Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Próbnie 0,9 TCE w Clio-kilka kilometrów z "naszym"
Autor Wiadomość
ouragan 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Dołączył: 04 Paź 2007
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-05, 15:09   Próbnie 0,9 TCE w Clio-kilka kilometrów z "naszym"

Wiedząc, że 0,9 ma trafić pod maski naszej marki nie mogłem się oprzeć aby pojeździć tym wynalazkiem. Oczywiście w Clio, bo ażeby dopaść Sandero w tej konfiguracji to na razie marzenie...

W trzy osoby na pokładzie plus niedotarty silnik i tak Clio'ówka idzie jak wariat. Po lekkim rozgrzaniu (znika niebieski termometr z tablicy) ręka cały czas miesza wajchą - nieźle się wkręca na obroty. Nie próbowałem trybu ECO bo nie po to się telepałem na jazdę próbną. BARDZO niebezpieczny jest prędkościomierz cyfrowy - człowiek przyzwyczajony do wskazówki traci lekko kontrolę nad prędkością. Zagapiłem się (przysięgam, bo jeżdżę cokolwiek emerycko) na dwupasmówce i gdy oderwałem zahipnotyzowany wzrok od obrotomierza (dealer włączył syczący dźwięk sygnalizujący przegięcie) zobaczyłem trzy cyferki z dużym ogonkiem.
Przy tej liczbie cylindrów myślałem, że odczucia dźwiękowe będą jak w moim byłym Tico ale gdzie tam. Clio jest dobrze wyciszone. Jak będzie w Daćkach wiemy (gorzej). O skazaniach komputera jeśli chodzi o paliwko powiem tylko tyle: musi zaniżać. Inaczej - jeździ na powietrze.

I teraz przełożenie na nasze poletko:

Daćka z tym silnikiem będzie na pewno cięższa, gorzej wyciszona, o większych oporach powietrza i gorzej wyposażona w "okołosilnikowe" gadżety niż wystawowe "pseudosportowe" Clio za CHORE PIENIĄDZE. Do tego dojdzie bardziej miękkie zawieszenie. Czyli głośniej, wolniej i minimalnie +1 litr na 100 więcej.

Nie wiadomo jeszcze:

- czy będzie system start/stop w Daćce (daj Panie aby jednak nie)
- czy będzie ten silnik oferowany w nowym Loganie

Reasumując:

+ Fajnie się wkręca, teoretycznie mało pali, wywołuje uśmiech przy opłatach OC

- dzień po wygaśnięciu gwarancji silnik zbieramy szufelką z chodnika BO NIE MA SIŁY długo nie wytrzyma takich obciążeń. Podobno Clio'ówka ma system zabezpieczający przed przegrzaniem turbiny i systemy anty przeciążeniowe silnika. W Daćce jednak o systemie START/STOP moim budżetowym zdaniem mowy nie ma więc kilka razy zapomnimy o schłodzeniu turbiny gasząc go od razu, kilka razy depniemy nierozgrzanego i jak mówiłem szufelka + zmiotka. Dodatkowo wyobrażam sobie siły działające na maleńki wałeczek korbowy gdy przy 2 tyś obrotów damy mu taki moment. No chyba, że jest zbudowany z materiałów rodem z NASA zamiast z chińskich budżetowych komponentów.

P.S. Dealer twierdzi, że jest wytrzymały - obliczony na 400 tyś uruchomień (chyba 40 tyś - zero mu się dodało), czyli trwały jak sześciocylindrowy 2,4 D w volvo 240... Samochód na lata i pokolenia :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-12-05, 16:11   

czytałem artykuł, w którym spece od renault twierdzą,że silniki tce mają wytrzymywać minimum 250 tys km. Bloki może i tak, ale cały osprzęt z turbiną na czele? Sience fiction.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-12-05, 16:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
r_lukas 


Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 117
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-12-05, 19:53   

No ciekawe jak z tą żywotnością będzie. Ale te 3 uturbione gary w Sandero i tak mają rozsądne parametry. Podobny silnik w nowym Mondeo (1.0 3 gary) ma 125 KM i 170 Nm momentu... i drugie tyle masy do obsłużenia
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-12-05, 23:53   

Świetny tekst ouragan :!: :mrgreen: Na takie informacje czekałem.

Cytat:
- czy będzie system start/stop w Daćce (daj Panie aby jednak nie)

Kompromisowo-tylko w droższych wersjach? Generalnie: "daj Panie aby jednak nie", chyba, że będzie można to ustrojstwo odłączać. Tylko w takim razie po co w ogóle go montować :shock: ?

Cytat:
spece od renault twierdzą,że silniki tce mają wytrzymywać minimum 250 tys km.

Cytat:
Dealer twierdzi, że jest wytrzymały - obliczony na 400 tyś uruchomień.

Minimum 200 tyś. km, granicznie 300 tyś. km. Później już tylko "silnik zbieramy szufelką z chodnika". Wszystko będzie jednak zależeć od stylu jazdy, czy będzie dbanie, czy katowanie turbiny niczym w małżeństwie do wyboru: długoletnie wspólne życie, albo szybki rozpad ;-)
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2012-12-05, 23:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2012-12-05, 23:57   

dziś rozmawiałem z dealerem i twierdził że TCE90 w clio daje sporo frajdy jak się go mocno kręci a wtedy spalanie odstaje od danych producenta dość znaczie. Jak się jeździ delikatnie to może być oszczędnie (w demonstracyjnym clio komputer pokazuje średnie na poziomie 8.9L/100). Twierdzi że Dci75 jest fajniejszy na trasie, choć wolniejszy w sprincie a różnica w cenie w praktyce zwraca się w 30-35tyś km (realne -dopłata do DCI to "tylko" ok 4000zł).

edit:
w DCI nie ma start-stop a kolejne info potwierdza że są to silniki z nowego clio, więc sądzę że TCE też nie będzie. Tak samo jak nie ma co liczyć na "odzyskiwanie energii hamowania".
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2012-12-06, 00:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-06, 00:46   

ouragan napisał/a:
Daćka z tym silnikiem będzie na pewno cięższa

Nie "będzie", tylko jest - ma przecież większe wymiary. Różnica nie jest jednak porażająca:
    - clio4 TCe90: 1009 kg;
    - nowe sandero: 1037 kg;
    - nowy logan: 1073 kg (+30 cm długości).

ouragan napisał/a:
Nie wiadomo jeszcze

Wiadomo (:

ouragan napisał/a:
czy będzie system start/stop w Daćce

Nie.

ouragan napisał/a:
zy będzie ten silnik oferowany w nowym Loganie

Jest.

ouragan napisał/a:
NIE MA SIŁY długo nie wytrzyma takich obciążeń

Dar1962 napisał/a:
osprzęt z turbiną na czele? Sience fiction

Niekoniecznie: DA SIĘ go tak zrobić, żeby faktycznie wytrzymał. (Nawet bez materiałów z NASA).

Jednak czy tak go zrobili - to się dopiero okaże...
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-06, 08:07   

laisar napisał/a:
Niekoniecznie: DA SIĘ go tak zrobić, żeby faktycznie wytrzymał. (Nawet bez materiałów z NASA).

Jednak czy tak go zrobili - to się dopiero okaże...

I to jest właśnie ta subtelność, która sprawia, ze z pewną taką nieśmiałością ;-) podchodzę do małych benzynowych silników z turbodoładowaniem, napędzających duże samochody...
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2012-12-06, 08:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-06, 08:20   

Z dCi i FAP-em się udało, to może i uturbione maluchy mają szansę.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2012-12-06, 08:52   

wersja 0.9 nie ma bezpośredniego wtrysku benzyny - który może być problematyczny (do tej pory silnik IDE nie należał do tych słynących z bezproblemowością ;) ), a reszta rozwiązań byłą chyba już przećwiczona w każdym wariancie. Turbina nie powinna być powodem zmartwień, bo zapewne jest to dość prosta dmuchawa - jak się po 250tyś rozsypie, to można wymienić na nową, albo zregenerować. Z powodu swojej prostoty i zakresu obrotów silnika benzynowego może jednak owocować dość sporą turbo-dziurą. Dlatego pewnie utrzymanie niskiego spalania będzie problematyczne - zanim turbina się rozkręci (1000-2500obr) z pojemności 0.9 niewiele można oczekiwać, więc trudno będzie sprawnie jeździć, a kiedy porządnie dmuchnie a obroty powędrują do 5000-6000obr to w baku zapewne pojawi się mały wir ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-06, 09:17   

r70 napisał/a:
do tej pory silnik IDE nie należał do tych słynących z bezproblemowością

No ale to była jednak inna technologia, niż obecne TCe - a to nie zasada działania była marna w IDE, tylko jego wykonanie.
 
ouragan 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Dołączył: 04 Paź 2007
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-06, 09:45   

laisar napisał/a:
ouragan napisał/a:
czy będzie system start/stop w Daćce

Nie.

ouragan napisał/a:
zy będzie ten silnik oferowany w nowym Loganie

Jest.


No to Kolega wie więcej niż autoryzowany dealer, którego na tę okoliczność maglowałem. I teraz uczucia mieszane: u mnie (oczywiście NIE w Loganie :-> ) system Start/Stop powoduje szczękościsk dolny ale ... jeżeli łącznie z tym systemem jest sprężony system bezpieczeństwa powodujący brak możliwości zgaszenia silnika przed ostudzeniem turbiny to licho. Poza tym jak sobie pooglądałem wizualizacje tego silnika to "jeszcze Panie" jest coś takiego jak system odzyskiwania energii, i kilka innych "wianków na kiju". Okrojenie naszego silnika z tych wodotrysków musi odbić się na parametrach silnika (moc, moment) dodatnio lub ujemnie. Nigdzie jednak nie widzę "specjalnej specyfikacji" tego silnika dla Daćki. No chyba, że znowu coś przeoczyłem.

I ostatnie na obronę: przejedźcie się Clio i Loganem z tymi samymi silnikami. Jeżeli nie ma wyczuwalnej różnicy w osiągach i spalaniu to jestem Chińczyk i przechodzę na ryż.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-12-06, 10:16, w całości zmieniany 2 razy  
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-06, 09:57   

Ryż nie jest zły...



:lol:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-06, 10:33   

ouragan napisał/a:
No to Kolega wie więcej niż autoryzowany dealer

Tia, od niech też to czasem słyszę - i czasem jest to nawet prawda, choć, z drugiej strony, czasem również żaden wyczyn (:

ouragan napisał/a:
nie widzę "specjalnej specyfikacji" tego silnika dla Daćki

Ale o jaką specyfikację chodzi? Dane techniczne przecież są podane - dla obu marek.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2012-12-06, 10:55   

laisar napisał/a:
r70 napisał/a:
do tej pory silnik IDE nie należał do tych słynących z bezproblemowością

No ale to była jednak inna technologia, niż obecne TCe - a to nie zasada działania była marna w IDE, tylko jego wykonanie.


no tak... wykonanie było/jest marne chyba we wszystkich silnikach z bezpośrednim wtryskiem benzyny - wszystkie mają jakieś problemy - a to niestabilne obroty, a to nagary które trudno zlikwidować a rosną jak grzyby po deszczu. Dla użytkownika końcowego, nie istotne jest czy to technologia zawodzi, czy jest kiepsko wdrożona. ważne że nie do końca fajnie się auto sprawuje.
Oby TCE 115 był tym silnikiem w którym bezpośredni wtrysk będzie owocował samymi zaletami.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-06, 11:13   

r70 napisał/a:
wykonanie było/jest marne chyba we wszystkich silnikach z bezpośrednim wtryskiem benzyny - wszystkie mają jakieś problemy

Każda metoda ma silne i słabe strony: silniki gaźnikowe też miały swoje, a z wtryskiem pośrednim - jeszcze inne.


r70 napisał/a:
nie istotne jest czy to technologia zawodzi, czy jest kiepsko wdrożona. ważne że nie do końca fajnie się auto sprawuje

Jasne - ale dlatego podałem przykład FAP-u, w którym, jak się wydaje, przezwyciężono trudności. Może TCe to też w końcu taki poprawnie działający?
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2012-12-06, 11:25   

trzymam kciuki :) Zwłaszcza że TCE 115 baaardzo mi się podoba jako zauważalnie tańsza konkurencja klekota.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2012-12-06, 17:36   

Uczyłem się jeździć na wolnossącej benzynie, wszystkie moje auta to były wolnossące benzyny (tylko 3 razy siedziałem za kierownicą Ursusa) i mam nadzieję, że tak pozostanie, chyba, że będę mógł kupić samochód na wodę. :mrgreen:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-12-06, 18:29   

Jako użytkownik auta z silnikiem TCE, którym przejechałem - na razie - prawie 55 tys. km chciałem (już po raz kolejny) wtrącić swoje "trzy grosze".

Różnymi, tradycyjnymi "benzyniakami" przejechałem około 300 tys. km, dwoma "kaszlakami" z systemem common rail prawie 200 tys. km i na chwilę obecną nie widzę lepszego rozwiązania łączącego przyjemność z jazdy i ekonomię jakim jest silnik TCE (mam więcej mocy, ale i auto sporo cięższe w porównaniu z TCE planowanym do Dacii).
Oczywiście - gdybym nie chciał patrzeć na ekonomię pewnie jeździłbym jakimś większym "uturbionym" benzyniakiem o mocy co najmniej 200-250 KM.
Ostatnio zmieniony przez wox 2012-12-06, 19:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2012-12-06, 21:38   

r70 napisał/a:
dziś rozmawiałem z dealerem i twierdził że TCE90 w clio daje sporo frajdy jak się go mocno kręci a wtedy spalanie odstaje od danych producenta dość znaczie. Jak się jeździ delikatnie to może być oszczędnie (w demonstracyjnym clio komputer pokazuje średnie na poziomie 8.9L/100).
(w aucie wielkości CC)
Ja tu wielkiej ekonomii nie widzę, zapewne auto ostro katowane przez testerów, ale gdy w moim tylko głaskam gaz, to 7,0 mam bez problemów. Myślę, że kol. wox ma znacznie lepsze wyniki, inaczej cała gra byłaby nie warta świeczki.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-12-06, 22:30   

więc uzupełniam (odnośnie uwagi kol. eplus): śr. spalanie po podanym przeze mnie przebiegu wynosi 6,8 l/100 km; auto waży 1585 kg. Od września tego roku zmieniłem jednak trochę styl jazdy (bardziej eko; o dziwo średnie prędkości trochę wzrosły) i średnie spalanie mam na poziomie 6,2 l/100 km (ostatnie 8 tys. km).
Ostatnio zmieniony przez wox 2012-12-06, 22:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-07, 08:19   

Nieźle, nieźle. Ale i tak wolę gang ośmiu cylindrów niż bzyczenie silniczka od kosiarki ! :mrgreen:
 
hojnorek 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 123
Skąd: Św. Katarzyna
Wysłany: 2012-12-07, 09:08   

o tym też renault pomyślało. od 2013 komputer pokładowy będzie miał aplikację audio symulującą silnik V8 :) serio serio :)
 
rimo 



Marka: Dacia/Renault
Model: Sandero Stepway/Megane
Silnik: 1.6 MPI LPG/1.6v16 LPG
Rocznik: 2011/2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 271
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-12-07, 19:39   

Mam pytanie, do czego służy przycisk ECO (wskazany strzałką) w Sandero II, czy nie jest to przypadkiem Start-Stop?
_________________

 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-07, 19:42   

rimo napisał/a:
Mam pytanie, do czego służy przycisk ECO (wskazany strzałką) w Sandero II, czy nie jest to przypadkiem Start-Stop?

Z tego co pamiętam, ograniczenie obrotów do 4000 i być może powiadamiator, kiedy zmienić bieg. Mogę źle pamiętać/zgadywać.
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2012-12-07, 19:54   

w nowym clio jest taki opis tego przycisku:

Cytat:
Zautomatyzowany tryb pracy pozwalający obniżyć zużycie paliwa po jego włączeniu poprzez
wciśnięcie przycisku umieszczonego na desce rozdzielczej, pozwala oszczędzić bez trudu nawet 10% paliwa

tryb ten optymalizuje osiągi auta i zmienia charakterystykę pracy pedału przyspieszenia , optymalizuje
moment obrotowy i moc silnika oraz ogranicza niektóre parametry pacy systemu klimatyzacji i ogrzewania.


no i znalazłem dla sandero II opis:


Cytat:
Tryb ECO*

Aktywowany pojedynczym wciśnięciem umieszczonego po lewej stronie kierownicy, przycisku na desce rozdzielczej, pozwala - zależnie od stylu jazdy kierowcy - obniżyć zużycie paliwa i emisję CO2 nawet o -10%. Tryb ten optymalizuje osiągi auta i zmienia charakterystykę pracy pedału gazu, optymalizuje moment obrotowy i moc silnika oraz ogranicza niektóre parametry pracy systemu klimatyzacji i ogrzewania. W każdej chwili kierowca może powrócić do pełnej mocy silnika i wyjść z funkcji naciskając pedał gazu.



* niedostępny dla silnika 1.2 16V 75 i 1.2 16V 75 z LPG
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
Ostatnio zmieniony przez marszelest 2012-12-07, 20:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne