzo starego pojazdu z płaskim oszkleniem.
Potrafię odróżnić zniekształcenia miejscowe od zniekształceń wynikających z lekkiego zakrzywienia przedniej szyby czy jej pochylenia pod kątem.
By dochodziło do takich zniekształceń szyba w tej dolnej części musi mieć ewidentnie inną grubość, bo jakiegoś wyraźnego zakrzywienia tam nie ma.
Jeździłem różnymi samochodami i w żadnym, powtarzam, w żadnym takiego faktu nie zarejestrowałem, więc tutaj to zniekształcenie jest silne i występuje akurat w polu widzenia niskiego kierowcy (mam 170 cm wzrostu).
P.S.
Dacii nie przestanę obmierzać suwmiarką, gdyż taka już moja natura.
Nawet kierownicę już pomierzyłem i okazuje się, że ma niejednorodną grubość (obwód) wieńca i trudno dobrać skórzany pokrowiec do obszycia (mam standardową, plastikową, bo guma to nie jest i nie mogłem znieść tego odczucia trzymania plastiku w dłoniach).
Dolny fragment ma aż 11 cm obwodu i brzegi pokrowca się nie schodzą pomimo mocnego dociągnięcia nici. Choć i tak lepiej się teraz trzyma.
Oczywiście niejednorodna grubość wieńca kierownicy to nie jest wada, a cecha, ale pokazuje, że suwmiarkę i miarkę krawiecką warto mieć w takich sytuacjach. Nie wystarczy zmierzyć średnicę i grubość w jednym miejscu.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2020-07-28, 16:16, w całości zmieniany 5 razy
velomar wiesz moi znajomi mówią, że to ja jestem kapryśny ale gdzie mi tam do ciebie. Poczułem się szczęśliwym człowiekiem gdyż w moim nowym sandero nie mam lub nie zauważam żadnego z Twoich opisywanych mankamentów poza może odczuwalnym momentem włączania sprężarki i wymiarami kierownicy, której kształt widać gołym okiem był zamierzony.
Wydaje mi się, że nie dopasowałeś marki samochodu i standardów producenta do ceny jaką zapłaciłeś i do swoich oczekiwań. Na tą przypadłość tu na forum nikt Ci nie pomoże. Z czasem pewnie drążąc temat znajdziesz więcej mankamentów, których więcej lub mniej w każdym aucie występuje i wierz mi wcale nie będzie Ci z tym lepiej. Pytanie tylko czy kiedyś odpuścisz czy ostatecznie będziesz pałał nienawiścią do tego zakupu.
_________________ Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań
Nie jestem kapryśny.
Po prostu oczekuję od nowego samochodu aby kierownica była w nim ustawiona idealnie prosto, aby szyby nie zniekształcały obrazu i aby gaz i hamulec reagowały na polecenia stopą w sposób liniowy i bez opóźnień, ale też nie nadgorliwie. Tylko tyle i aż tyle. To chyba nie są wygórowane oczekiwania.
Ten temat to o szybie czy o kierownicy?
Popatrzyłem na ten filmik, to jest soczewka powietrzna nad rozgrzaną maską. Wybij szybę i dalej będziesz tak miał, znawco fizyki. Rzeczywiście drugi Powolny, tylko tamten przynajmniej bogaty i światowy był.
Ten temat to o szybie czy o kierownicy?
Popatrzyłem na ten filmik, to jest soczewka powietrzna nad rozgrzaną maską. Wybij szybę i dalej będziesz tak miał, znawco fizyki. Rzeczywiście drugi Powolny, tylko tamten przynajmniej bogaty i światowy był.
Gorąca powietrze nad maską w jadącym samochodzie? I to jeszcze ściśle do pewnej wysokości? Puknij się w łeb.
170cm wzrostu, to nie jest niski czlowiek. Może niewysoki, ale normalny.
Proponuje, żebyś zajął bardziej prawidłową i naturalną pozycję za kierownicą, znaczy oparcie bardziej pionowo. Problem zniknie.
Widzę, że tu sami eksperci.
Potraficie na odległość ocenić skuteczność i sprawność układu hamulcowego w moim Peugeocie, a teraz nawet pozycję za kierownicą.
Problem nie zniknie, bo problemem jest wadliwa szyba.
Marka: Dacia
Model: Journey
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2025 Pomógł: 10 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 814 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2020-07-29, 15:01
velomar napisał/a:
....Puknij się w łeb.
Kolego wyluzuj. To raczej nie jest forum na takie uprzejmości. Jesteś na tym Forum raptem kilkanaście dni, a już kozaczysz - trochę nieelegancko.
Co do Twoich przygód z pojazdem - proponuję Ci sprawdzić jeszcze czy spalanie trzyma normy z katalogu, będziesz miał kolejny argument do narzekania i ewentualnych reklamacji w ASO
Potraficie na odległość ocenić skuteczność i sprawność układu hamulcowego w moim Peugeocie, a teraz nawet pozycję za kierownicą.
Jestem niewiele wyższy, a tych rejonów szyby wcale prawie nie widzę, bo mój wzrok raczej jest skupiony dużo wyżej niż te zniekształcone rejony, które podlinkowane.
Jedynie, jak położę oparcie mocno do tyłu, to obserwuję drogę w tym wskazanym rejonie. Stąd taki wniosek. Nie trzeba być Szerlokiem.
Kolego wyluzuj. To raczej nie jest forum na takie uprzejmości. Jesteś na tym Forum raptem kilkanaście dni, a już kozaczysz - trochę nieelegancko.
Mam wymienić wszystkie szydercze komentarze, które tu padły pod adresem moich umiejętności jako kierowcy, dotychczasowego samochodu i jego stanu, czy statusu majątkowego?
Z kulturalnymi i myślącymi (są tu tacy) mogę dyskutować kulturalnie, z chamami i cwaniakami tak się nie da i szkoda czasu na uprzejmości.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2020-07-29, 18:03, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2015 Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sie 2016 Posty: 507 Skąd: Toruń
Wysłany: 2020-07-29, 18:26
Kto jest dostawcą szyb dla Dacii?? Szyba jest krzywa, stań przodem do boku samochodu i zobaczysz na dole szyby pofalowanie. Ostatnio wymieniałem szybę czołową na Fuyao, to miała garba na samym środku, aż wycieraczka mazała w tym miejscu i identycznie zniekształcała obraz.
Szklarz nic nie widział, ale mimo to wymienił od ręki na Sekurita z moją dopłatą
Zauważyłem to już na pierwszych kilometrach po wyjeździe z salonu, gdy wyjechałem na dwupasmówkę z wyraźnymi, białymi liniami...
Trzeba było od razu zawrócić do ASO na reklamację...
Powtarzam się, ale znowu napiszę- jeżdżę Sandero Stepway od grudnia 2017 i... nawet nie bardzo wiem o co Ci chodzi z tą szybą... Nawet w pierwszej chwili pomyślałem, że faktycznie jakaś lewa szybą Ci się trafiła, ale przypomniałem sobie Twoje poprzednie narzekania na rzeczy, których inni nie dostrzegają, lub są dla nich w nowych samochodach normalne. Sam już nie wiem- chyba jutro specjalnie pojadę popatrzeć sobie przez róg szyby... A poza tym- widoczność uważam za dobrą (szczególnie w porównaniu do różnych współczesnych samochodów). Tylna szyba jest niewielka, ale dlatego zamówiłem kamerę. Poza tym porządne wyczucie końca samochodu zajmuje maks tydzień. Kilka razy podjeżdżam sobie do jakichś krzaków i wyczute. Przejedź się nową Toyotą C-HR to zmienisz zdanie. Ja kierownicę mam fabrycznie ustawioną idealnie prościutko, a i samochód jedzie mi prosto. Grubość kierownicy? Myślisz, że to niedoskonałość procesu produkcji? Ktoś tak to specjalnie zaprojektował i dla klientów o różnych gustach wprowadził możliwość zamówienia kierowcy w skórze. Niekonsekwencję widzę- przy tak wysokich wymaganiach estetycznych oddajemy kierownicę do profesjonalnego obszycia a nie kombinujemy z pokrowcami, nieprawdaż?
Czekam co jeszcze znajdziesz z rzeczy uniemożliwiających jazdę...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum