Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-10-12, 19:32
silnik 1.5 dCi i padnięte wtryskiwacze
Autor Wiadomość
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-08-26, 18:34   

Co do wtryskiwaczy, to się nie wypowiem, a co do trola - zwykle gdy nie jest karmiony to albo umiera z głodu albo idzie sobie gdzie indziej - proponuję ostracyzm. Więcej się do trola ozi77 nie wypowiem
 
elk841 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5dCi
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-08-26, 18:40   

A jak na zużycie/smarowanie pompy i wtryskiwaczy wpływa styl jazdy?

Bo ja generalnie staram się utrzymywać niskie obroty (tak w przedziale 1800-2000) - silnik wtedy tak nie hałasuje i zużycie paliwa mniejsze (oczywiście przy wyprzedzaniu albo powyżej 85km/godz to już się nie da nie przekraczać 2000, ale w mieście to spoko).

Mam jeszcze jedno pytanie - przy jakich obrotach włącza się turbosprężarka?
Ostatnio zmieniony przez elk841 2012-08-26, 18:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-08-26, 18:52   

Turbosprężarka pracuje cały czas, raczej jest istotne kiedy się rozkręca i produkuje wysokie ciśnienie - ja rozpoznaję po jej pisku i na zimnym silniku staram się nie kręcić tak, żeby wchodziła w ultradźwięki :)
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-08-26, 19:06   

krakry1 napisał/a:
Olać trola. :evil:


Racja:)
 
elk841 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5dCi
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-08-26, 19:19   

Marmach napisał/a:
Turbosprężarka pracuje cały czas, raczej jest istotne kiedy się rozkręca i produkuje wysokie ciśnienie - ja rozpoznaję po jej pisku i na zimnym silniku staram się nie kręcić tak, żeby wchodziła w ultradźwięki :)


To ja tego dźwięku w ogóle nie kojarzę (no chyba, że to bardzo wysokie częstotliwości, których już nie słyszę)
Ostatnio zmieniony przez elk841 2012-08-26, 19:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-08-26, 19:29   

Turbo jest najwyraźniej słyszalne przy jeździe z otwartymi oknami blisko ścian budynków lub licznych drzew (np na wąskiej drodze w lesie), po wciśnięciu pedału gazu tak do... 40-50% (jak jest słabo wciśnięty, to nie hałasuje, a jak za mocno, to wychodzi poza skalę słyszalności). Ja często rozpoznaję samochody dCi na ulicach na słuch - właśnie po gwiździe turbosprężarki :) Ale faktem jest, że słyszę bardzo dobrze i w szerokim zakresie.

Przy niskich obrotach - u mnie tak chyba poniżej 1600 - w ogóle nie słychać turbo, niezależnie od otwarcia przepustnicy.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-08-26, 19:57   

Warto czasem "gaz do dechy" wtedy wtryski ładnie sobie popracują :mrgreen: i jakaś trasa wtedy i turbo się oczyści
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-08-26, 20:30   

Jazda pod obciążeniem z gazem w podłodze generalnie dobrze robi na czystość silnika - znany fakt - tylko niestety nie bardzo jest się gdzie legalnie rozpędzać. No i portfel się wtedy szybciej pali :D
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2012-08-27, 06:54   

w ramach ciekawostki tylko dodam że w Astrze IV 1.7 już drugi raz będę miał czyszczone wtryskiwacze i wgrywane oprogramowanie do kompa. Jeżdżę dużo zarówno miasto jak i trasy a co jakiś czas pokazuje mi się kontrolka awaria silnika :lol: a auto dwa razy droższe i proszę bardzo awaria za awarią. NIe jestem wyjątkiem z tą przypadłością bo w innych autach u znajomych z tym silnikiem też ta awaria się pojawia.....
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-08-27, 08:13   

gigi303, ile koni z twojego silnika wycisnęli koni teraz?
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-08-27, 09:06   

ozi77 napisał/a:
To jaka jest Dacia nie koniecznie można dowiedzieć się z forum, wystarczy otworzyć drzwi i przyjrzeć się z bliska, jakości wykonania, użytych do tego materiałów wykończeniowych i zerknąć pod auto ewentualnie dzwignąć je na podnośniku i zobaczyć zardzewiałe elementy podwozia (zawieszenia) zapaćkane wszystko na czarno jakimś tanim mazidłem żeby ukryć ów rdze, bardzo estetyczna jest też gąbka w DUSTER przyklejona pomiędzy przednią szybą w dolnej cześci a kokpitem, nowoczesne jest też pokrętło do regulacji świateł itd. można by wymienić jeszcze kilka rzeczy, więc nie miej do mnie pretensji że kupiłeś takie auto :mrgreen:

Honda i VW to straszny badziew, kup sobie Ferrari lub MacLarena F1, tylko to są samochody nadające się dla ludzi.
A tak poważnie to nie ma się co dziwić że pluje na Dacię - tanie marki psują mu interes, kiedyś robił z dwóch rozbitych VW jeden i kupowali z pocałowaniem w rękę, a teraz część klientów woli Dacię czy Chevroleta od czterośladowej "nówki"
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2012-08-27, 09:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2012-08-27, 15:20   

maciek napisał/a:
gigi303, ile koni z twojego silnika wycisnęli koni teraz?


niezmiennie 110 KM ale 207 km/h poleci więc daje rade :lol: teraz zmieniam auto na focusa zobaczymy jak się będzie sprawował. Po astrze mam brak odczuć auto nijakie nie licząc tych wpadek z awarią silnika :lol:
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-08-27, 16:25   

gigi303 zapytałem się o moc, silniki Isuzu były fajne jak miały moc do 75KM bez Common Rail, jak to wprowadzono to te silniki straciły swoją trwałość, kolega pracuje w punkcie z regeneracją Turbin i już nie jeden taki silnik widział, co ciekawe stwierdził że mało widuje 1,5 dci, za to o 1,9 dci można było napisać książki :mrgreen:
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-08-27, 20:17   

gigi303 napisał/a:
w ramach ciekawostki tylko dodam że w Astrze IV 1.7 (.........) auto dwa razy droższe

??? od czego?
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2012-08-28, 06:36   

od logana - jako były użytkownik Logana myślałem o mojej byłej pięknej furze :mrgreen: :D aż jestem ciekaw jak się sprawuje nowemu użytkownikowi

maciek napisał/a:
gigi303 zapytałem się o moc, silniki Isuzu były fajne jak miały moc do 75KM bez Common Rail, jak to wprowadzono to te silniki straciły swoją trwałość, kolega pracuje w punkcie z regeneracją Turbin i już nie jeden taki silnik widział, co ciekawe stwierdził że mało widuje 1,5 dci, za to o 1,9 dci można było napisać książki :mrgreen:

tak wiem zacząłem od tego 110 koników
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2012-08-28, 06:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2012-08-29, 21:39   

Zdjęcia wtrysków elk841 trochę mnie zmartwiły. Dusterem przejechałem przez 1,5 roku ponad 40 000 i cały czas tankuje na BP ON Ultimate. Na razie bez problemów, nawet zima przy - 25 stopniach. BP na swojej stronie zachwala to paliwo jak może: http://www.bp.com/retail/...ntentId=7068385
że czyści silnik i wogóle. Cz y ktoś jescze miał problemy z silnikiem a tankuje na BP Diesel Ultimate?
 
wiciu_r 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6Mpi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 201
Skąd: Szamotuły
Wysłany: 2012-09-05, 07:10   

Jeszcze odnośnie diagnozowania usterki wtrysków. Nie mam Dacii bo dopiero czekam na Lodgy i nie znam silników dCi, ale obecnie jeżdżę citroenem C5 1.6Hdi i niedawno auto nagle weszło mi w tryb awaryjny. Po podłączeniu Lexii (tester PSA) wywaliło błędy zdaje 0100 i 0104 co wg. instrukcji oznacza awarię wtrysków. Po dokładnym obwąchaniu tematu wymieniony został przepływomierz i sprawnie odjechałem uboższy tylko o 240zł.
Co do paliwa to w swoich poprzednich dieslach zawsze montowałem w widocznym miejscu dodatkowy kupowany za kilka zł przezroczysty filterek, od razu było widać jaki syf niesie paliwo i chroniło się standardowy filter paliwa.
 
tweeciak 



Marka: Dacia
Model: Sandero STEPWAY
Silnik: 1.5 DCI
Rocznik: 2010
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 329
Skąd: mazowieckie/łódzkie
Wysłany: 2012-09-05, 08:00   

a preparaty do czyszczenia wtryskiwaczy, np STP cos daja? warto?
wiem ze na forum bylo TUTAJ
i TUTAJ
Ostatnio zmieniony przez tweeciak 2012-09-05, 08:11, w całości zmieniany 3 razy  
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-09-06, 08:17   

Te preparaty są oparte na frakcjach nafty, taniej będzie wlać naftę do baku albo podłączyć na kilka minut samą naftę do układu wtryskowego.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-06, 09:44   

No, tego to bym nie ryzykował w CommonRailu.

Preparaty do czyszczenia można użyć. Nie powinny zaszkodzić ale opiłków nie usuną. :-D
 
mter 



Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 174
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-09-06, 13:56   

To dorzucę swoje 3 grosze. Jak miałem MCV z dCi, zrobiłem nim prawie 90kkm, paliwo tylko z NESTE, zwykłe, żadnych dodatków nie lałem. Problemów z wtryskami nie uświadczyłem.

Kolega 3 lata temu kupił Toyote Avensis D4D, przez paliwo V-power prawie rozwalił silnik. Wydaje się zatem, że te opinie o paliwach premium w kontekście silników z CR, są prawdziwe.
_________________
13.10.2010 Clio Grandtour - przebieg 82 tyś.
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2016-04-30, 14:38   

Przejechane mamy łącznie ok 250 000 km na ON (wampir ok 120 tys, Jaszcząb ;-) mniej wiecej tyle samo). W większości na najzwyklejszym ON z Auchana lub na podobnym. Na wyjazdach wybieramy tańsze sieciowe stacje, jesli da radę to przy hipermarketach. Bez miksolu, bez dodatków. I bez problemów. (Wymiana silnika w Jaszczębiu była efektem padnięcia rozrządu) I wtryski działają dalej. MSZ nie warto wymyślać jakichś nadmiernych cudów, lać najdoroższych paliw, choć kto bogatemu zabroni :-D
Ostatnio zmieniony przez ajax 2016-04-30, 14:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-05-07, 19:49   

Mam podobnie, ponoć na awaryjnym 1.6 TDCI/HDI 330 000 km na orginalnych wtryskach, turbinie, pompie CR, i EGR-e, choć ten samoistnie się "zaslepił" przy 290 000 km i drugie czyszczenie już nie pomogło (rozsypały się łożyska od rolek prowadzących grzybek zaworu) - ON z głównie z TESCO czasami BP, nigdy nie dolewałem żadnych "ulepszaczy".
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2016-05-07, 20:27   

Już przejechane ponad 120 tys. i też z wtryskami bez problemu. Rozrząd wg producenta powinien być wymieniony po 160 tys., ale ja zapobiegawczo zrobiłem to przy 120 tys.
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-02-19, 13:14   

Odgrzeję trochę temat i zapytam , Logan MCV 50Kw ma przejechane 127tyś i od pewnego czasu na biegu jałowym silnik pracuje równo i co jakiś czas go szarpie przy tym spadają obroty jest to dość dziwne uczucie. Podczas jazdy wszystko jest w porządku w kompie brak błędów żadne kontrolki przy tym nawet nie mrugają. I co to może być? Filtr paliwa, wtryski czy jakieś pomysły przemyślenia?
_________________
Pawlo
Ostatnio zmieniony przez Pawlo 2020-02-19, 13:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne