DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wyjazd do Rzymu dusterem
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-06, 20:11   Wyjazd do Rzymu dusterem

Witam zamierzam wybrać się daćką na kanonizacje JPII do Rzymu . Trasa ok 4000 km w obie strony . W związku z tym mam pewne pytania .
Wybrałem trasę warszawa -A2 - berlin -A9- monachium -verona- rzym
Tutaj następuje kilka moich pytań
Czy w niemczech przy autostradach jest możliwość zakupu LPG ?
Jak przygotować daćkę na taką wyprawę ? (średnia prędkość 140-160 km/h przez 20 godzin ).
Przed wyjazdem zamierzam zmienić olej na wszelki wypadek oraz zrobić coś z aerodynamiką (dodatkowe uszczelki ) .
2000 km chce pokonać na raz bo jadę na 2 kierowców , więc tylko przerwy na tankowanie
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2013-10-06, 20:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
mud maX 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 240
Skąd: Polska
Wysłany: 2013-10-06, 21:13   

Przejechałem tą trasą raz z Włoch do Polski i jest to lepszy wybór niż przez Austrię i Czechy. Przy autostradach jest lpg. W sieci znajdziesz mapy Niemiec z zaznaczonymi stacjami. Doczytaj sobie o zaworach do tankowania bo tam podobno nie jest to zunifikowane jak u nas. Jak będziesz miał wszystkie płyny i dwóch kierowców to nie widzę przeciwwskazań do wzięcia trasy na raz.
Nie wiem czy da się zauważalnie poprawić aerodynamikę DD. Kiedyś w TopGear robili czasówkę na torze wyścigowym Fordem Transitem. Żeby poprawić aerodynamikę pozaklejali taśmą biurową szczeliny między elementami karoserii ;-) Ja bym odpuścił i zostawił jak jest.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3777
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-06, 21:38   

Ale jest dłuższa o 300 km , zamiast winietek za 85 PLN zapłaci 200 PLN za autostradę w Polsce. Słabe punkty to przejazd przez Czestochowę, objazd słynnego mostu w Mszanie - ale to sama w sobie atrakcja w dodatku chyba skończą przed majem 2014, brak dwupasmówki na przygranicznym odcinku Czechy Austria - 50 kilometrów ). W dodatku przełęcz Brenner daje w tyłek znacznie bardziej niż odcinek Villach - Udine. Ja bym jechał "po ludzku" jak to się od zawsze robiło - przejazd przez Polskę dzięki S8 i A1 jest bez porównania lepszy niż rok temu. Gaz jest w Mikulov , w Austrii jest kilka stacji w miastach przy autostradzie choć na styk da się do Włoch dojechać bez dotankowania.
http://www.oeamtc.at/?id=...search=Anzeigen
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2013-10-06, 21:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-06, 21:47   

Nie sprecyzowałem . Jadę do monachum gdzie nocuję potem do rzymu na kilka noclegów następnie udaję się do wiednia gdzie również zamawiam hotel i wracam do warszawy . Co do autostrady A2 z łodzi do berlina kosztuje 0,20 zł za kilometr czyli z 60 zł ale mówi się trudno .Co do aerodynamiki chodzi mi o szumy w czasie jazdy z dużymi prędkościami mi to nie przeszkadza ale szumy powodują hałas małżonki które niestety przeszkadzają i to bardzo .
Co do samej S8 wcale nie taka super bo ostatnio przed czestochową złapał mnie foto radar bo ktoś postawił 70 na drodze szybkiego ruchu :evil:
taką zamierzam pokonać trasę https://maps.google.pl/maps?saddr=Warszawa&daddr=monachium+to:rzym+to:Wiede%C5%84,+Austria+to:Warszawa&hl=pl&ie=UTF8&ll=44.995883,13.623047&spn=21.15487,50.756836&sll=47.398349,16.853027&sspn=10.129577,25.378418&geocode=FSz2HAMdBZ9AASkBn4aaZsweRzH80-qIKr7wcg%3BFRCC3gIdsqWwACnZX4yj-XWeRzF9mLF9SrgMAQ%3BFTQ8fwId2He-ACm7jpL5lmEvEzE4bmWTBncPuQ%3BFS6Z3wIdO9j5ACmfyjZRngdtRzFGW6JRiuXC_Q%3BFSz2HAMdBZ9AASkBn4aaZsweRzH80-qIKr7wcg&mra=ls&t=m&z=5
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2013-10-06, 21:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-10-06, 21:52   

Karenzo napisał/a:
(średnia prędkość 140-160 km/h przez 20 godzin )
może być trudne do realizacji a ponadto pytanie czy ma to sens?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-06, 21:59   

Jak się będzie dało to oczywiście będę jechał te 150 ponieważ po to podróżuje autostradą . Może samochód spali więcej paliwa , ale czas na wakacjach też kosztuje .
_________________
Moje auto
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-10-07, 08:33   

Karenzo proszę skróć link, nie da się tego czytać na telefonach
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
firefox 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 93
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-10-07, 08:59   

Powodzenia. Przy 150km/h - 160km/h spalanie to nawet 18l LPG /100km.
Ja bym pojechał do Strykowa (jest za darmo) a potem na Wrocław przez Warte-->Łask-->Ostrzeszów-->Syców--> S8-->A8-->A4-->Dresden-->Munchen. Albo ściął trasę przez Czechy. Czyli z Wrocławia na Gorlitz, a potem odbił na Pragę--->Regensburg i Munchen.
_________________
firefox
Ostatnio zmieniony przez firefox 2013-10-07, 09:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-10-07, 10:45   

Cytat:
Powodzenia. Przy 150km/h - 160km/h spalanie to nawet 18l LPG /100km.

To i tak chyba optymistycznie ;) tyle to Sandero potrafiło mi zaciągnąć. pytanie czy warto za 30-40km/h szybciej (co da pewnie ok 20-25km/h do średniej, bo zawsze wyjedzie jakaś ciężarówka) i przełoży się na ~3-4h jazdy...
niestety moje 4h kosztują mniej niż 160l LPG + zmęczenie wynikające chociażby z hałasu i większego skupienia (min. dodatkowe 8l na każdej z 20 setek).

No i pamiętaj, że mniej czasu stracisz na tankowania ;)

Ja bym się nastawiał na 110-120km/h i średnią w okolicach 95-100km/h. Mi przynajmniej dość szybko minęła chęć na podróż przez całą A4 (Kraków-Wrocław) w niecałe 2h
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-07, 14:30   

Bez przesady ostatnio jechałem A2 do poznania to spalanie lpg oscylowało ok 12.5 l. lpg Może średnia nie 150 ale 130-140 . Było rano więc lewy był zawsze pusty więc można było sobie pozwolić . Interesuje mnie przygotowanie samochodu do takich obciążeń .
_________________
Moje auto
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-07, 22:55   Re: Wyjazd do Rzymu dusterem

Karenzo napisał/a:
Witam zamierzam wybrać się daćką na kanonizacje JPII do Rzymu . Trasa ok 4000 km w obie strony.. (średnia prędkość 140-160 km/h przez 20 godzin ).
Przed wyjazdem zamierzam zmienić olej na wszelki wypadek oraz zrobić coś z aerodynamiką (dodatkowe uszczelki ) .
2000 km chce pokonać na raz bo jadę na 2 kierowców , więc tylko przerwy na tankowanie


Nie sadze, bys był w stanie dusterkiem wycisnąć taka średnią realnie. Poza tym zje Cie hałas i spalanie ( już wspomnieli przedmówcy). Czy zamierzasz od razu po uroczystości wracać do kraju, czy odpocząć w Wiecznym Mieście ? Podziwiam odwagę wyjazdu tak daleko własnym samochodem, szczególnie gdy Rzym będzie zalany rzeszą turystów/pielgrzymów/gości.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-08, 17:09   

Tak jak pisałem wyjazd do monachium nocleg , rzym 2-3 noclegi , wiedeń nocleg
Co do jazdy samochodem to nie mam wyboru , samolot normalnie kosztuje 800 zł w obie strony ale na uroczystość jest to 3000 zł za jedną osobą , koszt paliwa to 2000 zł więc wybór jest wiadomy .
_________________
Moje auto
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2013-10-08, 18:18   

żeby utrzymać średnią 160 km/h trzeba jechać cały czas w okolicach 190-200 km/h, wtedy wliczając hamowania, maruderów, może się udać wyjść na średnią 160km/h, mało realne zrobić to dusterem...
 
zdzisiu27 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 371
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-08, 19:56   

Robiłem trasę do Rzymu i w jedną stronę jechałem przez Niemcy, z powrotem "klasycznie". Obie mają swoje plusy i minusy, ale Dusterem to bym pojechał klasycznie.

A przy okazji załatwiłeś już sobie w Rzymie parking ;-) ?
_________________
Dusty Popylacz ;-P 1.6 Laureate 2011


W moim odczuciu samochód Dacia Duster zrobi niesamowitą wręcz furorę na rynku motoryzacyjnym
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-08, 21:03   

Hotel nie ma parkingu , gdzie takie coś można załatwić ?
_________________
Moje auto
 
zdzisiu27 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 371
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-08, 21:38   

Rzym jest potwornie zatłoczony jeśli chodzi o auta i weź to pod uwagę, parkingi są co krok, najczęściej oddajesz kluczyki a auto zostaje zaparkowanie w sposób, który budzi spore obawy Polaków ;-P
popatrz na google maps rejon swojego hotelu albo wprost zapytaj w hotelu o polecany parking :-)
_________________
Dusty Popylacz ;-P 1.6 Laureate 2011


W moim odczuciu samochód Dacia Duster zrobi niesamowitą wręcz furorę na rynku motoryzacyjnym
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-05, 14:06   

Czy ktoś może z doświadczenia napisać ile kosztowały autostrady w jedną stronę ?
Zaczołem wszystko wyliczać i wyszło mi że jadać przez niemcy oszczędzam sporo na autostradach ale mam o 200 km więcej .
Na necie wyliczyło mi że ok 112 euro wyniosą opłaty + autostrady
cenna paliwa LPG przy planowanym spalaniu 9l/100 po cenach lokalnej (np włochy 3,7 ) wyniesie ok 1300 zł
dodając cenny autostrad wychodzi 1750 zł za przejazd w ta i z powrotem
_________________
Moje auto
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3550
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2014-01-05, 14:51   Re: Wyjazd do Rzymu dusterem

Karenzo napisał/a:

Jak przygotować daćkę na taką wyprawę ? (średnia prędkość 140-160 km/h przez 20 godzin ).

3000 km to zatrzymasz się w Barcelonie. Albo na Sycylii. Siedmiomilowe buty.
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-05, 18:14   

Ja na wyjazdy do Niemiec mam przejściówkę LPG.
http://allegro.pl/przejsc...3848586686.html
są M10, albo M12 - trzeba sprawdzić u siebie. Na co drugiej stacji można tankować, albo wypożyczyć końcówkę, ale za wypożyczenie chcą np 20 euro kaucji. Lepiej kupić swoją i zaoszczędzić czas na tankowaniu - w Niemczech tankujemy LPG samodzielnie. Można przećwiczyć, bo za 1 razem chwilę to trwa - chociażby trzeba pistolet zblokować, o czym nie wiedziałem i przez to dobrze jest trzymać rączkę poziomo zatrzaskiem do góry. Przy wkręcanym trzeba dobrze dokręcić.

I jeśli chcesz wjechać do centrum jakiegoś miasta, to nie zapomnij o:
http://allegro.pl/plakiet...3794699625.html
:!: :!: :!:
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Ostatnio zmieniony przez matucha 2014-01-05, 18:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2014-01-05, 18:31   

przy takim założeniu
Karenzo napisał/a:
(średnia prędkość 140-160 km/h przez 20 godzin ).


możesz być zdziwiony jeżeli wyjdzie inaczej niż
Karenzo napisał/a:
LPG przy planowanym spalaniu 9l/100
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-05, 18:40   

nie już zrezygnowałem z takiej prędkości bo wtedy daćka spala ok 13,5 l
więc będę szarżował do 120 wtedy powinienem zamknąć się w 9 L
różnica 400 zł to jednak dużo ..
_________________
Moje auto
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-05, 18:45   

Z jednej strony dużo, a z drugiej strony te 40km/h przez 20h to trochę jest. Może się okazać, że wypadnie Ci jeden nocleg więcej.

W ile osób jedziecie??
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1109
Skąd: krakow
Wysłany: 2014-01-05, 21:55   

Albo wypadnie wał korbowy bokiem :shock: To chyba jednak nie są silniki do bicia rekordów. pozdr
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-01-05, 22:17   

silnik jest ok, prędzej osprzęt poleci niż on sam ;-) ,
trzeba wyciągnąć jakąś kompromis pomiędzy prędkość/zasięg
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-05, 22:18   

jurek napisał/a:
Albo wypadnie wał korbowy bokiem :shock: To chyba jednak nie są silniki do bicia rekordów. pozdr

Bez przesady. Ja Sandero zjechałem Niemcy zazwyczaj jeżdżąc ok. 150km/h i nic mu się nie stało. Gdyby taka prędkość miała zaszkodzić silnikowi, to producent zakładałby ogranicznik koło takiej prędkości.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne