Marka: daeewoo fan :)
Model: Octavia, moze za niedlugo DACIA
Silnik: 1.6
Rocznik: Kraków
Dołączył: 09 Cze 2009 Posty: 168 Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-12-05, 16:51 Dokker Ambiance czy Laureate o to jest pytanie ;-)
A konkurencja dodatkowa Laureate 75kW czy 90kW...
Ide jutro pojezdzic i nie wiadomo jak sie sprawy potocza ;)
Czy mi sie dobrze wydaje, ze wersja Ambiance jest bez sensu jesli mam
zamiar dodac wiekszosc dodatkow? Wychodzi <> 53tys czyli tyle
samo co za Laurate...
Dobrze widze, ze biorac Ambiance trace wlasciwie jedynie mozliwosc
zalozenia fabrycznie czujnikow cofania? Raczej nie bede bral fabrycznych -
na allegro pelno tego po 50zl, jak uznam ze musze miec to kupie i zaloze.
Z wyposazenia bralbym wszystko lacznie z kolem zapasowym, poza chyba ESP.
I tu pytanie na ktore nie znalazlem odpowiedzi - czy zalozenie ESP+ASR wiaze sie
z jakims innym wyposazeniem ktore musi byc jednoczesnie?
Widze ze w Laureate tapicerka jest inna, ale czy lepsza, czy tylko kolor?
Srebrne dodatki raczej mi sie nie podobaja ;)
Aaa komputer jest w Laureate? Wg. katalogu jest.
Jeszcze lampka pasazera :)
(sorry czytam i jednoczesnie notuje ;))
OK, to chyba jednak mi wychodzi ze jak juz brac z dodatkami to Laureate...
To teraz konkurencja dodatkowa - 75 czy 90 koni :)
Roznica w cenie 2300zl. wiec nie o kase tu chodzi...
Bedzie w czyms lepsza mocniejsza wersja? Bardziej elastyczna?
Predkosci powyzej 130km/h mnie nie interesuja...
hmm, 90KM ma większe DMC, o 2s szybciej się rozpędza do 100km. Skrzynia ta sama o obu wersjach silnikowych. Ja bym wybrał Laureate z ESP ( jeśli sobie jeździsz spokojnie to będzie taka niewidzialna ręka która pomoże np. ruszyć na lodzie, przejechać spokojniej ostry zakręt, mnie ESP drażniło tylko na torze , ale w jeździe po mieście fajna rzecz, tym bardziej że chcesz kupić auto wysokie i z sporym prześwitem. Jeśli chodzi o wyposażenie to już musisz sam wybrać, ale z doświadczenia wiem że im bogatsza wersja tym więcej jest wyciszenia, więcej osłon i mniej blachy odkrytej, najlepiej jak byś mógł zobaczyć obydwie wersje i sam porównać
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Stanowczo polecam silnik 90KM samochód będzie miał mniejsze straty przy rozpędzaniu siebie przy większym obciążeniu np. wyprzedzanie, jeśli chodzi o technikalia to 75 i 90 to chyba niczym się nie różnią oprócz komputerem ( więc możesz sobie w przyszłości zrobić Chip ale na twoim miejscu wolał bym kupić 90KM i jeszcze podręcić do 100KM i 220-230Nm
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: daeewoo fan :)
Model: Octavia, moze za niedlugo DACIA
Silnik: 1.6
Rocznik: Kraków
Dołączył: 09 Cze 2009 Posty: 168 Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-12-05, 18:25
Zobacze co bedzie mial do zaoferowania gosc w salooonie ;)
Kilka aut ma byc do kupienia w tym roku jeszcze - czekac
do kwietnia nie mam raczej zamiaru.
Do testow maja miec v 90KM akurat.
J.
Ostatnio zmieniony przez kukubara 2012-12-05, 18:30, w całości zmieniany 1 raz
Zobacze co bedzie mial do zaoferowania gosc w salooonie ;)
Kilka auto ma byc do kupienia w tym roku jeszcze - czekac
do kwietnia nie mam raczej zamiaru.
Do testow maja miec v 90KM akurat.
J.
też nie lubię czekać wiec wybrałem Forda
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: daeewoo fan :)
Model: Octavia, moze za niedlugo DACIA
Silnik: 1.6
Rocznik: Kraków
Dołączył: 09 Cze 2009 Posty: 168 Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-12-06, 09:33
Jeszcze sie zastanawiam nad Ambiance z benzyna.
W sumie jazdze albo po kilka-nascie km albo po okolo 60.
Rzadziej dluzsze trasy. Dizel bylby chyba jednak lekko bez sensu...
Dodatki moge dolozyc te same, zderzaki plasticzane nawet mi bardziej
odpowiadaja - i tak zaraz przytre ;) Srebrne obramowki nawiewow traca
troche wioska szczerze mowiac, wole czarne...
Kurde... Osiolkowi w zloby dano ;)
J.
Ostatnio zmieniony przez kukubara 2012-12-06, 09:50, w całości zmieniany 3 razy
@kukubara: Najbardziej opłacalna (w sensie "możliwości/cena") jest wersja podstawowa - bagażnik nie rośnie wraz z ceną, a osiągi (od początku wystarczające) rosną mało (obie ostatnie sprawy: MSZ, bo to oczywiście kwestia subiektywna).
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1346 Skąd: Kępno
Wysłany: 2012-12-06, 11:35
Różnica między 1.6 MPI a 1.5 DCI to 5900zł. Dużo i nie dużo... myślę że zwróci się po max 30tyś km. Dla mnie to nie więcej niż rok jazdy więc bez zastanowienia brałbym dci.
Z wielu dodatków mógłbym zrezygnować, ale ESP + klima obowiązkowa (pomimo tego że teoretycznie dobrze znoszę upały i poruszam się raczej wolno i bezpiecznie)
Ale to Twój wybór i Twoje preferencje są istotne :)
edit:
dci75 albo dci90 - wszystko zależy od funduszy ;) ja miałbym na zbyciu dodatkową kasę, brałbym 90km - bo powinien być mniej wysilony dynamiczniejszy i mniej palić, ale 75 przy 180Nm też będzie do dostawczaka więcej niż wystarczający :)
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2012-12-06, 11:38, w całości zmieniany 2 razy
Marka: daeewoo fan :)
Model: Octavia, moze za niedlugo DACIA
Silnik: 1.6
Rocznik: Kraków
Dołączył: 09 Cze 2009 Posty: 168 Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-12-06, 11:41
r70 napisał/a:
Różnica między 1.6 MPI a 1.5 DCI to 5900zł. Dużo i nie dużo... myślę że zwróci się po max 30tyś km. Dla mnie to nie więcej niż rok jazdy więc bez zastanowienia brałbym dci.
Nie wiem jak to liczysz, ale raczej nie po 30 tys.km ;)
Chyba ze zalozyles ze klekot bedzie palil 3,5-4l/100km mniej niz benzyna...
Przegladalem sporo raportow spalania i wychodzi mi, ze realnie mozna
liczyc na 2-2,5l mniej. Wiekszy optymizm moze zostac ukarany ;)
Ale to nie o to chodzi, bo 6tys mam.
Chodzi o typ jazdy. U mnie jest tak, ze kilka razy w tygodniu jade doslownie
5km do sklepu, ze dwa razy w tyg moze 10km, dwa-cztery razy w tygodniu po
70km, dluzsze jazdy sporadycznie. A nieraz auto stoi np. trzy dni...
Obawiam sie czy tymi krotkimi jazdami nie wykoncze silnika po prostu...
Najchetniej pojezdzilbym kilka godzin obydwoma silnikami, ale to niestety
raczej nierealne...
J.
Ostatnio zmieniony przez kukubara 2012-12-06, 11:41, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1346 Skąd: Kępno
Wysłany: 2012-12-06, 11:50
no bo będzie :) Im bardziej go napakujesz tym różnica będzie większa.
Na razie mało wyników - i nie ten sam samochód - ale można przyjąć że bardzo podobne będzie spalanie:
http://www.spritmonitor.d...tml?powerunit=2
Nowe 1.5DCI 90km nawet w Dusterze spokojnie palą poniżej 5L czyli 4.5 można przyjąć jako realne. A 1.6mpi w takiej budzie, z tak niskim momentem, z krótko zestopniowaną skrzynią biegów będzie palił powyżej 8L
podobnie było z moją skodą pickup - 1.3PB vs 1.9D - różnica w spalaniu 8-10L vs 5-6.5L - mimo że klekot teoretycznie słabszy, to dawał radę znacznie lepiej.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1346 Skąd: Kępno
Wysłany: 2012-12-06, 12:12
te dane które podałeś w moim odczuci dobrze zniosą obie wersje :) 1.5dci mojej siostry był przez 7 lat naprawdę torturowany i zniósł to bez problemu (2 x dziennie "trasa" 700m, 2x dziennie 1.2km, co jakiś czas długa trasa - 70km :D). Duster teścia 1.5DCI 110KM jest w wyśmienitej kondycji a jest eksploatowany codziennie na dystansie ok 6km + bardzo krótkie jazdy "po wsi" + chyba do tej pory kilka dłuższych podróży. Mimo to olej po roku zmieniał "profilaktycznie" a nie dlatego że komputer to zasygnalizował, z FAPem też żadnych problemów. Moje 1.5DCI w jimnym też dostaje ostry wycisk "między trasami" bo bardzo często jeździ na dystansach 200-1000m. I ma się świetnie ;)
Pytanie więc jaką charakterystykę silnika wolisz ?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-12-06, 15:22
laisar napisał/a:
weź benzyniaka i po strachu.
a jak ze spalaniem i portfelem będzie krucho - zawsze można zagazować - po umieszczeniu zbiornika toroidalnego bagażnik niczym nie ucierpi mimo,że będzie jeździło w nim koło
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-12-06, 15:22, w całości zmieniany 1 raz
Marka: daeewoo fan :)
Model: Octavia, moze za niedlugo DACIA
Silnik: 1.6
Rocznik: Kraków
Dołączył: 09 Cze 2009 Posty: 168 Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-12-06, 15:33
Apropo to pomyslalem, ze to moze byc pierwsze auto, w ktorym bedzie sens
wozic i kolo zapasowe i butle ;) Mozna po prostu na dnie bagaznika zrobic
dodatkowa podloge i w nia wsadzic dojazdowke.
Dookola zrobic kieszenie na duperele - byloby ich calkiem sporo :)
Na wierzch polozyc wykladzine i znowu mamy gladka powierzchnie
nie tracac nic z szerokosci i dlugosci bagaznika, tylko z 15cm z wysokosci,
ktorej sie zazwyczaj nie wykorzystuje do konca...
q
Ostatnio zmieniony przez kukubara 2012-12-06, 15:54, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum