Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-11-09, 15:05
świece zapłonowe
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-08, 09:45   

jan ostrzyca napisał/a:
Za komplet.

...Co oznacza: "z wymianą" C:

(A przynajmniej w warszawskim RRG - mam przed sobą fakturę sprzed miesiąca).
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-08-08, 10:01   

Tylko motrio jest dwu elektrodowe. Trzeba o tym pamiętać.

Mnie osobiście lepiej się jeździło MCV-ką na NGK V-LINE BKR 6E. Nie wiem czy pasują do LPG ale myślę, że będą ok.

katalog
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2014-08-08, 10:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-08, 10:11   

Marek1603 napisał/a:
motrio jest dwu elektrodowe

Nie tylko.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-08-08, 10:14   

Wiem ale ktoś może nie chcieć takich i musi o tym pamiętać.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2014-08-08, 10:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2014-08-15, 23:58   

Świec i producentów pełno.

1.jpg
Plik ściągnięto 206 raz(y) 50,78 KB

 
orzeszek2 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Wersja: Access
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 192
Skąd: wschód
Wysłany: 2015-10-26, 11:08   

Karenzo napisał/a:
jak nie masz LPG to nie widzę żądnych przeciwwskazań
choć dyskusyjne jest to czy są lepsze
pewnie nie będzie żądnej różnicy
każdy robi co uważa
tak jak każda taka zmiana najwięcej daje satysfakcji właścicielowi że dba :lol:
ze świecami jest jak z wycieraczkami nie ważne jak super wsadzisz i tak lepiej dla auta będzie wymieniać częściej tańsze podzespoły niż lądować super ultra nitro + i trzymać je 2 razy dłużej


Teraz to mam dylemat. Spece z ASO stwierdzili, że powodem mojego nieodpalania silnika są już zużyte świece. Zaproponowali oryginalne Valejo za 216 (22 43 361 34R)zł i może 30-50 zł koszty robocizn. Za zamiennik NGK chcą 300 zł. Teraz mam mętlik w głowie.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-26, 11:13   

orzeszek2 napisał/a:
Zaproponowali oryginalne Valejo za 216 (22 43 361 34R)zł i może 30-50 zł koszty robocizn. Za zamiennik NGK chcą 300 zł

Absolutnie nie warto w ASO - robota jest prosta, do wykonania za ułamek kosztów w dowolnym warsztacie niezależnym.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-26, 11:17   

Dżizas co za zdzierstwo .... po pierwsze jest ryczałt za wymianę za 190 PLN:
http://www.dacia.pl/serwis/ryczalty-serwisowe/
Po drugie oryginalne świece Renault kosztują 18 PLN sztuka czyli 72 PLN (+ przesyłka 16 PLN):
http://www.renault-czesci...221,168%29.aspx
napisać że wymiana jest banalna i do każdej świecy jest idealny dostęp to mało :
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-26, 11:26   

ngk 300 zł
a w sklepie lezą po 8-10 zl szt
_________________
Moje auto
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2015-10-26, 14:45   

Dokładnie tak. NGK - tanio w sklepie, tanio wymiana w kazdym serwisie. Moje NGK dobiły do 50 tys i jak na razie palę zawsze od pierwszego strzału. pozdr
 
orzeszek2 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Wersja: Access
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 192
Skąd: wschód
Wysłany: 2015-10-28, 10:31   

Dzięki wszystkim za odpowiedź. To dziwne piszecie, że to drogo za świece , ale w jednym sklepie w moim mieście facet proponował mi świece zapłonowe, to chyba były NGK też za 220 zł i na ich stronie też są standardowe i irydowe, irydowo platynowe. Te to kosztują tyle.

W linku z sklepu nie podali jakiej to firmy świece zapłonowe. W tabelce wymieniają zamienniki takich firm jak PSA, Valeo, Bosch, Renault, Beru. A ja ma części w samochodzie od PSA i Valeo na pierwszym montażu. Tak jest ze światłami przednimi przeciwmgielnymi. To w jakiej firmie Renault zamawia części na pierwszy montaż, albo można powiedzieć, że to oryginał? Co do ryczałtu za wymianę świec to pewnie zaproponowali tą cenę 30 zł. Pewnie by więcej to kosztowało bo gość z ASO chyba użył słowa coś koło 30 zł. Na tej stronie napisali, że dotyczy się niektórych modeli dacii. Nie wiem czy mojego.

Kolejne pytanie to czy przy wykręcaniu świec trzeba wyczyścić miejsce z brudy, ale tak by nie dostał się do silnika. Tak przynajmniej radzi Dieter Korp w swoim poradniku do Dacii. Tylko nie napisał jak to zrobić?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-10-28, 11:48   

Otwory czyścisz przed wykręceniem świec. Jakiś wężyk i dmuchasz w każdy otwór.Ja tak zawsze robię.
Jak masz kompresor to możesz go użyć, delikatnie dmuchnąć.
 
orzeszek2 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Wersja: Access
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 192
Skąd: wschód
Wysłany: 2015-11-04, 10:33   

Marek1603 napisał/a:
Otwory czyścisz przed wykręceniem świec. Jakiś wężyk i dmuchasz w każdy otwór.Ja tak zawsze robię.
Jak masz kompresor to możesz go użyć, delikatnie dmuchnąć.


A jak nie masz sprężarki to szczotką można?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-11-04, 11:13   

Jak masz taką szczotkę, że dostanie do dna otworu/świecy i wydostanie stamtąd piasek itd., to tak. Chociaż ciężko to widzę ale.....
Ja zazwyczaj mam pod ręką koszulki termokurczliwe i przez nie dmucham. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2015-11-04, 11:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 /LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 802
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-11-04, 20:24   

Czy mocny odkurzacz nie by ł by lepszy ?
 
orzeszek2 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Wersja: Access
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 192
Skąd: wschód
Wysłany: 2015-11-04, 20:34   

Marek1603 napisał/a:
Jak masz taką szczotkę, że dostanie do dna otworu/świecy i wydostanie stamtąd piasek itd., to tak. Chociaż ciężko to widzę ale.....
Ja zazwyczaj mam pod ręką koszulki termokurczliwe i przez nie dmucham. :mrgreen:


Koszulki termokurczliwe i przez nie dmuchasz. Sorry, ale nie bardzo rozumiem jak.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-11-04, 21:18   

:?: :?: No normalnie. Wkładam koszulkę (jako wężyk) koło świecy, nabieram powietrza w płuca i puuuu w koszulkę. :-P 8-)

Ajgor napisał/a:
Czy mocny odkurzacz nie by ł by lepszy ?


Pewnie, że można ale to już trzeba go wyciągnąć, rozwinąć kabel, włączyć i potem poskładać wszystko. A tak to robisz puuu :mrgreen: w koszulkę i gitara.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2015-11-04, 21:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-11-05, 09:49   

Albo kupujesz takie sprężone powietrze w puszce jak w spraju do czyszczenia np. klawiatur komputerowych i jest git. :->
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
orzeszek2 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Wersja: Access
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 192
Skąd: wschód
Wysłany: 2015-11-08, 15:21   

route2000 napisał/a:
Albo kupujesz takie sprężone powietrze w puszce jak w spraju do czyszczenia np. klawiatur komputerowych i jest git. :->


Dobry pomysł.szkoda, że na to wcześniej nie wpadłem.
 
dar3k 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: BlackLine 5 os.
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-10-21, 07:48   

Odświeżę trochę temat.

Zbieram się w końcu do wymiany świec zapłonowych w swojej MCV 1.6 8v i mam wątpliwości jaki typ świecy wybrać. Interesują mnie świece NGK. Wygrzebałem na forum, że to model BKR6E (VLINE 28) jednoelektrodowe (tak też sugeruje wyszukiwarka na stronach NGK), ale ktoś też wspomniał o dwuelektrodowych BKR6EK (VLINE 20).

Orientuje się ktoś ilu elektrodowe były fabrycznie montowane świece? Ja się przekonam dopiero jak zorganizuje klucz do świec:)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-21, 08:41   

dar3k napisał/a:
ilu elektrodowe były fabrycznie montowane świece?

Jedno, takie same dla aut z LPG jak w tych bez instalacji gazowej.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-21, 08:45   

"Oryginalne" są jednoelektrodowe , Motrio dwuelektrodowe.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-10-21, 09:03   

Bierz jednoelektrodowe i będzie OK.
Miałem fabrycznie dwuelektrodowe, ale ze względu na LPG to po 40 tys.km wymieniłem na jednoelektrodowe.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-21, 16:27   

świece wieloelektronowe wprowadzono tylko w celu wydłużenia działania świecy
_________________
Moje auto
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-10-21, 21:04   

Wcale nie. Początek wieloelektrodowych świec miał w silnikach lotniczych.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne