Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Próbnie 0,9 TCE w Clio-kilka kilometrów z "naszym"
Autor Wiadomość
msciciel 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 0.9 TCE
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-01-26, 13:24   

Od czwartku jestem posiadaczem Sandero z tym silniczkiem w wersji lauerete i musze powiedziec ze jezdzi sie nim bardzo przyjemnie.

Przy wlaczonym eco przyspieszenia po miescie jak i na trasie( w tym autostrada ) sa nader wystarczajace. Nie przekraczalem jeszcze wiekszych predkosci , gdyz pierwsze 1000km wedlug intrukcji i dealera nalezy nie przekraczac 3500 tys obrotow. Przejechane dopiero 100km ale przy jednostajnej predkosci ~100km/h po plaskim wskazania spalania potafia zaskoczyc 4-5L. Jadac np. po miescie dwupasmowa z ograniczeniem do 70 zgodnie z przepisami pokazuje ~3,5L. Wyglada ze autko potrafi jezdzic bardzo ekonomicznie jak rowniez bardzo dynamicznie jak ktos ma ochote ( wylaczamy tryb eco wciskamy pedal gazu i naprawde dobrze idzie ). Po 1000km sprawdze na autostradzie jak wygladaja graniczne mozliwosci autka.

A teraz w punktach

Plusy:
+ dynamika
+ spalanie - okaze sie za 1000-3000km ale juz teraz wychodzi lepiej niz 1.2 w clio a dynamika bez porownania
+ wnetrzne ok, nie ma gazdzetow ale jest prosto, przejrzyscie i funkcjonalnie. Bardzo wygodna polka na srodku deski rozdzielczej
+ sylwetka - wiekszosc znajomych jak widzi auto sie pyta jaki to nowy model VW ?
+ funkcjonalne radio - czyta z usb , wbudowany zestaw glosnomowiacy po bluetooth (jakosc rozmow bardzo dobra)
+ podpowiedzi zmiany biegow (niezaleznie czy tryb eco wlaczony czy nie )
+ duze lusterka
+ dobre wyciszenie, w srodku jest naprawde cicho, a nawet przy troche wyzszych obrotach nie ma jakiegos wiekszego halasu
+ ESP , ASR - zmniejsza problemy przy jezdzie po sniegu - nie wiem czy da sie wylaczyc ESP zeby moc sie pobawic na sniegu (w instrukcji nie znalazlem opcji)
+ brak systemu stop/start
+ cena: 42 tys ( rocznik 2012, lakier metalik, kolo zapasowe, opony zimowe debica frigo 2, dywaniki )

Minusy:
- dzrzwi powinno sie lepiej zamykac, na razie czesto trzeba domykac ponownie
- regulacja fotela na wysokosc malo wygodna - ale to ustawia sie zazwyczaj raz wiec nie ma wiekszego znaczenia
- na poczatku trzeba bylo szukac biegow - po 100km jest znacznie lepiej (moze kwestia przyzwyczajenia, moze kwestia wyrobienia skrzyni )
- kusi wcisnac pedal gazu w podloge
- przycisk otwarcia bagaznik jest na srodku klapy (wydaje mi sie ze to na wzor starej dacii bo ma tez taki klasyczny wyglada a zeby otworzyc to i tak trzeba klape zlapac w tym samym miejscu co w clio - jesli to uklon w strone tradycji to jestem pod wrazeniem)
Ostatnio zmieniony przez msciciel 2013-01-26, 13:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-01-26, 14:15   

msciciel napisał/a:

Minusy:
- dzrzwi powinno sie lepiej zamykac, na razie czesto trzeba domykac ponownie


no właśnie - coś jest na rzeczy. Byłem wczoraj w salonie i zaobserwowałem taką scenkę. W nowo wydawanym z salonu Sandero II na miejscu kierowcy siedział właściciel, obok sprzedawca. Drzwi kierowcy były już zamknięte. Pasażer zamknął swoje i oczywiście się nie domknęły. Trzykrotnie ponawiał próbę i dopiero za ostatnim razem, jak już naprawdę solidnie przypieprzył, zamknęły się właściwie. Oglądałem potem inny egzemplarz - w drzwiach są dość grube i mocno wystające uszczelki - może to one tak skutecznie amortyzują drzwi w ostatniej fazie?
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-01-26, 14:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
msciciel 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 0.9 TCE
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-01-26, 14:19   

Dar1962 napisał/a:

no właśnie - dziwna sprawa z tymi drzwiami. Byłem wczoraj w salonie i zaobserwowałem taką scenkę. W nowo wydawanym z salonu Sandero II na miejscu kierowcy siedział właściciel, obok sprzedawca. Drzwi kierowcy były już zamknięte. Pasażer zamknął swoje i oczywiście się nie domknęły. Trzykrotnie ponawiał próbę i dopiero za ostatnim razem, jak już naprawdę solidnie przypieprzył, zamknęły się właściwie. Oglądałem potem inny egzemplarz - w drzwiach są dość grube i mocno wystające uszczelki - może to one tak skutecznie amortyzują drzwi w ostatniej fazie?


Mi sie wydaje ze to moze byc kwestia odpowiedniej liczby domkniec i problem zniknie. Jak nie zniknie to pojade do salonu. Teraz jest tez zima to guma jest sztywniejsza.

Przyszedl mi do glowy jeszce jeden minus. Niestety brak jest kontrolki nagrzania silnika, jest tylko kontrolka przegrzania. W clio IV taka zolta kontrolka swieci dopoki silnik sie nagrzeje. Nie jest to do szczescia potrzebne ale by sie przydalo.

Jeszce nie wiem jak jest z gaszenie tego silnika z turbina. Na razie profilaktycznie czekam 20-30s przed zgaszeniem ale w instrukcji nic nie znalazlem na ten temat.
Ostatnio zmieniony przez msciciel 2013-01-26, 14:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-01-26, 14:41   

msciciel napisał/a:

Jeszce nie wiem jak jest z gaszenie tego silnika z turbina. Na razie profilaktycznie czekam 20-30s przed zgaszeniem ale w instrukcji nic nie znalazlem na ten temat.
Zawsze (szczególnie po ostrej jeździe) trzeba pozwolić turbinie zejść z obrotów i schłodzić się, więc taka praktyka, na wzór dCi na pewno mu nie zaszkodzi - nawet 45 s.Podobnie jak spokojna jazda w pierwszej fazie po uruchomieniu bez gwałtownego deptania pedału gazu, aż silnik się przyzwoicie rozgrzeje
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-01-26, 14:44, w całości zmieniany 3 razy  
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-26, 16:58   

Co to jest ten "tryb Eco" ? Znaczy jest jakiś guzik do jego włączania ? I co to daje ?
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2013-01-26, 17:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
msciciel 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 0.9 TCE
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-01-26, 17:05   

wojtek_pl napisał/a:
Co to jest ten "tryb Eco" ? Znaczy jest jakiś guzik do jego włączania ? I co to daje ?


Jest guzik z lewej strony obok regulacji lusterek. Jak sie wcisnie to zapala sie kontrolka 'eco' na desce. Optymalizuje dzialanie silnika i innych elementow tak aby zmniejszyc zuzycie paliwa. W praktyce objawia sie to tak ze jak sie wcisnie mocno pedal gazu to nie wciska w fotel ale i tak przyspieszenie jest wystarczajace do jazdy w zakresie 0-130 km/h :)
Ostatnio zmieniony przez msciciel 2013-01-26, 17:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-26, 20:10   

@wojtek_pl: http://www.daciaklub.pl/f...p=150949#150949 - 5 postów wcześniej w tym temacie...
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-01-27, 19:01   

msciciel napisał/a:

- dzrzwi powinno sie lepiej zamykac, na razie czesto trzeba domykac ponownie


A spróbuj uchylić okno od drzwi i wtedy zamknij. Jest lepiej czy tak samo?
_________________
 
msciciel 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 0.9 TCE
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-01-27, 20:13   

piotr. z napisał/a:
msciciel napisał/a:

- dzrzwi powinno sie lepiej zamykac, na razie czesto trzeba domykac ponownie


A spróbuj uchylić okno od drzwi i wtedy zamknij. Jest lepiej czy tak samo?


Musze powiedziec ze po paru dniach drzwi kierowcy juz sie znacznie lepiej domykaja. Mysle zatem ze to kwestia 100 otwarc/zamkniec i problem z pozostalymi drzwiami rowniez zniknie.
 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2013-01-27, 23:15   

piotr. z napisał/a:
msciciel napisał/a:

- dzrzwi powinno sie lepiej zamykac, na razie czesto trzeba domykac ponownie


A spróbuj uchylić okno od drzwi i wtedy zamknij. Jest lepiej czy tak samo?


Czyżby Daćka zrobiła się, aż tak szczelna i wytwarza duże ciśnienie w kabinie? :)
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2013-01-28, 14:01   

ew. otworz otworki nawiewu do kabiny, jesli okna nie chcesz otwierac ;)
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-01-28, 19:07   

Cendra napisał/a:
Czyżby Daćka zrobiła się, aż tak szczelna i wytwarza duże ciśnienie w kabinie? :)


Aż tak daleko wysuniętych wniosków bym nie wysuwał :mrgreen: Ale może się zdarzyć, że nie będzie otworków odpowietrzających w uszczelce, co wytworzy poduchę powietrzną, a dodatkową poduchę wytworzą drzwi podczas zamykania. ;-)
_________________
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-28, 22:02   

Jesli jest szczelniejsza niz Sandero I to tylko na plus ;-) Fajnie, ze lepiej wyciszone, byc moze tez przez odp. bardziej dolegajace uszczelki.
 
Gimbo 


Marka: Mitsubishi
Model: Carisma
Silnik: 1.9 DID
Rocznik: 2002
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 133
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2013-01-29, 07:20   

Cendra napisał/a:
Czyżby Daćka zrobiła się, aż tak szczelna i wytwarza duże ciśnienie w kabinie? :)

W bagażniku powinny być otwory wentylacyjne. W większości samochodów właśnie tam się znajdują. Najczęściej na wysokości tylnego zderzaka.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-06, 13:18   

http://moto.wp.pl/kat,159...,wiadomosc.html
 
eliot41 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 4
Skąd: kraków
Wysłany: 2013-03-17, 17:00   

No ja silniczek 0,9 już mam, narazie 600km zrobione no i spalanie póki co całkiem normalne, lekko poniżej 6,5 z czego połowa w Krakowie a 200k na trasie do Zakopanego w dwie strony:)
 
msciciel 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 0.9 TCE
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-03-17, 17:40   

Odnosnie spalania po 2300km. Na trasie bezproblemowo < 5L jadac 90-100km/h. Po miescie(krakow ) w okolicach 6.5L, autostrada(odcinek 80km ile fabryka pozwala) 8.7L.

Co do wiekszych silnikow bez turbo. Zgadza sie ze beda mniej palic jak bedziemy jezdzic bardzo delikatnie i porownywac do mocno dynamicznej jazdy malych turbo. Ale przeciez jak w takich focus'e 1.8 wcisniemy mocniej pedal gazu po miescie to sie robi ponad 12L bez najmniejszych problemow. Jezdzilem wczesniej clio 1.2 i juz teraz dacka pali mniej przy znacznie dynamiczniejszej jezdzie, zobaczymy ile jeszcze mniej bedzie po przejechaniu 3-5tys km.

Przegladajac raporty spalania wiekszych silnikow bez turbo jakos w zaden sposob nie wychodzi zeby byly oszczedniejsze, a przyjemnosci jazdy z turbo... :)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne