Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-10-12, 19:32
silnik 1.5 dCi i padnięte wtryskiwacze
Autor Wiadomość
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-08-21, 10:40   

elk841 napisał/a:
Okazało się, że padła pompa wtryskowa i opiłki załatwiły wtryskiwacze :-(

Lać mixol!! dobre smarowanie pompy musi być, teraz wiadomo czemu poszły wszystkie wtryski
Wielka szkoda współczuje pompa wtryski aż strach pomyśleć :-|
elk841 napisał/a:
Wychodzi na to, że tankowanie paliw "peremium" nie ma sensu, albo jest to wręcz szkodliwe.

Jak już zostało wspomniane paliwa "premium" są zbyt suche
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-21, 11:27   

Kratylos napisał/a:

a ta zasada dotyczy tez wtryskow w silnikach benzynowych ?

Nie.Benzyna jest zdecydowanie odporniejsza na kiepskie paliwo.
Zresztą Twój TCE to zwykły 1.2 16V MPI z dołożoną turbiną.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-08-21, 13:15   

mekintosz napisał/a:
Wada materialowa, czy cos innego ? 85 tys km to nie jakas szlona wartosc by ja szlag trafil.


pompa już była raz wymieniana!!
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-08-21, 15:30   

ciekaw jestem, ile wyniesie przybliżony koszt remontu (pompa+wtryski+robocizna)?
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2012-08-21, 16:47   

skoro pompe raz wymienili wiec i niech drugi raz wymienia na podstawie gwarancji
 
elk841 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5dCi
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-08-21, 19:05   

Cytat:
pompa już była raz wymieniana!!


Nie, nie - tamta pompa to była pompa wodna - pomyliło mi się - to pompa i to pompa :-)

elk
Ostatnio zmieniony przez elk841 2012-08-21, 19:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-21, 19:52   

elk841 napisał/a:
Cytat:
pompa już była raz wymieniana!!


Nie, nie - tamta pompa to była pompa wodna - pomyliło mi się - to pompa i to pompa :-)

elk
Może da się stosować je zamiennie ? ;-) ;-) :lol: :lol:
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-08-21, 20:48   

Dar1962 napisał/a:
ciekaw jestem, ile wyniesie przybliżony koszt remontu (pompa+wtryski+robocizna)?


w sumie wychodzi taniej kupić używany silnik :-/
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-22, 23:00   

Lukas87 napisał/a:
Dar1962 napisał/a:
ciekaw jestem, ile wyniesie przybliżony koszt remontu (pompa+wtryski+robocizna)?


w sumie wychodzi taniej kupić używany silnik :-/


By nie wyszlo, ze sa to silniki jednorazowe, tzn. nieoplacalne w naprawie poza gwarancja ;-(
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-08-23, 07:01   

Dlaczego kupować używany silnik?
Silnik jest w porządku a układ wtryskowy pierdyknięty.
Może się okazać, że jak ktoś se zakupi cały silnik z osprzętem to będzie miał do dupy jedno i drugie:)
Nowoczesne układy wtryskowe maja to do siebie, że ich ewentualna naprawa drogo kosztuje.
Można jeszcze szukać magików -uzdrawiaczy wtrysków ale to też na krótką metę:)
Trzeba robić niestety:(
Tu odniesienie ma tylko jedna zasada: "Płać i płacz"
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-23, 09:05   

Oj tam. Zaoszczędziłeś na paliwie przez kilka lat to masz z czego sfinansować naprawę. Witamy w świecie "nowoczesnych" silników.
Jeden nowy wtryskiwacz ~ 1000 PLN , pompa pewnie ze 3 - 5 tys.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-23, 23:11   

DrOzda napisał/a:
Oj tam. Zaoszczędziłeś na paliwie przez kilka lat to masz z czego sfinansować naprawę. Witamy w świecie "nowoczesnych" silników.
Jeden nowy wtryskiwacz ~ 1000 PLN , pompa pewnie ze 3 - 5 tys.


Potrafisz "pocieszyc" ;-(
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-08-24, 08:48   

DrOzda napisał/a:
Oj tam. Zaoszczędziłeś na paliwie przez kilka lat to masz z czego sfinansować naprawę. Witamy w świecie "nowoczesnych" silników.
Jeden nowy wtryskiwacz ~ 1000 PLN , pompa pewnie ze 3 - 5 tys.
Po raz kolejny widać, jak przez posty przebija złośliwość niektórych posiadaczy silników benzynowych. Co nie było stać na diesla? Widocznie nie. Ale można sobie odbić na tych co je kupili. Wot chrześcijańskie podejście.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-24, 09:10   

Abstrahując od wypowiedzi, uważam, że przez stwierdzenie:
krakry1 napisał/a:
Wot chrześcijańskie podejście.
"przebija złośliwość"
Uważam, że chrześcijańskie podejście jest z goła inne. A generalizowanie, że w Polsce są sami chrześcijanie, którzy są zawistnymi ludźmi, na pokaz i cieszą się z cudzego nieszczęścia mi się nie podoba i mówię temu zdecydowane NIE, jak i każdej generalizacji. Mam wielu znajomych i chrześcijan i ateistów, którzy są sympatycznymi, życzącymi wszystkim jak najlepiej i cieszącymi się szczęściem innym ludźmi.
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2012-08-24, 09:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-08-24, 09:22   

"Wot chrześcijańskie podejście" - powinno być tak. Co nie zmienia i tak faktu złośliwości ze strony kolegi DrOzda.
P.S.
Ja zaś jako "prawdziwy chrześcijanin", odpowiedziałem tym samym czytaj: złośliwością (drugi policzek mnie strasznie boli, a poza tym można dostać skrętu szyi). :mrgreen:
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-24, 09:53   

Ale wcale się nie cieszę. To jest niestety smutna rzeczywistość współczesnej motoryzacji i trzeba mieć tego świadomość. Na Węgrzech ktoś przejeździł 1.4 600 tys. km. Pewnie wszyscy się stukają w czoło pytając dlaczego nie wybrał diesla (choć wtedy w 2005 chyba jeszcze nie było dCI w ofercie). Tyle że zapewne w do tej pory miałby już pewnie do zrobienia: sprężarkę , wtryskiwacze , pompę no i pewnie ze dwa razy sprzęgło które też szybciej się zużywa przy dCi. Więc zaoszczędzone na paliwie pieniądze poszłyby na naprawy. Gdybym miał kupić diesla to 5 lat gwarancji byłoby absolutnie niezbędne.
A wiecie że podobno teraz wykupując FNS można zdecydować pomiędzy 5 lat / 100 tys. km lub 4 lata / 120 tys/km ?
_________________

 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2012-08-24, 10:59   

Oj, oj... Kolega Drozda chce wszystko sprowadzić do pieniędzy.

Robi się Off Topic.

Na pewno są osoby, które kierują się wyborem jednostki pod kątem finansowym. Ale dlaczego tak uogólniać? Jest jeszcze masa innych powodów dla których decyduje się o tym czy będzie się posiadać "ropniaka" czy benzyniaka.

PS. Teraz kilka dni ujeżdżam Peugeota z silnikiem wysokoprężnym. Po roku użytkowania głównie swojego, poczciwego 1.6 8V zapomniałem w ogóle o istnieniu zjawiska turbo-dziury.

Stepway trzymam bardzo nisko. 2tyś obrotów to norma, V bieg w mieście to nawet 1.5tyś. Oczywiście zaraz ktoś zarzuci, że katuję motor, ale uspakajam - hamuję silnikiem, na wysokich przełożeniach utrzymuję tylko prędkość.

Te kilka dni powrotu do diesla, to świadomość posiadania większej mocy (momentu), ale przede wszystkim potrzeba utrzymywania min. 2.5tyś obrotów by zachować elastyczność. Prawie jak w silniku benzynowym. Poniżej straszna dziura.

Z jednej strony to powinienem się cieszyć, że nie mam uturbionej (nowomowa) jednostki chociaż z drugiej strony patrzę z pewną zazdrością. I kosztach tutaj w ogóle nie rozważam. Cóż. Wygoda kosztuje.
_________________
---
Stepway
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-08-24, 11:47   

Stepway napisał/a:
...Te kilka dni powrotu do diesla, to świadomość posiadania większej mocy (momentu), ale przede wszystkim potrzeba utrzymywania min. 2.5tyś obrotów by zachować elastyczność. Prawie jak w silniku benzynowym. Poniżej straszna dziura...
Wystarczy nie schodzić poniżej 1800-2000 obrotów i elastyczność jest jak najbardziej satysfakcjonująca. Tak przynajmniej jest w moim Sandero (85KM) - a lubię dynamikę w czasie jazdy. :-)
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-24, 12:00   

Ta turbo dziura jest prawie jak zwykłe przyspieszanie benzyną :mrgreen:
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-24, 12:28   

Prezes napisał/a:
Ta turbo dziura jest prawie jak zwykłe przyspieszanie benzyną :mrgreen:
Nie jeśli masz nie mniej niż 6 benzynowych cylindrów. :mrgreen:
Ale jak zwłoka przy redukcji w (kiepskim) automacie to owszem.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-08-24, 12:30   

Bo to jest loteria znajomy ma w renault kangoo (od nowości w rodzinie) przejechane 220tys wszystko seryjne chodzi mi o wtryski pompę i turbo. Więc tu nie ma zasady :roll: prędzej paliwo do bani
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-24, 12:40   

Ci znajomi, co kangurami jeździli 1.5dCi i nic im nie dolegało powtarzali, że lali zawsze najtańsze paliwo i nie dolewali żadnych ulepszaczy :shock:
 
elk841 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5dCi
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-08-24, 12:57   

Witam!

Auto odebrane po naprawie. Dla zainteresowanych - koszt 8,5 tys (sama pompa 2,5 tys).
Ale tak jak ktoś napisał - obowiązuje zasada "płacz i płać" (przynajmniej mam pewność że cały układ paliwowy jest ok i dodatkowo roczną gwarancję).
Poprosiłem o stare wtryskiwacze i zdziwiło mnie że są bardzo zanieczyszczone - a przynajmniej tak wyglądają dla mojego oka (a jeżdżąc wyłącznie na BP Ulimate silnik miał być czyściutki jak pupcia niemowlęcia :-) ). Może wieczorem wrzucę zdjęcia - chętnie przeczytam jaki Waszym zdaniem jest ich stan.

elk
Ostatnio zmieniony przez elk841 2012-08-24, 13:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-24, 13:28   

O tak, chętnie obejrzę zdjęcia.
Prezes napisał/a:
Ci znajomi, co kangurami jeździli 1.5dCi i nic im nie dolegało powtarzali, że lali zawsze najtańsze paliwo i nie dolewali żadnych ulepszaczy :shock:

Ale zimą i tak będę lał dodatek do paliwa aby parafina się nie wytrącała.
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2012-08-24, 13:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-24, 13:40   

Pojezdzij 68 KM to poczujesz brak mocy. Silnik 85 KM jest optymalny do sandero i daje więcej frajdy i bezpieczeństwa podczas jazdy.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne