Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 0.9 TCE
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Sty 2013 Posty: 11 Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-01-26, 13:24
Od czwartku jestem posiadaczem Sandero z tym silniczkiem w wersji lauerete i musze powiedziec ze jezdzi sie nim bardzo przyjemnie.
Przy wlaczonym eco przyspieszenia po miescie jak i na trasie( w tym autostrada ) sa nader wystarczajace. Nie przekraczalem jeszcze wiekszych predkosci , gdyz pierwsze 1000km wedlug intrukcji i dealera nalezy nie przekraczac 3500 tys obrotow. Przejechane dopiero 100km ale przy jednostajnej predkosci ~100km/h po plaskim wskazania spalania potafia zaskoczyc 4-5L. Jadac np. po miescie dwupasmowa z ograniczeniem do 70 zgodnie z przepisami pokazuje ~3,5L. Wyglada ze autko potrafi jezdzic bardzo ekonomicznie jak rowniez bardzo dynamicznie jak ktos ma ochote ( wylaczamy tryb eco wciskamy pedal gazu i naprawde dobrze idzie ). Po 1000km sprawdze na autostradzie jak wygladaja graniczne mozliwosci autka.
A teraz w punktach
Plusy:
+ dynamika
+ spalanie - okaze sie za 1000-3000km ale juz teraz wychodzi lepiej niz 1.2 w clio a dynamika bez porownania
+ wnetrzne ok, nie ma gazdzetow ale jest prosto, przejrzyscie i funkcjonalnie. Bardzo wygodna polka na srodku deski rozdzielczej
+ sylwetka - wiekszosc znajomych jak widzi auto sie pyta jaki to nowy model VW ?
+ funkcjonalne radio - czyta z usb , wbudowany zestaw glosnomowiacy po bluetooth (jakosc rozmow bardzo dobra)
+ podpowiedzi zmiany biegow (niezaleznie czy tryb eco wlaczony czy nie )
+ duze lusterka
+ dobre wyciszenie, w srodku jest naprawde cicho, a nawet przy troche wyzszych obrotach nie ma jakiegos wiekszego halasu
+ ESP , ASR - zmniejsza problemy przy jezdzie po sniegu - nie wiem czy da sie wylaczyc ESP zeby moc sie pobawic na sniegu (w instrukcji nie znalazlem opcji)
+ brak systemu stop/start
+ cena: 42 tys ( rocznik 2012, lakier metalik, kolo zapasowe, opony zimowe debica frigo 2, dywaniki )
Minusy:
- dzrzwi powinno sie lepiej zamykac, na razie czesto trzeba domykac ponownie
- regulacja fotela na wysokosc malo wygodna - ale to ustawia sie zazwyczaj raz wiec nie ma wiekszego znaczenia
- na poczatku trzeba bylo szukac biegow - po 100km jest znacznie lepiej (moze kwestia przyzwyczajenia, moze kwestia wyrobienia skrzyni )
- kusi wcisnac pedal gazu w podloge
- przycisk otwarcia bagaznik jest na srodku klapy (wydaje mi sie ze to na wzor starej dacii bo ma tez taki klasyczny wyglada a zeby otworzyc to i tak trzeba klape zlapac w tym samym miejscu co w clio - jesli to uklon w strone tradycji to jestem pod wrazeniem)
Ostatnio zmieniony przez msciciel 2013-01-26, 13:28, w całości zmieniany 2 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-01-26, 14:15
msciciel napisał/a:
Minusy:
- dzrzwi powinno sie lepiej zamykac, na razie czesto trzeba domykac ponownie
no właśnie - coś jest na rzeczy. Byłem wczoraj w salonie i zaobserwowałem taką scenkę. W nowo wydawanym z salonu Sandero II na miejscu kierowcy siedział właściciel, obok sprzedawca. Drzwi kierowcy były już zamknięte. Pasażer zamknął swoje i oczywiście się nie domknęły. Trzykrotnie ponawiał próbę i dopiero za ostatnim razem, jak już naprawdę solidnie przypieprzył, zamknęły się właściwie. Oglądałem potem inny egzemplarz - w drzwiach są dość grube i mocno wystające uszczelki - może to one tak skutecznie amortyzują drzwi w ostatniej fazie?
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-01-26, 14:18, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 0.9 TCE
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Sty 2013 Posty: 11 Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-01-26, 14:19
Dar1962 napisał/a:
no właśnie - dziwna sprawa z tymi drzwiami. Byłem wczoraj w salonie i zaobserwowałem taką scenkę. W nowo wydawanym z salonu Sandero II na miejscu kierowcy siedział właściciel, obok sprzedawca. Drzwi kierowcy były już zamknięte. Pasażer zamknął swoje i oczywiście się nie domknęły. Trzykrotnie ponawiał próbę i dopiero za ostatnim razem, jak już naprawdę solidnie przypieprzył, zamknęły się właściwie. Oglądałem potem inny egzemplarz - w drzwiach są dość grube i mocno wystające uszczelki - może to one tak skutecznie amortyzują drzwi w ostatniej fazie?
Mi sie wydaje ze to moze byc kwestia odpowiedniej liczby domkniec i problem zniknie. Jak nie zniknie to pojade do salonu. Teraz jest tez zima to guma jest sztywniejsza.
Przyszedl mi do glowy jeszce jeden minus. Niestety brak jest kontrolki nagrzania silnika, jest tylko kontrolka przegrzania. W clio IV taka zolta kontrolka swieci dopoki silnik sie nagrzeje. Nie jest to do szczescia potrzebne ale by sie przydalo.
Jeszce nie wiem jak jest z gaszenie tego silnika z turbina. Na razie profilaktycznie czekam 20-30s przed zgaszeniem ale w instrukcji nic nie znalazlem na ten temat.
Ostatnio zmieniony przez msciciel 2013-01-26, 14:20, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-01-26, 14:41
msciciel napisał/a:
Jeszce nie wiem jak jest z gaszenie tego silnika z turbina. Na razie profilaktycznie czekam 20-30s przed zgaszeniem ale w instrukcji nic nie znalazlem na ten temat.
Zawsze (szczególnie po ostrej jeździe) trzeba pozwolić turbinie zejść z obrotów i schłodzić się, więc taka praktyka, na wzór dCi na pewno mu nie zaszkodzi - nawet 45 s.Podobnie jak spokojna jazda w pierwszej fazie po uruchomieniu bez gwałtownego deptania pedału gazu, aż silnik się przyzwoicie rozgrzeje
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-01-26, 14:44, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 0.9 TCE
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Sty 2013 Posty: 11 Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-01-26, 17:05
wojtek_pl napisał/a:
Co to jest ten "tryb Eco" ? Znaczy jest jakiś guzik do jego włączania ? I co to daje ?
Jest guzik z lewej strony obok regulacji lusterek. Jak sie wcisnie to zapala sie kontrolka 'eco' na desce. Optymalizuje dzialanie silnika i innych elementow tak aby zmniejszyc zuzycie paliwa. W praktyce objawia sie to tak ze jak sie wcisnie mocno pedal gazu to nie wciska w fotel ale i tak przyspieszenie jest wystarczajace do jazdy w zakresie 0-130 km/h :)
Ostatnio zmieniony przez msciciel 2013-01-26, 17:05, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 0.9 TCE
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Sty 2013 Posty: 11 Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-01-27, 20:13
piotr. z napisał/a:
msciciel napisał/a:
- dzrzwi powinno sie lepiej zamykac, na razie czesto trzeba domykac ponownie
A spróbuj uchylić okno od drzwi i wtedy zamknij. Jest lepiej czy tak samo?
Musze powiedziec ze po paru dniach drzwi kierowcy juz sie znacznie lepiej domykaja. Mysle zatem ze to kwestia 100 otwarc/zamkniec i problem z pozostalymi drzwiami rowniez zniknie.
Czyżby Daćka zrobiła się, aż tak szczelna i wytwarza duże ciśnienie w kabinie? :)
Aż tak daleko wysuniętych wniosków bym nie wysuwał Ale może się zdarzyć, że nie będzie otworków odpowietrzających w uszczelce, co wytworzy poduchę powietrzną, a dodatkową poduchę wytworzą drzwi podczas zamykania.
Marka: Dacia
Model: Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 17 Mar 2013 Posty: 4 Skąd: kraków
Wysłany: 2013-03-17, 17:00
No ja silniczek 0,9 już mam, narazie 600km zrobione no i spalanie póki co całkiem normalne, lekko poniżej 6,5 z czego połowa w Krakowie a 200k na trasie do Zakopanego w dwie strony:)
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 0.9 TCE
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Sty 2013 Posty: 11 Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-03-17, 17:40
Odnosnie spalania po 2300km. Na trasie bezproblemowo < 5L jadac 90-100km/h. Po miescie(krakow ) w okolicach 6.5L, autostrada(odcinek 80km ile fabryka pozwala) 8.7L.
Co do wiekszych silnikow bez turbo. Zgadza sie ze beda mniej palic jak bedziemy jezdzic bardzo delikatnie i porownywac do mocno dynamicznej jazdy malych turbo. Ale przeciez jak w takich focus'e 1.8 wcisniemy mocniej pedal gazu po miescie to sie robi ponad 12L bez najmniejszych problemow. Jezdzilem wczesniej clio 1.2 i juz teraz dacka pali mniej przy znacznie dynamiczniejszej jezdzie, zobaczymy ile jeszcze mniej bedzie po przejechaniu 3-5tys km.
Przegladajac raporty spalania wiekszych silnikow bez turbo jakos w zaden sposob nie wychodzi zeby byly oszczedniejsze, a przyjemnosci jazdy z turbo... :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum