Wysłany: 2012-06-30, 11:57 Nie działający licznik prędkości i kilometrów.
Witam.
W ostatnim czasie przestał mi działać prędkościomierz i licznik kilometrów. Zauważyłem to w trasie, że na początku przez jakąś godzinę szybko falował od 0-100km/h, a potem już całkowicie przestał działać i tak jest do chwili obecnej. Jak myślicie co mogło się popsuć? To sprawa licznika? Czy jakiegoś czujnika? i jak co to gdzie ten czujnik się znajduję?
P.S Trochę irytujące jak trzeba zwalniać przed fotoradarami, a nie wiadomo z jaką prędkością się jedzie ;P
Dzisiaj sprawdzę bezpieczniki.
Myślałem, że może styk przy liczniku nie łączy albo coś, ale to wtedy obrotomierz i inne wskaźniki też by nie działały.
Najciekawsze jest to, że ostatnio ma przebłyski i czasami mu się zdarza dobrze działać, czasami jadąc ok.50km/h wskazówka skacze od 0 do 100 itp. ale najczęściej to nic się nie rusza :/ a licznik mi potrzebny, bo pracuję jako kierowca i muszę się rozliczać z przejechanych km i aktualnie mierzę km za pomocą GPS ;)
Sprawdziłem bezpieczniki i nic.. byłem u elektryka i jestem z Nim umówiony na przyszły tydzień. A powiedzcie mi czy we wszystkich Loganach są czujniki czy są też linki ? Bo elektryk się o to pytał i powiedziałem, że raczej są czujniki ;P
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-07-15, 10:15
Linki nie ma.
Jest za to czujnik prędkości - zamontowany w silniku ale od dołu, dobry dostęp do niego jest z kanału.
I jest jeszcze licznik oraz przewody. Jeśli przewody są całe, to uszkodzeniu mógł ulec czujnik lub sam licznik lub czujnik jest tylko zabrudzony. Może wystarczy go tylko wyczyścić.
Także powodzenia.
Na zdjęciu poniżej czujnik prędkości to 250 - na czerwono :
(kliknij aby powiększyć)
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-07-15, 17:53, w całości zmieniany 2 razy
Wysłany: 2013-04-26, 19:36 predkościomierz się zacina
Witam
Autko kupiłem jesienią zeszłego roku i było ok. Ostatnio jak zaczęły się cieplejsze dni, szczególnie gdy długo stoi na słońcu, po ruszeniu przez 2, 3 km nie działa prędkościomierz. Potem najczęściej załapuje i jest ok, choć czasami trwa to dłużej, może ktoś wie o co chodzi????
Tak informacyjnie .
Prędkościomierz zaczął podczas jazdy "opadać ". Odbywało się coraz częściej. Jednocześnie na desce zapalił się " check "engine".
Po przeczytaniu postów , zamówiłem nowy czujnik prędkości . Wymian około 20 minut , demontaż starego , potrzebny kanał lub podnośnik. nie trzeba nawet zdejmować osłony . Dostęp do przyjęcia . Wypięcie zatrzasków bez ich uszkodzenia nie udało się (demontaż przy pomocy dwóch śrubokrętów ). Nowy oryginalny siedzi zdecydowanie mniej ciasno ( mam nadzieje że nie wypadnie podczas jazdy).
Kasowanie błędu udało się poprzez komunikację jako Clio II ( modelu modułu nie pamiętam )
Ostatnio zmieniony przez Jupiter 2014-08-24, 09:04, w całości zmieniany 1 raz
Linki nie ma.
Jest za to czujnik prędkości - zamontowany w silniku ale od dołu, dobry dostęp do niego jest z kanału.
I jest jeszcze licznik oraz przewody. Jeśli przewody są całe, to uszkodzeniu mógł ulec czujnik lub sam licznik lub czujnik jest tylko zabrudzony. Może wystarczy go tylko wyczyścić.
Także powodzenia.
Na zdjęciu poniżej czujnik prędkości to 250 - na czerwono :
(kliknij aby powiększyć)
Obrazek
Kolego - czy wiesz gdzie idzie dalej wiązka z czujnika w komorze silnika - chcę ją sprawdzić, bo u mnie licznik nie działa - czujnik podmieniałem, licznik też.
Chodzi o to, że licznik zaczyna działać po wjechaniu w dziurę w jezdni, i również na nierównościach przestaje działać. Myślę o przerwanej wiązce do kompa ale chciałbym poznać jej trasę żeby sprawdzić lub obejść bezpośrednio do ECU te fabryczne przewody.
gdzie idzie dalej wiązka z czujnika w komorze silnika
Tu widać - czujnik to nr 250:
120 - to komputer silnika. Wiązka rozdziela się przed nim i druga część idzie do skrzynki przekaźników w komorze silnika, a dalej do kabiny, gdzie znów się rozdziela i jedna z odnóg dochodzi do tablicy wskaźników.
To może jakiś przekaźnik padł, chociaż mi się nie wydaje.
Wg mnie idzie bezpośrednio z czujnika do ECu a ten podaje na zegary sygnał o prędkości. Dobrze myślę ?
Miałem kiedyś podobną przypadłość, choć w innym samochodzie. Też zaczęła się od urywanej pracy licznika, aż padł całkiem. Komputer wskazywał na uszkodzony czujnik prędkości, który wymieniłem - bez efektu. Okazało się, że winny był przetarty przewód - warto to zweryfikować.
Jak wygenerujesz "impulsy ręcznie" poprzez zwarcie przewodów?
Ps. to na jak długo albo ile razy musisz zewrzeć przewody żeby ci np. dodało +1 km do stanu licznika? Z licznikiem od motocykla który ma wyświetlanie stanu kilometrów w postaci elektronicznej (na wyświetlaczu) a prędkościomierz analogiczny (wskazówkowy) też uda się taki zabieg?
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-01-26, 22:24
c-master napisał/a:
Wg mnie idzie bezpośrednio z czujnika do ECu a ten podaje na zegary sygnał o prędkości. Dobrze myślę ?
Niezupełnie. :)
Z czujnika idzie bezpośrednio do komputera wtrysku a potem przez wtyczkę R212 do licznika i komputera poduszek powietrznych.
Musisz sprawdzić wtyczkę R212, która znajduje się w komorze silnika w puszcze przekaźników.
Aby wypiąć wtyczkę, musisz góre jej podnieść do góry, wtedy ci się rozsunie. Psiknij ją kontaktem do styków (środek dostępny w sklepach elektronicznych). Sprawdź Pin C5, widać oznaczenia na wtyczce. Z jednej strony wtyczki kabel będzie fioletowy a z drugiej biały.
Podobnie wtyczka licznika, również mógł się wysunąć pin, lub zaśniedzieć albo wytworzyły się na nim tlenki, które oczyścisz właśnie Kontaktem do styków.
Ale może to też być przekaźnik, który podaje zasilanie na czujnik - ale w sumie to nie, bo by ci w ogóle nie odpalił silnik, gdyby to był przekaźnik 238.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2016-01-26, 22:37, w całości zmieniany 8 razy
Ze względu na wyjazd, odstawiłem samochód (Dacia Duster z 2015 roku) na parking strzeżony na 4 dni. Po tym czasie, kiedy go uruchomiłem wszystko działało, za wyjątkiem wskaźnika prędkości, obrotów silnika i wyświetlacza komputera. Całkowicie wszystko ciemne, mimo to samochód płynnie jedzie. Ponadto przestały działać tylne światła pozycyjne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum