Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-10-12, 19:32
silnik 1.5 dCi i padnięte wtryskiwacze
Autor Wiadomość
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-02-21, 12:16   

Dolać Miksolu do baku od 200ml do 500ml nawet i zobaczyć czy szarpie dalej, czy jest jakaś zmiana w pracy hałasie silnika, najlepiej nagrać 2 filmy przed po , po wyjeżdżeniu baku.
Tylko najlepiej mixol lać na pusty bak i dolać do full ropy to się dobrze wymiesza. albo wymieszać w bańce 5 l.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2020-02-22, 12:19   

A co niby Mixol ma pomóc w tym wszystkim?
 
sluka 


Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 1,6
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2020
Posty: 48
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-02-23, 20:30   

Czytałem, kopałem temat.
Cytat:
A co niby Mixol ma pomóc w tym wszystkim?

W większości przypadków w niczym. ON po odsiarczaniu jest wzbogacany o środki smarujące. Sam Mixol to w większości olej lekki, czyli z tej samej grupy co ON. Czy zawiera dialkiloditiofosforan cynku (ZDDP) nie wiem, ale jeśli orlen trzyma się sztywno podanego procentu zawartości frakcji olejowych, to jest to "czysta" mieszanina dwóch frakcji olejów lekkich w stosunku 75-25%. Brak zawartości ZDDP to z jednej strony plus, a z drugiej minus. Plus bo nie będą zarastać wtryskiwacze i nie będzie się zmniejszać żywotność katalizatora, minus, bo obecność ZDDP poprawiała by na pewno własności smarne. Zapewniała by lepszą separację współpracujących elementów. W badanej mieszaninie ON z LM, gdzie do opisu można się dokopać po linkach z forum nie było tak różowo. Ale to też inny gatunek oleju do 2T, o większej temp zapłonu, oraz z obecnością ZDDP. Pogorszyły się własności smarne ON, pogorszyła się liczba cetanowa oraz ZDDP odkładał się we wtryskach. Po analizie wyników wychodziło, że nie ma sensu stosowania oleju 2T w ON.
Jeśli występuje tak duża rozbieżność miedzy syntetycznymi testami, a praktyką, to oznacza, że gdzieś jest błąd. Czy to w metodzie badawczej, czy też nie wzięto pod uwagę, że nie zawsze musi trafiać się ON tak dobry, jaki był użyty w testach. A że na zachodzie dolewki oleju 2T są również powszechne, to oznacza że nie tylko u nas pojawiają się czasem problemy z paliwem. I powiedział bym, że to nie zależy od stacji, markowa czy mniej markowa. Czasem może być mała awaria w centrali paliw, i nie doleją tyle uszlachetniaczy do ON, ile norma wymaga. Paliwo już jest w cysternie i jedzie na stacje. Mixol zapewne pomoże w takich przypadkach.
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2020-02-25, 19:27   

Dodatek 7% biokomponentów do diesla gwarantuje smarność paliwa na odpowiednim poziomie. Zamiast oleju 2T polecam stosować Archoil AR6900D-MAX - osobiście stosuję od ok 5000km z bardzo pozytywnymi efektami.
_________________

 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2020-02-25, 19:44   

Zamiast Mixolu lać droższy (premium) olej napędowy - ten ma niezbędne dodatki (w tym smarne). Przejechałem przed sprzedażą swoim dCi - 167 tys.km. i wszystko było w idealnym porządku (różnica w cenie na baku to jakieś 12 złotych - więc chyba warto).
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 717
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2020-09-19, 16:47   

a czy jest sens dolewać jakiś mixol lub inny olej do oleju napędowego w przypadku tankowania samochodu paliwem B0 (bez biokomponentu)? Tak, mam takie paliwo, dostępne bez problemu i pytając dostawcę ostatnio o zimówkę powiedział że jeśli chcę kupić np w grudniu a zostawić tę zimówkę np do maja czy czerwca (mówimy o B0) to właśnie żebym dodał np mixolu bo nowe paliwa są dość suche itp.
 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2020-09-19, 18:04   

Potwierdzam, tankowanie ON Premium daje najlepsze efekty.
Przejechane 142 000 km i wtryski w idealnym stanie.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne