Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Końcówka drążka kierowniczego a gwarancja.
Autor Wiadomość
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-04-20, 21:57   Końcówka drążka kierowniczego a gwarancja.

Po 43000 km zaczal byc wyczowalny delikatny luz na koncowce drazka kierowniczego. Jako, ze w kilku tematach przewinal sie watek napraw czesci zawieszenia w ramach gwarancji mam pytanie: czy walczyc o naprawe gwarancyjna, czy jest to niemozliwe?
 
Leo2 



Marka: Dacia Logan
Model: Laureate
Silnik: 1,4
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 91
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2008-04-20, 22:17   

Moim zdaniem nie. Jest to normalne zużycie.
_________________
Jeżdżę na dziennych!!!
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-04-20, 22:18   

Myślę, że warto o to postarać. Mnię się to w RZ udało, bez walki :-) . przy okazji załatwiania przeglądu serwisowego po 3 latach. (Gwarancję mam przedłużoną do 4 lat)
Pozdrawiam,
Piotr S.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-04-20, 23:02   

piotrres napisał/a:
Mnię się to w RZ udało

No to jest nadzieja... :-)
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-04-20, 23:03   

Leo2 napisał/a:
Moim zdaniem nie. Jest to normalne zużycie.
:?: :shock:

43000 i normalne zużycie ??? Oj to zaczynam żałować, czyżby zamieniłem siekierkę na kijek ??
We Fiacie Palio wytrzymało 170 000, poza tym te 100 000 km gwarancji to na co wkońcu jest ??
Jestem ciekaw czy serwis we Francji powiedziałby klientowi, że na to nie ma gwarancji.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-04-20, 23:06   

Mamert napisał/a:
43000 i normalne zużycie ???

Wdlug mnie rowniez to "nie normalne zuzycie". Stad wlasnie moje pytanie...
Mamert napisał/a:
Fiacie Palio wytrzymało 170 000

W Sienie pierwsze padly tuleje na wachaczach po ~100 000 km. Koncowki drazka jakos pozniej, ale teraz dokladnie nie pamietam kiedy...
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-04-20, 23:13   

Mamert napisał/a:
We Fiacie Palio wytrzymało 170 000, poza tym te 100 000 km gwarancji to na co wkońcu jest ??

Zależy, po jak bardzo dziurawych drogach się jeździ.... :-(
Moja jeżdziła od czasu do czasu półterenowo, po Beskidzie Niskim i Bieszczadach i G. Słonnych. Ponadto zdarzyło mi się uciekać na wysoki krawężnik przed ścinającym zakręt busem (po tym sprawdzałem geometrię kół)....
KAS, założę się, że to z prawej strony.
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2008-04-20, 23:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-04-20, 23:13   

KaS602 napisał/a:
W Sienie pierwsze padly tuleje na wachaczach po ~100 000 km. Koncowki drazka jakos pozniej, ale teraz dokladnie nie pamietam kiedy...


W przednich wachaczach poszły tulejki przy 120 000, górne mocowanie McPersonów 145 000, cała reszta została fabryczna do sprzedaży.
Tylne to tragedia po 100 000 wymienione te łożyska wachaczy i sprężyny, przy 160 000 poszły amory i przy 165 000 znowu stuki od łożysk.

ALE TO NIE JEST 43 000 !!!
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-04-20, 23:16   

piotrres napisał/a:
Zależy, po jak bardzo dziurawych drogach się jeździ....


I ty i ja jeździmy po "POLSKICH DROGACH", staram się tylko nie jeździć po dziurach ze skręconymi kołami. Wiem czasami się nie da.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-04-21, 00:13   

piotrres napisał/a:
KAS, założę się, że to z prawej strony.

Tez sie zdziwilem, ale z lewej...
Mamert napisał/a:
W przednich wachaczach poszły tulejki przy 120 000, górne mocowanie McPersonów 145 000, cała reszta została fabryczna do sprzedaży.
Tylne to tragedia po 100 000 wymienione te łożyska wachaczy i sprężyny, przy 160 000 poszły amory i przy 165 000 znowu stuki od łożysk.

Gorne mocowania "makpersonow" przy 240 000 byly wymienione z calym zawieszeniem, ale jeszcze trzymaly. Co do tylu - po przy chyba 200 000 byly wymienione tylko sprezyny (jedna pekla). Pozniej calosc (choc prewncyjnie) z wyjatkiem tylnej belki jak juz wspomnialem przy 240 000.
Mamert napisał/a:
I ty i ja jeździmy po "POLSKICH DROGACH", staram się tylko nie jeździć po dziurach ze skręconymi kołami

Polskie drogi jakie sa takie sa i nic z tym nie zrobimy. Siena tez jezdzilem po polskich drogach i tak szybko nie padlo... Jezdzac Loganem jakos bardziej "dbalem" o zawias. Unikalem wlasnie jazdy po dzirach ze skreconymi kolami, omijalem wieksze dziury, przejazdy kolejowe 5 km/h, po kraweznikach nie zdazylo mi sie jezdzic... Tym bardziej sie zdziwilem. Juz jakies 2000 km temu stwierdzilem, ze Daćkowóz prowadzi sie jakos "nie tak" i pierwsze co mi przyszlo do glowy to wlasnie kocowka drazka. Z czystego lenistwa nie sprawdzilem co i i jak... Po pobieznym "obmacaniu" zawiasu padlo - zgodnie z podejrzeniem - na koncowke drazka.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-04-21, 07:17   

Jednym słowem jedź do serwisu, a jak serwisant nie będzie chciał tego zrobić na gwarancji, to złap go za grdykę i odetnij mu dopływ świeżego powietrza aż się zgodzi. :mrgreen:
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-04-21, 13:08   

A tak BTW to komu i jakie zdarzaly sie juz usterki zawieszenia?

PS. Moze to sie nada na inny, nowy temat. Jesli tak - admini do dziela... :-)
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-05-27, 20:38   

Odgrzeje stary kotlet...
Wracajac do wspomnianych przeze mnie luzow... Po dotknieciu koncowki drazka bylo czuc na nim "stukanie", wiec kolokwialnie mowiac olalem sprawe z racji zblizajacego sie (wtedy) przegladu.
Dzis na przsegladzie okazalo sie jednak, ze wybily sie tuleje na whaczach (prawy i lewy). Do wymiany kompletne wahacze wraz ze sworzniami...
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-05-27, 20:44   

Ale co z naprawą gwarancyjną?
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-05-27, 20:47   

wox napisał/a:
Ale co z naprawą gwarancyjną

Faktoza, troche niejasno napisalem... Jest to naprawa gwarancyjna (wymiana prawego i lewego kompletnego wahacza wraz ze sworzniem). Tulejki wahaczy nie wystepuja jako osobna czesc do zamowienia, a wahacz jest nierozlaczny ze sworzniem.
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-05-27, 21:06   

KaS602 napisał/a:
Po 43000 km zaczal byc wyczowalny delikatny luz na koncowce drazka kierowniczego

Około roku temu przy podobnym stanie licznika wymieniono mi prawą końcówkę. A po miesiącu jeszcze łożysko. Wszystko na gwarancji.
To nie jest normalne zużycie. W każdym razie nie po 40000.
 
Gregosa 



Marka: dacia
Model: logan MCV
Silnik: dCi
Rocznik: '07
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 243
Skąd: ...
Wysłany: 2008-05-27, 21:50   

stempik napisał/a:
To nie jest normalne zużycie. W każdym razie nie po 40000.

Może dla logana normalne?
_________________
Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-06-11, 14:13   

Gregosa napisał/a:
Może dla logana normalne?

Możesz niestety mieć rację.
Wczoraj wymieniono mi lewą końcówkę (stan licznika 57000). Na szczęście jeszcze na gwarancji. Autko właśnie kończy trzy latka więc podjechałem na stację w celu wykonania okresowej kontroli technicznej. I tu benc. Wcześniej już coś było nie tak z zawieszeniem i poprosiłem w ASO o zerknięcie na autko. To było dokładnie jeden miesiąc temu. Autko odstało w serwisie cały dzionek i dowiedziałem się że stuki powodowała żle dokręcona obudowa filtru powietrza. Zły na serwis i własną naiwność wróciłem pokornie do domku, przekonując siebie samego że przecież autko się zużywa. Wczoraj jednak byłem pod wrażeniem. Autko oddałem o 18 a po 2 godzinkach, wymyte czekało na mnie.

Jaszpol Brukowa, za wczoraj duży plusik
============================================
"Jak chcą to potrafią", to cytat z dowcipu. Jesli znacie możemy posmiać się wspólnie
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2008-06-24, 11:26   

Gregosa napisał/a:
Może dla logana normalne?


Coraz bardziej prawdopodobne że dla Logana to normalne. Mi też wymienili (w ramach gwarancji) prawą końcówkę przy przeglądzie po 60 tyś.


Pozdrawiam Marek.
 
jacol_89 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 16
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-19, 22:50   

W wakacje coś zaczęło mi mocno pukać w lewym kole szczególnie podczas skrętów i akurat wtedy miałem przegląd po 40 tys i wymienili mi na gwarancji końcówkę drążka i wahacz bo i jedno i drugie było winne. W związku z tym wydaje mi się że powinni wymieniać w większości serwisów takie rzeczy na gwarancji. Chociaż wszyscy dobrze wiemy że to zalezy od humorów osób którym powierzamy auto w ASO.
 
slk84 



Marka: Renault
Model: Clio III
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2008
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 51
Skąd: wrocław
Wysłany: 2009-02-20, 09:42   

Kratylos napisał/a:
mysle ze to spadek po clio II bo zawieszenie jest wlasnie z tego modelu... z niewielkimi modyfikacjami
u mnie przy nei spelna 50.000 oba drazki i obie koncowki do wymiany :( dobrze ze na gwarancji :)


Miałem Clio II phase 2 przy sprzedaży miała 83.000. i nic nie było wymieniane ani za nadto zużyte, zawieszenie chodziło ok, z drążkiem nie było problemów..
 
kelevra 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 86KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączyła: 01 Mar 2008
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-10, 13:23   

Cytat:
Wczoraj wymieniono mi lewą końcówkę (stan licznika 57000). Na szczęście jeszcze na gwarancji.


A ja wlasnie sie wybieram na przeglad po 20 000... i juz sie szykuje na rozmowe na temat naprawy w ramach gwarancji.W warsztacie w ktorym wymienialam opony na letnie, gdy auto mialo nieco ponad 18 000 na liczniku stwierdzono ze lewa koncowka jest do wymiany :evil:
_________________
12 lat i ponad 230 000 km za nami
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-05-10, 17:50   

No to i ja melduję, że stuka z lewej strony... Przebieg: 44.000 km. Nazaruki mnie przeklną :)
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2009-05-19, 16:32   

Fajnie byłoby wiedzieć z jakiej firmy są części oryginalne z Aso, bo mnie włąsnie zaczęło coś czskać w zawieszeniu i też tak jak większośc mam podobny stan licznika 55tyś. Bo dzwoniłem dzisiaj do Aso i pytałem z ciekawości ile kosztuje końcówka drążka i wahacz. Wiedziałem że cenya będzie z księżyca i tak odpowiednio Końcówka 221zł a wahacz kompletny 402zł.
Nie mam zamiaru tego kupować bo to są jakieś poronione ceny, ale mam kłopot bo nie wiem teraz co wybrać bo wJcauto gdzie zawsze kupuję części do aut jeśli są potrzebne jest spory wybór z różnych firm, a chciałbym kupić coś na czym przejadę choćby te następne 50tyś bez wymiany a nie kupę która się rozsypie po 10tyś. Nie wiem jeszcze co to wali jutro się dowiem. Zastanawia mnie jeszcze czy jeśli poszła któraś tuleja wachacza to czy da się ją zbić z tego oryginalnego wachacza i dać zamiennik, czy na pierwszy raz trzeba będzie wymienić cały wachacz, bo oryginalne francuskie nie mają możliwości wymiany tulei. Dopiero po wymianie wachacza na innej firmy jest taka możliwość.
A tak pozatym to jak patrzę nawet na ceny częsci niefirmowych, to trochę jestem zdegustowany żeby końcówka drążka kierowniczego do daćki kosztowała w przediale 60-120zł, gdzie końcówka do wielu droższych aut jest o wiele tańsza. Czasami to żabojądą wali na łepetyny z cenami części.
Pradźcie co wybrać, jaką firmę cena nie gra roli, podam przykłady jakie mają końcówki np w jcauto:

Delphi - 62,35zł
LEMFÖRDER - 119,28zł
MOOG - 75,63zł
SASIC - 82,64zł
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-19, 17:00   

LEMFÖRDER - chyba najlepsza firma.
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne