Witam wszystkich jestem posiadaczem Dacia Duster 1.5 dCi AMBIANCE 4X2 90KM 2012. Samochód zakupiony w salonie 15 marca. Dodatkowe wyposażenie to klimatyzacja, radio, hak. Samochód przeznaczony na dojazdy do pracy pomiędzy Polską a Francją stad dzisiejszy przebieg 20893km. Po tych kilku miesiącach eksploatacji wystawiam ocenę na dostateczną nie jest to dobry samochód na dalekie trasy. Spalanie powyżej 130km oscyluje w granicach 7l/100km. Fotele kierowcy i pasażera są źle doprofilowane, brakuje im dodatkowych regulacji, przydał by się tu podłokietnik. Dokuczliwy szum w kabinie kierowcy, wdzierający się od strony drzwi przednich. Otwieranie szyb przednich mogło już zostać w samych drzwiach. Jeżeli chodzi o zegary to przydał by się tu termometr temperatury zewnętrznej. Najważniejsze to że zabardzo nie ma czym jechać, szkoda że RENAULT nie zastosowało tu silników 1.9. Jeżeli chodzi o blachę to wydaje mi się że sprawa korozji to tylko kwestia 2-3 lat kiedy zagości. Sam lakier jest za cienko położony a wiele elementów np. drzwi od dołu niedomalowanych. Teraz też dokonałem pierwszej wymiany oleju zalewając silnik ELF EVOLUTION SXR 5W40. Wielki plus to niska cena zakupu nowego sam. oraz dość spora przestrzeń bagażowa. Dodając sam. kupiłem za gotówkę niestety chytrość dilera sprawiły ze za dywany gumowe musiałem dodatkowo dopłacić 180zł
Ostatnio zmieniony przez Rumcajs 2012-09-25, 09:05, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-25, 08:52
Rumcajs napisał/a:
przydał by się tu podłokietnik
Tyle kilometrów i jeszcze nie dokupiłeś? Są i dedykowane w salonach i dedykowane odpowiedniki a i jeszcze podłokietniki uniwersalne. Do wyboru do koloru wg zasobności portfela
Rumcajs [Usunięty]
Wysłany: 2012-09-25, 08:59
Dzięki za podpowiedzieć nie wiedziałem, jeszcze chce kupić opony zimowe razem z felgami.
Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Paź 2011 Posty: 269 Skąd: spod Warszawy
Wysłany: 2012-09-25, 09:14
Mimo mojej dużej sympatii do marki zgadzam się z Kolegą. Na dalekie trasy autostradowe wybrałbym coś innego, przede wszystkim niższego i benzynowego, ze względu na hałasy właśnie. Żaden SUV tej klasy nie będzie specjalnie cichy ani szybki...
Kupiłem kalosze. Po tych kilku miesiącach noszenia wystawiam ocenę na dostateczną nie są to dobre buty do biegania. Cholewki są źle doprofilowane, brakuje im dodatkowych regulacji, przydały by się tu sznurówki. Dokuczliwy brak wentylacji, stopy pocą się od spodu. Najważniejsze to że nie ma wyściółki, szkoda że RENAULT-BOTTES nie zastosowało tu gore-teksu. Jeżeli chodzi o gumę to wydaje mi się że popękanie to tylko kwestia 2-3 lat kiedy zagości. Sam kolor jest za ciemny a wiele elementów np. podeszwa od dołu niedomalowanych. Wielki plus to niska cena zakupu nowej pary oraz dość spory rozmiar.
Jak do biegania, to trzeba było wziąć jakieś adidasy czy inne najki...
A jak już koniecznie kalosze, to tylko salomony (albo ostatecznie rebuki)!
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2 Pomogła: 1 raz Dołączyła: 09 Sie 2012 Posty: 175 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-25, 10:49
Hehe uśmiałam się :)
Swoją drogą niestety jest to prawdą, na dalekie trasy i autostrady Dusterek po prostu się średnio nadaje.. podejrzewam, że wybierając wersję 110KM zmniejszyłbyś widocznie swoje cierpienie ;)
Rozumiem, że potrzebowałeś dużego auta z pojemnym bagażnikiem?
Szkoda że wcześniej do nas nie zaglądnąłeś to byś wiedział, że te auta nie nadają się do częstych podróży autostradowych. Mam na myśli właśnie duże prędkości.
Mylę, że w lodgy jest już lepiej pod tym względem.
Marka: Dacia/Renault
Model: Duster 4x2/Fluence Intens
Silnik: 1,6/1,6
Rocznik: 2012/2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 197 Skąd: Śląsk. Ten niższy ;)
Wysłany: 2012-09-25, 12:24
Tak na chłopski rozum: czy 130 km/h na autostradzie to za mało? Nie przypominam sobie, żebym nawet jeżdżąc tak wygodnymi samochodami jak Voyager czy Xantia jeździł szybciej niż 140. Wygoda? OK, faktycznie fotele mogłyby być lepiej wyprofilowane. Ale z drugiej strony co stoi na przeszkodzie, żeby co 3-4 godziny zrobić parę minut postoju? Nie tylko z powodu dyskomfortu, ale dla własnego i pasażerów bezpieczeństwa. Głośno? Kolejny raz powtórzę: polecam przejażdżkę Voyagerem z silnikiem Diesla. Wtedy możemy pogadać o hałasie. No a bez termometru za oknem to już faktycznie nie da się żyć...
Może i niektóre rozwiązania nie są do końca przemyślane, ale zamiast narzekać na marny zakres regulacji foteli - trzeba było dopłacić do pakietu Modularność, albo kupić wersję Laureate. No a jeśli to za mało - pozostaje Bentley albo Rolls Royce. Tam każde życzenie klienta jest uwzględniane. Problem tylko w tym, że te samochody nie kosztują 50 tysięcy...
Ostatnio zmieniony przez miskowski 2012-09-25, 12:26, w całości zmieniany 1 raz
Ja dorzucę tylko tyle, że nierozsądnym było brać SUVa z myślą o autostradach, a już w szczególności niskobudżetowego z niewielkim silnikiem. Samochód myślę że najlepiej wybierać nie tylko oczami, ale także trochę rozsądkiem - bo albo niskie spalanie, albo wysoki ciężki samochód.
Ale poniekąd rozumiem zarzuty - co do korozji, różnie to bywa - moja Sanderka podobnie nie zachwyca jakością malowania ale 4latka i nic się nie dzieje, a jak czasami patrzę na inne samochody to tam też bywa że malowanie jest "takie sobie". Podłokietnik w Daćce też niekażdemu będzie pasował.
Co do Lodgy to po przejażdżce zdziwiłem się, że mimo że to diesel to dopiero po wkręceniu się na obroty zaczynał przyspieszać porządnie, no ale znowu trochę jakościowo lepsza, lepiej wyciszona i patrząc po innych samochodach na drodze nie wyglądało to tak, źle (nawet bardzo nisko). No i długa 6-biegowa skrzynia biegów, która zamulała samochód jeszcze przy ~ 80km/h wróży, że da się pojechać w miarę komfortowo autostradą - w miarę, bo to duży samochód z silnikiem 1.5dci 110km
Marka: daeewoo fan :)
Model: Octavia, moze za niedlugo DACIA
Silnik: 1.6
Rocznik: Kraków
Dołączył: 09 Cze 2009 Posty: 168 Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-09-25, 12:46 Re: Dzień Dobry.
Rumcajs napisał/a:
...nie jest to dobry samochód na dalekie trasy. Spalanie powyżej 130km oscyluje w granicach 7l/100km....
Oczywiscie, ze nie jest. Malo ktora "terenowka" sie do tego nadaje na dluzsza mete.
Co do spalania to czego sie spodziewales po wysokim aucie o sporym
oporze powietrza? Cudow nie ma. Albo szybka jazda albo male spalanie -
opor powietrza robi swoje. Jak chcesz zeby mniej palil to zwolnij ;)
J.
Ostatnio zmieniony przez kukubara 2012-09-25, 14:51, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-09-25, 14:04
Duster to auto do jeżdżenia po: miejskich krawężnikach, których wysokość waha się często od 7 do 17 cm, łatanych byle jak nawierzchniach, w których dziury mają często głębokość pozwalającą wiosną zalęgnąć się kijankom, gminno-powiatowych "autostradach" od lat nie widzących drogowców, wiejskich szutrach, leśnych piaskach, zaśnieżonych podjazdach i parkingach, na ryby, grzyby, działkę, na łączkę, w Bieszczady,na wieś po kartofelki, z panienką (pardon - w przypadku pań z kawalerem- do lasu), itd itd Można oczywiście jeździć nim po gładkiej drodze i po całej Europie, ale rozpędzanie powyżej 120 km/h nie jest wskazane z uwagi na portfel i uszy, ale o tym - czytając to genialne forum warto dowiedzieć się wcześniej. Wtedy nie ma rozczarowań,a jedynie frajda
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-09-25, 14:05, w całości zmieniany 2 razy
witaj w Klubie...
- długo do nas szedłeś (jechałeś )... aż w końcu się udało, jak sam widzisz trochę za późno bo "forumowa" wiedza być może pozwoliłaby Ci uniknąć rozczarowania... tak jak moi przedmówcy napisali wcześniej Duster ma swoje atuty niekoniecznie takie których oczekiwałeś
- na pewno nie jest to demon prędkości ale jeżeli chodzi o wygodę jazdy na długich trasach to nie jest aż tak źle, no chyba że indywidualna wrażliwość oczekiwała czegoś więcej
- zużycie paliwa też jest "stosowne " do sposobu eksploatacji ...
- podłokietnik i termometr nawet te bardziej "presTYżowe samochody nie wszystkie mają...
kukubara napisał/a:
Duster to duze auto z co najwyzej srednim bagaznikiem niestety
- to zależy do czego porównać...
kukubara napisał/a:
Jakby bylo z 30cm dluzsze i te 30cm poszloby na bagaznik...
- to wtedy zatraciłby swój charakter a zarazem parametry które wyróżniają go na tle innych samochodów z tego segmentu czyli kąty: natarcia, zejścia oraz rampowy...
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-09-25, 20:14
Witaj w klubie
Duster i autostrada - to tak trochę jak kwiatek do kożucha. Co prawda też jeżdżę po autostradach, ale jako dojazdy w teren. Może faktycznie trasa 2000 km jednym ciągiem będzie męcząca, ale to nie jest pożeracz asfaltu. On żywi się niedźwiedzim mięsem popijanym kumysem z mleka bawołów. Docenisz zalety gdy zjedziesz poza gładki asfaltowy trakt
Resztę napisali poprzednicy. Co do malowania - ja nie zauważyłem takich niedoróbek. Może mam lepiej wykończony albo gorsze oko od Ciebie.
KUK i KNK już masz?
kukubara napisał/a:
Jakby bylo z 30cm dluzsze i te 30cm poszloby na bagaznik...
I jeszcze ze 30 cm w wyższe zawieszenie i w koła jak w ROMANIE to ..... Takie oferty to tylko w ERZE
Kolego albo rybki albo akwarium. Unimog przejedzie wszędzie. Tylko ta kasa
Cóż - wiele już tutaj napisano o wadach (??) i zaletach (!!) Dustera. Nie będę więc powtarzał, że SUV, że autostrady, że ta prędkość powyżej 130 i iluś tam.....
Dopiszę jednak, że..... przyjdzie jeszcze zima, śniegi, pośniegowe błota (pewnie, że nie na autostradzie) - ale zjazd z asfaltu i... buźka zaczyna się cieszyć coraz to bardziej.. i bardziej.
Ta Dacia nie jest idealna... Ona jest .. fantastyczna...
Rumcajs [Usunięty]
Wysłany: 2012-09-26, 09:07
Witam Wszystkich.
Zgadzam się samochód nie jest na autostrady, chociaż powtarzam że przy tych gabarytach oraz wadze mógł być zastosowany mocniejszy silnik diesla, wiadomo cena auta była by wyższa. Dodam, jeżdżąc normalnie do 90km sam. spala około 5,5l/100km.
Tu mam pytanie do użytkowników 1.5 dCi 90KM czy falujące/skaczace obroty silnika to norma?
Rumcajs [Usunięty]
Wysłany: 2012-09-26, 09:12
Co to jest KUK i KNK ?
Ostatnio zmieniony przez Rumcajs 2012-09-26, 09:13, w całości zmieniany 1 raz
KUK - Kultowa Uszczelka Klubowa
KNK - Kultowa Naklejka Klubowa
być może brzmi to w dalszym ciągu niejasno ale w wolnej chwili poczytaj forum a wtedy wszystko zrozumiesz (specyfikę, klimat i niepowtarzalność tego Klubu ...)
Witaj w Klubie Po pierwsze gratuluję zakupu auta, po drugie rejestracji na forum DKPL.
Mogło być co prawda w odwrotnej kolejności, ale...
Być może szybko potrzebowałeś samochodu i dokonałeś błyskawicznego zakupu.
Generalnie - auto ma swoje zastosowanie, jak każde. W jednych warunkach sprawuje się lepiej, w innych gorzej. Ale spróbuj zjechać z autobahny i posmakować jazdy w terenie... To oraz niski koszt eksploatacji auta powinny przywrócić Ci uśmiech na twarzy
Z tym jest różnie. Ja jak zamawiałem DD to nawet nie wiedziałem, że DKPL istnieje. Dopiero później go znalazłem. Dla mnie ważne były parametry a szukałem poręcznego auta z napędem 4X4. Cena, wygląd i funkcjonalność zadecydowała o wyborze pomiędzy KIA Sorento i DD.
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-09-26, 18:53
Rumcajs napisał/a:
Witam Wszystkich.
Zgadzam się samochód nie jest na autostrady, chociaż powtarzam że przy tych gabarytach oraz wadze mógł być zastosowany mocniejszy silnik diesla, wiadomo cena auta była by wyższa. Dodam, jeżdżąc normalnie do 90km sam. spala około 5,5l/100km.
Tu mam pytanie do użytkowników 1.5 dCi 90KM czy falujące/skaczace obroty silnika to norma?
U nie nie falują (przynajmniej na razie )
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
HMMM cóż dodać, a ja Ci współczuje najgorsze z tego wszystkiego jest to, że człowiek nie cieszy się z własnego samochodu. Ja zanim coś kupię długo się nad tym zastanawiam i czasem warto dopłacić, ale mieć to co nam się podoba i w jakim celu to potrzebujemy,
DUSTER to nie auto "autostradowe" z wielkim kufrem, nie jest demonem osiągów, mocy oraz nie pali 5l/100 km.
Auto jak każdy SUV jest dedykowane osobom, które nie traktuję tego auta jako długodystansowca czy jako autka typowo zarobkowego. Ja robię miesięcznie około 70 tyś km z racji pracy ale mam do tego partnera w dieslu dwuosobowego z dużym kufrem jest do tego idealny, brak mu tylko komfortu... Cóż coś za coś...A jeżeli chodzi o hałas to polecam przejażdżkę właśnie takim peugeotem gwarantuje, że ciężko będzie Ci usłyszeć co w głośnikach huczy...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum