Przy okazji wizyty u gazownika dowiedziałem się, że polscy przedstwiciele Landi Renzo nie serwisują fabrycznych instalacji LPG tej firmy do Dacii. Powodem jest zablokowanie sterownika przez producenta na zamówienie Dacii. Nikt poza ASO nie ma wejścia do sterownika instalacji dlatego serwisowanie i naprawy poza ASO są niemożliwe. Nie dowiedziałem się czy wszystkie ASO Dacii w Polsce posiadają odpwiednie softu i czy dostępne są one za granicą.
Skutki:
1. byle awaria skutkuje powrotem na lawecie,
2. sieć ASO jest rzadsza niż Landiego i z byle gównem trzeba jechać do ASO,
3. ceny w ASO są wyższe niż serisach Landi,
4. po upływie gwarancji nie można zmienić serwisu gazowego.
Tyle przychodzi mi do głowy. I jeszcze jedno: dilernie nie informują kilentów o tym fakcie.
Co o tym sądzicie?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-17, 17:57
benny86 napisał/a:
To sprawdzona informacja?
Tak, potwierdzona u dilera, ale dopiero jak sam zapytałem.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-05-17, 18:10
Dużo zależy zatem od różnicy w kosztach serwisowania takiej instalacji pomiedzy ASO a autoryzowanym warsztatem LR. Istotne jest też to, czy wszystkie ASO obsługują fabryczne LPG, bo ostatnio w innym wątku wspominałeś że Lubelszczyzna nie obfituje w ASO Renault...
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-17, 18:21
benny86 napisał/a:
Dużo zależy zatem od różnicy w kosztach serwisowania takiej instalacji pomiedzy ASO a autoryzowanym warsztatem LR. Istotne jest też to, czy wszystkie ASO obsługują fabryczne LPG, bo ostatnio w innym wątku wspominałeś że Lubelszczyzna nie obfituje w ASO Renault...
No... Kwestie ekonomiczne wychodzą zupełnie kiepsko:
1. 1000 zł droższa fabryczna instalka LPG,
2. wyższe koszty serwisowania w ASO niż u bardzo dobrego gazownika,
3. koniecznośc dojazdów do ASO ( w Lubelskim są aż 2)
4. ewentualne urlopy na odstawienie wozu do ASO,
5. nie wiem co jeszcze, może powrót z np Chorwacji samolotem w razie awarii wozu...
Jako alternatywa, wywalenie sterownika i przełącznika i wstawienie Landi bez blokady = koszt ok. 1000 zł.
Tak czy tak, fabryczny LPG będzie kosztował znacznie więcej niż niefabryczny.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-17, 18:28
benny86 napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Jako alternatywa, wywalenie sterownika i przełącznika i wstawienie Landi bez blokady = koszt ok. 1000 zł.
Kiepsko to alternatywa... Wtedy instalacja LPG kosztowałaby z przeróbką coś około 5kzł,za to można Prince zamontować
Już lepsza alternatywa to chyba montaż poza ASO i liczyć, że nic się nie spieprzy
Właśnie, zrobiłem już 30 tys. km z Landi Renzo Omegas od przedstawiciela i mam same oszczędności i zero kłopotów.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-17, 19:05
Jak takie praktyki mają się do prawa do serwisu samochodu poza aso podczas obowiązywania gwarancji? Przecież autoryzowany gazownik ma lepsze pojęcie o instalacji LPG niż niejedno aso.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-17, 19:44
To jest coś więcej niż tylko prawo do serwisowania wozu w ASO lub poza ASO, gdy człek ryzykuje tylko utratę gwarancji. W tym wypadku producent uniemożliwia użytkowanie auta, jeśli nie jest ono serwisowane i naprawiane w ASO. Jeśli nie chcesz korzystać z ASO nie możesz korzystać z samochodu bo nikt go nie naprawi i nie wyserwisuje, ani w czasie gwarancji ani poza tym okresem. Ciekawe.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2012-05-17, 19:45, w całości zmieniany 1 raz
Jestem niezagazowany, więc zwyczajnie nie wiem jak to jest - jeśli uszkodzi się instalację gazową, to na benzynie też już nie da się jechać ?
Nie informowanie klientów to jest jakaś zupełna porażka. To jest zwyczajne okłamywanie klientów i moim zdaniem może podpadać pod oszustwo, a na pewno jedna sprawa sądowa zlikwidowałaby problem.
A jak nie sąd, to przynajmniej jakieś TVN Turbo, albo podobne medium motoryzacyjne. Podobno mają zdolność czynienia cudów jeśli chodzi o głupoty robione przez przedstawicieli różnych marek samochodów.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-05-17, 21:48
art, popytaj u dealera w Świętochłowicach. Gdy nie było jeszcze fabrycznego LPG, on oferował lpg i swoją gwarancję w zamian fabrycznej chyba. No i nie odbierają gwarancji jako całości uprawnień, jedynie odmówią naprawy gwarancyjnej gdy usterka była wynikiem montażu lpg poza ASO...
Wczoraj byłem na drugim przeglądzie i słowem się nie odezwali na temat instalacji LPG
zamontowanej u gazownika poza ich wiedzą.
Trzeba montować u FACHOWCA.
Mój tani i porządny./5 instalek w rodzinie i wszyscy zadowoleni/
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2012-05-18, 08:29
Wystarczy że jak komuś się coś zepsuje to zmieni sterownik na landi niezablokowany a reszta instalacji zostaje, przy kosztach serwisowania w aso i tak to się będzie opłaciło.Do tej pory to gazownicy elektronicy rozpracują ten zablokowany sterownik i go odblokują. Polak potrafi.
Nikt poza ASO nie ma wejścia do sterownika instalacji dlatego serwisowanie i naprawy poza ASO są niemożliwe. Nie dowiedziałem się czy wszystkie ASO Dacii w Polsce posiadają odpwiednie softu i czy dostępne są one za granicą.
Strasznie tajniacki (; nie wiem czemu... W środku plik tekstowy, z dwoma adresami internetowymi - z odblokowanym firmwarem oraz chyba programem do obsługi sterownika instalacji.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-20, 18:29
laisar napisał/a:
Strasznie tajniacki (; nie wiem czemu... W środku plik tekstowy, z dwoma adresami internetowymi - z odblokowanym firmwarem oraz chyba programem do obsługi sterownika instalacji.
Nie mogę tego otworzyć. W pliku jest program do odblokowania zablokowago sterownika?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum