DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Delikatne przymulenie silnika na ułamek sekundy 1.5 Dci
Autor Wiadomość
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-09-22, 12:14   Delikatne przymulenie silnika na ułamek sekundy 1.5 Dci

Zimne autko chodzi bez zarzutu na kilka sekund lecz później po kilku sekundach jest coś takiego jak w benzynie wypadanie zapłonu, auto cyklicznie co jakiś czas przymula na ułamek sekundy (nie mylić z falowaniem obrotów bo nic nie faluje) czym bardziej wzrasta temp silnika tym się to zmniejsza aż do ustania w/w usterki. Dzieje się to wyłącznie na wolnych obrotach jak silnik jest zimny więc poszukiwałem info na temat tego w necie i znalazłem identyczny problem na forum clio http://www.klubclio.pl/vi...7630b82a12d77b2 po zbadaniu tematu podłączyłem pod kompa i faktycznie na ułamek sekundy ciśnienie w listwie CR spada do 180bar po czym wraca do takiej jak ma być czyli 230bar w czasie jazdy ciśnienie takie jak jest zadane. Po za tymi objawami żadnych błędów, nic się nie świeci z awaryjnych kontrolek a autko jeździ normalnie jak zawsze, gdzieś ktoś na forum wspomniał o takim czymś tylko nie wiem w jakim temacie to było.
Co radzicie bo jeśli zajadę do ASO do na ciepłym silniku nic nie znajdą a czekanie do ostygnięcia silnika do zera bez sensu tak samo jak zostawianie auta na noc??
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2012-10-17, 13:55, w całości zmieniany 3 razy  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-09-22, 12:37   

oby to nie był padający wtryskiwacz
 
miskowski 



Marka: Dacia/Renault
Model: Duster 4x2/Fluence Intens
Silnik: 1,6/1,6
Rocznik: 2012/2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 197
Skąd: Śląsk. Ten niższy ;)
Wysłany: 2012-09-22, 12:52   

Co prawda nie w Dacii, ale w innym "klekocie" miałem podobny problem, z gaśnięciem silnika włącznie i też jeden z diagnostów wskazał wtryskiwacz/e. Tymczasem okazało się, że żywota dokonywał czujnik położenia wału korbowego. Może to jest trop?
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-09-22, 13:07   

Po za tym objawem nic się więcej nie dzieje co ciekawe jak było na dworze w okolicy +30 to w ogóle nie było tego :roll:
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
wojtus 



Marka: Dacia
Model: Lodgy, Sandero
Silnik: 1.6 MPI, 1.4 MPI LPG
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 167
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2012-09-22, 20:20   Re: Delikatne przymulenie silnika na ułamek sekundy 1.5 Dci

Lukas87 napisał/a:
Zimne autko chodzi bez zarzutu na kilka sekund lecz później po kilku sekundach jest coś takiego jak w benzynie wypadanie zapłonu, auto cyklicznie co jakiś czas przymula na ułamek sekundy (nie mylić z falowaniem obrotów bo nic nie faluje) czym bardziej wzrasta temp silnika tym się to zmniejsza aż do ustania w/w usterki. Dzieje się to wyłącznie na wolnych obrotach jak silnik jest zimny więc poszukiwałem info na temat tego w necie i znalazłem identyczny problem na forum clio http://www.klubclio.pl/vi...7630b82a12d77b2 po zbadaniu tematu podłączyłem pod kompa i faktycznie na ułamek sekundy ciśnienie w listwie CR spada do 180bar po czym wraca do takiej jak ma być czyli 230bar w czasie jazdy ciśnienie takie jak jest zadane. Po za tymi objawami żadnych błędów, nic się nie świeci z awaryjnych kontrolek a autko jeździ normalnie jak zawsze, gdzieś ktoś na forum wspomniał o takim czymś tylko nie wiem w jakim temacie to było.
Co radzicie bo jeśli zajadę do ASO do na ciepłym silniku nic nie znajdą a czekanie do ostygnięcia silnika do zera bez sensu tak samo jak zostawianie auta na noc??


Kiedyś ja opisywałem podobny problem w poście z dnia 17.01.2011 tytuł "obroty biegu jałowego dci" - poniżej cytat. Teraz mam przebieg 100 000 km i od tamtej naprawy jest ok.


"Niestety i mnie dopadł podobny problem.

W czasie dużych mrozów (już poniżej -5) po zapaleniu zimnego silnika samochodzik dostawał czkawki, raz na jakiś czas przerywał. Oprócz tego nie było żadnych innych objawów, na ciepło chodził ok.

Na początku myślałem, że to może problem z filtrem paliwa, wymieniłem filter, ale to nie pomogło.

Jako że jeszcze mam samochód na gwarancji to odstawiłem do aso.

U mnie niestety też stwierdzili problem ze wtryskiwaczem, wymienili go, ale to nie do końca pomogło i ostatecznie wymienili też pompę. Jak na razie jest ok, ale od zeszłego tygodnia nie było mrozów i nie miałem możliwości pełnego sprawdzenia czy już jest ok.

Samochód ani razu nie tankowany na stacjach no name, zawsze orlen lub bp.
Przebieg 68000."
Ostatnio zmieniony przez wojtus 2012-09-22, 20:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-09-22, 20:46   

Czeka mnie kolejna wycieczka do ASO :roll: :roll: tydzień po zakupie zaczęło głośno stukać w tylnych bębnach podczas hamowania odstawiłem autko do naprawy wyjeżdżam ujechałem może z 5km i z nowu w końcu wymienili bębny i reszte bebechów ostatnio uszczelniacz wału poszedł i robiło się mokro na osłonie silnika a teraz jeszcze to wrrrr.... :roll:

ASO lubi wymieniać na oko chyba to wtrysk a jak nie wtrysk to pompa bo pewien użytkownik clio pisze:
Mam ten sam problem.
Dziś byłem w serwisie. Na jałowym biegu ciśnienie skacze .. raz 230, raz 160. Silnik pracuje nierówno.

"Mechanik zdiagnozował uszkodzony zawór regulacji ciśnienia. Potwierdziło się to. Kilka stuknięć w ten zawór większym śrubokrętem spowodowało, że zaczął pracować prawidłowo. Ciśnienie ciągle 230 barów. Mechanik powiedział, że problem raczej znów powróci i muszę się liczyć z kosztem 500 zł za nowy zawór. Zanim wymienimy spróbujemy przeczyścić obecny.
Bałem się, że to będą wtryski lub pompa.. bo to większy wydatek.

Mam Clio 3 1,5 dci 68KM, 86 000 km.

Miesiac temu wymieniłem ten zawór regulacji ciśnienia. Problem rozwiązany. Silnik od tego czasu pracuje równo :)"
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2012-09-22, 21:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-10-15, 18:21   

Autko odstawione do ASO zobaczymy jutro co wymyślą :roll: :roll:
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-10-16, 19:48   

Panowie z ASO nie widzą problemu :roll: mam jeszcze podjechać jak będzie mróźno :-/
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-10-17, 13:59   

Dzisiaj udałem się do innego ASO i wpadłem na pomysł żeby zarejestrować ten problem na swoim laptopie żeby nie potrzebnie nie zostawiać autka na noc żeby wystygło http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be poprosiłem grzecznie o mechanika który po obejrzeniu stwierdził za duże odchyłki ciśnienia jestem już umówiony na poniedziałek na pozostawienie autka ;-) atmosfera była o niebo lepsza
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2012-10-17, 14:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne