Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Lewarek / podnośnik - fabryczny / akcesoryjny
Autor Wiadomość
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-10-27, 16:32   Lewarek / podnośnik - fabryczny / akcesoryjny

http://www.daciaklub.pl/f...p=146264#146264
pluto napisał/a:
jakie używacie podnośniki do podnoszenia Dustera, bo fabryczny podnośnik jest ciut niezgrabny w obsłudze.
W uwagi na dużą wysokość podnoszenia (około 40 cm) większość podnośników typu "Żabka" jest za niska.

ja się morduję z fabrycznym :-P fakt, ze jest trochę niewygodny ale to tylko dwa razy w roku i kupno na tą okoliczność innego podnosnika dla mnie trochę traci sens :-) ...
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-27, 16:34   

Ja mam gdzieś w domu taki hydrauliczny do 5T (optymistycznie ;-) ). Ma satysfakcjonującą wysokość podnoszenia i wystarczającą rezerwę bezpieczeństwa jak na produkt chiński :lol:
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2012-10-27, 16:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-07, 01:08   

Jaką podnośnik musi mieć wysokość , ostatnio postanowiłem przetestować swój który kupiłem (teraz do lpg nie dają ) i mnie zamurowało bo mi koła nie podniosło , a niedługo jadę na wakacje .
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-08-07, 06:28   

DD ma duży prześwit i min. wsokość podnośnika to 300 mm aby bezpiecznie podnieść do zmiany kół podnośnikiem w punktach podparcia. Fabryczny rzeczywiście bezpiecznie się podnosi do 280 mm. W takim przypadku trzeba się ratować sposobem. Tam gdzie są krawężniki to nie ma problemu, gorzej gdy będziemy musieli wymienić koło w terenie, zostaje nam opcja ze znalezieniem jakiejś podkładki pod podnośnik. Dla wygodnych niektóre firmy ubezpieczeniowe wprowadziły ubezpieczenia i wtedy koło wymieni tzw "fachowiec"
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-07, 07:53   

Podnosić nie za nadwozie tylko za zawieszenie.
Ino trzeba dobry punkt podparcia znaleźć aby czegoś nie uszkodzić.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-08-07, 08:22   

ja wożę w bagażniku kwadratowy kawałek grubej sklejki - jakieś 15x15 cm i to załatwia sprawę miękkiego gruntu pod stopą podnośnika :-P
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-07, 17:54   

chriskb napisał/a:
DD ma duży prześwit i min. wsokość podnośnika to 300 mm aby bezpiecznie podnieść do zmiany kół podnośnikiem w punktach podparcia. Fabryczny rzeczywiście bezpiecznie się podnosi do 280 mm. W takim przypadku trzeba się ratować sposobem. Tam gdzie są krawężniki to nie ma problemu, gorzej gdy będziemy musieli wymienić koło w terenie, zostaje nam opcja ze znalezieniem jakiejś podkładki pod podnośnik. Dla wygodnych niektóre firmy ubezpieczeniowe wprowadziły ubezpieczenia i wtedy koło wymieni tzw "fachowiec"

mam takie ubezpieczenie , ale nie będę 4 godzin czekał na fachowca żeby mi koło wymienił .
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-07, 22:10   

wojtek_pl napisał/a:
Ja mam gdzieś w domu taki hydrauliczny do 5T (optymistycznie ;-) ). Ma satysfakcjonującą wysokość podnoszenia i wystarczającą rezerwę bezpieczeństwa jak na produkt chiński :lol:

radze go wypróbować
bo ja miałem też hydrauliczny do 2 t i był 2 razy za krótki
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-08, 07:43   

Używałem go do Jeepów ale tam podnosiłem za most napędowy. I też musiałem oddać do sklepu pierwszy podnośnik (3T) bo był za krótki.
Teraz mam fabryczny i jakby co będę go używał a grzebać pod samochodem nie muszę. Od tego mam gwarancję aby 'fachowcy' się brudzili. :mrgreen:
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2013-08-12, 09:51   

wojtek_pl napisał/a:
Ja mam gdzieś w domu taki hydrauliczny do 5T (optymistycznie ;-) ). Ma satysfakcjonującą wysokość podnoszenia i wystarczającą rezerwę bezpieczeństwa jak na produkt chiński :lol:


A próbowałeś kiedyś podnosić dusterka? Bo też chcę kupić taki (marketowy z Castoramy) 5t, alekosztuje 80 PLN i zanim wydam kasę wolałbym wiedzieć, czy podnosi do dobrej wysokości i czy nie jest za wysoki przypadkiem, bo gorzej jak kupię a on się pod dacię nie zmieści :)
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2013-08-12, 10:27   

keikan napisał/a:
dacię nie zmieści :)

Pod Dustera 20 T spokojnie się zmieści.
:mrgreen:
_________________
48piotr
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-12, 18:07   

W daci w ori miejscu do podnoszenia jest wypukłe (blaszka) . Więc żeby się nie bawić trzeba kupić podnośnik z przerwą w główce . Coś takiego http://allegro.pl/lewarek...3449312623.html
Nie wiem czy taki otwór nie będzie za mały trzeba sobie zmierzyć .
Blaszka wystaje na 2,5 cm
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2013-08-12, 18:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2013-08-14, 06:25   

no i kupiłem podnośnik hydrauliczny 5 t.
Na szczęście wziąłem wersję z możliwością zwiększenia wymiaru poprzez odkręcenie windy podnośnika o 5 cm bo byłoby źle :)

Bez tego "powiększenia" parametrów - koło nie uniosłoby się tyle, żeby można było je wymienić :)

tak więc ten podnośnik :

http://allegro.pl/podnosn...3443857651.html

sprawdzony i przetestowany wczoraj. Pasuje idealnie w koło zapasowe.
Całe podniesienie auta od wyjęcia podnośnika z bagażnika do max uniesienia trwa 30 sekund.
No i ma w "główce" tą "szczelinę" pasującą do podwozia Dustera tj. do tego specjalnego miejsca podnoszenia.

I cena chyba też ok. bo w marketach 3t są po 70 - 80 PLN.
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-03, 19:12   

no właśnie a potrzeba czegoś bardziej przenośnego
kilka osób w temacie kupiło taki sam uniwersalny podnośnik hydrauliczny i nikt go nie używał ?

Problem jest taki że ten rant na progu ma 1-2 cm więc nic płaskiego do niego nie dopasuje .
Za sam próg też będzie ciężko podnieść bo jest plastikowy .
Zostaje tylko wachacz ale to jest ryzykowne ...
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-02-03, 19:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-02-03, 19:26   

żaba jest stanowczo za ciężka i nieporęczna, do wożenia o wiele lepiej nadaje się słupkowy - znacznie mniejszy, lżejszy i tańszy, trzeba tylko dopasować wysokość podnoszenia i tonaż. I zaopatrzyć się w kawałek podkładki (np deski) bo jak się trafi miękki grunt, to wiadomo... :->

podnosnik slupkowy.jpg
Plik ściągnięto 184 raz(y) 37,64 KB

 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 /LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 802
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-02-03, 20:34   

A wejdzie toto do schowka w nadkolu bagażnika (mam LPG-brak miejsca na koło) ?
Ostatnio zmieniony przez Ajgor 2015-02-03, 20:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-03, 20:43   

no i ja mam taki słupkowy tylko do 5 t i jak mam to cudo użyć jak nie ma żadnego miejsca podparcia
_________________
Moje auto
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-03, 20:57   

Ajgor,
ja mam tam :
podnośnik ,
line holowniczą do 10 T
klucz do kół (standard )
rękawiczki
paczkę ręczników papierowych
_________________
Moje auto
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 /LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 802
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-02-03, 21:05   

W sumie to otwierałem go tylko raz - jak sprawdzałem kompresorek :-D .Nie przypuszczałem że jest taki pakowny. Dzięki za info.
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2015-02-03, 22:03   

Jest pakowny, jeśli się sprytnie zapakuje. ;-)
W moim schowku przy prawym nadkolu jeździ:
- podnośnik (oryginał - na swoim miejscu)
- klucz do kół (oryginał - też na swoim miejscu)
- gaśnica (oryginał) :mrgreen:
- trójkąt (oryginał - też wejdzie)
- pudełko z żarówkami
- pudełko ze śrubami, nakrętkami, zawleczkami
- pudełko z opaskami zaciskowymi, kawałkami drutu i kabla
- kamizelka odblaskowa
- zestaw śrubokrętów
- zestawik kluczy
- słoiczek ze smarem
- szmata
- rękawice
- jakieś inne pierdółki
i jest jeszcze sporo wolnego miejsca.

Pierwszeństwo ma gaśnica - po otwarciu klapki wyciąga się ją jednym ruchem. A zapakowana jest w... skarpetę :mrgreen: , żeby się nie tłukła. Reszta, co twarde, jest też włożone w woreczki z materiału.

A w temacie: fabryczny podnośnik jeździ w razie konieczności wymiany koła w drodze, zaś w garażu używam standardowej żaby z OBI. Oczywiście nie wystarcza na wysokość, kiedyś podkładałem kilka desek pod kółka żaby. W końcu zamówiłem u stolarza kawał kloca drewnianego i dorobiłem uszy z taśmy parcianej, żeby było wygodnie chwycić i przenieść. Kładę go na podłodze, na niego wjeżdżam żabą i wszystko gra - jest pewnie i bezpiecznie.
_________________
Pozdrawiam.
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1145
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2015-02-03, 22:22   

leo jaki gruby masz mniej więcej ten kawałek klocka? pod ten podnośnik
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-04, 01:47   

ktoś mi powie jak za pomocą takiego podnośnika słupkowego bezpiecznie podnieść dustera ?
_________________
Moje auto
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-04, 08:33   

Ja bym się wczołgał pod samochód i podnosił za elementy zawieszenia... Szczerze to nie zaglądałem tak szczegółowo pd Dustera... :oops:

W Jeepie to pod most po prostu podstawiałem. Tyle, że musiałem dłuuugi podnośnik sobie zafundować (właśnie... gdzie ja go schowałem...? :-| ) bo prześwit duży i małego 5T nie starczyło. O podnoszeniu Jeepa za budę zwykłym podnośnikiem nie miałam co marzyć - za duży skok zawieszenia.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-04, 08:57   

też chciałem za wahacz czy belkę z tyłu ale w trasie to może nie być takie łatwe jak w garażu .
Dużo osób kupiło takie podnośniki ale nikt nie wypróbował jak się z tym obchodzić w praktyce
_________________
Moje auto
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-02-04, 09:20   

Ja przy przejściach wiosna/jesień używam hydraulicznego. Z tyłu często podstawiam pod ramię belki skrętnej (4x2) zaraz za punktem obrotu, bo szybciej idzie, niż za budę (ale instrukcja zabrania podnoszenia za wahacze). Z przodu stawiam gdzieś pod podłogą za przednim kołem na wzmocnieniu.
Poloneza kiedyś też podnosiłem za most, ale po zastanowieniu stwierdziłem, że most jest przecież zeszyty śrubkami z lewej i prawej połówki - spróbujcie sobie wyobrazić, jakie siły działają na te śrubki, gdy auto obciąża końce pochew półosi przez resory, a podniesione jest za most w środku :?: :?: :?:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne