Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2012-11-29, 09:32
DACIA LODGY - i znowu tylko 3 gwiazdki w euroNCAP
Autor Wiadomość
Prezes 



Marka: Peugeot
Model: 301
Silnik: 1.2 ETG
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 987
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-28, 10:25   DACIA LODGY - i znowu tylko 3 gwiazdki w euroNCAP

DACIA LODGY w teście Euro-NCAP zdobyła tylko 3 gwiazdki. Zapraszam do lektury.

Euro NCAP:






WWW.SAMAR.PL:
Cytat:

DACIA LODGY
ocena łączna (gwiazdki): 3
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 72%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 77%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 44%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 29%

I jak to brzmi marketingowo - spośród 15 testowanych samochodów tylko jeden model nie dostał 5 gwiazdek..
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2012-11-29, 09:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dar1962 
ex Diabelska Drakula



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 4809
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-11-28, 10:31   

znowu zabrakło lampek, świecidełek i brzęczyków pasów tylnej kanapy oraz ESP w standardzie - vide " ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 29%" a i pieszy powinien trzymać się z daleka od przedniego zderzaka Lodzi - vide "bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 44%" - za to - szczególnie to ostatnie,kasują z automatu. No i problem tajemniczego zniknięcia dwóch gwiazdek (jak w przypadku DD) mamy, zdaje się rozwiązany ;-)
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-11-28, 10:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
Prezes 



Marka: Peugeot
Model: 301
Silnik: 1.2 ETG
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 987
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-28, 10:36   

Dar1962 napisał/a:
No i problem tajemniczego zniknięcia dwóch gwiazdek
Raczej jednej gwiazdki.. ale tak czy inaczej w takim zestawieniu 15 samochodów Lodzia prezentuję się PR'owsko jak trumna na kółkach.
 
tomszafa 
Fotograf amator :)



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 4x2 + LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 357
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-11-28, 11:13   

Nie rozumiem dlaczego Renault które ma takie doświadczenie w budowaniu samochodów pod testy i wszystkie na 5 gwiazdek nie zrobi chociaz auta na 4 gwiazdki wygladaloby to duzo lepiej.
_________________
www.smfoto.pl

www.dusterklub.pl - KLUB DUSTERA
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2325
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-28, 11:39   

Dziadowskie oszczędności na ESP w standardzie i mamy rezultat.
 
Dar1962 
ex Diabelska Drakula



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 4809
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-11-28, 11:53   

tomszafa napisał/a:
Nie rozumiem dlaczego Renault które ma takie doświadczenie w budowaniu samochodów pod testy i wszystkie na 5 gwiazdek nie zrobi chociaz auta na 4 gwiazdki wygladaloby to duzo lepiej.

bo i tak na dzień dzisiejszy co trzecie sprzedane auto tego koncernu to Dacia - również na rynkach zachodnich. Więc nie do końca w interesie Renault jest wykonanie ruchów, które zmieniłyby proporcją np - co drugie
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 280 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 15881
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-28, 14:17   

To nie jest słaby wynik - to jest katastrofa! ))):

Ale nie ze względu na jakieś tam gwiazdki (bo lodgy dostała w zasadzie podobną liczbę punktów co duster), tylko na realne zachowanie. Podłoga oddzielająca się od tunelu środkowego w takim zakresie?! Utrata sztywności nadwozia to jest t-r-a-g-e-d-i-a.

(Zrobię wieczorem dokładniejsze porównanie - m.in. będzie widać, że "na punkty" Reno dość dobrze skalkulowało np wyposażenie).

Źle, źle, bardzo źle /:
 
 
bebe 
Junior Admin
Major Major Major Major



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2435
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-28, 14:47   

Filmidło:



Zachowanie nadwozia mnie nie dziwi (niska masa skądś się bierze), ale te manewry, żeby homologować Lodgy bez ESP i oszczędzanie na debilnych kontrolkach - żenua.
_________________

 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Wersja: [Inna]
Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 681
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-11-28, 15:05   

To się nazywa pozycjonowanie marki. Renault już jakiś czas temu ogłosiło, ze celować będą w 3 gwiazdki i konsekwentnie się tego trzymają. 5 gwiazdek oferuje Scenic :)
Dla mnie żadną niespodzianką to nie jest, natomiast zmartwiło mnie to co napisał Laisar, o problemach z podłogą. Czekam na tą analizę z niecierpliwością.
Sądzę, że Sandero i Logan tez będą musiały zadowolic się 3 gwiazdkowym wynikiem.
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
 
Dar1962 
ex Diabelska Drakula



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 4809
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-11-28, 15:13   

to bardzo łatwo wywróżyć - brak ESP w standardzie (wszystkie wersje - a wszystko wskazuje na to,że tak będzie) plus brak sygnalizatorów nie zapiętych pasów dla pasażerów kanapy = jedna gwiazdka mniej. Jeśli wynik zderzenia z pieszym wypadnie koło 40% (i po parę procent odpadnie za inne kryteria ocenne) - druga gwiazdka mniej
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-11-28, 16:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,6 16V 105 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 536
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2012-11-28, 17:19   

Niby jest źle, bo standardem powinny być cztery gwiazdki, nawet jeśli ma to być auto budżetowe, ale z drugiej strony...

...zobaczcie sobie galerie z wypadków naszych klubowiczów. Niestety kilka ich było i z tego co pamiętam to nikt nie odniósł obrażeń zagrażających życiu, a przecież też jechali samochodami które mają po trzy gwiazdki. Gdyby klatka pasażerów miała być bardziej sztywna, to by musiała być grubsza, ergo cięższa, a to wy wpłynęło m.in. na zużycie paliwa, które i tak nie jest małe.

Trzy gwiazdki miał też chyba najpopularniejszy w Polsce samochód w klasie kurdupel/karzełek, czyli Fiat Panda - i jakoś nie widzę nigdzie artykułów, że Pandy mordują ludzi podczas wypadków :mrgreen:

Moim zdaniem jeśli ktoś bardzo chce mieć Lodzię, ale teraz się wystraszył o bezpieczeństwo, to niech poczeka rok. Samochód sprawdzi się "w praniu" przez ten czas, pewnie dużo go będzie na polskich drogach i niestety pewnie będzie też uczestniczył w wypadkach. Poza tym przecież można dokupić sobie ESP, ogranicznik prędkości, kontrolki pasów, poduszki boczne itp. czyli wszystko to dzięki czemu Sandero z 3* zrobiło się 4*
 
kukubara 


Marka: daeewoo fan :)
Model: Octavia TOUR, moze za niedlugo DACIA
Silnik: 1.6
Rocznik: 2009
Wiek: 47
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 171
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-11-28, 18:25   

laisar napisał/a:
...Podłoga oddzielająca się od tunelu środkowego w takim zakresie?! Utrata sztywności nadwozia to jest t-r-a-g-e-d-i-a.


Co z ta podloga bo nie kumam?

J.
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 550
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-11-28, 19:01   

No właśnie, co z tą podłogą ;-) ? Jeśli faktycznie naruszana została kabina pasażerska, to jest to duży problem do zmartwień. Oszczędności idą chyba w złym kierunku i polegają na stosowaniu gorszej wytrzymałościowo stali, oraz mniejszej ilości elementów pochłaniających i rozpraszających energię uderzenia. Duster wpadł, Sandero w Brazylii też wpadło, teraz Lodgy :-/ . Niedobrze :-? , może się to odbić na wizerunku marki.

Przypomnę tylko, że od 1 stycznia 2014 roku znów zaostrzone zostaną w UE normy bezpieczeństwa w samochodach. Obowiązkowe staną się:
- czujniki ciśnienia w oponach,
- minimum 2 mocowania Isofix,
- urządzenie przypominające o zapięciu pasów przez kierowcę,
- sygnalizacja zmiany biegów,
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2012-11-28, 19:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
r_lukas 


Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 117
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-11-28, 19:20   

Co tu się dziwić, skoro Lodgy waży praktycznie tyle samo ile małe Punto z dieslem. Nawet wsiadając do niej czujesz się trochę jak w puszce. Cienkie boczki, słupki itd... Z daciami jest tak, że struktura nośna w Sandero jakoś dawała radę, w Dusterze już widać dużo mniejszą stabilność nadwozia a w największej Lodgy jest jeszcze gorzej... Co do Pandy to faktycznie miała 3 gwiazdki ale była to wersja z 1 poduszką... Lodgy ma 4 i o 8 lat nowszą konstrukcję... Tak dla porównania budżetowy fiat z 2005r: http://www.euroncap.com/P...b6-61db9ffd0e80
Te trzy gwiazdki to wstyd!
 
Dyziek 
:)



Marka: Citroen
Model: C3 FL (I gen)
Silnik: 1.4 75KM
Rocznik: 2005
Wersja: [Inna]
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 447
Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-11-28, 20:39   

nie zestawiaj 3 gwiazdek z 2005 z tymi 2012.
to inne zalozenia, inne wymagania
 
Dyziek 
:)



Marka: Citroen
Model: C3 FL (I gen)
Silnik: 1.4 75KM
Rocznik: 2005
Wersja: [Inna]
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 447
Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-11-28, 20:44   

ian napisał/a:
No właśnie, co z tą podłogą ;-) ?


In the frontal impact, the screen pillar was heavily deformed at the top of the windscreen and the roof was bent in front of the B-pillar. The rear passenger floor panel and tunnel were completely separated, extending into the driver's footwell and the transmission tunnel was deformed between the front seats. The car was penalised for the instability of its passenger compartment in the test.

Buu, baaaaardzo nieladnie
 
malygabrys 
malygabrys



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 482
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2012-11-28, 20:58   

a po polsku nie łaska ?
 
r_lukas 


Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 117
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-11-28, 21:20   

Dyziek napisał/a:
nie zestawiaj 3 gwiazdek z 2005 z tymi 2012.
to inne zalozenia, inne wymagania

gwiazdki, gwiazdkami ale mała panda zachowała stabilność a w 2012 lodgy się "porozłaziło" w środku. Szkoda że reno tak podeszło do kwestii bezpieczeństwa w tym modelu. Liczyłem, że lodgy będzie nową jakością a tu jest gorzej niż w sandero.
 
marszelest 
marszelest



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 577
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2012-11-28, 22:00   

gwiazdki gwiazdkami
najlepiej patrzyć na pierwsze dwie kolumny
czyli "adult" i "child"
kolumnę "pedestarian" olewamy bo to my mamy być bezpieczni ,a nie piesi
podobnie kolumnę " safety asist" wszelkie wspomagacze np kontrolka zapiętych pasów :shock:

bo to czy przeżyjemy będziemy zawdzięczać konstrukcji auta nie np esp czy poduszkom bo zawsze trzeba wziąć pod uwagę ,że nie zawsze dany system zadziała, a wtedy właśnie czy przeżyjemy zależy od konstrukcji auta ,a nie od wspomagaczy

dowód mój kolega miał autko 5-cio gwiazdkowe autko toyota yaris i zderzył się z 2 gwiazdkowym starym merolem
efekt mój kolega nie żyje ,a kierowca merola przeżył
widziałem zdjęcie po tym wypadku z miejsca zdarzenia przód merola wkomponował się w kabinę częściowo, a przód yarisa spotkał się z własnym tyłem :-(

jeśli chcecie kupić bezpieczne auto kupcie takie żeby było jak najdłuższe z przodu i z tyłu
-po prostu żeby było co się zgnieść w czasie wypadku
czyli najlepiej wychodzą sedany i kombi od megana wzwyż i wszytko większe od tego.

a wracając do testu

no to mamy :
1) duster -> Adult= 74% child=78%
2) lodgy -. Adult=72% child = 77%

czyli duster jest troszkę bezpieczniejszy :mrgreen: :mrgreen:
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
Ostatnio zmieniony przez marszelest 2012-11-28, 22:04, w całości zmieniany 3 razy  
 
mekintosz 
Łukasz R.



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 34 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4292
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-28, 22:01   

Znow dali dupy po calosci. Wszyscy oczekiwalismy wyniku 4* a tu jako jedyne dostało tylko 3*. Kryteria sa identyczne dla testowanych pojazdow wiec nie ma co doszukiwac sie usprawiedliwien. Pies drapał marketingowy wydzwiek testu, chodzi o realne bezpieczenstwo, ktorego Renault w Lodgy poskapiło. Mam cicha nadzieje, ze Sandero oraz Dokker jakos sie obronia i wyjada z testu z wynikiem 4*. Tez odnosze wrazenie, ze Sandero jakos sie trzyma kupy na tej cienkiej blasze zas duster i lodgy juz mniej sztywne.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-11-28, 22:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 
Łukasz R.



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 34 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4292
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-28, 22:10   

malygabrys napisał/a:
a po polsku nie łaska ?


Za google:


W zderzeniu czołowym, słup ekran został silnie zdeformowane w górnej przedniej szyby i dach wygięte przed słupka.Tylna podłoga pasażera i tunel były całkowicie odseparowane, rozciągające się na nogi kierowcy i tunel Transmisja została zdeformowanego między przednimi siedzeniami.Została obniżona na niestabilność jej kabiny w teście.
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 550
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-11-28, 22:11   

Cytat:
The rear passenger floor panel and tunnel were completely separated, extending into the driver's footwell and the transmission tunnel was deformed between the front seats.

Czyli tak:
"Tylna część podłogi kabiny pasażerskiej i tunel zostały całkowicie wyrwane i przesunięte w kierunku podparcia nóg kierowcy, tunel pomiędzy przednimi fotelami został zdeformowany." Niczym po eksplozji pod samochodem ładunku wybuchowego :shock:

Puściły spawy?

Polecam post Jana Ostrzycy o fatalnej jakości wykonania Lodgy:
http://www.daciaklub.pl/f...er=asc&start=90

Brazylia-Sandero, Maroko-Lodgy. Wina chyba leży po stronie fabryk, dostawców części, niskich kwalifikacji pracowników, braku kontroli i nadzoru nad produkcją. Inna kultura i organizacja pracy, system selekcji i szkolenia pracowników jest w fabrykach europejskich. Ciekawe jak wygląda ocena Audi, czy VW produkowanych w Chinach. Też mają wpadki?
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2012-11-28, 22:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
maciek 
admin fb


Marka: Ford
Model: Fiesta
Silnik: 1,4 96KM
Rocznik: 2012
Pomógł: 22 razy
Wiek: 26
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3720
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-11-28, 22:12   

Szyja :-/




http://francuskie.pl/?p=45528
_________________
Zapraszam na www.test.auto.pl
Znajdziesz na nim testy m.in.: Dacii Lodgy, Dustera, Renault Kadjar, Skody Octavi, praktycznie całej gamy Toyoty czy Forda
Ostatnio zmieniony przez maciek 2012-11-28, 22:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dyziek 
:)



Marka: Citroen
Model: C3 FL (I gen)
Silnik: 1.4 75KM
Rocznik: 2005
Wersja: [Inna]
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 447
Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-11-28, 22:18   

malygabrys napisał/a:
a po polsku nie łaska ?


nie łaska :-P
zalecam posilkowanie sie Google Translate, Altavista Babelfish lub cokolwiek innego

pozdrawiam,
Dyziek
 
r_lukas 


Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 117
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-11-28, 22:18   

oczywiście, że wspomagacze to ściema, no może oprócz esp vide pierwsza a klasa. Sama konstrukcja ma jednak decydujące znaczenie i długość przodu nie zawsze jest determinantą bezpieczeństwa. klasyk gatunku: http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY
Oczywiście wszystko w granicach normy zbyt duża sztywność nadwozia też jest zabójcza (smart - przy większych prędkościach ryzyko uszkodzenia rdzenia kręgowego) Znaczenie też ma masa i warunki zderzenia - kto jechał, kto stał. różnica prędkości i rodzaj uderzenia, boczne, czołowe...itd itp...
Reasumując jeżeli auto o małej masie jak Lodgy nie wytrzymuje zderzenia z "samym sobą" to co dopiero z 5 * autem podobnej wielkości i masie średnio 200 - 300 kg większej (np daleko nie patrząc, Grand Scenic)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne