Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-03-22, 15:13
Problem ze skrzynią biegów & sprzęgłem
Autor Wiadomość
kisu 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 124
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2012-12-02, 13:03   Problem ze skrzynią biegów & sprzęgłem

Mam problem z dziwnym objawem w Dustim i nie wiem gdzie szukać przyczyny

Problem wystąpił już 3-ci raz (pierwszy raz rok temu, drugi jesienią trzeci raz w piątek - występuje w okresie od 1-3 dni i znika) - sprawa wygląda tak, że przy jeździe co jakiś czas bieg wchodzi jakby nie do końca po czym wyskakuje - przy wrzucaniu czuć jakby haczył i czuć że dobrze nie wlazł - zanim puszcze sprzęgło jak ponownie dam na luz i ponownie wcisnę pedał sprzęgła wchodzi normalnie - jak zostawię wyskakuje.

Dotyczy to przeważnie 3-ki - ale zdarza się też na pozostałych biegach ale rzadziej.

Myślałem, że występuje tylko na zimnym aucie - ale wczoraj przejechałem ok 200 km i nadal się pojawiał.

Byłem już z tym w aso (jesienią) - ale oczywiście prawem merphiego zniknął w dzień jak byłem w aso i mechanik, który ze mną jeździł patrzył na mnie jak na głupka - bo nic się nie działo - aż do tego piątku - teraz znów to wystąpiło - znając życie jak umówię się do aso zniknie jak ręką odjął.

Dodam, że skrzynia nie wydaje żadnych niepokojących odgłosów, przy wysprzęglaniu nic nie faluje (obroty) - sprzęgło bierze tak jak brało (autem nie szarpie, przyspiesza normalnie) - tylko za którymś tam razem jak czuje że bieg nie wszedł to muszę ponownie wysprzęglić - bo jak go tak zostawię to wyrzuca.

Auto stoi w garażu nie mam, żadnych wycieków itp.
Dodam, że latem jak jest ciepło nigdy nie było problemów - przypadłość ta występuje tylko w okresach jak na dworze jest zimno :evil:

Jak myślicie czy to problem ze skrzynią, sprzęgłem lub jego regulacją, zaciskiem na sprzęgle lub może macie jakieś inne doświadczenia i podejrzenia.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-12-02, 13:09   

to może głupi pomysł, ale łatwy w realizacji (nie licząc zabawy w odkręcenie pancernej płyty chroniącej podwozie) - a może by sprawdzić poziom oleju w skrzyni biegów? Na tą myśl naprowadziła mnie informacja o kłopotach z wysprzęglaniem w niskiej temperaturze
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-12-02, 13:12, w całości zmieniany 4 razy  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-12-02, 13:13   

Nie interesowałem się jeszcze jak jest w dacii cięgno dla biegów linkami czy sztywne połączenie, u mojego dziadka (Seicento 1.1) było podobnie z biegami a tam są linki wystarczyło lekko podregulować.
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2012-12-02, 13:39   

W benzynowym Dusterze są dwie linki, ponoć nie mają żadnej regulacji (słowa mechaników ASO). Przy dieslu zapewne też są linki (nie wiem, czy "regulowalne").
Ja upatrywałbym jeszcze przyczyny w... sprzęgle. Też kwestia regulacji (no, powinna być :-> ) albo... Kisu, jesteś pewien, że wysprzęglasz odpowiednio - znaczy pedał do samej podłogi? Przy dość długim skoku pedału łatwo nie "dojechać" do spodu, co może dać efekt haczenia i niewchodzenia biegu.
_________________
Pozdrawiam.
 
kisu 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 124
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2012-12-02, 13:47   

jeśli chodzi o wysprzęglanie to zawsze dociskam na max. zwracam na to uwagę - więc to raczej nie jest to przyczyną

P.S. próbowałem przy wyłączanym silniku i problem nie występuje - biegi wchodzą ładnie i nic nie haczy - wszystko wchodzi na swoje miejsce
Ostatnio zmieniony przez kisu 2012-12-02, 13:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2012-12-02, 13:56   

Auto na gwarancji, trzeba będzie naciskać ASO.
Nie pozostaje nic innego, jak umówić się na wizytę w zimny dzień... I ciekawe, jak się ma sprawa z poziomem oleju (jak sugerował kol. Dar).

Tak przy okazji, to skrzynia (przynajmniej w benzyniaku) do najbardziej precyzyjnych nie należy. Trzeba troszkę nauczyć się zmieniać biegi, nie należy robić tego zbyt szybko (żaden "sport style" :lol: ).
_________________
Pozdrawiam.
 
akofreda 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 220
Skąd: Płock
Wysłany: 2012-12-02, 19:16   

W skrzyni 6cio biegowej są sztywne cięgna. U mnie była akcja serwisowa - wymiana całego mechanizmu. Po wymianie musieli regulować bo nie wchodziła 2ka. Może trzeba u Ciebie coś poregulować.
Może koledzy mają jakąś instrukcję serwisową?
 
Farurej 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Wersja: Duster
Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 55
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-12-02, 22:25   

Miałem podobnie w moim Subaraku - nieparzyste biegi wchodziły z trudem, albo "wyskakiwały". Wróciłem z Norwegii na parzystych 2 i 4 :).
Okazało się, że linki zakleszczały się w płaszczu bo lekko skorodowały. Po odrdzewieniu penetratorem i wpompowaniu smaru było o niebo lepiej, ale ideału nie było. Po roku i tak do wymiany...
 
kisu 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 124
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2012-12-03, 06:52   

Farurej napisał/a:
iałem podobnie w moim Subaraku - nieparzyste biegi wchodziły z trudem, albo "wyskakiwały".


uświadomiłem sobie, że u mnie też dotyczy to tylko 3 i 5-tki
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-03, 09:29   

@kisu: Faktycznie, najbardziej podejrzanie wygląda mechanizm sterowania biegami - we wszystkich dusterach są to cięgna.

(Miałem podobną przygodę, choć u mnie są popychacze).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-12-03, 09:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-03, 09:51   

@leo: Sterowanie sprzęgłem jest we wszystkich dusterach hydrauliczne.

(W innych modelach Dacii jest różnie - bez względu na rodzaj paliwa słabsze silniki miały linkę, mocniejsze hydraulikę, ale zależy to także od rocznika i kraju sprzedaży. Np diesel 68 KM w sandero występuje z jednym i z drugim rozwiązaniem...).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-12-03, 09:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2012-12-03, 21:14   

laisar napisał/a:
@leo: Sterowanie sprzęgłem jest we wszystkich dusterach hydrauliczne.

Aha... No tak. Czy to znaczy, że nie ma żadnej regulacji w takim typie sterowania sprzęgłem?
(Pytam, bo po prostu nie wiem.) :->
_________________
Pozdrawiam.
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 999
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-12-03, 23:33   

Hm, jak masz kamerkę skieruj ją na lewarek i nagrywaj, może to przekona ASO że problem jest.
Zawszeć to jakiś dowód i nie będą patrzeć jak na głupka ...;)))
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
Andrzej Zajczuk 


Marka: Dacia
Model: Duster SL DELSEY
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4 FAP
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 156
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2012-12-04, 22:35   

Proponuję sprawdzić stan linek mechanizmu zmiany biegów przy skrzyni tam są gumowe tulejki, których wypracowanie powoduje skracanie lub wydłużanie cięgła w zależności czy są to biegi parzyste czy nieparzyste. Stad przy oporach mechanizmów w niskich temperaturach może występować niepełne zazębienie i wypadanie biegu. Jak podwójnie wysprzęglisz bez dodawania gazu opory na przekładni maleją i dlatego za drugim razem bieg wchodzi.
Ostatnio zmieniony przez Andrzej Zajczuk 2012-12-04, 22:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-05, 00:52   

leo napisał/a:
Czy to znaczy, że nie ma żadnej regulacji w takim typie sterowania sprzęgłem?

W zasadzie nie ma.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-12-05, 00:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-12-06, 18:53   

Ja się nie znam, ale na zasadzie analogii. Przy ciężko wchodzących, wyskakujących biegach to do tej pory sprawdzało się olej i synchronizatory skrzyni biegów, wyrobienie pierścieni synchronizatora. To wiem z własnej praktyki życiowej.
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
 
kisu 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 124
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2012-12-06, 20:32   

od wtorku problem zniknął - cholera znów za parę miesięcy się pokaże - na szczęście jeszcze 14 m-cy gwarancji - lepiej jakby padło całkiem - a tak to niby wsio jest ok - a nie jest
 
kisu 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 124
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2012-12-30, 20:30   

i chyba dzisiaj padło do końca - po przejechaniu jakiś 20 km w trasie - auto zaczęło wydawać dziwne dźwięki myślałem, że to turbina bo takie świszczenie (jak formuła 1) - ale doszliśmy że to problem z napędem - na parkingu żadnych oznak w czasie jazdy świst - powrócił problem z trójka - oraz okazało się że wrzucając wsteczny idzie z takim oporem jakby był w zastygającej smole (nic nie haczyło) tylko tak ciężko się wrzucało jakby lewarek chodził w smole - po przybyciu na miejsce i krótkim postoju - zaklinował się wsteczny (mam blokadę skrzyni) i po odblokowaniu nie można było wrzucić na luz - po 15 min prób i puszczania sprzęgła coś załapało i udało się wrzucić luz i dojechać do domu przy dziwnych dźwiękach dochodzących z pod maski - jutro jadę do serwisu - znajomy mechanik stwierdził że to skrzynia się kończy - zobaczymy co powiedzą w aso

P.S. problem z zaklinowanym wstecznym występowała zarówno przy wyłączonym silniku jak i później odpalonym
Ostatnio zmieniony przez kisu 2012-12-30, 20:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-12-31, 12:08   

kisu napisał/a:
jutro jadę do serwisu - znajomy mechanik stwierdził że to skrzynia się kończy - zobaczymy co powiedzą w aso

Auto na gwarancji, to niech serwis przyśle lawetę - powód bardzo prosty to auto zagraża Twojemu bezpieczeństwu.
_________________
 
kisu 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 124
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2012-12-31, 13:56   

autko stoi w serwisie - aczkolwiek rano skrzynia nie wydawała żadnych dźwięków (co mnie wqurzyło - ale wczoraj nagrałem sobie to telefonem podczas jazdy i w serwisie odtworzyłem) - jednak z 3 min trwała próba wrzucenia wstecznego - mechanicy obejrzą auto dopiero pojutrze - oczywiście dam znać co i jak

P.S. Pan w serwisie stwierdził, że takiego przypadku nie było i jeszcze nikt z Dustim nie zgłaszał problemów ze skrzynią
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2013-01-01, 13:35   

ze wstecznym tez czasem mam problem wrzucić raz właśnie też chyba 5min się męczyłem zanim załapało
też mam blokadę skrzyni, tak się zastanawiam czy czasem ta blokada czasem nie robi problemów,
najgorsze jest to ,że jest to problem cykliczny, i przez to ciężko potem coś udowodnić.
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-01-02, 07:20   

a wsteczny to nie jest TTM w Daciach :?:

u mnie jak wsteczny nie wchodzi za pierwszym razem, to drugie podejście robię dopiero po tym jak obroty spadną na 100% do jałowych

wtedy wbija się zawsze (tylko trzeba dokładnie wbijać)

irytujące, ale zdecydowanie gorszy wsteczny miałem w Felicii
 
kisu 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 124
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2013-01-05, 13:03   

Auto postało w serwisie 2 dni i dopiero wzięli się za nie mechanicy - niestety nic nie stwierdzono - auto odebrałem tego samego dnia i faktycznie wsio było ok - umówiłem się że jak objawy wystąpią - to odrazu zajadę do serwisu - no i dzisiaj rano po przejechaniu jakiś 40 km znów to samo - podjechałem do serwisu i przejażdżka z mechanikiem - wreszcie wszystko było słychać - ponoć to absolutnie nie jest problem skrzyni - ale czego nie zdradzono - auto w ramach gwarancji we wtorek mam odstawić na serwis znając życie jutro z rana znów problem zniknie :-| - c.d.n..... :evil:
Ostatnio zmieniony przez kisu 2013-01-05, 13:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2013-01-05, 13:10   

pytałem się mechanika z tym wstecznym
mówi tak:"jeżeli wsteczny nie che wskoczyć wbić dowolny bieg od 2 do 5 (6) i potem wrzucić wsteczny
bo wsteczny nie jest zsynchronizowany (wbicie jedynki nic nie da)
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
kisu 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 124
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2013-01-09, 16:54   

c.d - dzisiaj auto ponownie odwiedziło serwis, który jednoznacznie potwierdził usterkę - ale niestety mechanicy nie są w stanie stwierdzić co jest przyczyną - w związku z tym wysłano zapytanie do działu technicznego tj. do producenta RANAULT POLSKA - zapewne z dokładnym opisem i prośbą o wskazanie przyczyny lub rozwiązania problemu - auto odebrałem - w trasę nie wyruszam - jak przyjdzie odpowiedź - autko ponownie trafi do serwisu - zastanawiam się co będzie jak producent nie znajdzie rozwiązania :evil:

oczywiście za parę dni c.d.n........
Ostatnio zmieniony przez kisu 2013-01-09, 16:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne