Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-08-26, 18:34
Co do wtryskiwaczy, to się nie wypowiem, a co do trola - zwykle gdy nie jest karmiony to albo umiera z głodu albo idzie sobie gdzie indziej - proponuję ostracyzm. Więcej się do trola ozi77 nie wypowiem
A jak na zużycie/smarowanie pompy i wtryskiwaczy wpływa styl jazdy?
Bo ja generalnie staram się utrzymywać niskie obroty (tak w przedziale 1800-2000) - silnik wtedy tak nie hałasuje i zużycie paliwa mniejsze (oczywiście przy wyprzedzaniu albo powyżej 85km/godz to już się nie da nie przekraczać 2000, ale w mieście to spoko).
Mam jeszcze jedno pytanie - przy jakich obrotach włącza się turbosprężarka?
Ostatnio zmieniony przez elk841 2012-08-26, 18:41, w całości zmieniany 1 raz
Turbosprężarka pracuje cały czas, raczej jest istotne kiedy się rozkręca i produkuje wysokie ciśnienie - ja rozpoznaję po jej pisku i na zimnym silniku staram się nie kręcić tak, żeby wchodziła w ultradźwięki :)
Turbosprężarka pracuje cały czas, raczej jest istotne kiedy się rozkręca i produkuje wysokie ciśnienie - ja rozpoznaję po jej pisku i na zimnym silniku staram się nie kręcić tak, żeby wchodziła w ultradźwięki :)
To ja tego dźwięku w ogóle nie kojarzę (no chyba, że to bardzo wysokie częstotliwości, których już nie słyszę)
Ostatnio zmieniony przez elk841 2012-08-26, 19:19, w całości zmieniany 1 raz
Turbo jest najwyraźniej słyszalne przy jeździe z otwartymi oknami blisko ścian budynków lub licznych drzew (np na wąskiej drodze w lesie), po wciśnięciu pedału gazu tak do... 40-50% (jak jest słabo wciśnięty, to nie hałasuje, a jak za mocno, to wychodzi poza skalę słyszalności). Ja często rozpoznaję samochody dCi na ulicach na słuch - właśnie po gwiździe turbosprężarki :) Ale faktem jest, że słyszę bardzo dobrze i w szerokim zakresie.
Przy niskich obrotach - u mnie tak chyba poniżej 1600 - w ogóle nie słychać turbo, niezależnie od otwarcia przepustnicy.
Jazda pod obciążeniem z gazem w podłodze generalnie dobrze robi na czystość silnika - znany fakt - tylko niestety nie bardzo jest się gdzie legalnie rozpędzać. No i portfel się wtedy szybciej pali :D
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2012-08-27, 06:54
w ramach ciekawostki tylko dodam że w Astrze IV 1.7 już drugi raz będę miał czyszczone wtryskiwacze i wgrywane oprogramowanie do kompa. Jeżdżę dużo zarówno miasto jak i trasy a co jakiś czas pokazuje mi się kontrolka awaria silnika a auto dwa razy droższe i proszę bardzo awaria za awarią. NIe jestem wyjątkiem z tą przypadłością bo w innych autach u znajomych z tym silnikiem też ta awaria się pojawia.....
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-08-27, 09:06
ozi77 napisał/a:
To jaka jest Dacia nie koniecznie można dowiedzieć się z forum, wystarczy otworzyć drzwi i przyjrzeć się z bliska, jakości wykonania, użytych do tego materiałów wykończeniowych i zerknąć pod auto ewentualnie dzwignąć je na podnośniku i zobaczyć zardzewiałe elementy podwozia (zawieszenia) zapaćkane wszystko na czarno jakimś tanim mazidłem żeby ukryć ów rdze, bardzo estetyczna jest też gąbka w DUSTER przyklejona pomiędzy przednią szybą w dolnej cześci a kokpitem, nowoczesne jest też pokrętło do regulacji świateł itd. można by wymienić jeszcze kilka rzeczy, więc nie miej do mnie pretensji że kupiłeś takie auto
Honda i VW to straszny badziew, kup sobie Ferrari lub MacLarena F1, tylko to są samochody nadające się dla ludzi.
A tak poważnie to nie ma się co dziwić że pluje na Dacię - tanie marki psują mu interes, kiedyś robił z dwóch rozbitych VW jeden i kupowali z pocałowaniem w rękę, a teraz część klientów woli Dacię czy Chevroleta od czterośladowej "nówki"
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2012-08-27, 09:27, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2012-08-27, 15:20
maciek napisał/a:
gigi303, ile koni z twojego silnika wycisnęli koni teraz?
niezmiennie 110 KM ale 207 km/h poleci więc daje rade teraz zmieniam auto na focusa zobaczymy jak się będzie sprawował. Po astrze mam brak odczuć auto nijakie nie licząc tych wpadek z awarią silnika
gigi303 zapytałem się o moc, silniki Isuzu były fajne jak miały moc do 75KM bez Common Rail, jak to wprowadzono to te silniki straciły swoją trwałość, kolega pracuje w punkcie z regeneracją Turbin i już nie jeden taki silnik widział, co ciekawe stwierdził że mało widuje 1,5 dci, za to o 1,9 dci można było napisać książki
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2012-08-28, 06:36
od logana - jako były użytkownik Logana myślałem o mojej byłej pięknej furze :D aż jestem ciekaw jak się sprawuje nowemu użytkownikowi
maciek napisał/a:
gigi303 zapytałem się o moc, silniki Isuzu były fajne jak miały moc do 75KM bez Common Rail, jak to wprowadzono to te silniki straciły swoją trwałość, kolega pracuje w punkcie z regeneracją Turbin i już nie jeden taki silnik widział, co ciekawe stwierdził że mało widuje 1,5 dci, za to o 1,9 dci można było napisać książki
tak wiem zacząłem od tego 110 koników
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2012-08-28, 06:39, w całości zmieniany 2 razy
Zdjęcia wtrysków elk841 trochę mnie zmartwiły. Dusterem przejechałem przez 1,5 roku ponad 40 000 i cały czas tankuje na BP ON Ultimate. Na razie bez problemów, nawet zima przy - 25 stopniach. BP na swojej stronie zachwala to paliwo jak może: http://www.bp.com/retail/...ntentId=7068385
że czyści silnik i wogóle. Cz y ktoś jescze miał problemy z silnikiem a tankuje na BP Diesel Ultimate?
Jeszcze odnośnie diagnozowania usterki wtrysków. Nie mam Dacii bo dopiero czekam na Lodgy i nie znam silników dCi, ale obecnie jeżdżę citroenem C5 1.6Hdi i niedawno auto nagle weszło mi w tryb awaryjny. Po podłączeniu Lexii (tester PSA) wywaliło błędy zdaje 0100 i 0104 co wg. instrukcji oznacza awarię wtrysków. Po dokładnym obwąchaniu tematu wymieniony został przepływomierz i sprawnie odjechałem uboższy tylko o 240zł.
Co do paliwa to w swoich poprzednich dieslach zawsze montowałem w widocznym miejscu dodatkowy kupowany za kilka zł przezroczysty filterek, od razu było widać jaki syf niesie paliwo i chroniło się standardowy filter paliwa.
Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010 Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 174 Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-09-06, 13:56
To dorzucę swoje 3 grosze. Jak miałem MCV z dCi, zrobiłem nim prawie 90kkm, paliwo tylko z NESTE, zwykłe, żadnych dodatków nie lałem. Problemów z wtryskami nie uświadczyłem.
Kolega 3 lata temu kupił Toyote Avensis D4D, przez paliwo V-power prawie rozwalił silnik. Wydaje się zatem, że te opinie o paliwach premium w kontekście silników z CR, są prawdziwe.
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2016-04-30, 14:38
Przejechane mamy łącznie ok 250 000 km na ON (wampir ok 120 tys, Jaszcząb mniej wiecej tyle samo). W większości na najzwyklejszym ON z Auchana lub na podobnym. Na wyjazdach wybieramy tańsze sieciowe stacje, jesli da radę to przy hipermarketach. Bez miksolu, bez dodatków. I bez problemów. (Wymiana silnika w Jaszczębiu była efektem padnięcia rozrządu) I wtryski działają dalej. MSZ nie warto wymyślać jakichś nadmiernych cudów, lać najdoroższych paliw, choć kto bogatemu zabroni
Ostatnio zmieniony przez ajax 2016-04-30, 14:39, w całości zmieniany 1 raz
Mam podobnie, ponoć na awaryjnym 1.6 TDCI/HDI 330 000 km na orginalnych wtryskach, turbinie, pompie CR, i EGR-e, choć ten samoistnie się "zaslepił" przy 290 000 km i drugie czyszczenie już nie pomogło (rozsypały się łożyska od rolek prowadzących grzybek zaworu) - ON z głównie z TESCO czasami BP, nigdy nie dolewałem żadnych "ulepszaczy".
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Już przejechane ponad 120 tys. i też z wtryskami bez problemu. Rozrząd wg producenta powinien być wymieniony po 160 tys., ale ja zapobiegawczo zrobiłem to przy 120 tys.
Odgrzeję trochę temat i zapytam , Logan MCV 50Kw ma przejechane 127tyś i od pewnego czasu na biegu jałowym silnik pracuje równo i co jakiś czas go szarpie przy tym spadają obroty jest to dość dziwne uczucie. Podczas jazdy wszystko jest w porządku w kompie brak błędów żadne kontrolki przy tym nawet nie mrugają. I co to może być? Filtr paliwa, wtryski czy jakieś pomysły przemyślenia?
_________________ Pawlo
Ostatnio zmieniony przez Pawlo 2020-02-19, 13:15, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum