Witam
Chciałam Was poinformować, że w końcu ją mam :)
Kolor, którego się obawiałam jest prześliczny. Silniczek benzynowy jest bardzo cichutki nie słyszę jak odpalam, co jest miłą odmianą zwłaszcza gdy na codzień jeżdżę dieslem.
Troszkę dużo pali bo 10-11 l, ale myślę że jak się dotrze to zejdzie na 8? Niewiem jak u Was koledzy/koleżanki było na początku (chodzi mi o benzyne), czy widzieliście jakąś tendencję malejącą ku zużyciu paliwa w pierwszych 2000 km?
Aha no i jeszcze jedno czy silnik po tych magicznych 2000 nabrał troszkę więcej mocy, bo troszkę wolno autko mi się zbiera, ale z tego co pamiętam w skodzie miałam blokadę mechaniczną i po tych 2000 auto nabrało pełnych osiągów.
reasumując jest śliczna i n ie odbiega swym wyglądem od droższych aut, ba mnie się bardziej podoba :) Eh w końcu ją mam a każda jazda jet dla mnie przyjemnością.
Jak zobaczycie na trasie oliwkowego DUSTERKA to pomachajcie
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-08-04, 10:26
Gratulacje z powodu odbioru
Zużycie benzyny zaczyna powoli maleć przy 2-3 tysiącach km w miarę układania się silnika i dokładniejszego docierania podzespołów (radzę w tym okresie trzymać się zaleceń eksploatacyjnych i nie męczyć silnika) - w sumie średnio półtora litra lub nieco więcej - w zależności od stylu jazdy. Dynamika też się poprawi,auto stanie się mniej mułowate ale cudów się nie spodziewaj.W dobrych warunkach i podczas jazdy po szosie można korzystać z trybu 2x4 (wg mnie auto jest nieco bardziej dynamiczne, choć wtedy łatwiej przy ostrzejszym ruszaniu zerwać przyczepność przedniej osi) ewentualnie w sprzyjających warunkach ruszać z II biegu - oszczędzimy sobie czas na zmianę z jedynki - na której rozpędzić się w zasadzie się nie da na dwójkę, na której auto zaczyna "normalnie" jechać. Ale ja staram się nie nadużywać tej możliwości i nie narażać skrzyni za często na zbędne przeciążenia. W naszych 4x4 specyfika przełożeń biegów nie skłania do dynamicznej jazdy.Musisz po prostu pamiętać, że w tej wersji dwójka jest jak jedynka w "normalnym" aucie, trójka to dwójka, czwórka to trójka itd A jedynka to taki bieg "zero" - na którym auto porusza się z prędkością piechura, w zamian za to jest bardzo mocne. Załączając kolejne biegi przy ok 2500 obr/mion szóstkę zapinasz już przy ok 70 km/h. Ale kiedy pierwszy raz pokonasz trasę, na którą nie zaryzykowałabyś wjechać zwykłym autem, albo gdy zimą przekopiesz się bez najmniejszego kłopotu przez zaśnieżony i nieprzejezdny parking, na którym bezradnie grzebać kołami będą inne auta, lub wysokie krawężniki i wyboje na których inni zostawiają rury wydechowe i rozbijają miski olejowe - umiarkowane osiągi tej wersji przestaną być priorytetem, bo docenisz w pełni wiele innych zalet tego sympatycznego autka - czego Ci życzę
Mam nadzieję,że pochwalisz się pięknym fotkami
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-08-04, 11:05, w całości zmieniany 9 razy
Tak, oczywiście zrobię mojej ślicznotce sesję zdjęciową. Dla mnie jest idealna. Upajam się jazdą nie zamieniłabym jej na żadne inne autko. Faktycznie ma bardzo krótki przełożenia biegów. W sumie jeżdzi się na 5 i 6 Na razie grzecznie jeżdżę niech się powolutku dociera szerokości
również gratuluję... i nieustajacego zadowolenia życzę... w zasadzie kol. Dar1962 przedstawił "w pigułce" to co warto wiedzieć eksploatacji Dustera w fazie "docierania/układania" ... i tak trzymać a Dusterek odpłaci się nie tylko wdzięcznością
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-08-06, 13:44
kolorek jest przepiękny Jedną tylko niedogodność zauważyłem już od początku. Ekran twojej stacji mulitmedialnej po otwarciu dość skutecznie zasłania środkowe nawiewy i jest bardzo blisko od ich wylotów. Bezpieczniej chyba będzie mieć je podczas korzystania z radia zamknięte - szczególnie zimą, albo odwrócić je o 180 stopni i jedynie odrobinę uchylać kierując nawiew ku górze, żeby zimne lub gorące powietrze nie padało na ekran. No i jeśli wypuszczasz się w teren - warto pomyśleć o osłonach przeciwbłotnych i ochronach drzwi i nadkoli (patrz zdjęcie). Uratuje to nieraz lakier i "uterenowi" wygląd auta. Do tej oliwki osłony będą świetnie pasować
osłony komplet.jpg
Plik ściągnięto 530 raz(y) 58,78 KB
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-08-06, 13:55, w całości zmieniany 6 razy
Jeżeli chodzi o radio oczywiście mam zamknięte wtedy wlot powietrza, zimą można chować ten panel i radio też działa, ale myślę czy nie przykleić do niego z tyłu taką folię co się kaloryfery tym "obija" i wtedy będzie ona odbijała ciepło...
Jeżeli chodzi o osłony są super pomyślę nad nimi, na razie czeka mnie wydatek w postaci kół zimowych i felg stalowych na zimę więc puki co jedno woleć. Ten wypad w teren był bardzo grzeczny powspinałam się pod górkę ale tak by mój Dasti wyjechał stamtąd bez blizn na karoserii
No i muszę kupić wycieraczki gumowe bo te firmowe dywaniki strasznie się brudzą, a co będzie jak będzie błotko 500 km za mną i z każdym km coraz bardziej będę cieszyła się z mojego Dusterka. Ostatnio kupiłam w Biedronce bagażnik na relingi z myslą już o nartach za całe 69,00 zł naprawdę jest super założyłam go bez problemu, polecam. No i muszę zmienić antenkę bo ta nie pasuje do niego....
P.S. Zamówiłam naklejki klubowe
Ostatnio zmieniony przez BLONDI83 2012-08-06, 14:09, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-08-06, 14:28
polecam antenkę made in Lidl za 9,99 PLN zamiast standardowego bata woźnicy - a zaopatrując się z gumowe dywaniki szukaj jak najgłębszych korytek - idealne zimą. Ja zaopatrzyłem się w fabryczne, doskonale pasują do profilu podłogi - choć mają jedną istotną wadę - w korytku kierowcy brak jest podnóżka pod lewą stopę i jeśli ktoś jest przyzwyczajony trzymają ją w rejonie nadkola, wtedy brudzi wykładzinę - ale na ta są proste sposoby opisane na tym forum . Myślę,że da się dobrać również jakieś akcesoryjne w miarę dopasowane
korytka.jpg
Plik ściągnięto 414 raz(y) 76,56 KB
antena lidl.jpg
Plik ściągnięto 359 raz(y) 23,84 KB
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-08-06, 14:35, w całości zmieniany 6 razy
myślę czy nie przykleić do niego z tyłu taką folię co się kaloryfery tym "obija" i wtedy będzie ona odbijała ciepło...
moim zdaniem taki zabieg niewiele pomoże to, że folia ciepło odbija nie znaczy, że się nie nagrzewa/schładza i nie przekazuje tej temperatury "głębiej" a ponadto warto dokładnie sprawdzić czy taka folia nie będzie kolidować z chowaniem panela ...
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-08-06, 14:48
opon na zimę szukaj już teraz - póki są rozsądne ceny
Wiedziałam, że z tym radiem będą problemy, ale po prostu musiałam je mieć, bo tak łądnie się do mnie uśmiechało. Zawsze mogę je schować a muzyka i tak płynie. Antenka jest super, właśnie taką chcę mieć i jeżeli chodzi o dywaniki to tylko z korytami, co jest zwłaszcza przydatne w błotniste dni.
Opony szukam, na stronie oponeo, polecam bo tam jest duży wybór i w miarę rozsądne ceny i co dla mnie ważna opinia użytkowników.
A tak w ogóle to chciałabym ją kiedyś orurować, chcę też głośniki do tyłu, bagażnik na narty, i listwę na bagażnik, ale nie można mieć wszystkiego na raz
Puki co cieszę się jazdą, dziś niestety musiałam wskoczyć do swojego służbowego peugeota i to było straszne
Ciekawa jestem koleżanki/koledzy w jakie jeszcze fajne dodatki "ubraliście" swoje Drakulki
Tak jak kolega wcześniej sugerował, opon najlepiej szukać już teraz. U siebie zimówki mam BfGoodrich + felgi stalowe. Zamówiłam je w salonie, tam gdzie kupowałam auto i zakupiłam je nawet z rabatem. Podobnie dywaniki gumowe na okres błotnisty. Orurowanie także polecam Mój Duster "uzbrojony" jest z przodu, z boku i z tyłu U siebie w aucie mam także zmienioną końcówkę wydechu, przyciemnione szyby, owiewki i zamontowany zestaw głośnomówiący
_________________
Ostatnio zmieniony przez Crusher 2012-08-06, 19:33, w całości zmieniany 1 raz
Witam. Minął już miesiąc odkąd siadłam na pokłady mojego Dastiego i czas na krótkie podsumowanie.
Auto sprostało moim wszystkim oczekiwaniom, ma bardzo dobrą widoczność patrząc z fotela kierowcy, nieco gorzej jeżeli chodzi o tył, ale od czego ma się lusterka
To co mi się bardzo spodobało to to, iż mimo swoich nieco większych gabarytów w porównaniu z moimi poprzednimi autkami, auto jest niesamowicie zwrotne, promień skrętu powoduje, iż nawet w ciasnym parkingu, mogę wjechać w miejsce parkingowe "na raz".
Wspomaganie kierownicy jak dla mnie bardzo miękkie co oczywiście jest + zawieszenie wprost idealne po twardej skodzinie tutaj wjazd w dziurę to poezja. Fotele bardzo wygodne, robiąc nieraz 500 km dziennie mój kręgosłup odczuwa dyskomfort przy przejechaniu nawet 10 km a tutaj nie chce mi się schodzić z fotela. Bardzo podobają mi się też światła, które bardzo dobrze wieczorami oświetlają mi drogę. No i oczywiście czekam na wrażenia z pierwszej przejażdżki 4/4
Reasumując auto jest dla mnie idealne do tego świetnie się prezentuje i nie ma dnia by jakaś osoba nie zaczepiła mnie i nie chciała porozmawiać o DUSTERKu. Oczywiście to co napisałam nie jest jakimś specjalistyczną/fachową oceną a tylko moimi uczuciami, spostrzeżeniami i porównaniem Dusterka z autami którymi dotychczas jeździła (SKODA,OPEL,CITROEN i PEUGEOT) dlatego proszę nie krytykować mnie
P.S. A żeby nie było że jestem zakochana bez pamięci trzeba też jakąś wadę dorzucić, więc hmmm trochę za małe pióra wycieraczek wolałabym dłuższe, ma ktoś dłuższe zamontowane? Pozdrawiam
_________________
Ostatnio zmieniony przez BLONDI83 2012-09-02, 08:55, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-09-01, 18:14
w tych, subiektywnych odczuciach nie jesteś na szczęście osamotniona
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum