Witam mam pytanie czy w waszych Dusterkach chłodnica jest przykręcona na sztywno czy się rusza jakby była nieprzykręcona bo u mnie tak jest,czy tak ma być?.
Jestem po stłuczce i mam kilka spostrzeżeń na ten temat. Moje wrażenie choć bliskie pewności to chłodnica wody w zasadzie stoi na dwóch bolcach osadzonych w gumowych tłumikach na otworach w belce przedniej. Dodatkowe mocowania do obręczy klapy silnika są raczej symboliczne. Dodatkowo sprawę pogarsza skraplacz klimy przykręcony tylko do chłodnicy. Trzyma się to kupy ale delikatność konstrukcji jest tu wysoce zaawansowana
Po naprawie chodzi to u mnie we wszystkie strony po 5mm. Przed na pewno było lepiej ale też z luzem.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-07-09, 22:18 Re: Chłodnica w Dusterku
waldi68671 napisał/a:
Witam mam pytanie czy w waszych Dusterkach chłodnica jest przykręcona na sztywno czy się rusza jakby była nieprzykręcona bo u mnie tak jest,czy tak ma być?.
przyjrzyj się dokładnie, to przestaniesz się dziwić - w górnej części zawieszona jest na 2 plastikowych wspornikach, które mają gumowe wieszaki. Innymi słowy na elastycznym mocowaniu. Więc jej ruchomość to konsekwencja takiego sposobu zawieszenia a nie wada konstrukcyjna. Nawet w leciwym polonezie śruby mocujące chłodnicę miały kauczukowe tulejki. Taki sposób montażu pozwala jej "pracować" - przemieszczać się w niewielkim stopniu, co chroni ją przed uszkodzeniem
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-07-09, 22:19, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum