DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zapalające się kontrolki i falujące obroty (odp.: świece)
Autor Wiadomość
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2018-01-09, 13:40   Zapalające się kontrolki i falujące obroty (odp.: świece)

Wprowadzenie:
- przebieg 36 tys km
- LPG STAG przejechane 30 tys km
- przegląd LPG + wymiana filtra + olej silnikowy + filtry - 1 tys km temu
- od tygodnia auto robi dziennie jedynie 5km po mieście - wcześniej były trasy
- stoi od 3 dni pod chmurką i pojawiły się mrozy pod -8 w nocy
- problemów czy zapalających się kontrolek do dnia dzisiejszego - BRAK

Objawy (występują tylko na włączonym LPG):
- co 30/40 sekund potrząsanie autem, falujące obroty + zapalające sie na kilka sekund kontrolki jak poniżej (na postoju na ręcznym)



Auto było totalnie rozgrzane, jeździłem nim od 1,5 godziny. Z rana będąc na LPG już z dobre 10 minut auto zgasło mi przed rondem jak wrzuciłem luz bez wyświetlania jakichkolwiek kontrolek.

Podczas jazdy problemów brak, na benz też wszystko gra. Czy coś mogło zamarznąć ?
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-09, 13:55   

Trochę mało danych.
Zapalające się kontrolki mogą być wynikiem np. spadków napięć spowodowanych nierówną pracą silnika na co wskazywała by kontrolka ABS w stojącym aucie.
Może to też być sygnalizacja błędu wypadających zapłonów co może byś spowodowane:
- uszkodzeniem w układzie zapłonu - na gazie ze względu na potrzebę większej energii do uzyskania iskry szybciej wychodzą takie problemy
- uszkodzeniem wtryskiwaczy, co skutkuje złą mieszanką (poniżej lub powyżej palności zależności jak się kleją wtryski), też będą wypadać zapłony
- uszkodzeniem reduktora, może puszczać gaz do kolektora np. przewodem podciśnienia i wtedy też mogą być te objawy.

1. odczytaj błedy z EOBD
2. zobacz jakie masz STFT i LTFT i jak zmieniają się podczas pracy na obu paliwach.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2018-01-09, 13:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marrtin 


Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 108
Skąd: DW
Wysłany: 2018-01-09, 14:18   

U mnie przy podobnych objawach pomogła wymiana cewki zapłonowej.
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2018-01-09, 14:30   

Z błędami wypadających zapłonów pojawiałyby się problemy także podczas jazdy a nie tylko na postoju - przynajmniej tak mi się wydaje. Muszę podjechać do mechanika na podpinkę do kompa :)

Bardzo chodzi mi po głowie temat świec/cewki zapłonowej - przy LPG prawie od samego początku to niejedne świece wyzionęły ducha nawet przy tak małym przebiegu :)

Problem z cewkami wyszedłby po podpięciu na kompie ?
Ostatnio zmieniony przez Ftt 2018-01-09, 14:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-09, 14:38   

Niekoniecznie, wystarczy żeby wtryski kleiły się i wtedy na ktrótkich czasach mogą mocno przelewać, tak że mieszanka osiąga granice palności.

Ftt napisał/a:
Bardzo chodzi mi po głowie temat świec/cewki zapłonowej - przy LPG prawie od samego początku to niejedne świece wyzionęły ducha nawet przy tak małym przebiegu :)


Zresztą, sam jesteś niekonsekwentny ;-) przecież problem z cewką czy świecami właśnie objawia się problemem z wypadającymi zapłonami.

Odczytaj błędy i zobacz jak wyglądają korekty. Teraz to wróżenie z fusów.

ps. jak się już bawimy we wróżenie to moja wróżba jest taka:

wtryski źle dawkują gaz, całość działa na granicy korekt i co jakiś czas (30s 40s) układ korekcji nie wyrabia i jest za ubogo za bogato.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2018-01-09, 14:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2018-01-09, 15:02   

Jutro znajdę czas i zacznę od gazownika bo mam najbliżej - jak to nie rozwiaże problemu to mój mechanik obada temat :)
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2018-01-10, 14:38   

Wystarczyło wymienić świece :D czyli po 35 tys w tym 30 na LPG i fabryczne świece nie dają rady - szybko ..
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1973
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-01-10, 16:02   

Z ciekawości jakiej firmy były fabryczne świece ? Pytam ponieważ swojego Logana kupiłem z II ręki i przebiegiem 55 tys km. Nic się nie działo ale z racji tego iz producent zaleca wymianę świec przy 60 tys km zrobiłem to trochę wcześniej. Świece które wykręciłem były firmy NGK. Takie same kupiłem i teraz sie zastanawiam czy poprzedni właściciel je wymieniał czy nie. Z góry dzięki za odpowiedź, A co do samych świec zawsze kiedy mam auto z LPG świece wymieniam od razu po założeniu instalacji oraz po przejechaniu 20 tyś km.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-01-10, 16:39   

Oryginały na pewno były renault. Czasami są motrio jak robisz w ASO i na zamiennikach (pomijam, że przywozisz swoje).
Ja od dobrych 150km jeżdżę na NGK jedno elektrodowych i wymieniam co 30kkm (co druga wymiana oleju).
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-10, 21:43   

Czyli wypadały zapłony, na tyle rzadko jeszcze ze tylko na wolnych obrotach było czuć. Prosty interfejs za 20zł odczyt na komórce i nie trzeba na ślepo wymieniać. 30 kkm to typowy przebieg do wymiany świec przy jeździe na LPG. Możesz wrzucić fotki świec, a w zasadzie samych elektrod.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2018-01-10, 21:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2018-01-11, 11:20   

Świece były oryginalne Renault - nie zrobie foto bo wyjechały już z odpadami ale był na nich lekki nalot + lekko ciemniejsze krawędzie. Teraz wleciały NGK.

Mechanik twierdzi że fabryczne przy LPG faktycznie krucho wypadają i bywa, że auto na LPG przerabia na nich 20-25 tys i się kończą. NGK ponoć na luzie 40-50 tys przy LPG :)
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-11, 12:47   

Jak tam wymieniam świece co trzy wymiany oleju. Kosztuje to "grosze" w ogólnej eksploatacji auta i nie czekam na objawy sugerujące wymianę. Zużyta świeca, nawet jak jeszcze działa to potrzebuje większej energii do przeskoku iskry tym samym bardziej obciążajac układ zapłonowy.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne