Marka: chevrolet
Model: lacetti
Silnik: 1.8
Dołączył: 10 Gru 2012 Posty: 10 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-10, 15:23 Zakup Dustera benzyna czy diesel?...proszę o radę.
Cześć,
jeszcze w Grudniu mam zamiar kupić Dustera i stoję przed dużym dylematem czy lepiej kupić nowego DD 1.6 +LPG Laureat 2 za 69 tys czy zostawić sobie 20 tys w kieszeni i kupić Dustera 2010 1.5dci (110KM) Laureat w pełnej opcji ze skórzaną tapicerką za 49500. Auto jest krajowe, 1 wł, przebieg 40 tys z gwarancją do 10.2013. Kusi mnie ten używany bo zostanie mi prawie 20 tys w kieszeni ale z kolei obawiam się tego silnika dci z Fap-em. Jakie są wasze doświadczenia z tym silnikiem?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-12-10, 16:35
nie ma sensu po raz n-ty przepisywać tego samego - korzystaj z wyszukiwarki, trzeba zawężyć poszukiwania wpisując słowa-klucze dot. DD i tego co cię interesuje
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-12-10, 16:37, w całości zmieniany 1 raz
http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + "diesel diesl* dci" + Szukaj któregokolwiek słowa lub wyrażenia + Forum: Dział ogólny + Przeszukaj tylko tytuł wiadomości + Pokaż wyniki jako: Tematy
Co byśmy tu nie napisali - to i tak będzie mniej niż sam szybko znajdziesz i poczytasz na forum [:
W zupełnym skrócie: argumenty można wymyślać za każdym z wyborów, ale tylko Ty wiesz, co bardziej lubisz - a to się do tego właśnie sprowadza: co Tobie pasuje. W każdym razie na pewno nie trzeba bać się ani FAPa, ani benzyniaka.
Jeżeli przebieg tego używanego jest oryginalny to, teoretycznie, nie ma problemu, silnik wytrzyma więcej. O ile miał robione przeglądy tak jak trzeba i lany taki olej jak trzeba.
Z drugiej strony, moim zdaniem, WSZYSTKIE Dustery sprzedawane jako używane są po ... przejściach... No dobrze, może nie wszystkie ale 98 na 100... Jak znajdziesz jednego z tych dwóch to będziesz zadowolony. Powodzenia w szukaniu.
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2012-12-11, 08:05, w całości zmieniany 2 razy
Koszty użytkowania przy LPG będą raczej na korzyść w stosunku do diesla, a przynajmniej porównywalne. Koszty ewentualnego serwisowania raczej na korzyść prostszej jednostki napędowej.
Musisz wybrać - nowe, nie śmigane auto, czy używane z ewentualnymi wątpliwościami co do przeszłości auta. Oszczędność w zakupie duża.
Odżałuj parę groszy, sprawdź samochód w dobrym warsztacie (silnik, osprzęt, budę czy nie bita). Zakup używanego auta to zawsze jakieś ryzyko.
Ja ostrożnie podchodzę do ofert na prawie nowe auta, z małym przebiegiem.
Rozumiem marka premium, ktoś ma kasę i stać go na nową zabawkę co 2 lata. Ale kupić auto użytkowe i po dwóch latach sprzedawać z dużą stratą prawie nowe auto... to jakoś do mnie nie przemawia, co nie znaczy, że takich okazji nie ma.
Sam szukałem 2 - latka używanego, nie wyjeżdżonego i po miesiącu miałem dość tych wszystkich okazji - poszedłem po nowy. Najlepszy był 2-letni c-max u dealera forda (autoryzowany) w gdańsku, sprowadzony z la france. Sprzedawca pokazał mi całą litanię papierów, łącznie z ich protokołem pomiaru grubości lakieru, tylko jakoś książka serwisowa zaginęła. Zawinął się jak wyciągnąłem swój miernik lakieru...
Zrobisz jak chcesz, ale jak kupisz NOWE auto to masz 3 lata gwarancji plus ewentualnie kontrakt serwisowy kolejne 2 lata. Jak ja słyszę używany diesel to mam już delikatne dreszcze, może taki pechowy byłem, że ostatnie 3 diesle które miałem były oszczędne w jeździe, ale drogie w utrzymaniu.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-12-11, 20:37
w 4x4 newralgiczne elementy są chronione dwoma płytami ze stali (profilowana blacha ok 3 mm) pierwsza,duża sięga od przedniego zderzaka po grodź i osłania silnik, misę olejową, skrzynię biegów i resztę, druga mniejsza biegnie wzdłuż prawej strony płyty podłogowej i też coś tam osłania - głównie różne przewody, cięgła itd. W 2x4 jest dość solidny plastik pod silnkiem chroniący od zabrudzeń i w jakimś stopniu od uszkodzeń mechanicznych
dd 2x4 plastik pod silnik.JPG
Plik ściągnięto 254 raz(y) 168,53 KB
P4105262a.jpg
Plik ściągnięto 312 raz(y) 175,14 KB
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-12-11, 22:26, w całości zmieniany 10 razy
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-12-11, 20:53
Dar1962 napisał/a:
W 2x4 jest dość solidny plastik pod silnkiem chroniący od zabrudzeń i w jakimś stopniu od uszkodzeń mechanicznych
Ja mam osłonę pod silnikiem z blachy na 100 % i napęd 4x2 czyli zasada legła w gruzach no chyba że ten "solidny plastyk" przewodzi prąd
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-12-11, 20:57
pluto napisał/a:
Ja mam osłonę pod silnikiem z blachy
to jedynie dowód radosnej improwizacji potomków hrabiego Drakuli dłubiących na taśmie w Mioveni i zapewne wyjątek potwierdzający regułę
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-12-11, 20:58, w całości zmieniany 2 razy
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-12-11, 21:26
Dar1962 napisał/a:
pluto napisał/a:
Ja mam osłonę pod silnikiem z blachy
to jedynie dowód radosnej improwizacji potomków hrabiego Drakuli dłubiących na taśmie w Mioveni i zapewne wyjątek potwierdzający regułę
Nie tylko ja mam metalowa także u:
"AP"
"zachjan"
"tomala72"
coś dużo tych wyjątków co obala wspomnianą regułę
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Ostatnio zmieniony przez pluto 2012-12-11, 21:35, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1346 Skąd: Kępno
Wysłany: 2012-12-11, 23:41
a może materiał osłony zależy od rocznika ? skoro DD 2010 jest znacznie głośniejsza niż 2012, DD 1.5dci 110km z 2012 spala mniej niż ta z 2010 to jakieś zmiany muszą chyba być ?
Marka: chevrolet
Model: lacetti
Silnik: 1.8
Dołączył: 10 Gru 2012 Posty: 10 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-12, 00:58
a te plastiki na nadkola i drzwi warto brać? dobrze spasowane są? mają odpływy? Trochę się ich obawiam bo widziałem w Fiacie jak wyglądają drzwi i nadkola po zdjęciu takich osłon po 5 latach i masakra...zbiera się tam sól z zimy i pod spodem rdza aż miło....
Jak się jeździ po błocie to osłony i chlapacze trochę chronią lakier. Po montażu, można je z góry doszczelnić i nie będzie dużego problemu z magazynowaniem się nieczystości pomiędzy blachą a plastykiem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum