Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Żarówki H7 oraz H1 - które modele warto kupić i używać?
Autor Wiadomość
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
  Wysłany: 2012-07-29, 01:50   Żarówki H7 oraz H1 - które modele warto kupić i używać?

Witam.
Awaria dustera! :-o Spaliła się oryginalna żarówka świateł mijania. Z kronikarskiego zacięcia dodam, że to H7, 20 kkm przebiegu, ponad półtora roku.
W zapasie miałem jakiegoś Tungsrama, więc na szybko założyłem. Ale chciałbym zaopatrzyć auto w jakieś naprawdę dobre, jednakowe żarówki. Instrukcja obsługi poucza, że muszą to być żarówki ze zmniejszonym promieniowaniem ultrafioletowym.
Ponieważ do tej pory nie korzystałem z tego typu żarówek i nie mam rozeznania, zapytuję więc oto Was (po negatywnym rozpatrzeniu mojej sprawy przez forumową "szukajkę") o Wasze spostrzeżenia: jakie macie doświadczenia z żarówkami typu H7 (światła mijania) i H1 (drogowe)? Żarówki jakiej firmy polecilibyście i dlaczego?
Nie ukrywam, że zależałoby mi na nieco lepszym oświetleniu niż standardowe, fabryczne żarówki (mam np. pozytywne doświadczenia związane z H4 Tungsrama +60%). No i oczywiście chodzi mi o normalne, białe światło, nie żadne wynalazki rodzaju "xenon...". W akceptowalnej cenie.
Co warto kupić? :?:
_________________
Pozdrawiam.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-29, 01:56   

Był watek o H4, H7 to nowosc w gamie daci. Moze sie zasugerowac testem H4:

http://www.auto-swiat.pl/...wieca-najlepiej

lub testy H7

http://www.auto-swiat.pl/...-warto-montowac

http://www.auto-swiat.pl/...przez-przypadek

http://www.auto-swiat.pl/...wieca-najlepiej

http://www.auto-swiat.pl/...wieca-najlepiej

Milej lektury ;-)
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-07-29, 02:02, w całości zmieniany 3 razy  
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2012-07-29, 02:42   

Jak pisałem, o H4 mam wyrobione zdanie i trochę wątpliwości, czy warto się sugerować tymi doświadczeniami przy wyborze H7 i H1. Jednak to inne żarówki...
Dzięki za sznurki, oczywiście poczytam. Chociaż ciekaw jestem także subiektywnych wrażeń doświadczonych kierowców z forum. ;-)
_________________
Pozdrawiam.
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-07-29, 08:17   

w lidlu będą w tym tygodniu żarówki h4 i h7 :-) jedne w wykonaniu LONG LIFE :lol: .................... osobiście wożę ze sobą zawsze parę .... wymiana jest bardzo prosta .... wymieniałem już 2 razy .... zawsze wymieniam obydwie .... i zawsze na te z lidla :mrgreen: ........ ale LONG LIFE -ów jeszcze nie miałem :-/
Ostatnio zmieniony przez kakus 2012-07-29, 08:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-07-29, 09:26   

ja mam jakąś jedną żarówkę na zapasie, ale wymieniam dopiero na stacji po zakupie dwóch. Niestety zauważam dziwną zależność w Daćce - czym droższe żarówki i czym bardziej producent podkreśla "LONG LIFE" tym szybciej lecą.

"białe" światło daje tylko xenon, anyway jak sporo jeździłem w nocy lubiłem zakładać wszelkiego rodzaju "blue vision" i pokrewne, ale podobno z wiekiem człowiek toleruje cieplejsze barwy bardziej niż zimne (jak to jest w moim przypadku), więc to raczej kwestia gustu... i tak moje światła są zazwyczaj ustawione jak najniżej (bo nie lubię jak co 2 samochód w kolumnie jadącej z naprzeciwka wypala mi oczy i tak samo jadący za mną naparza mi po lusterkach (środkowe żaden problem, ale boczne już raczej tak).
Podnoszą się jedynie w środku nocy jak już naprawdę nikogo nie ma na drodze, a np. z powodu okolicznych domów nie chce używać drogowych...

Konkludując - czy w dzisiejszych czasach ma to jakiekolwiek znaczenie? Szczególnie na lato kiedy ludzie wypalają dobre żarówki, żeby później zimą jeździć bez świateł, a że zimno to nie chce się wymienić :D
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-07-29, 09:48   

A ja kupuję w cerrefour i mam dopiero trzeci komplet. Myślę, że jak na 92000 to i tak niezły wynik.
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2012-07-29, 13:35   

czaju napisał/a:
Niestety zauważam dziwną zależność w Daćce - czym droższe żarówki i czym bardziej producent podkreśla "LONG LIFE" tym szybciej lecą.

Podejrzewam, że ta zależność dotyczy nie tylko Daciek. :mrgreen:
A tak serio - moim zdaniem, poza jakością żarówek decydujące znaczenie ma tu sprawność układu elektrycznego, a przede wszystkim regulatora napięcia. W niektórych samochodach żarówki padają często, w innych umiarkowanie... a w moim tico przez 14 lat i 170 kkm spaliła się jedna pozycyjna z przodu i jedna z tyłu. Żarówki w reflektorach wymieniałem raz z powodu zestarzenia się, nie przepalenia.

czaju napisał/a:
Konkludując - czy w dzisiejszych czasach ma to jakiekolwiek znaczenie? Szczególnie na lato kiedy ludzie wypalają dobre żarówki, żeby później zimą jeździć bez świateł, a że zimno to nie chce się wymienić :D


Znaczenie ma, gdy wreszcie przyjdzie Ci użyć świateł mijania zgodnie z ich przeznaczeniem, tzn. w nocy. :-> Żarówka żarówce nierówna, niestety.
BTW właśnie podjąłem decyzję o montażu lamp do jazdy dziennej. Szkoda dobrych żarówek, szkoda reflektorów, nie widzę sensu świecenia pozycyjnymi tylnymi w środku dnia.
_________________
Pozdrawiam.
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2012-07-29, 13:46   

Marek1603 napisał/a:
A ja kupuję w cerrefour i mam dopiero trzeci komplet. Myślę, że jak na 92000 to i tak niezły wynik.


W Carrefour nie szukałem, ale przeglądałem ofertę w Tesco. Były żarówki kilku producentów i nawet po kilka modeli tego samego typu - np. H7 Bosch był dostępny w trzech odmianach: "Pure Light", "Plus 90" i "Xenon Blue", w cenach od 14 do 30 zł/szt. I właśnie ciekawi mnie, czy będzie większa różnica w świeceniu "Plusa 90" za 30 zł a "Pure Light" za 14 zł. ;-)
_________________
Pozdrawiam.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-07-29, 20:02   

leo napisał/a:
ciekawi mnie, czy będzie większa różnica w świeceniu "Plusa 90" za 30 zł a "Pure Light" za 14 zł. ;-)

dla kieszeni z pewnością :-P , dla wzroku może być mało zauważalna
- ja okres eksperymentów z żarówkami mam już za sobą. Reguła jest taka - im droższe żarówki i im bardziej wysilone, tym zwykle ich żywot krótszy. A ponieważ kupowanie kompletu kosztującego circa 60 czy 80 zet zwyczajnie się nie opłaca, najlepiej zaopatrywać się w STANDARDOWE bańki przyzwoitego producenta (np NARVA, BOSCH itp) bez żadnych +90 czy co tam obiecują. Te świecą najdłużej i problemów z nimi najmniej
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-07-29, 20:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-30, 10:20   

Osram +30% lub Philips +30% (czy jak ona tam się nazywa) to minimum skuteczności.
Dalej może być wersja +50% ale podobno w związku z większą jasnością mają krótszy czas działania.
Te z "xenonowymi" :-? powłokami być może tylko ładnie wyglądają ale w rzeczywistości ta powłoka pochłania jakąś część światła i taka żarówka świeci słabiej niż mogłaby.
leo napisał/a:
Żarówka żarówce nierówna, niestety.
Żarówka żarówce nie równa NA SZCZĘŚCIE ! Jak uczy doświadczenie wszelka urawniłowka równa w dół i gdyby wszystkie były takie same to mielibyśmy świeczki zamiast reflektorów.

Ja mam teraz Philips Visionplus, mają +50% i działają póki co od roku, 15 tys. km. Polecam.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-07-30, 10:29   

wojtek_pl napisał/a:
Osram +30% lub Philips +30% (czy jak ona tam się nazywa) to minimum skuteczności.

możesz wyjaśnić co masz na myśli? - chodzi o "minimum skuteczności"...
a następnie:
wojtek_pl napisał/a:
Dalej może być wersja +50% ale podobno w związku z większą jasnością mają krótszy czas działania.

oraz
wojtek_pl napisał/a:
Ja mam teraz Philips Visionplus, mają +50% i działają póki co od roku, 15 tys. km. Polecam*.


ad. * - akcent mój...
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-30, 10:42   

Minimum skuteczności to ilość światła/jakość za rozsądne pieniądze. W życiu nie kupiłbym i używał żarówki za 5 zł z supermarketu.

Te +50% to oznakowanie producenta. Subiektywnie napiszę, że rzeczywiście sprawiają wrażenie lepiej świecących niż te +30% czy tzw. zwykłe ;-) żarówki. Co do trwałości to skoro świecą mocniej to zapewne będą działać krócej.

IMHO na pewnych rzeczach nie należy oszczędzać a dobre oświetlenie drogi przed pojazdem jest jedną z tych rzeczy. Szczególnie, że im człowiek starszy tym gorzej widzi i z racji swojego wieku wolę mocniejsze żarówki. :mrgreen:
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2012-07-30, 11:14   

kakus napisał/a:
w lidlu będą w tym tygodniu żarówki h4 i h7

Skąd masz takie informacje? Na stronie lidla ani słychu...
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2012-07-30, 11:28   

wojtek_pl napisał/a:
Dalej może być wersja +50% ale podobno w związku z większą jasnością mają krótszy czas działania.
(...)
Ja mam teraz Philips Visionplus, mają +50% i działają póki co od roku, 15 tys. km. Polecam.


Te dodatkowe procenty... to bardziej taki "chłyt matetindody". Jak pisałem, przy wyborze H4 polecam niedrogie Tungsram +60%. Po ich założeniu stwierdziłem, że świecą nieco lepiej niż zwykłe, ale niekoniecznie aż o 60% jaśniej ;-) . A są trwałe - 7 lat w użyciu i działają nadal.

wojtek_pl napisał/a:
Te z "xenonowymi" :-? powłokami być może tylko ładnie wyglądają ale w rzeczywistości ta powłoka pochłania jakąś część światła i taka żarówka świeci słabiej niż mogłaby.


Nie ma o czym gadać, nikt zdrowy na umyśle nie bierze takich pod uwagę. :->
_________________
Pozdrawiam.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-07-30, 11:55   

mrówa napisał/a:
Na stronie lidla ani słychu...

też sprawdzałem i... cisza, ale znalazłem gazetkę reklamowa i są :-P do wyboru żarówki (po 2 szt. w kpl.) H4 lub H7 w cenie 22,99 pln za kpl., do wyboru:
cyt.: "Blue Effect, Long Life lub dające 50 % więcej światła" - koniec cyt. :-)
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-07-30, 11:56   

Ja od lat kupuję do wszystkich samochodów na H7 Philipsa plus 30%. Świecą prawie tak jasno jak te najdroższe , które kosztują nawet 100 za komplet (też kiedyś próbowałem) a są trwałe. Generalnie H7 mają z natury gorsze chłodzenie wiec i krótszą trwałosć niż H4.
W Lecettim wytrzymywały mi 4 miesiące (ok.9kkm)(ale Lacetti generalnie palił żarówki. Markowe tzw"plusy" czyli mocniej świecące wytrzymywały 1 miesiąc, magneti mirelli 6 miesięcy) , w Dusterze od razu po kupnie wymieniłem żarówki na Philipsa premium plus 30%. Są to żarówki przelożone z Lacettiego, gdzie przejechały ok.2-3 kkm. Póki co przejechałem 6kkm i nic. Ładnie świecą.
H1 - długie też przełożyłem z poprzedniego auta - Osram Silverstar - światło super. Żarówki te przejechały w poprzednim aucie prawie 75kkm plus aktualnie w tym 6kkm. Polecam.
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2012-07-30, 12:37   

No tak, oglądałam przecież dzisiaj gazetkę z lidla, ale jakoś ostatnie strony (samochodowe) mi umknęły. Chyba zbyt wcześnie (przed kawą) rano to było :-P

A propos, które z tych trzech rodzajów najlepiej wybrać (blue effect, long life, 50% więcej światła)?
Ostatnio zmieniony przez mrówa 2012-07-30, 12:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-30, 12:39   

H1 od drogowych u siebie nie zmieniałem. Mam fabryczne, ale to są jakieś Philipsa chyba. Grunt, że markowe. :-D Zresztą, przy moim używaniu świateł drogowych te żarówki powinny wytrzymać do końca życia samochodu. :lol:
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-07-30, 13:15   

rada dla tych, co pierwszy raz :-P - nie kupujcie żarówek na stacjach paliw (chyba,że was potrzeba przyciśnie i nie ma innej możliwości) CPN-y liczą sobie jak za zboże nawet za najtańsze i dość byle jakie (zresztą porządne trudno tam kupić)
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-07-30, 13:40   

Dar1962 napisał/a:
rada dla tych, co pierwszy raz :-P - nie kupujcie żarówek na stacjach paliw (chyba,że was potrzeba przyciśnie i nie ma innej możliwości) CPN-y liczą sobie jak za zboże nawet za najtańsze i dość byle jakie (zresztą porządne trudno tam kupić)

Prawda.
Philips plus 30 na BP kosztuje ok.28 zł a w sklepie,lub all...nawet 14zł
 
mlodyprzem 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV 2013
Silnik: 1,2
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 127
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-07-30, 13:48   

Dar1962 napisał/a:
rada dla tych, co pierwszy raz :-P - nie kupujcie żarówek na stacjach paliw (chyba,że was potrzeba przyciśnie i nie ma innej możliwości) CPN-y liczą sobie jak za zboże nawet za najtańsze i dość byle jakie (zresztą porządne trudno tam kupić)


A ja mam inne spostrzeżenia. Zawsze kupowałem najlepsze żarówki typu Nightbraker, Blue Vision, itp. Święcą super, ale wytrzymują max 2 miesiące. Ostatnio też byłem zmuszony kupić na Orlenie żarówki po 8 złotych za sztukę. Co prawda święcą trochę ciemniej, ale mam je już prawie rok. Od pół roku wożę na zapas Tungsramy +90%, myślałem że te żarówki z CPN'u szybciej szlag strzeli, a tu nic... świecą dalej;)
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2012-07-30, 18:42   

Dzięki za ciekawą opinię.
Hakama 4x4 napisał/a:
Generalnie H7 mają z natury gorsze chłodzenie wiec i krótszą trwałosć niż H4.

Po czym wnosisz? :?:

BTW te krótkie czasu użytkowania żarówek w lacettim... masakra... :shock: Aż trudno uwierzyć. Przynajmniej mi, dla mnie kwestia zakupu żarówek w miejsce spalonych jest tak incydentalna...
_________________
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez leo 2012-07-30, 18:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-07-30, 19:51   

h4 ma po prostu nieco większą bańkę od h7 więc się mniej rozgrzewa - ergo? - dłużej (przynajmniej teoretycznie - porównując żarówki o tym samym standardzie) wytrzymuje. Poza tym to żarówka dwuwłóknowa i żarniki (i ile mi wiadomo) świecą naprzemiennie, co automatycznie wydłuża ich żywotność
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-07-30, 19:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-31, 07:04   

Dar1962 napisał/a:
h4 ma po prostu nieco większą bańkę od h7 więc się mniej rozgrzewa - ergo? - dłużej (przynajmniej teoretycznie - porównując żarówki o tym samym standardzie) wytrzymuje. Poza tym to żarówka dwuwłóknowa i żarniki (i ile mi wiadomo) świecą naprzemiennie, co automatycznie wydłuża ich żywotność
Nie świecą naprzemiennie tylko jeden żarnik jest do świateł mijania a drugi do świateł drogowych... :roll: :roll: :roll:
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2012-08-01, 00:02   

Dar1962 napisał/a:
h4 ma po prostu nieco większą bańkę od h7 więc się mniej rozgrzewa - ergo? - dłużej (przynajmniej teoretycznie - porównując żarówki o tym samym standardzie) wytrzymuje.

OK, faktycznie, tak może być. Porównam, tak z ciekawości. Długość banieczki będzie raczej podobna, ale faktycznie H4 ma większą średnicę.

Dar1962 napisał/a:
Poza tym to żarówka dwuwłóknowa i żarniki (i ile mi wiadomo) świecą naprzemiennie, co automatycznie wydłuża ich żywotność

Pracuje albo jedno, albo drugie włókno, ale tu nie widzę powodu do wydłużenia żywotności. Wręcz przeciwnie - świecące jedno włókno niepotrzebnie podgrzewa drugie, akurat niedziałające... co ma raczej niekorzystny wpływ na to drugie. ;-)
Wadą H4 jest to, że w przypadku przepalenia się jednego włókna trzeba wymienić całą żarówkę. Zaletą zaś jest polepszenie się obu typów świateł (mijania i drogowych) po wymianie żarówki - wszak nowa żarówka lepiej świeci; a to wszystko za porównywalną cenę jednej H7 lub H1... :mrgreen: IMHO lepsza jest H4, choć reflektorki z H7+H1 wyglądają ładniej. Żeby jeszcze oprócz kierunkowskazu miały dodatkowe "oczko" na białą, zwykłą żarówkę 21W, czyli światła dzienne... pięknie byłoby.
(Ech, nawet na taki temat pofilozofować można. :lol: )
_________________
Pozdrawiam.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne