2. Dodatkowo jak się posiada FNS to przy ubezpieczeniu już chyba nie trzeba brać Assistance?
Z tym to radziłbym uważać... Przeczytaj dokładnie co oferuje assistance w FNS, to się za głowę złapiesz.
Ja nauczony doświadczeniami poprzedniego samochodu wykupuję jednak dobry assistance razem z OC i AC. Choć, Bogu dziękować, od kiedy mam Lodgy nie przydał się ani razu.
ES na 100kkm to już chyba była spora różnica w cenie
w promocji dla nowych aut ES na 80kkm jest za 2300zł a na 100kkm za 3300. Kolejny próg to 120kkm za 4000zł.
Tylko muszę przeglądnąć rozpiskę serwisową co jest w planie na przedział 80-100 i potem 100-120kkm poza przeglądem na 90 i 120kkm. Bo jeśli wypada wtedy zmiana płynu chłodniczego i hamulcowego to może się opłacić, jeśli tylko oleje to smuteczek.
Ocena sensowności jest subiektywna - skąd więc my mamy wiedzieć, czy akurat dla Ciebie warto?
No dobra nie opłaca się. No chyba,że ktoś tylko max 5 lat to niech się dzieje. Olej co 30 tys lub 2 lata? wytrzepanie filtra o kolano w 1 roku? Wolę sam robić przy aucie i wiedzieć co mam
Mi z kolei w leasingu poza dealerem zaproponowali przy 150 000 / 5 lat za 8499
Planuje robić rocznie ok 30k. wydaje mi się olbrzymią przesadą. Co sądzicie?
Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2019 Posty: 297 Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2021-03-11, 09:54
TornadoTGK napisał/a:
Mi z kolei w leasingu poza dealerem zaproponowali przy 150 000 / 5 lat za 8499
Planuje robić rocznie ok 30k. wydaje mi się olbrzymią przesadą. Co sądzicie?
No przesada, tak jak mi kiedyś Honda zaproponowała przedłużenie gwarancji z 3 do 5 lat za 3,5k. pln.
Teraz nauczony doświadczeniem z ostatnich 10 lat w pierwszej kolejności sprawdziłem co obejmuje zakres danej "przedłożonej" gwarancji a następnie porównałem ceny.
I tak składana, że była możliwość wykupienia gwarancji na 5lat/200k.km z tym co mnie interesowało. Kwota to 20% wartości jaką tobie zaproponowano.
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2021-03-11, 09:54, w całości zmieniany 1 raz
Mnie FNS dla Dustera zaproponowali za 1800 zł więc wykupiłem.
W tym gwarancja na 5 lat lub 60.000 km.
Zakładając, że w roku robię poniżej. 10.000 to mam 5 lat spokoju..mam nadzieję.
Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 1,6 Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2020 Posty: 48 Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-03-21, 15:44
Przy silniku 1.3 można być zainteresowanym, aby gwarancje mieć tyle ile trwa gwarancja i nie wiązać się z ASO na dłużej.
Powód - Landirenzo Omegas Direct 5.0 opracowany do silników 1,3. Z moich doświadczeń z gazem wiem, że nie zwiększa oszczędności, bo zaczyna się jeździć więcej...
Wcześniej była również dyskusja na temat ubezpieczeń. Nie ma obowiązku kupić ubezpieczenie od dilera Daci. Dilerzy dostają największe upusty, to też warto się rozejrzeć po innych dilerach. Umowa ubezpieczenia, to umowa ubezpieczenia. To zysk dla dilera i towarzystwa. Warto się po rynku rozejrzeć i dowiedzieć jaki ma się wybór. Również dowiedzieć się, jak wyglądają koszty ubezpieczenia w kolejnych latach.
Z moich doświadczeń z gazem wiem, że nie zwiększa oszczędności, bo zaczyna się jeździć więcej...
Czyli co, długości Twoich tras nagle wydłużyły się? Jeżeli ktoś jeździ mniej bo paliwo za drogie to może nie powinien jeździć samochodem tylko rowerem.
Jeżeli dodatkowy koszt ok. 200zł na paliwo ogranicza Cię przed wyjazdem weekendowym to przykro mi, ale dlatego może w tygodniu lepiej skorzystać z roweru i paliwo zaoszczędzić na weekend.
Wysłany: 2021-10-28, 13:04 Easy Service - co wchodzi w skład pakietu?
Hej, jestem przed zakupem Dacii Sandero, lecz handlowiec, z którym omawiałem chęć kupna easy service, nie umiał mi powiedzieć co wchodzi w jego skład, poza tym że mam bezpłatne przeglądy przez okres 5 lat/80 tyś km. Co dotyczy dokładnie ta dodatkowa opcja? Czy tylko okresowe przeglądy co roku czyli wymiana filtrów, oleju, czy też coś więcej. I czy ktoś z Was posiada informację na temat jednostki z gazem, bo wiadomo, że tam też trzeba wymieniać filtry itd.
Wysłany: 2021-10-28, 13:11 Re: Easy Service - co wchodzi w skład pakietu?
Kokoro napisał/a:
Co dotyczy dokładnie ta dodatkowa opcja? Czy tylko okresowe przeglądy co roku czyli wymiana filtrów, oleju, czy też coś więcej. I czy ktoś z Was posiada informację na temat jednostki z gazem, bo wiadomo, że tam też trzeba wymieniać filtry itd.
lecz handlowiec, z którym omawiałem chęć kupna easy service, nie umiał mi powiedzieć co wchodzi w jego skład
Zmień handlowca.
Teoria handlowców jest taka, że to sprzedaje importer/producent, a nie dealer, a i tak zasady są identyczne dla wszystkich (więc "proszę sobie zobaczyć na stronie").
Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Kwi 2013 Posty: 322 Skąd: z ?
Wysłany: 2021-10-31, 09:03
Easy Service to produkt ubezpieczeniowy, może być kupiony przez pewien czas po zakupie auta w cenie promocyjnej. Sprzedawany jest przez dział ubezpieczeń dealerskich lub wliczony w cenę pojazdu (np. przy zakupie w kredycie).
Obejmuje przedłużenie gwarancji i przeglądy serwisowe do określonego przebiegu/wieku. Koszt przeglądów "kupowanych oddzielnie" wchodzących w easy service 5lat/80tys dla silnika 1.0 tce LPG to około 6000 zł (przynajmniej tak to kwotowano w stolicy).
Inna sprawa, że po zakończeniu gwarancji czyli po 3, 4 i 5 roku można robić przeglądy poza aso (wiem, wcześniej też, ale po co się potem w razie czego kopać z koniem) ale nawet poza aso nie wyjdzie taniej niż easy service.
W moim przypadku to się oplacało. 1099 zl w 2017 . Co rok olej , filtry - liczac po staremu 350 zł. dziś 850 zł. A ostatni poszerzony 1250 leje filtry , swiece , płyn hamulcowy. W miedzyczasie pare wymienionych czesci . Gdybym tego nie wykupił , byłbym mocno w plecy. Znam jednak ludzi , którzy juz w drugim roku rezygnują z przeglądów aso. Jak mówią jest drogo.
Cześć Wszystkim. To mój pierwszy post - bardzo fajne forum, naprawdę stare dobre czasy się przypominają, ale do rzeczy.
Złożyłem zamówienie na Duster 2022, i teraz temat finansowania i dodatkowych usług.
Generalnie jestem klientem gotówkowym, nie chce pchać się w finansowanie tylko żeby zbić cenę Easy Service + Formuła non-stop. Przy finansowaniu zaproponowano mi 2599 zł za opcję 3+2 lub 80 tyś. Przy finansowaniu dochodzi koszt około 450-500 zł za odsetki z pierwszych trzech miesięcy, teoretycznie ubezpieczenie (nawet nie obowiązkowe), czy prowizja kredytu, będzie zwrócona (te 21/24 - kredyt 24 miesiące). W teorii wyjdzie tylko około 450-500 zł. Więc można liczyć 2599 zł + 450 zł = 3050 zł.
Dla klienta gotówkowego, koszt takiego samego pakietu to 4500 zł. Jestem nawet w stanie przepłacić te pieniądze, ale mam obawy co do samej obsługi klientów tej umowy serwisowej. Sporo czytałem opinii i można odnieść wrażenie że jednak delikatnie są to klienci drugiej kategorii - może się mylę - może ktoś poleci i zaprzeczy plotkom? Mam na myśli przypadki gdy stosowano 'teoretycznie inny' olej silnikowy. Niewiadomo jak z innymi płynami jak i również filtrami. Dodatkowo często czytałem że mimo umowy serwisowej niektóe ASO dodają sobie na fakturę jakieś inne usterki czy wymiany - czego sprawdzić taki szary użytkownik nie może - teoretycznie mogę odmówić, ale wiadomo.
Auto planuję serwisować w ASO, prawdopodobnie wybiorę polecane z Warszawy (mimo iż jestem w Łodzi). W Łodzi koszty na oko pierwszych czterech przeglądów wyglądają następująco:
1 - 460 zł
2 - 950 zł
3 - 1000 zł
4 - 1800 zł
SUM: 4210 zł
Sumarycznie wyjdzie w teorii taniej niż umowa serwisowa za 4500 zł - aczkolwiek tutaj trzeba by odjąć rozszerzoną gwarancję (nie znam kosztów samej gwarancji 3+2/80 tyś - prawdopodobnie około 1500 zł dla gotówkowego klienta). Tak czy inaczej na papierze się opłaca nawet za te 4500 zł. Również ASO w Warszawie będzie naturalnie droższe więc umowa staje się bardziej korzystna. Obawiam się tylko jakości - możecie mnie przekonać lub odwieźć od pomysłu?
Dodam że naprawdę ten 1-2 tyś w skali 5 lat to dla mnie jest do przełknięcia na rzecz spokoju. Plus te pieniądze są, można inaczej nimi pracować (nadpłacić inny kredyt przykładowo). Pomożecie podjąć decyzje - to moje pierwsze nowe auto. Rozważam na ten moment tylko opcję gotówkową: 4500 zł umowy serwisowe lub tylko gwarancja 3+2/80tyś a ASO we własnym zakresie. Czekam na wycenę OC/AC u mojej agentki - prawdopodobnie będzie niższe lub podobne do oferowanego przez Renault w ramach finansowania (około 1,99 %).
Auto do użytku prywatnego - ciężko określić przebiegi w tych czasach (praca zdalna). Aczkolwiek szacuję nieduże - 10-20 tyś. rocznie maks. Olej również planuję wymieniać po dotarciu a później co 10-15 tyś lub co rok.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-01-18, 10:23
Hej. Mam Easy Service 4 lata lub 80 kkm. Kupowałem w kredycie 50/50 i kosztował coś koło 2 000 pln. Było warto. Traktują mnie tak samo, jak byłem klientem bez ES. Olej jest wymieniony, świece też widziałem zmienione, nawet ostatnio dodatkowo sami z siebie udrożnili mi spryskiwacz (a raczej polewacz) tylnej szyby, którego za bardzo nie używam i nawet nie wiedziałem, że nie działał. Serwisuję w ASO Jerozolimskie, a to z powodu takiego, że tam auto kupiłem. Kiedyś pierwszego Dustera na Puławskiej serwisowałem, bo było to takie nasze klubowe ASO i dodatkowo zniżkę dostałem
Bez ES jak robiłem w autach przeglądy, to ze swoim olejem przyjeżdżałem, bo za olej sobie ASO sporo liczy, tyle co miałem wpisy, że miałem swój olej, co mi nie przeszkadzało, ale np. mój tata czy teść bali się tego i płacili
Aaaa.. jeszcze biorąc pod uwagę duża inflację, płacąc za ES dziś - oszczędzasz!
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2022-01-18, 10:24, w całości zmieniany 1 raz
Hej. Mam Easy Service 4 lata lub 80 kkm. Kupowałem w kredycie 50/50 i kosztował coś koło 2 000 pln. Było warto. Traktują mnie tak samo, jak byłem klientem bez ES. Olej jest wymieniony, świece też widziałem zmienione, nawet ostatnio dodatkowo sami z siebie udrożnili mi spryskiwacz (a raczej polewacz) tylnej szyby, którego za bardzo nie używam i nawet nie wiedziałem, że nie działał. Serwisuję w ASO Jerozolimskie, a to z powodu takiego, że tam auto kupiłem. Kiedyś pierwszego Dustera na Puławskiej serwisowałem, bo było to takie nasze klubowe ASO i dodatkowo zniżkę dostałem
Bez ES jak robiłem w autach przeglądy, to ze swoim olejem przyjeżdżałem, bo za olej sobie ASO sporo liczy, tyle co miałem wpisy, że miałem swój olej, co mi nie przeszkadzało, ale np. mój tata czy teść bali się tego i płacili
Aaaa.. jeszcze biorąc pod uwagę duża inflację, płacąc za ES dziś - oszczędzasz!
Dzięki za opinie, za 2 tyś zł to dobra cena. Za 4500 zł (z gwarancją 5 lat / 80 tyś km) już tak chyba średnio. Same przeglądy za gotówkę wyjdą pewnie delikatnie taniej (aczkolwiek faktycznie ceny mogą się zmieniać - raczej rosnąć) ale tutaj ta gwarancja, która z osobna pewnie kosztuje z 1500 zł jak nic. Mam jeszcze dużo czasu na decyzje i możliwe że sprawa się do czasu odbioru auta zmieni. Na ten moment rozważam kupienie za gotówkę albo samej gwarancji.
Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.0 TCe
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Dołączył: 26 Sty 2022 Posty: 54 Skąd: Miasto Świętej Wieży
Wysłany: 2022-01-27, 11:59
Koledzy, też się cały czas waham co zrobić z tym ES. Chciałem łyknąć Dustera w gotówce, ale wtedy ES jest droższe, a kredytów nie lubię, i nie chce mi się biegać po papierki dochodu i cały ten majdan...
Ciężka decyzja, ale do kwietnia trzeba decyzję podjąć...
_________________ Czasem tak bywa, pies się topi, a łańcuch pływa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum