Wysłany: 2013-10-06, 20:11 Wyjazd do Rzymu dusterem
Witam zamierzam wybrać się daćką na kanonizacje JPII do Rzymu . Trasa ok 4000 km w obie strony . W związku z tym mam pewne pytania .
Wybrałem trasę warszawa -A2 - berlin -A9- monachium -verona- rzym
Tutaj następuje kilka moich pytań
Czy w niemczech przy autostradach jest możliwość zakupu LPG ?
Jak przygotować daćkę na taką wyprawę ? (średnia prędkość 140-160 km/h przez 20 godzin ).
Przed wyjazdem zamierzam zmienić olej na wszelki wypadek oraz zrobić coś z aerodynamiką (dodatkowe uszczelki ) .
2000 km chce pokonać na raz bo jadę na 2 kierowców , więc tylko przerwy na tankowanie
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2013-10-06, 20:13, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sie 2011 Posty: 240 Skąd: Polska
Wysłany: 2013-10-06, 21:13
Przejechałem tą trasą raz z Włoch do Polski i jest to lepszy wybór niż przez Austrię i Czechy. Przy autostradach jest lpg. W sieci znajdziesz mapy Niemiec z zaznaczonymi stacjami. Doczytaj sobie o zaworach do tankowania bo tam podobno nie jest to zunifikowane jak u nas. Jak będziesz miał wszystkie płyny i dwóch kierowców to nie widzę przeciwwskazań do wzięcia trasy na raz.
Nie wiem czy da się zauważalnie poprawić aerodynamikę DD. Kiedyś w TopGear robili czasówkę na torze wyścigowym Fordem Transitem. Żeby poprawić aerodynamikę pozaklejali taśmą biurową szczeliny między elementami karoserii Ja bym odpuścił i zostawił jak jest.
Ale jest dłuższa o 300 km , zamiast winietek za 85 PLN zapłaci 200 PLN za autostradę w Polsce. Słabe punkty to przejazd przez Czestochowę, objazd słynnego mostu w Mszanie - ale to sama w sobie atrakcja w dodatku chyba skończą przed majem 2014, brak dwupasmówki na przygranicznym odcinku Czechy Austria - 50 kilometrów ). W dodatku przełęcz Brenner daje w tyłek znacznie bardziej niż odcinek Villach - Udine. Ja bym jechał "po ludzku" jak to się od zawsze robiło - przejazd przez Polskę dzięki S8 i A1 jest bez porównania lepszy niż rok temu. Gaz jest w Mikulov , w Austrii jest kilka stacji w miastach przy autostradzie choć na styk da się do Włoch dojechać bez dotankowania.
http://www.oeamtc.at/?id=...search=Anzeigen
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2013-10-06, 21:48, w całości zmieniany 2 razy
Jak się będzie dało to oczywiście będę jechał te 150 ponieważ po to podróżuje autostradą . Może samochód spali więcej paliwa , ale czas na wakacjach też kosztuje .
Powodzenia. Przy 150km/h - 160km/h spalanie to nawet 18l LPG /100km.
Ja bym pojechał do Strykowa (jest za darmo) a potem na Wrocław przez Warte-->Łask-->Ostrzeszów-->Syców--> S8-->A8-->A4-->Dresden-->Munchen. Albo ściął trasę przez Czechy. Czyli z Wrocławia na Gorlitz, a potem odbił na Pragę--->Regensburg i Munchen.
_________________ firefox
Ostatnio zmieniony przez firefox 2013-10-07, 09:00, w całości zmieniany 1 raz
Powodzenia. Przy 150km/h - 160km/h spalanie to nawet 18l LPG /100km.
To i tak chyba optymistycznie ;) tyle to Sandero potrafiło mi zaciągnąć. pytanie czy warto za 30-40km/h szybciej (co da pewnie ok 20-25km/h do średniej, bo zawsze wyjedzie jakaś ciężarówka) i przełoży się na ~3-4h jazdy...
niestety moje 4h kosztują mniej niż 160l LPG + zmęczenie wynikające chociażby z hałasu i większego skupienia (min. dodatkowe 8l na każdej z 20 setek).
No i pamiętaj, że mniej czasu stracisz na tankowania ;)
Ja bym się nastawiał na 110-120km/h i średnią w okolicach 95-100km/h. Mi przynajmniej dość szybko minęła chęć na podróż przez całą A4 (Kraków-Wrocław) w niecałe 2h
Bez przesady ostatnio jechałem A2 do poznania to spalanie lpg oscylowało ok 12.5 l. lpg Może średnia nie 150 ale 130-140 . Było rano więc lewy był zawsze pusty więc można było sobie pozwolić . Interesuje mnie przygotowanie samochodu do takich obciążeń .
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-07, 22:55 Re: Wyjazd do Rzymu dusterem
Karenzo napisał/a:
Witam zamierzam wybrać się daćką na kanonizacje JPII do Rzymu . Trasa ok 4000 km w obie strony.. (średnia prędkość 140-160 km/h przez 20 godzin ).
Przed wyjazdem zamierzam zmienić olej na wszelki wypadek oraz zrobić coś z aerodynamiką (dodatkowe uszczelki ) .
2000 km chce pokonać na raz bo jadę na 2 kierowców , więc tylko przerwy na tankowanie
Nie sadze, bys był w stanie dusterkiem wycisnąć taka średnią realnie. Poza tym zje Cie hałas i spalanie ( już wspomnieli przedmówcy). Czy zamierzasz od razu po uroczystości wracać do kraju, czy odpocząć w Wiecznym Mieście ? Podziwiam odwagę wyjazdu tak daleko własnym samochodem, szczególnie gdy Rzym będzie zalany rzeszą turystów/pielgrzymów/gości.
Tak jak pisałem wyjazd do monachium nocleg , rzym 2-3 noclegi , wiedeń nocleg
Co do jazdy samochodem to nie mam wyboru , samolot normalnie kosztuje 800 zł w obie strony ale na uroczystość jest to 3000 zł za jedną osobą , koszt paliwa to 2000 zł więc wybór jest wiadomy .
żeby utrzymać średnią 160 km/h trzeba jechać cały czas w okolicach 190-200 km/h, wtedy wliczając hamowania, maruderów, może się udać wyjść na średnią 160km/h, mało realne zrobić to dusterem...
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 371 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-08, 19:56
Robiłem trasę do Rzymu i w jedną stronę jechałem przez Niemcy, z powrotem "klasycznie". Obie mają swoje plusy i minusy, ale Dusterem to bym pojechał klasycznie.
A przy okazji załatwiłeś już sobie w Rzymie parking ?
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 371 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-08, 21:38
Rzym jest potwornie zatłoczony jeśli chodzi o auta i weź to pod uwagę, parkingi są co krok, najczęściej oddajesz kluczyki a auto zostaje zaparkowanie w sposób, który budzi spore obawy Polaków ;-P
popatrz na google maps rejon swojego hotelu albo wprost zapytaj w hotelu o polecany parking
Czy ktoś może z doświadczenia napisać ile kosztowały autostrady w jedną stronę ?
Zaczołem wszystko wyliczać i wyszło mi że jadać przez niemcy oszczędzam sporo na autostradach ale mam o 200 km więcej .
Na necie wyliczyło mi że ok 112 euro wyniosą opłaty + autostrady
cenna paliwa LPG przy planowanym spalaniu 9l/100 po cenach lokalnej (np włochy 3,7 ) wyniesie ok 1300 zł
dodając cenny autostrad wychodzi 1750 zł za przejazd w ta i z powrotem
Ja na wyjazdy do Niemiec mam przejściówkę LPG.
http://allegro.pl/przejsc...3848586686.html
są M10, albo M12 - trzeba sprawdzić u siebie. Na co drugiej stacji można tankować, albo wypożyczyć końcówkę, ale za wypożyczenie chcą np 20 euro kaucji. Lepiej kupić swoją i zaoszczędzić czas na tankowaniu - w Niemczech tankujemy LPG samodzielnie. Można przećwiczyć, bo za 1 razem chwilę to trwa - chociażby trzeba pistolet zblokować, o czym nie wiedziałem i przez to dobrze jest trzymać rączkę poziomo zatrzaskiem do góry. Przy wkręcanym trzeba dobrze dokręcić.
nie już zrezygnowałem z takiej prędkości bo wtedy daćka spala ok 13,5 l
więc będę szarżował do 120 wtedy powinienem zamknąć się w 9 L
różnica 400 zł to jednak dużo ..
Albo wypadnie wał korbowy bokiem To chyba jednak nie są silniki do bicia rekordów. pozdr
Bez przesady. Ja Sandero zjechałem Niemcy zazwyczaj jeżdżąc ok. 150km/h i nic mu się nie stało. Gdyby taka prędkość miała zaszkodzić silnikowi, to producent zakładałby ogranicznik koło takiej prędkości.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum