Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Fabryczny LPG = pułapka?
Autor Wiadomość
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-17, 17:47   Fabryczny LPG = pułapka?

Przy okazji wizyty u gazownika dowiedziałem się, że polscy przedstwiciele Landi Renzo nie serwisują fabrycznych instalacji LPG tej firmy do Dacii. Powodem jest zablokowanie sterownika przez producenta na zamówienie Dacii. Nikt poza ASO nie ma wejścia do sterownika instalacji dlatego serwisowanie i naprawy poza ASO są niemożliwe. Nie dowiedziałem się czy wszystkie ASO Dacii w Polsce posiadają odpwiednie softu i czy dostępne są one za granicą.

Skutki:
1. byle awaria skutkuje powrotem na lawecie,
2. sieć ASO jest rzadsza niż Landiego i z byle gównem trzeba jechać do ASO,
3. ceny w ASO są wyższe niż serisach Landi,
4. po upływie gwarancji nie można zmienić serwisu gazowego.

Tyle przychodzi mi do głowy. I jeszcze jedno: dilernie nie informują kilentów o tym fakcie.

Co o tym sądzicie?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-05-17, 17:50   

Kiepsko, w dodatku autoryzowany dystrybutor i monter Landi Renzo u mnie bierze za Omegas 2990zł, a to o 1000zł taniej. To sprawdzona informacja?
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-17, 17:57   

benny86 napisał/a:
To sprawdzona informacja?


Tak, potwierdzona u dilera, ale dopiero jak sam zapytałem.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-05-17, 18:10   

Dużo zależy zatem od różnicy w kosztach serwisowania takiej instalacji pomiedzy ASO a autoryzowanym warsztatem LR. Istotne jest też to, czy wszystkie ASO obsługują fabryczne LPG, bo ostatnio w innym wątku wspominałeś że Lubelszczyzna nie obfituje w ASO Renault...
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-17, 18:21   

benny86 napisał/a:
Dużo zależy zatem od różnicy w kosztach serwisowania takiej instalacji pomiedzy ASO a autoryzowanym warsztatem LR. Istotne jest też to, czy wszystkie ASO obsługują fabryczne LPG, bo ostatnio w innym wątku wspominałeś że Lubelszczyzna nie obfituje w ASO Renault...


No... Kwestie ekonomiczne wychodzą zupełnie kiepsko:
1. 1000 zł droższa fabryczna instalka LPG,
2. wyższe koszty serwisowania w ASO niż u bardzo dobrego gazownika,
3. koniecznośc dojazdów do ASO ( w Lubelskim są aż 2)
4. ewentualne urlopy na odstawienie wozu do ASO,
5. nie wiem co jeszcze, może powrót z np Chorwacji samolotem w razie awarii wozu...

Jako alternatywa, wywalenie sterownika i przełącznika i wstawienie Landi bez blokady = koszt ok. 1000 zł.

Tak czy tak, fabryczny LPG będzie kosztował znacznie więcej niż niefabryczny.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-05-17, 18:24   

jan ostrzyca napisał/a:
Jako alternatywa, wywalenie sterownika i przełącznika i wstawienie Landi bez blokady = koszt ok. 1000 zł.

Kiepsko to alternatywa... Wtedy instalacja LPG kosztowałaby z przeróbką coś około 5kzł,za to można Prince zamontować :mrgreen:

Już lepsza alternatywa to chyba montaż poza ASO i liczyć, że nic się nie spieprzy
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-17, 18:28   

benny86 napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Jako alternatywa, wywalenie sterownika i przełącznika i wstawienie Landi bez blokady = koszt ok. 1000 zł.

Kiepsko to alternatywa... Wtedy instalacja LPG kosztowałaby z przeróbką coś około 5kzł,za to można Prince zamontować :mrgreen:

Już lepsza alternatywa to chyba montaż poza ASO i liczyć, że nic się nie spieprzy


Właśnie, zrobiłem już 30 tys. km z Landi Renzo Omegas od przedstawiciela i mam same oszczędności i zero kłopotów.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-17, 18:31   

Nie, no - to jakaś chała jest! :evil: Ciekawe tylko czy to wymysł RP, czy jednak ogólnodaciowa polityka...
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-17, 19:05   

Jak takie praktyki mają się do prawa do serwisu samochodu poza aso podczas obowiązywania gwarancji? Przecież autoryzowany gazownik ma lepsze pojęcie o instalacji LPG niż niejedno aso.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-05-17, 19:11   

mekintosz napisał/a:
Jak takie praktyki mają się do prawa do serwisu samochodu poza aso

kasiorka rządzi światem... :lol: :-(
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-17, 19:44   

To jest coś więcej niż tylko prawo do serwisowania wozu w ASO lub poza ASO, gdy człek ryzykuje tylko utratę gwarancji. W tym wypadku producent uniemożliwia użytkowanie auta, jeśli nie jest ono serwisowane i naprawiane w ASO. Jeśli nie chcesz korzystać z ASO nie możesz korzystać z samochodu bo nikt go nie naprawi i nie wyserwisuje, ani w czasie gwarancji ani poza tym okresem. Ciekawe.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2012-05-17, 19:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-05-17, 19:52   

Zwykłe chamstwo ... cieszę sie, że nie mam fabrycznego LPG. A zastanawiałem się przy kupnie nad tym: diesiel czy LPG? :evil:
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2012-05-17, 20:13   

Jestem niezagazowany, więc zwyczajnie nie wiem jak to jest - jeśli uszkodzi się instalację gazową, to na benzynie też już nie da się jechać ?

Nie informowanie klientów to jest jakaś zupełna porażka. To jest zwyczajne okłamywanie klientów i moim zdaniem może podpadać pod oszustwo, a na pewno jedna sprawa sądowa zlikwidowałaby problem.

A jak nie sąd, to przynajmniej jakieś TVN Turbo, albo podobne medium motoryzacyjne. Podobno mają zdolność czynienia cudów jeśli chodzi o głupoty robione przez przedstawicieli różnych marek samochodów.
 
r_lukas 


Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 117
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-05-17, 20:20   

Pewnie, że się da :lol:
 
art 


Marka: Dacia
Model: Sandero/ Logan II
Silnik: 1.4 MPI + LPG lovato/ 1.5 dCi
Rocznik: 2010/ 2013
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 203
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-05-17, 21:46   

a można zagazować i nie stracić gwarancji ? Bo jak nie to chyba z daćki zrezygnuje na rzecz chevroleta...
Ostatnio zmieniony przez art 2012-05-17, 21:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-05-17, 21:48   

art, popytaj u dealera w Świętochłowicach. Gdy nie było jeszcze fabrycznego LPG, on oferował lpg i swoją gwarancję w zamian fabrycznej chyba. No i nie odbierają gwarancji jako całości uprawnień, jedynie odmówią naprawy gwarancyjnej gdy usterka była wynikiem montażu lpg poza ASO...
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2012-05-18, 07:18   

Wczoraj byłem na drugim przeglądzie i słowem się nie odezwali na temat instalacji LPG
zamontowanej u gazownika poza ich wiedzą.
Trzeba montować u FACHOWCA.
Mój tani i porządny./5 instalek w rodzinie i wszyscy zadowoleni/
_________________
48piotr
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-05-18, 08:29   

Wystarczy że jak komuś się coś zepsuje to zmieni sterownik na landi niezablokowany a reszta instalacji zostaje, przy kosztach serwisowania w aso i tak to się będzie opłaciło.Do tej pory to gazownicy elektronicy rozpracują ten zablokowany sterownik i go odblokują. Polak potrafi. :mrgreen:
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-05-18, 11:28   

vulcanor napisał/a:
Wystarczy że jak komuś się coś zepsuje to zmieni sterownik na landi niezablokowany a reszta instalacji zostaje

Kosztuje to 1000zł. Różnica w serwisie instalacji ASO-LR wynosi około 80zł (75-80zł vs 150zł). Po 12 przeglądach jako-tako wyjdziemy na swoje.
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2012-05-19, 18:19   Re: Fabryczny LPG = pułapka?

jan ostrzyca napisał/a:
Nikt poza ASO nie ma wejścia do sterownika instalacji dlatego serwisowanie i naprawy poza ASO są niemożliwe. Nie dowiedziałem się czy wszystkie ASO Dacii w Polsce posiadają odpwiednie softu i czy dostępne są one za granicą.



Dacia LPG z fabryczną instalacją.zip
Pobierz Plik ściągnięto 516 raz(y) 363 Bajtów

 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-19, 18:43   

eastcowboy, co to za plik ??
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-19, 19:01   

Strasznie tajniacki (; nie wiem czemu... W środku plik tekstowy, z dwoma adresami internetowymi - z odblokowanym firmwarem oraz chyba programem do obsługi sterownika instalacji.
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 747
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2012-05-20, 08:39   

ciekawe jest to że jak brałem pickupu to sprzedawca proponował mi jeszcze przejażdzkę dusterem z instalacją BRC bo tylko takie zakładali.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-20, 09:02   

Bo BRC nie była instalacją fabryczną, tylko montowaną u dilera (lub jakiegoś podwykonawcy, ale "na konto" salonu).
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-20, 18:29   

laisar napisał/a:
Strasznie tajniacki (; nie wiem czemu... W środku plik tekstowy, z dwoma adresami internetowymi - z odblokowanym firmwarem oraz chyba programem do obsługi sterownika instalacji.


Nie mogę tego otworzyć. W pliku jest program do odblokowania zablokowago sterownika?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne