Trochę napaliłem się na kupno stepway`a. Używanych praktycznie nie ma na rynku więc pozostaje mi salon. Byłem wczoraj u dilera i powiedziano mi że od przyszłego roku w związku z wprowadzeniem przez Dacię norm Euro5 do Stepway`a będą do wyboru dwa silniki wysokoprężne: 1.5dCi 68km oraz 1.5dCi 90km.
Czy macie jakieś doświadczenie odnośnie tych silników - chodzi mi głównie o spalanie i bezawaryjność , bo przyjemniej pewnie jeździ się tym mocniejszym...
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-11-11, 11:20
Ja mam 85 KM (czyli ten 90 KM przed wprowadzeniem norm). Jak na razie spisuje się świetnie - bardzo dynamiczny - czuć ten moment obrotowy. Wyprzedzanie także pod górkę i także z obciążeniem to żaden problem. Wiem natomiast od znajomego który ma Clio dCi 68KM - że jest dobrze z pustym samochodem - ale trochę obciążony traci bardzo na dynamice.
Ja sam nie żałuję dodatkowych 2,3 tys. zł (różnica w cenie mojego Sandero między 68, a 85 KM). Gdybym miał jeszcze raz kupować też wybrałbym mocniejszy silnik. W końcu 44,3 tys. zł, a 46,6 tys zł. nie jest już taką różnicą (i tak trzeba spłacać i tak ).
Jak Cię stać bierz bez zastanowienia mocniejszy. I jest to prawda co napisał Marektbg - mimo, ze mocniejszy, to jednak pali mniej niż ten 68 KM.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-11-11, 14:27
To chyba oczywiste że musi spełniać EUROV jeśli ma być sprzedawany po nowym roku (nie licząc określonego limitu samochodów dla każdego producenta, o którym pisał jakiś czas temu Husky)
Z tym filtrem cząstek stałych to jesteście pewni? W salonie nic nie wspominali mi o tym... Może tylko na rynek zachodni? Ja tam nie chcę tego filtra w moim samochodzie. Za dużo się o tym naczytałem złych rzeczy.
No to nie macie dla mnie dobrych wiadomości. Swoją drogą to dziwne że Dacia wprowadza FAP który przecież kosztuje ponoć parę tysięcy , zwiększa moc silnika a cena się nie zmienia w stosunku do poprzedniej wersji.
O FAP wszędzie trąbią że prędzej czy później narazi użytkownika na duże wydatki:(
Czy ten samochód ma jeszcze inne słabe ogniwa o których ciągle głośno w innych silnikach Diesla ( sprzęgło , koło dwumasowe itp) ?
coś mi się zdaje że z tym 68km to cię oklamali że będzie w sprzedaży w przyszłym roku ponieważ nie spełnia e5, co najwyżej będziesz miał do wyboru 75km , i benzynę 1,6 84km
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-11, 21:06
Kolega "derkin" w temacie zaznaczyl, ze chce stepwaya. Konfigurator na stronie www.dacia.pl informuje nas, ze cena za wersje z silnikiem 68 km i 90 km jest taka sama. Ja bym sie nie zastanawial i bral ten 90 KM. W moim odczuciu minimum co powinien miec dieselek w samochodzie wielkosci sandero to 75 km, 85-90 km to optymalnie a ponad 100 KM to juz rakieta
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2010-11-12, 09:49
Na pewno cena nie jest taka sama wersjii 75 i 90 różnica będzie gdzie 2-2,5 tys., diesel moze spełniac euro 5 bez fapa ,ale w ciężarówkach np.scania hpi, jednak producentom łatwiej jest dołozyć tłumik na rurze wydechowej niż udoskonalac osprzęt silnika. Poza tym klient za to i tak zapłaci.
Dla mnie 1.5 dci 85 to niestety ostatni nowy diesel którego kupiłem bo nie ma fapa, poza tym ,tak średnio jestem zadowolony ze zbierania się tego silnika, do taksówki dobry bo malo pali ale słabo na obroty wchodzi i szybko się kończą biegi na 2 max 70, na 3 ledwo 100-110, na 4 130. Na 5 przy 130 ma ponad 3000 obr lekko za dużo jak na diesla.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-12, 16:15
TAXI AIRPORT napisał/a:
Na pewno cena nie jest taka sama wersjii 75 i 90 różnica będzie gdzie 2-2,5 tys., ......
Dla mnie 1.5 dci 85 to niestety ostatni nowy diesel którego kupiłem bo nie ma fapa, poza tym ,tak średnio jestem zadowolony ze zbierania się tego silnika, do taksówki dobry bo malo pali ale słabo na obroty wchodzi i szybko się kończą biegi na 2 max 70, na 3 ledwo 100-110, na 4 130. Na 5 przy 130 ma ponad 3000 obr lekko za dużo jak na diesla.
W stepwau nie bedzie 75 KM DCI tylko 90 KM. Duzy plus. Myslalem, ze zamienia 68KM na ten 75 KM , a tu bonus Sandero jest lzejsze i bardziej miejskie niz dosyc duzy Logan MCV. Zgadzam sie, ze w takim pojedzie 85 KM przy 6-ciu osobach i ich bagazach - jak w Twojej TAXI moze brakowac mocy. Mogliby dawac silnik 110 KM bylo by optymalnie i byc moze niewiele wiecej by palil. Tylko czy Twoja TAXI ma byc ekonomiczna , bys jak najmniej wydawal na paliwo a reszte zysku z uslugi mial w kieszeni, a moze by klient mial super wrazenie z jazdy jak w filmach TAXI Tylko czy by sie Tobie takie ekstremalne jazdy oplacily ?
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-11-12, 16:29
Mekintosz tu nie chodzi o super sportowe osiągi, ale bardziej dynamiczny silnik, np w trasie przy komplecie pasażerów. Silnik 1.5dci z pewnością byłby idealny, ale obawiam się że to nierealne - w myśl zasady chcesz coś lepszego-kup pan renault... Kiedyś (ok 1,5 roku temu) miałem okazje ejchać do krakowa mcv-ką 1.5dci 68KM i to już było kiepsko - na trasie owszem, trzymał prędkość 120-130km/h ale po mieście szybciej rusyć spod świateł, wyjechać z podporządkowanej to już mizernie... Ale ogólnie i tak oceniam ten model na plus, myślałem że wiele gorszy będzie
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-12, 17:16
benny86 napisał/a:
Mekintosz tu nie chodzi o super sportowe osiągi, ale bardziej dynamiczny silnik, np w trasie przy komplecie pasażerów. Silnik 1.5dci z pewnością byłby idealny, ale obawiam się że to nierealne - w myśl zasady chcesz coś lepszego-kup pan renault... Kiedyś (ok 1,5 roku temu) miałem okazje ejchać do krakowa mcv-ką 1.5dci 68KM i to już było kiepsko - na trasie owszem, trzymał prędkość 120-130km/h ale po mieście szybciej rusyć spod świateł, wyjechać z podporządkowanej to już mizernie... Ale ogólnie i tak oceniam ten model na plus, myślałem że wiele gorszy będzie
Przy fragmencie dotyczacym filmow taxi zauwaz byl usmiech. Logan MCV nie jest zaprojektowana jako scigacz i bez modernizacji tuningowych nim nie bedzie. Sam mam 68KM w Sandero i jak rusza ciag samochodow spod swiatel to ja zazwyczaj zostaje troszke w tyle. Oczywiscie jakbym bardzo dynamicznie ruszal bylo by lepiej. Nadrabiam te strate jednak po chwili ale czasem jakis cwaniak wykorzystuje te dziure i sie wpieprza przed maske. Dlatego doskonale rozumiem oczekiwania kolegi z TAXI, szczegolnie ze dla niego komfort jazdy, dynamika jest chlebem powszednim, samochod jest miejscem pracy a nie dupowzoem jak u mnie. Podsumowujac - myslimy tak samo
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum