Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2010 Posty: 124 Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2012-12-02, 13:03 Problem ze skrzynią biegów & sprzęgłem
Mam problem z dziwnym objawem w Dustim i nie wiem gdzie szukać przyczyny
Problem wystąpił już 3-ci raz (pierwszy raz rok temu, drugi jesienią trzeci raz w piątek - występuje w okresie od 1-3 dni i znika) - sprawa wygląda tak, że przy jeździe co jakiś czas bieg wchodzi jakby nie do końca po czym wyskakuje - przy wrzucaniu czuć jakby haczył i czuć że dobrze nie wlazł - zanim puszcze sprzęgło jak ponownie dam na luz i ponownie wcisnę pedał sprzęgła wchodzi normalnie - jak zostawię wyskakuje.
Dotyczy to przeważnie 3-ki - ale zdarza się też na pozostałych biegach ale rzadziej.
Myślałem, że występuje tylko na zimnym aucie - ale wczoraj przejechałem ok 200 km i nadal się pojawiał.
Byłem już z tym w aso (jesienią) - ale oczywiście prawem merphiego zniknął w dzień jak byłem w aso i mechanik, który ze mną jeździł patrzył na mnie jak na głupka - bo nic się nie działo - aż do tego piątku - teraz znów to wystąpiło - znając życie jak umówię się do aso zniknie jak ręką odjął.
Dodam, że skrzynia nie wydaje żadnych niepokojących odgłosów, przy wysprzęglaniu nic nie faluje (obroty) - sprzęgło bierze tak jak brało (autem nie szarpie, przyspiesza normalnie) - tylko za którymś tam razem jak czuje że bieg nie wszedł to muszę ponownie wysprzęglić - bo jak go tak zostawię to wyrzuca.
Auto stoi w garażu nie mam, żadnych wycieków itp.
Dodam, że latem jak jest ciepło nigdy nie było problemów - przypadłość ta występuje tylko w okresach jak na dworze jest zimno
Jak myślicie czy to problem ze skrzynią, sprzęgłem lub jego regulacją, zaciskiem na sprzęgle lub może macie jakieś inne doświadczenia i podejrzenia.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-12-02, 13:09
to może głupi pomysł, ale łatwy w realizacji (nie licząc zabawy w odkręcenie pancernej płyty chroniącej podwozie) - a może by sprawdzić poziom oleju w skrzyni biegów? Na tą myśl naprowadziła mnie informacja o kłopotach z wysprzęglaniem w niskiej temperaturze
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-12-02, 13:12, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-12-02, 13:13
Nie interesowałem się jeszcze jak jest w dacii cięgno dla biegów linkami czy sztywne połączenie, u mojego dziadka (Seicento 1.1) było podobnie z biegami a tam są linki wystarczyło lekko podregulować.
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
W benzynowym Dusterze są dwie linki, ponoć nie mają żadnej regulacji (słowa mechaników ASO). Przy dieslu zapewne też są linki (nie wiem, czy "regulowalne").
Ja upatrywałbym jeszcze przyczyny w... sprzęgle. Też kwestia regulacji (no, powinna być ) albo... Kisu, jesteś pewien, że wysprzęglasz odpowiednio - znaczy pedał do samej podłogi? Przy dość długim skoku pedału łatwo nie "dojechać" do spodu, co może dać efekt haczenia i niewchodzenia biegu.
Auto na gwarancji, trzeba będzie naciskać ASO.
Nie pozostaje nic innego, jak umówić się na wizytę w zimny dzień... I ciekawe, jak się ma sprawa z poziomem oleju (jak sugerował kol. Dar).
Tak przy okazji, to skrzynia (przynajmniej w benzyniaku) do najbardziej precyzyjnych nie należy. Trzeba troszkę nauczyć się zmieniać biegi, nie należy robić tego zbyt szybko (żaden "sport style" ).
W skrzyni 6cio biegowej są sztywne cięgna. U mnie była akcja serwisowa - wymiana całego mechanizmu. Po wymianie musieli regulować bo nie wchodziła 2ka. Może trzeba u Ciebie coś poregulować.
Może koledzy mają jakąś instrukcję serwisową?
Miałem podobnie w moim Subaraku - nieparzyste biegi wchodziły z trudem, albo "wyskakiwały". Wróciłem z Norwegii na parzystych 2 i 4 :).
Okazało się, że linki zakleszczały się w płaszczu bo lekko skorodowały. Po odrdzewieniu penetratorem i wpompowaniu smaru było o niebo lepiej, ale ideału nie było. Po roku i tak do wymiany...
@leo: Sterowanie sprzęgłem jest we wszystkich dusterach hydrauliczne.
(W innych modelach Dacii jest różnie - bez względu na rodzaj paliwa słabsze silniki miały linkę, mocniejsze hydraulikę, ale zależy to także od rocznika i kraju sprzedaży. Np diesel 68 KM w sandero występuje z jednym i z drugim rozwiązaniem...).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-12-03, 09:52, w całości zmieniany 1 raz
Hm, jak masz kamerkę skieruj ją na lewarek i nagrywaj, może to przekona ASO że problem jest.
Zawszeć to jakiś dowód i nie będą patrzeć jak na głupka ...;)))
Proponuję sprawdzić stan linek mechanizmu zmiany biegów przy skrzyni tam są gumowe tulejki, których wypracowanie powoduje skracanie lub wydłużanie cięgła w zależności czy są to biegi parzyste czy nieparzyste. Stad przy oporach mechanizmów w niskich temperaturach może występować niepełne zazębienie i wypadanie biegu. Jak podwójnie wysprzęglisz bez dodawania gazu opory na przekładni maleją i dlatego za drugim razem bieg wchodzi.
Ostatnio zmieniony przez Andrzej Zajczuk 2012-12-04, 22:41, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-12-06, 18:53
Ja się nie znam, ale na zasadzie analogii. Przy ciężko wchodzących, wyskakujących biegach to do tej pory sprawdzało się olej i synchronizatory skrzyni biegów, wyrobienie pierścieni synchronizatora. To wiem z własnej praktyki życiowej.
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2010 Posty: 124 Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2012-12-06, 20:32
od wtorku problem zniknął - cholera znów za parę miesięcy się pokaże - na szczęście jeszcze 14 m-cy gwarancji - lepiej jakby padło całkiem - a tak to niby wsio jest ok - a nie jest
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2010 Posty: 124 Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2012-12-30, 20:30
i chyba dzisiaj padło do końca - po przejechaniu jakiś 20 km w trasie - auto zaczęło wydawać dziwne dźwięki myślałem, że to turbina bo takie świszczenie (jak formuła 1) - ale doszliśmy że to problem z napędem - na parkingu żadnych oznak w czasie jazdy świst - powrócił problem z trójka - oraz okazało się że wrzucając wsteczny idzie z takim oporem jakby był w zastygającej smole (nic nie haczyło) tylko tak ciężko się wrzucało jakby lewarek chodził w smole - po przybyciu na miejsce i krótkim postoju - zaklinował się wsteczny (mam blokadę skrzyni) i po odblokowaniu nie można było wrzucić na luz - po 15 min prób i puszczania sprzęgła coś załapało i udało się wrzucić luz i dojechać do domu przy dziwnych dźwiękach dochodzących z pod maski - jutro jadę do serwisu - znajomy mechanik stwierdził że to skrzynia się kończy - zobaczymy co powiedzą w aso
P.S. problem z zaklinowanym wstecznym występowała zarówno przy wyłączonym silniku jak i później odpalonym
Ostatnio zmieniony przez kisu 2012-12-30, 20:35, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2010 Posty: 124 Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2012-12-31, 13:56
autko stoi w serwisie - aczkolwiek rano skrzynia nie wydawała żadnych dźwięków (co mnie wqurzyło - ale wczoraj nagrałem sobie to telefonem podczas jazdy i w serwisie odtworzyłem) - jednak z 3 min trwała próba wrzucenia wstecznego - mechanicy obejrzą auto dopiero pojutrze - oczywiście dam znać co i jak
P.S. Pan w serwisie stwierdził, że takiego przypadku nie było i jeszcze nikt z Dustim nie zgłaszał problemów ze skrzynią
ze wstecznym tez czasem mam problem wrzucić raz właśnie też chyba 5min się męczyłem zanim załapało
też mam blokadę skrzyni, tak się zastanawiam czy czasem ta blokada czasem nie robi problemów,
najgorsze jest to ,że jest to problem cykliczny, i przez to ciężko potem coś udowodnić.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2010 Posty: 124 Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2013-01-05, 13:03
Auto postało w serwisie 2 dni i dopiero wzięli się za nie mechanicy - niestety nic nie stwierdzono - auto odebrałem tego samego dnia i faktycznie wsio było ok - umówiłem się że jak objawy wystąpią - to odrazu zajadę do serwisu - no i dzisiaj rano po przejechaniu jakiś 40 km znów to samo - podjechałem do serwisu i przejażdżka z mechanikiem - wreszcie wszystko było słychać - ponoć to absolutnie nie jest problem skrzyni - ale czego nie zdradzono - auto w ramach gwarancji we wtorek mam odstawić na serwis znając życie jutro z rana znów problem zniknie - c.d.n.....
Ostatnio zmieniony przez kisu 2013-01-05, 13:04, w całości zmieniany 1 raz
pytałem się mechanika z tym wstecznym
mówi tak:"jeżeli wsteczny nie che wskoczyć wbić dowolny bieg od 2 do 5 (6) i potem wrzucić wsteczny
bo wsteczny nie jest zsynchronizowany (wbicie jedynki nic nie da)
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2010 Posty: 124 Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2013-01-09, 16:54
c.d - dzisiaj auto ponownie odwiedziło serwis, który jednoznacznie potwierdził usterkę - ale niestety mechanicy nie są w stanie stwierdzić co jest przyczyną - w związku z tym wysłano zapytanie do działu technicznego tj. do producenta RANAULT POLSKA - zapewne z dokładnym opisem i prośbą o wskazanie przyczyny lub rozwiązania problemu - auto odebrałem - w trasę nie wyruszam - jak przyjdzie odpowiedź - autko ponownie trafi do serwisu - zastanawiam się co będzie jak producent nie znajdzie rozwiązania
oczywiście za parę dni c.d.n........
Ostatnio zmieniony przez kisu 2013-01-09, 16:55, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum