Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Pierwsze ceny lodgy w Polsce
Autor Wiadomość
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-07-25, 23:00   

_Big_Mac_ napisał/a:
Ośmiozaworowy jest jeszcze starszy, trzymanie dla tego antyku otwartych fabryk jest chyba mniej uzasadnione, niż dla 16V, który jest jeszcze w Meganach, Scenikach czy Dusterach.

O to to. Mogliby zresztą sprzedawać właśnie zamiast 8V/16V zwykłą benzynę z turbo, bez żadnych bezpośrednich wtrysków i bloku z płyty paździerzowej. Nikt nie każe deptać bardziej, niż zwykłego 16V, a zapas mocy jest.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-07-25, 23:20   

_Big_Mac_ napisał/a:
Ośmiozaworowy jest jeszcze starszy, trzymanie dla tego antyku otwartych fabryk jest chyba mniej uzasadnione, niż dla 16V, który jest jeszcze w Meganach, Scenikach czy Dusterach.

ano jest uzasadnione jedną przyczyną - to prosta budżetowa jednostka, idealnie współpracująca z LPG i Renault ją produkuje z tych samych przyczyn, co VW swoją 1,6 8v, która w 80% Octawii I i II jeździ z gazem i jest na nią nadal duży popyt
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-07-25, 23:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
canoe 


Marka: Fiat
Model: Brava
Silnik: 1.2
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 15
Skąd: Warmia
Wysłany: 2012-07-26, 09:33   

_Big_Mac_ napisał/a:
Co do masy, trzeba brać pod uwagę wyposażenie. 1.6 8V są dostępne tylko w biedniejszych wersjach a TCe w bogatszych, lepiej wyposażonych. Nie wiem, czy to rzutuje...


1.6 8V i 1.2 TCe są dostępne w bogatej wersji Laureate.
Dlaczego w katalogu wersja 5os z 1.6 8V waży 1090kg, a z silnikiem 1.2 TCe - 1192kg?

Co do nowych aut zamieszać może skoda Rapid też ma 4,5 metra długości. W wersji Kombi to taka tańsza Octavia, ale bagażnik ma 550 litów. Jak nie zależy komuś na 7 miejscach to jest alternatywa. Szczególnie jak ktoś chce zainwestować w nowe auto, jeździ głownie na wakacjach, to może mieć je dobrym stanie i 15 lat. A Dacia nie wiadomo czy po 6 latach rdza jej nie zje.
Ostatnio zmieniony przez canoe 2012-07-26, 09:41, w całości zmieniany 3 razy  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-26, 09:48   

Ale Rapid to taka powiększona Fabia - to wogóle nieporównywalne samochody.
Jeśli jest mniejsza niż Oktawia to w środku będzie słabiutko z miejscem.
Ostatnio kumpel nie wierzył że jestem w stanie zmieścić dwa foteliki (jeden 15-36 i drugi 9-36 kg) i żonę z tyłu na kanapie Logana - jeździ Focusem - tam jest to niewykonalne.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-26, 10:01   

canoe napisał/a:
Dacia nie wiadomo czy po 6 latach rdza jej nie zje

Ależ wiadomo - nie zje. Serio-serio. Najstarsze egzemplarze mają już bowiem prawie 8 lat i nie wygląda, żeby trzymały się już tylko dzięki lakierowi. (Tym bardziej, że on przecież też podobno wodny, ekologiczny i słaby).

...Z drugiej strony to wszystko wcale nie oznacza, że nie zdarzają się daćki nadjedzone, z problemami korozyjnymi - owszem, zdarzają się. I jest nawet bardzo możliwe, że jest ich np o rząd wielkości więcej, niż takich np skód... No ale o zjedzonych jeszcze nie słyszałem (;

Problem korozji sprowadza się zresztą głównie do tego, że trzeba po prostu auto częściej i więcej naprawiać blacharsko - a nie, że zostaje od razu zjedzone do cna przez Panią Rudą. Do takiego stanu - zjedzenia - trzeba samochód (każdy, nie tylko dacię) doprowadzić świadomie, rezygnując z niezbędnych napraw.
 
canoe 


Marka: Fiat
Model: Brava
Silnik: 1.2
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 15
Skąd: Warmia
Wysłany: 2012-07-26, 10:20   

laisar napisał/a:
...


A jak ten twój silnik 1.6 MPI na MCV, przy autostradowej 130km/h jakie spalanie, hałas.
Jak podjazdy na autostradach - trzeba zjeżdżać na pas dla tirów, czy trzyma te na piaty biegu 100-120km/h. Jak jeździłeś możesz coś napisać. Z tego co widzę to dla mnie nie ma alternatywy. Na Lodgy będzie podobnie. Obecnie jeżdżę 1.2 16V 82KM, tyle że lżejszym autem Brava i na autostradach jest na granicy jak są podjazdy, akurat w stronę Bawarii gdzie często jeżdżę, dlatego trochę boję tej samej mocy w cięższym i dużo większym oporem autem. Plusem jest to że silnik 1.6 ma o 20 NM większy max moment obroty i uzyskiwany przy 2800 obr/mi au mnie przy 4250 obr/min.
Macie na tym forum jakieś takie wątki o wrażeniach, spalaniu etc.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-26, 10:32   

Canoe : to przy takich częstych jazdach zainwestuj w diesla.Fakt że 8 tys. więcej za 90KM ale szybko Ci się zwróci. Spalanie będziesz miał nawet poniżej 5 litrów przy jeździe ~ 110 km/h.
Każde przejechane 100 kilometrów to oszczędność przynajmniej 20 PLN.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-26, 10:53   

canoe napisał/a:
jakie spalanie, hałas

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=105

W skrócie - tak sobie, ale da się wyżyć: 7-8 litrów, da się rozmawiać bez hełmofonów (;


canoe napisał/a:
Jak podjazdy na autostradach - trzeba zjeżdżać na pas dla tirów, czy trzyma te na piaty biegu 100-120km/h

Oprócz św. Anny - trzyma.


canoe napisał/a:
Obecnie jeżdżę 1.2 16V 82KM, tyle że lżejszym autem Brava

Wg Wikipedia - wcale nie lżejszym, albo niewiele.



Fakt, że MCV-ka nie jest przeznaczona na autostrady - ma inne zalety. W Twoim przypadku lodgy wygląda na znacznie lepszy wybór.



canoe napisał/a:
Macie na tym forum jakieś takie wątki o

http://www.daciaklub.pl/forum/viewforum.php?f=14

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php [:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-07-26, 10:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
Rysiob 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 339
Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2012-07-26, 12:13   

Dawniej wszystko było prostsze... 1.4 8v i 1.6 8v (potem 1.6 16v) i wszyscy zadowoleni :mrgreen: A jak objawiło się 1.5 dCi to wniebowzięci :-D A teraz 1.2 TCE jawi się jako ten biblijny Lewiatan ;>

Jasne, że mogli wsadzić poprzednie TCE, czyli 1.2 16v + Turbo, bo nie ma wtrysku bezpośredniego, Stop&Start, a sama konstrukcja jest znana od wielu wielu lat. Daliby i byłyby narzekania "niby TCE, rewolucja, a tu tylko turbina dodana". Mamy stricte down-sizing'ową konstrukcję, która zasadniczo jest baaardzo świeża (kilkanaście miesięcy w produkcji). Nie wiem, czy Francuzom ten silnik się udał. Za wcześnie na mówienie o jego trwałości. Turbina nie jest jakimś giga problemem, wtrysk bezpośredni też nie powinien być, skoro identyczna idea sprawdza się w dieslach (tak, pamiętam słynne 2.0 IDE). Gdybym miał kupić takie auto, to jedyne czego bym się pozbył to Stop&Start - myślę, że dałoby się go jakoś odłączyć.

Co do samej trwałości - ja wiem, że każdy chciałbym, by jego samochód miał silnik, który da radę przejechać 500 tys. km bez napraw. Ja to naprawdę rozumiem i szalenie cenię inżynierów, którym udało się zaprojektować taką konstrukcje i nie dadzą księgowym pokrzyżować swych planów :D Wielokrotnie padalo twierdzenie, że obecne silniki benzynowe powinny bez słowa zająknięcia pokonać 200-300 tys. km do remontu.
Gdy kupujesz auto jako nowe - to nie masz czym się przejmować. Jeśli turbo i wtrysk wytrzyma, to i reszta powinna (choć trwałość turbiny jest chyba niższa?)
Gdy kupujesz auto używane, to faktycznie czynnik trwałości ma znacznie większe znaczenie. Już od dluzszego czasu chcąc kupić diesla trzeba mieć świadomość, że odłożona kasa na dwumasę + turbo + wtryski może się przydać...

Generalnie przeciętny kierowca przejedzie 20 tys. km rocznie, a więc do remontu ma 10-15 lat. To nie jest taki zły wynik. Już od dawna producenci aut zarabiają na serwisie i z tym trzeba się pogodzić.

Silniki Renault nie są takie złe. Tak, jak ktoś stwierdził w tym wątku, o ile dobra passa po 2.0 dCi się utrzyma, to nie ma co się przejmować.

Żeby nie było kompletnego OT, to teraz parę słów o Lodgy. Gama silników nie jest zła - mamy prostego 1.6 8v, nowoczesną 1.2 TCE i sprawdzone diesle. Sluszna racja, że przydałby się 1.6 16v, a i 2.0 16v nie byłby zly ;D Zawsze można zrobic SWAPa ;)
_________________
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-07-26, 13:15   

KURNA PRZECIEŻ NIE MA SYSTEMU Stop&Start
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Rysiob 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 339
Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2012-07-26, 13:34   

Ano faktycznie ;D Sorry :D
_________________
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-07-26, 15:49   

W ostatnim Motorze jest test Meganki z TCe 1.2 115KM.

0-100km/h : 10,3s
Elastyczność 60-100 : 21s (5bieg)
80-120: 17,6
średnie zużycie paliwa: 7,2l - "jeśli kierowca nie będzie przekraczał 5000obr/min".

Nie żeby było to bardzo zachwycające, chociaż nie wiem jak jest z elastycznością w 1,5dCi 85 albo 110km. Na pewno w przypadku Lodgy te wyniki będą gorsze, ze względu na gabaryty (masa podobna, megane ma 1205kg).

Z drugiej strony mam wrażenie, że te testy elastyczności są głupio prowadzone. W benzynie turbo jest duży zakres obrotów z maks. momentem, ale startowanie z piątki przy 60km/h nie brzmi szczególnie przekonująco.

Poza tym testowanie spalania przy kręceniu silnika do 5000 obr to tak, jakby diesla kręcić ciągle do 3,5-3,8. Po to się ma turbinę, żeby nie kręcić tej benzyny bez opamiętania...
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2012-07-26, 16:52   

O Lodgy w Onecie
http://moto.onet.pl/16643...kul.html?node=2
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-07-26, 16:54   

W Interii też podali ceny
http://motoryzacja.interi...a-lodgy,1826093
Ostatnio zmieniony przez monopios 2012-07-26, 16:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2012-07-26, 16:56   

Sorki - na "francuskie.pl" też głoszą o Lodgy
http://francuskie.pl/start/car:4
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-07-26, 17:51   

słabi są :mrgreen: nie znają cen silników TCE :mrgreen:
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-07-26, 17:55   

Kratylos napisał/a:
testy w motorze czy autoswiecie sa nieobiektywne preferuja vw grup

Nie wydaje mi się, żeby była to norma. Jeśli już doszukiwać się teorii spiskowej, to raczej na plus VW niż na minus reszcie.

Zresztą to, że TSI nie jest tak dobry, jak go opisują nie oznacza, że TCe będzie lepszy, niż go opisują ;)
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2012-07-26, 17:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-07-26, 18:59   

Off topic

Wracam do przeszłości:


laisar napisał/a:
No i niestety - zapowiadany "deszczyk" był jednak raczej kwaśny.
Otóż opublikowane ostatecznie przez "L'Argus" wizualizacje bez kamuflażu:
okazały się być retuszami... volkswagena caddy.

Przed w większości krytycznymi ocenami tego czynu zespół redakcyjny czasopisma broni się jednak w komentarzach pod artykułem, twierdząc, że wcale nie nabrał czytelników, a jedynie dotrzymał dosłownej obietnicy "pokazania dokładnego wyglądu" nowej Dacii. Jest on podobno oparty na poufnych i ścisłych danych, redaktorzy sugerują więc zaczekać z krytyką do lata 2012 roku, kiedy ma się okazać, czy ich dzieło znajdzie potwierdzenie w rzeczywistości.

źródło
http://www.daciaklub.pl/f...der=asc&start=0

I muszę powiedzieć, że redaktorzy z tej francuskiej strony "Argus Auto" jednak mieli dobrego nosa i sprawdziła im się ta wizualizacja. 8-)
Ostatnio zmieniony przez monopios 2012-07-26, 19:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-26, 22:33   

@monopios: Było o tym odtąd - http://www.daciaklub.pl/f...p=107989#107989 i zdania nie zmieniłem.
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-07-27, 12:35   

Najgorsze jest ot że faktycznie nie ma tam tam tempomatu nawet za dopłatą tylko ogranicznik prędkości lol. Po co w ogóle komuś ogranicznik prędkości jak i tak nogę na gazie trzeba trzymać.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-07-27, 14:06   

vulcanor napisał/a:
Najgorsze jest ot że faktycznie nie ma tam tam tempomatu nawet za dopłatą tylko ogranicznik prędkości lol. Po co w ogóle komuś ogranicznik prędkości jak i tak nogę na gazie trzeba trzymać.

No właśnie to lepsze, można sobie wyprostować nogę, zamiast trzymać podkurczoną ;-)
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-27, 15:56   

Mi wystarczy za ogranicznik halas przy 150 km/h oraz apetyt na olej napedowy ok 7l/100 :-)
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-07-27, 16:33   

Marmach napisał/a:
vulcanor napisał/a:
Najgorsze jest ot że faktycznie nie ma tam tam tempomatu nawet za dopłatą tylko ogranicznik prędkości lol. Po co w ogóle komuś ogranicznik prędkości jak i tak nogę na gazie trzeba trzymać.

No właśnie to lepsze, można sobie wyprostować nogę, zamiast trzymać podkurczoną ;-)

o to właśnie chodzi!
z tego powodu przydałby mi się taki ogranicznik
z powodu choroby kolan po ok godzinie w aucie mam okropne bóle stawów, na które pomaga rozprostowanie nogi - w tej chwili muszę to robić "na raty" bo po puszczeniu gazu auto szybko traci prędkość
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-07-29, 11:15   

Brawa dla Dacii za wspomaganie kierownicy w podstawowej wersji Access Lodgy :!: :!: Doskonały, odważny pomysł. Gdyby tak robiono od początku w Loganie, czy Sandero, to sprzedaż byłaby większa o około 10-15%.
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2012-07-29, 11:16, w całości zmieniany 2 razy  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-29, 13:24   

Pewnie doszli do wniosku że szczątkowa sprzedaż golasów nie zwróci nakładów na produkcję drugiego kompletu części do wersji bez wspomagania.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne