Dodam jeszcze nową licencje Q42019, choć według wcześniejszych informacji, mapy mają chodzić na dotychczasowej. Nie sprawdzałem jeszcze , czy nie ma jakiś ograniczeń.
I jak testy 2019Q4 ?
Moje pierwsze wrażenia:
1.Licencja nie ma znaczenia, chodzi i na starej i na nowej,
2.Niestety w dalszym ciągu mapa olewa nową obwodnicę 50 w G.Kalwarii. W pewnym miejscu każe zjechać z nasypu obwodnicy i walić pod prąd starą ścieżką.
3.Mapa jest "cięższa" o parę mega , ale co do niej dodali, tego nie zgadłem.
Tak, ale obwodnicę oddano przed świętami w grudniu. Zarysy dróg, estakady i ślimaki sa na mapie, nawet były w wersji Q2, ale trzeba było "wjechać " na nie by trochę poprowadziło. Myślałem , że jakieś pliki .lyc , czy .hnr uruchomią na mapie te drogi , ale nic z tego. Ludzie tamtędy jeżdżą na czuja. Oczywiście wiem jak jechać, bo zaliczyłem kołowania, ale to podważa zaufanie do mapy. Codo budowy to pozostało jeszcze jakieś drobne zjazdy, trawniki i takie, tam. Główne trasy uruchomione i świetnie się przejeżdża. Ale za obwodnicą, pewnie każdą, jest znów zwężenie na 1 pas i normalne korki. Jak się TIR zepsuł za obwodnicą to był korek parokilometrowy nie na jednym pasie ale na dwóch. I cała z tego korzyść
Tak, ale obwodnicę oddano przed świętami w grudniu.
Dostawcy map wpisują nowe drogi jako działające dopiero po oficjalnej informacji od zarządcy ( w tym przypadku GDDKiA) .
To nie działa tak od razu bo obwodnica wciąż jest jeszcze oficjalnie budowana , została tylko udostępniona do użytkowania.
Nawet mapy online zauważyły ja dopiero po około 2 tygodniach. do wyznaczania tras.
jas_pik możliwe jest , tak jak mówisz. Ale przypomina mi się AutoMapa, gdzie zgodnie z jakąś datą , mapa uaktywniała jakiś nowy odcinek. Tutaj jest taki przypadek, że wyznacza drogę po staremu, ale jak się jedzie to wystarczy tylko skręcić na nowo oddane jezdnie i już podąża prawidłowo. Jedynie ma kłopoty z tzw. wjazdami i zjazdami z odcinka takiej drogi. Głupieje znanym komunikatem: szukam nowej trasy! Więc wystarczy i nawet trzeba wzmożyć czujność i dokładnie się przypatrywać znakom informacyjnym. Które to czasami nie są zbyt oczywiste.
Jak widać każda mapa w nawigacji ma jakiś mankament , może gdyby był polski producent map i systemu nawigacji , szybsze aktualizacje map i reagowanie na błędy. System TMC też na terenie Polski powinien działać dużo lepiej . Obserwując kierowców to przeważająca część jeździ na mapach online, korzystając z telefonu , ma to swoje plusy ( szybsze reagowanie na realną sytuację na drodze).
Mamy krajowego producenta programu nawigacyjnego i map Automapa.
Ale on tez juz korzystają z map Here.
Online nawigacje sa teraz najbardziej aktualne ( chociaż tez juz przeżyłem zaskoczenie gdy jako pierwszy kierowca zostałem niedawno puszczony obwodnicą ronda w Kołbieli ) .
Nawet google maps twierdziły że jadę przez pole. I tak było w GM przez tydzień. Waze po zgłoszeniu juz na następny dzień prowadziło obwodnicą .
I jest to jeden z powodów że namawiam do używania Waze zamiast GM .
Dlaczego - to jest wiele przyczyn ale najbardziej mnie cieszy możliwość głosowego dyktowania adresów
Tak więc prawie idealne połączenie to najnowsze mapy w MediaNav oraz mapa online w telefonie plus patrzenie na znaki drogowe i tablice informacyjne , choć one czasem potrafią płatać figle czyli u mnie teraz mapy 2019 Q4 i w końcu działający Android Auto z Waze do którego przekonał mnie jas_pik.Polecam taki zestaw.
Ostatnio zmieniony przez Robson68 2020-03-10, 18:58, w całości zmieniany 1 raz
Dziś wrzuciłem WAZE i nawet w porządku kierował. Na odcinku 30 km, zgłosiłem parę korków dwa wypadki i parę stłuczek. Dobre jest wydawanie komend głosowych, słabe ma jednak komunikaty prowadzące. Niestety dalej niektóre niestrzeżone przejazdy kolejowe, których już nie ma ignoruje. Dobrze , że wykopali rowy, więc nie da się przejechać. Wydaje się , że trzeba używać jednocześnie z Q4
Komunikaty nawigacyjne MN też czasem dziwne, zamiast skręć w prawo to trzymaj się prawej lub odwrotnie .Trzeba patrzeć na ekran nawigacji bo słuchając to może być różnie. WAZE chyba nie posiada asystenta pasa ruchu
Faktycznie zbyt mądry nie jest, mniej mówi, nie pokazuje docelowego ważnego punktu na trasie, tylko ten najdalszy. Asystent pasa w mieście czy autostradzie jest bardzo ważny. Na mapie pokazuje też mnóstwo nazw niepotrzebnych ulic po bokach, nieczytelnych utrudniających szybki odczyt trasy, ale w here też jest podobnie. Trzeba się trzymać dwóch nawigacji i tyle.
Co za problem z rejestracją. Nie masz jakiegoś wolnego adresu na takie rzeczy?
Tutaj masz: iGO R3 HERE [Navteq] EUROPE 2019.Q4 + Licenses - Torrent - 6.72 Gb
Czy ktos moze mi w prosty sposob eytlumaczyc jak zaktualizowac mamy w Daci Sandero z 2014 roku rozumiem ze przez oficjalny program m7sze jyz zaplacic? Sa jakies inne mozliwosci procz lamania systemu poniewaz chodzi nie o moje auto. Z gory dziekuje i pozdrawiam.
Nikt ci nie będzie powtarzał to co jest już napisane. Cofnij się do tematu z uwalnianiem i wgrywaniem map. Są gotowe programy do wgrania na pena i uzupełniasz je posiadanymi mapami , wkładasz i postępujesz jak w opisach txt w tych programach. Wszystko wyświetla na ekranie, więc poszperaj trochę. Zachęcam do poznania zawartości forum.
Oczywiście szukasz tematu dotyczącego twojej wersji MN, jak masz MNE to szukasz z tą wersją, MN3 - szukasz z najnowszym systemem , bo postępuje się inaczej.
Ostatnio zmieniony przez paul7 2020-03-22, 21:24, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum