Te wszystkie gwiazdki maja bardziej działanie psychologiczne niż rzeczywiscie wpływaja na mniejszą smiertelność. Testy są robione przy jak ktos pisał 40-50km/h a przy takich prędkosciach raczej ludzie nie gina co najwyzej mogą odnosic mniejsze lub większe obrazenia.
Natomiast przy prędkości 100km/h żadne zabazpieczenia raczej nie pomogą.
Najważniejsze gwiazdki ma każdy w swojej głowie i to one powinny działac tak jak należy .
Przecież wiekszosć wypadków zdaża sie nie dlatego ze jakiś samochód ma 2 gwiazdki a inny 5 gwiazdek tylko przez głupote nas samych lub innych.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2 Pomogła: 1 raz Dołączyła: 09 Sie 2012 Posty: 175 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-01, 10:25
Co nie zmienia faktu, że przy pechowym trafieniu na osobę o mniejszej ilości "gwiazdek w głowie" wolałabym żeby auto wytrzymało większą siłę uderzeniowa niż mniejszą...
Laisar świetne porównanie. Ciekawe czy Grupa Renault coś z tym zrobi...
Na podstawie danych z wypadków, zebranych w różnych krajach przez policje i ubezpieczycieli, wartości dobrane są tak, aby były jak najbardziej średnie - czyli obejmowały największą liczbę zdarzeń.
przy prędkości 100km/h żadne zabazpieczenia raczej nie pomogą
Nie mają pomóc - mają zwiększyć szansę. Lepsze wątpliwe 10% niż pewne 0...
Ale też dlatego właśnie EuroNCAP tak bardzo promuje systemy bezpieczeństwa - bo o ile fizyki nie da się oszukać, więc przy dużych prędkościach niewiele można zrobić, to można próbować zmniejszyć tę prędkość przed wypadkiem (wcześniejsze / mocniejsze hamowanie) oraz zmienić kierunek (kontrola stabilności toru jazdy, unikanie przeszkód).
Oczywiście, pozostaje kwestia ceny - nie tylko w bezpośrednich kosztach samochodu, ale także jego wagi, użyteczności, praktyczności, wygody użytkowania. Przecież można zrobić super-bezpieczny samochód, przebijający się przez żelazobetonowe filary mostu - tyle że będzie miał 20 m długości, wygląd i prowadzenie czołgu, mieścił 5 osób i kosztował milionik eurasów. Nie jest to zatem praktyczne rozwiązanie problemu bezpieczeństwa drogowego d:
Prawdą natomiast jest, że sama liczba gwiazdek - zwłaszcza ostatnio, kiedy podawana jest ich jedna, sumaryczna wielkość - niewiele mówi o faktycznym poziomie bezpieczeństwa danej konstrukcji w razie wypadku i trzeba się wczytywać w szczegóły testu, by ją poznać.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-12-05, 07:36, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-01, 11:43
jako jedyny użytkownik tego forum zaliczyłem już wypadek w Dacii Lodgy
oczywiście, skala była niewielka, prędkość auta uderzającego we mnie również, ale nic mi się nie stało, a VW Golf który uderzył we mnie miał bardziej rozbity przód niż ja tył
bezpieczna jazda to także świadomość własnych ograniczeń - w przypadku Lodgy jest to np. boczny wiatr, który nie pozwala jechać zbyt szybko, bo ze swoim stosunkiem wysokości i masy Lodgy zachowuje się jak żagiel
odczułem to gdy przesiadłem się wczoraj do - nareszcie naprawionej - Lodgy z zastępczego Megane, którym jeździłem przez miesiąc
czuję się bezpieczniej w nowej Lodgy niż w używanym aucie niewiadomego przebiegu
czuję się bezpieczniej w nowej Lodgy niż w używanym aucie niewiadomego przebiegu
I słusznie - wynik lodgy jest marny, ale i tak lepszy niż niektórych 10-letków, kiedy były nowe. A co dopiero po przejściach... Po prostu nie zdajemy sobie sprawy z postępu:
(nie patrzcie na gwiazdki, tylko na punkty i sylwetki ludzików)
Jednak to nie jest żadne wytłumaczenie dla koncernu Renault - lodgy nie dlatego jest kiepska, że nie dało się tego zrobić lepiej za podobne pieniądze, tylko dlatego że ma być gorsza od renówek. Tyle że tym razem przesadzili...
podsyłam linki do testów dustera oraz logana, polecam obejrzeć filmy. dach i podłoga za dobrze nie wyglądają w każdym z tych modeli, rzekłbym, ze w każdym się odkształciły... można było mieć nadzieję, że lodgy będzie wyznaczać nowy standard.
jak już krytykować, to równo wszystkie modele, bo prezentują podobny poziom bezpieczeństwa. Różnica 1 czy 2% w teście, to żadna różnica. A nie słychać jakoś o pogromie na drogach wśród kierowców dacii. zgodnie z zasadą, że każda sroka swój ogon chwali zauważyłem jakąś tendencję wśród użytkowników tego forum, że jednak ich model jest trochę jakby bezpieczniejszy...
Renault zrobił jak zamierzał i tak jak pozycjonuje markę.
niezależnie od marki, po zderzeniu ze stałą przeszkodą z taką prędkością każdy z samochodów to złom, niezależnie od tego czy podłoga odkształci się mniej czy bardziej. Znając polskie realia, to przy dacii ewentualnie nasi mechanicy i handlarze będą mieć trochę więcej roboty przy "wyklepaniu" auta.
nie widzę większych różnic pomiędzy wynikami dla wszystkich modeli dacii i nie rozumiem tej fali krytyki w stosunku do konkretnego modelu, nie złożył się bardziej niż inne. pretensje można mieć do Renault/Dacia za świadome pozycjonowanie marki i ograniczone prace nad poprawą bezpieczeństwa. ale to już sprowadza się do ewentualnych wniosków czy kupić dacie czy też jednak samochód innej marki. wszystkie dacie są 3 gwiazdkowe i we wszystkich dach i podłoga się odkształciły...
dach i podłoga za dobrze nie wyglądają w każdym z tych modeli
To zdarza się nie tylko w daciach i samo w sobie nie jest niczym fatalnym - istotne jest natomiast zachowanie lub utrata sztywności reszty nadwozia. To także czasem się zdarza innym producentom, ale akurat u Dacii dotknęło wyłącznie lodgy ):
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1096 Skąd: Kępno
Wysłany: 2012-12-01, 21:56
w 2000r gość którego wyprzedzałem, zdecydował się zmienić pas ruchy i wyeksportował mojego megane ph2 1999r poza jezdnię. Wykręciłem kilka bączków na drodze żeby ostatecznie zatrzymać się na przydrożnym drzewie kasując samochód. Mnie nie stało się kompletnie nic. Tymczasem kiedy oglądam to: http://www.youtube.com/watch?v=DqqP3P2oNPs to jest to jakaś masakra w stosunku do tego: http://www.youtube.com/watch?v=yIEjWifBwo8.
Prawda - ale w części uprawniony: np dustera też przetestowali niby z napinaczami, a filmiki z testów wyraźnie pokazują, że ich nie ma... (Bo jakby po prostu nie zadziałały, to by chyba nie omieszkali napisać, no nie?).
Oczywiście, nie ma się co dopatrywać antydaćkowych teorii spiskowych - istnieje rzecz jasna taka możliwość, ale równie dobrym wytłumaczeniem jest uczciwa niechęć do obniżania standardów bezpieczeństwa pod przykrywką walki z "nadmiernymi" kosztami.
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-12-03, 15:58
Prawdę mówiąc te 3 gwiazdki Lodgy są dla mnie bardzo wiarygodne. Potwierdzają tylko, że koncern trzyma równy poziom. Poprzednie Sandero, chyba jako jedyny model Dacii, z pełnym wyposażeniem w zakresie bezpieczeństwa uzyskało nawet 4 gwiazdki. I tak powinny być robione testy dla Dacii: wersja podstawowa trzygwiazdkowa, wersja w pełni wyposażona cztery, albo i więcej. Lodgy mimo wpadki (deformacja podłogi mogąca spowodować obrażenia kierowcy) 3 gwiazdki zdobyła. Jeśli jednak Renault zadecydował: dajemy bogatsze wyposażenia, bo takie są oczekiwania rynku kosztem mniej wytrzymałej konstrukcji nadwozia (oszczędności na jakości stali i badaniach struktury nadwozia), to jest to już bardzo niebezpieczna tendencja. Ciekawe, czy jest jakieś oficjalne stanowisko koncernu dotyczące testu Lodgy.
Chevrolet Aveo sedan w 2006 roku zdobył aż 1,5 gwiazdki. W prasie szum był jeszcze większy niż w przypadku Lodgy. Strach było wsiadać do tego samochodu. Obecnie Chevrolet chwali się, że Aveo ma już 5 gwiazdek. Ford Ranger w 2008 roku uzyskał jedynie 2 gwiazdki. Teraz aż 5 gwiazdek i uważany jest za najbezpieczniejszego pick upa w swojej klasie. Nissan Navara dwukrotnie przechodził testy w 2008 roku, gdyż pierwszego w ogóle nie zaliczył. Tylko dla mnie wiarygodność koncernu, który uzyskuje tak skrajne noty w ciągu kilku lat dla jednego modelu jest co najmniej wątpliwa. Czy testy Euro NCAP spowodowały, że ludzie przestali kupować te samochody, producent wycofał je ze sprzedaży?
EuroNcap.jpg
Plik ściągnięto 149 raz(y) 48,65 KB
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2012-12-03, 15:59, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 437 Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-12-03, 18:24
ian napisał/a:
Chevrolet Aveo sedan w 2006 roku zdobył aż 1,5 gwiazdki. [...] Tylko dla mnie wiarygodność koncernu, który uzyskuje tak skrajne noty w ciągu kilku lat dla jednego modelu jest co najmniej wątpliwa.
Nie potrafie sie odniesc do Nissana, czy Forda. Jesli chodzi o 'Szewetke' (Aveo), to piszesz o 2 roznych modelach. Nowy model jest zbudowany od podstaw.
Dla mnie stan podlogi jest frapujacy. Tu w calej rozciaglosci zgadzam sie z argumentacja Laisara.
laisar napisał/a:
I to wszystko w teście, który ma odwzorowywać przeciętną kolizję, a nie jakieś nadzwyczajnie pechowe zderzenie... Tragedia to nawet mało powiedziane /: W takiej sytuacji przestaje bowiem działać zaprojektowane przenoszenie i rozpraszanie sił odzderzeniowych, co może skutkować przeciążeniami kolejnych elementów i ich niszczeniem. Co więc będzie przy wyższych prędkościach albo mniej sprzyjającym przebiegu wypadku? Jest bardzo mało prawdopodobne, żeby to akurat test EuroNCAP przypadkowo był najgorszym wariantem...
panowie, rozbieracie te wyniki na części pierwsze.
gabaryt lodgy plasuje ją w grupie konstrukcji, dla których najtrudniej zachować wysoką sztywność. Patrząc na odkształcenia budy po teście zderzeniowym, nie wygląda to źle. tak jak kolega wyżej pisze, gdyby dołożyć kilka bajerów typu ESP, były by już zapewne 4* i tu już pewnie były by lepsze komentarze. tak samo jak stwierdzenie, że podłoga może powodować zagrożenie, ale nie musi. Jest to pewna statystyka, która nie koniecznie musi mieć odzwierciedlenie w rzeczywistych warunkach. Może być lepiej, a może być gorzej w zależności od warunków na drodze i najlepiej, gdyby takich sytuacji nikt nie musiał doświadczać. Każdy samochód to tylko kupa blachy, która się złoży jak ją trzepnąć. Żaden system nie zastąpi myślenia.
Amerykańska jednostka notyfikująca jakiś czas temu przeprowadziła testy dla kilku 5-gwiazdkowych europejskich aut i ich wyniki były dużo słabsze, kiedy trochę zmieniono parametry samych zderzeń. w sieci można zobaczyć zderzenie 5 gwiazdkowego fiacika z audi Q... i co dają w takiej sytuacji te gwiazdki
Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 437 Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-12-03, 20:58
o widzisz, punktem wyjscia jest ENCAP, ale gdyby "deczko" zminic warunki testow, to bylaby kupa. W takim razie co wyszloby z Dacki? Zauwaz, ze nikt nie drze szat z powodu 3 pktow (choc rozczarowanie jest). Chodzi o uchybienia w konstrukcji podlogi, a wiec plyty nosnej auta.
Swoje auto w ENCAP widzialem. Testowane 14 lat wczesniej, czyli min. 2 pokolenia aut wstecz nie liczac face liftingow. Nie zachwyca, choc moja jest lepiej wyposazona, bo ma 4 poduszki, a nie 1. Nie dokladam sobie z tego powodu 1 gwiazdki ekstra, jak rowniez nie gdybam, co by bylo, gdyby w tym modelu poduszka otworzyla sie prawidlowo i manekin by trafil centralnie w poduche. Chcialem kupic Xantie, ale gdy zobaczylem wyniki, to wzialem mniejsza Xsare. Porownaj z innymi autami z epoki - takie wtedy byly czasy.
Liczylem, ze moja Cytryne wymienie z czasem wlasnie na Lodgy. Zamiast nabrac pewnosci, teraz mam watpliwosci.
Ostatnio zmieniony przez Dyziek 2012-12-03, 21:07, w całości zmieniany 1 raz
gdyby dołożyć kilka bajerów typu ESP, były by już zapewne 4* i tu już pewnie były by lepsze komentarze
Z moje strony - nie byłyby. Powtarzam po raz kolejny: czniać gwiazdki! Ważne jest, jak zachowuje się konstrukcja - a z tą w lodgy jest kiepsko. Do tego po raz pierwszy w nowożytej historii Dacii - jest gorzej niż w poprzednich modelach. Nie jest to wynik "niedasię" albo "byłobydrożej", a jedynie pozycjonowania. Chcieli "załatwić" 3* - to mogli to zrobić brakami w wyposażeniu, jak u dustera, a nie słabą konstrukcją. I to w modelu - niby - rodzinnym...
ian napisał/a:
wiarygodność koncernu, który uzyskuje tak skrajne noty w ciągu kilku lat dla jednego modelu jest co najmniej wątpliwa
A to błąd - nie tylko ze względu na opisaną przez kol. Dyzieka zmianę techniczną, ale także, gdyby jej nie było. Bo konstrukcję po prostu da się wzmocnić - nic więc dziwnego, że wyniki mogą być inne. Tylko ważna rzecz: to mają być wyniki w teście zderzeniowym - a nie punkty za rzeczy w rodzaju kontrolki zapięcia pasów, jak to czasem bywało u innych producentów....
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-12-03, 22:42, w całości zmieniany 1 raz
Podstawowy problem właśnie jest taki, że to jest auto aspirujące do miana rodzinnego, a takie mogłoby się obyć bez dwukolorowego wnętrza albo MediaNavu, natomiast kwestie bezpieczeństwa powinny być kluczowe. Jednak chyba przyjemniej jest wozić 5 osób bezpieczną furmanką, niż trumną ze złotymi okuciami.
Wynik testu ma także dodatkowe konsekwencje, o których nikt chyba nie wspomniał. Zastanawiam się mianowicie jak kiepska wytrzymałość Lodówki będzie rzutowała na możliwość naprawy po drobniejszych dzwonach, tzn. czy samochód nie będzie ulegał trudno naprawialnym uszkodzeniom w sytuacjach, gdzie inny dałoby się bez problemu wyprostować...
Wprawdzie jak wiemy wszyscy, naprawić da się wszystko, pytanie z jakim skutkiem ;P
Prawdopodobnie po analizie wyników testów zderzeniowych Dacia podniosła ceny lepiej wyposażonych Lodgy dci. Strach pomysleć, co się stanie przy ewentualnych problemach z korozją czy sztywnością nadwozia. Ceny poszybują co najmniej do poziomu Tourana.
Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 437 Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-12-04, 10:41
DAREK napisał/a:
Prawdopodobnie po analizie wyników testów zderzeniowych Dacia podniosła ceny lepiej wyposażonych Lodgy dci. Strach pomysleć, co się stanie przy ewentualnych problemach z korozją czy sztywnością nadwozia. Ceny poszybują co najmniej do poziomu Tourana.
Wysłany: 2012-12-04, 20:54 O jeden Landwind za daleko
Liczyłem, że Lodgy wyjdzie lepiej w teście zderzeniowym, ale to co widzę to, jak powiadał Ch.-M. de Talleyrand: "to gorzej niż zbrodnia, to błąd!"
Myślę tu o zachowaniu się struktury wehikułu, rozcalenie tunelu centralnego, utrata stateczności słupka A, wyboczenie podłogi, zachowanie się tylnych drzwi przy teście słupa, choć gwoli ścisłości nie wygląda to gorzej niż w Dusterze.
Pytanie: jeżeli w NoulLogan ESP jest obligatoryjne (patrz: e-broszury dacia.fr, dacia.ro), to co trzeba zepsuć, żeby tylko Dacia otrzymywała 3* ? Było kiedyś takie hasło wyborcze: "Ludzi traktować poważnie"
Myślę że utrzymanie "polityki równego dystansu (** od marki macierzystej)" przy założeniu, że "i tak się sprzedaje, więc po co coś zmieniać" doprowadzi z czasem do tego, że zniechęci się wielu entuzjastów,
tym bardziej, że nawet chińscy producenci pralek zaczynają uzyskiwać cztery (nie czerwone!) http://www.chinacartimes....ko/cct-logo.png a żółte gwiazdki:
http://www.euroncap.com/results/geely_emgrand.aspx
*** ** "Renault vs. Dacia: O jeden Landwind za daleko"
Marmach napisał/a:
Podstawowy problem właśnie jest taki, że to jest auto aspirujące do miana rodzinnego, a takie mogłoby się obyć bez dwukolorowego wnętrza albo MediaNavu, natomiast kwestie bezpieczeństwa powinny być kluczowe.
Wiadomo, wyniki testów sobie, a życie sobie, sam widziałem DD którym się dziewczyna owinęła wokół latarni. Poza strachem i zadrapaniami nic się nie stało. Ale auto do kasacji.
Natomiast zasadnicze znaczenie tych testów jest takie, że jednak wymusza pewne zmiany w zakresie bezpieczeństwa po stronie producenta. Przykłady co wynika z tego, że "się nie bada" znamy:
1. Żałosne wyniki mocarnych pickupów w NCAP (te wg starej procedury):
http://www.euroncap.com/pickup.aspx
2. Tragiczne wyniki LatinNCAP "liderów bezpieczeństwa":
http://latinncap.com/en/
Marmach napisał/a:
Jednak chyba przyjemniej jest wozić 5 osób bezpieczną furmanką, niż trumną ze złotymi okuciami.
Osobiście wolę tekturową bez okuć z taniego plastiku: taniej i eco² A poza tym można kupić polisę "WasiBliscy™" to jakby dodatkowe ** na okucia i machoń starczy.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2012-12-07, 23:45, w całości zmieniany 5 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum