Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 813 Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-05-03, 19:06
Ciekawym rozwiązaniem są ogrzewania postojowe firmy TRUMA. Tyle, że są one zasilane LPG, co wiąże się z dodatkowym zbiornikiem, chyba że ktoś ma akurat auto zasilane gazem. Koszt to ok. 3500 - 4000zł za najmniejsze, ale i tak wystarcza na Vana.
Większe silniki z Renault - np. 2.2 dci, czy 3.0 dci mają oryginalnie montowane grzałki elektryczne w układzie chłodzenia.
Dla niektórych aut można dostać też grzałki montowane w bloku - o ile blok jest pod to przystosowany, ale wątpię żeby jakieś Renault tak miało.
Przygotowuje sie powoli do zimy ;) - na stronie producenta znalazlem dedykowane do Dustera ogrzewanie! - Jest to ogrzewanie bloku silnika/oleju a nie plynu chlodniczego - z mojego punktu widzenia to raczej zaleta - mniejsza ingerencja w silnik (bez przecinania kabli, wymiany plynu chlodniczego itp itd) i grzanie tego co tak naprawde chce zagrzac ;)
Niedlugo bede pisal tez do swojego ASO czy mozna to u nich zalozyc no i szukal gdzie mozna to kupic - zadzwonie pewnie do Intercars - na stronie maja praktycznie pelna oferte DEFA ale akurat do Dustera nic - pewnie jakies niedopatrzenie?
http://kompletacje.intercars.com.pl/defa/
Zastanawiam sie, czy takiego czegos nie lepiej montowac samemu? Wyglada na w 100% demontowalne, nie ma zadnej ingerencji w istniejace obwody itp itd a przy montazu w serwisie nie wiem czy moge liczyc na tyle samo uwagi i dokladnosci co gdy sam siade sobie w garazu i poswiece dobre pare godzin - co ot ym sadzicie?
Przygotowuje sie powoli do zimy ;) - na stronie producenta znalazlem dedykowane do Dustera ogrzewanie! - Jest to ogrzewanie bloku silnika/oleju a nie plynu chlodniczego - z mojego punktu widzenia to raczej zaleta - mniejsza ingerencja w silnik (bez przecinania kabli, wymiany plynu chlodniczego itp itd) i grzanie tego co tak naprawde chce zagrzac ;)
Niedlugo bede pisal tez do swojego ASO czy mozna to u nich zalozyc no i szukal gdzie mozna to kupic - zadzwonie pewnie do Intercars - na stronie maja praktycznie pelna oferte DEFA ale akurat do Dustera nic - pewnie jakies niedopatrzenie?
http://kompletacje.intercars.com.pl/defa/
Zastanawiam sie, czy takiego czegos nie lepiej montowac samemu? Wyglada na w 100% demontowalne, nie ma zadnej ingerencji w istniejace obwody itp itd a przy montazu w serwisie nie wiem czy moge liczyc na tyle samo uwagi i dokladnosci co gdy sam siade sobie w garazu i poswiece dobre pare godzin - co ot ym sadzicie?
Tak. Niestety aktualnie podobno wiąże się z utratą gwarancji :/
Możesz to zrobić nie tracąc gwarancji i zakładając grzałkę na przewodzie gumowym.
Popularne jest to w np Norwegii , można to zrobić samemu w 20 min. Przecinasz przewód gumowy w obwodzie chłodzenia, wstawiasz grzałkę , 2 dobre opaski i gotowe. Tak miałem zrobione w LR. Na przeglądzie nikt nie zauważy albo wstawisz kawałek rurki i powiesz , że przewód był dziurawy i naprędce naprawiłeś.
Pytanie po co Ci takie ogrzewanie. Duster bez problemu pali przy -25 stopniach i bardzo szybko się nagrzewa. Sprawdzałem.
Wiesz - to sie tak mowi, ze mozna samemu - ogrzewanie natywne do dustera z defy nawet prosciej sie montuje bo nie trzeba nic przecinac - grzalka jest do miski olejowej poprostu dociskana sruba ktora wchodzi w jakies standardowy gwint jakby do tego przewidziany w bloku silnika - ale problem jest taki, ze masz awarie, dzwonisz po serwis, holuja Cie i okazuje sie, ze nie masz gwarancji...
A chcialem to zeby sobie wsiasc do juz rozgrzanego auta i zeby nawet na mrozach silnik pracowal na fajnym oleju od poczatku co pewnie przedluzylo by jego (silnika) zywotnosc itp itd
Ale tak jak sie ustawili to wlasnie nie dam im zarobic i zamontuje to sam po koncu gwarancji na silnik. (jeszcze bede pytal ale nie sadze zeby cos tutaj sie zmienilo).
ogrzewanie natywne do dustera z defy nawet prosciej sie montuje bo nie trzeba nic przecinac - grzalka jest do miski olejowej poprostu dociskana sruba
Taki montaż powoduje chyba tylko rozgrzanie oleju. Na pewno lepsze to niż nic, ale myślę że lepsze byłoby rozgrzanie płynu chłodzącego - czyli całego bloku silnika.
Ja również jestem zainteresowany zamontowaniem piecyka firmy Webasto lub Eberspacher. Wszystko ładnie pięknie jak się dysponuje odpowiednią gotówką około 5-6 tyś, jedzie się do punktu, który ma podpisaną umowę z Renault-em wykłada się kasę i mamy gwarancję zachowaną.
Sprawa się komplikuje jeśli byśmy chcieli jak większość Polaków zaoszczędzić maksymalnie. Minimalny koszt założenia Webasto (używki oczywiście i to skompletowanej i zamontowanej samemu) to około 1000 - 1200 zł. Składa się na to piecyk, pompa paliwa i wody, wiązka kabli oraz pilot ze sterownikiem. Oczywiście ten koszt może wzrosnąć jeśli kupimy tani piecyk około 200 zł, który jest niesprawdzony a okaże się zepsuty. Przy zakupie piecyka zwracamy uwagę na jego opis. Są dwa typy: dogrzewacz - Zuheizer oraz ogrzewanie postojowe - Standheizung. Waże aby był to Standheizung.
Zasadniczą róznicą pomiędzy dogrzewaczem a ogrzewaniem postojowym jest brak pompy obiegu wody w dogrzewaczu. Dogrzewacz pracuje przy włączonym silniku, więc nie potrzebuje dodatkowej pompy cyrkulacujnej. Dlatego też pompa obiegowa w dogrzewaczach nie wystepuje (w niektórych instalacjach na piecu w miejscu pompy obiegu wody może byc zainstalowany filtr powietrza).
Najprostszym sposobem identyfikacji typu pieca jest etykieta naklejona na korpusie pieca.
Dogrzewacze nie posiadają i nie potrafią wysterować pompą obiegową cieczy chłodzacej, dlatego też moc pobierana przez TTZ jest 26W (patrz etykieta) jest mniejsza niż moc 40W pobierana przez Piec Thermo Top C, który posiada pompę obiegową. Moc którą znajdziesz na atykietach może nieznacznie odbiegać od tych podanych powyżej. Jednak genaralnie, dogrzewacze pobieraja poniżej 30W a ogrzewania postojowe powyżej 40W.
Jednak identyfikacja pieca na podstawie etykiety nie jest pewna, zwłaszcza na rynku wtórnym i piecach oferowanych na popularnych serwisach aukcyjnych. Jest wielu nieuczciwych sprzedawców, składających piece z kilku, podmieniając uszkodzone sterowniki na łatwiej dostepne i mało przydatne wersje cyfrowe.
Jak wiadomo, na rynku wtórnym w ofercie znajdziecie piece ze sterowaniem cyfrowym i analogowym. Piece analogowe są bardziej użyteczne ze względu na prostotę i możliwość uruchomienia w każdym samochodzie, jak również na łodzi czy przyczepie kempingowej.
Niestety piece i sterowniki analogowe są żadsze i dużo droższe. Wielu sprzedawców umyślnie lub nie, wprowadza kupujacych w błąd, sprzedając piec sterowany cyfrowo jako analogowy.
Odróżnienie pieców z zewnatrz jest niemożliwe. Aby być pewnym należałoby piec zdiagnozować oprogramowaniem Webasto Thermo Test.
Reasumując mam ochotę wielka założyć webasto ale zrobię to chyba za 2 lata jak mi się gwarancja skończy.
Wysłany: 2011-12-22, 21:07 Webasto TT V do Daci Duster
Witam
Wreszcie udało mi się dostać instrukcję montażu ogrzewania postojowego firmy Eberspacher do Dusterka. Ja pokuszę się o zamontowanie ogrzewania firmy Webasto. Jeśli ktoś potrzebuje instrukcji to zapraszam, służę pomocą.
Zakładając webasto nic w aucie nie trzeba wymienić. Akumulator spokojnie powinien wytrzymać.
Za to trzeba trochę rzeczy dokupić. Przede wszystkim piecyk, pompe wody i paliwa, wiązkę z wtyczkami oraz coś do odpalania piecyka tzn. telestart z pilotem lub jajko - programator. To są najważniejsze rzeczy. Oprócz nich będą potrzebne przewody elektryczne i wodne, bezpieczniki, konektorki, przekaźnik, opaski, i kawałek blachy do zamocowania piecyka.
Oczywiście można prościej, tzn jechać do serwisu webasto i za około 5 tyś firma zrobi to za nas. Koszt założenia webasto we własnym zakresie zależy od tego za ile uda nam się kupić te główne części. Najlepiej poszukać na aukcjach całego kompletu to wtedy płacimy tylko raz za przesyłkę. Mnie udało się wszystko kupić za 800zł, piecyk jest z 2008 roku. Do tego trzeba doliczyć te drobniejsze części więc w sumie około 1 tysiąca.
Jeśli chodzi to szczegóły instalacji to najlepiej się zapoznać z instrukcją montażu, którą posiadam w PDF-ie i wtedy zadać konkretne pytania.
Marka: VW
Model: ARTEON
Silnik: 2.0 TSI
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lis 2009 Posty: 46 Skąd: Gliwice
Wysłany: 2011-12-23, 21:09
Gelson_Mandela napisał/a:
Akumulator spokojnie powinien wytrzymać
heh....
Przy trybie jazdy żony wytrzymuje 3 lata (miasto, po 3km, webasto włączane każdego ranka poniżej 4stC), w zimie wymaga 1-2 doładowań w domu. Te 40-50W pobierane przez 30-45min przez agregat to jednak dość sporo przy -20stC
Samochód to LagunaII, benzynka 1.8, z akumulatorem 74Ah.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Osfald 2011-12-23, 21:10, w całości zmieniany 1 raz
Ja już pisałem, że znalazłem nagrzewnicę elektryczną do Daćki na allegro, jednak nie wiem jak i gdzie ją podłączyć (nie kupiłem jej). Nie wiem czy ona podgrzewa jedynie powietrze w kabinie i montuje się ja przy nagrzewnicy oryginalnej czy też podgrzewa wodę i montuje się ją gdziekolwiek. Bo gdyby podgrzewała powietrze i była dosyć dużej wydajności to wystarczyłaby inwestycja na poziomie 100 - 200 pln a nie 1000 jak w przypadku webasto. Bo mi nie zależy na rozgrzaniu silnika tylko kabhiny. Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum