DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
testy zderzeniowe w innej odsłonie polecam
Autor Wiadomość
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
  Wysłany: 2012-12-30, 10:48   testy zderzeniowe w innej odsłonie polecam

http://moto.wp.pl/kat,106...,wiadomosc.html
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
WhiteDragon 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 85 kM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 310
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2012-12-30, 12:38   

W takim teście to z naszych Dacii (a zwłaszcza z Lodgy) nic by pewnie nie zostało... :-(
_________________
WhiteDragon
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-12-30, 13:33   

I nie tylko z Lodgy. Wiele innych samochodów też by nie przeszło tych testów. Czyli w sytuacji zagrożenia najlepiej walić całym przodem a nie kombinować żeby jak najmniej uszkodzić samochód i przywalić jak najmniejszą powierzchnią aby siłę nacisku rozłożyć na jak największą powierzchnię- co jest w końcu logiczne, ale w sytuacji zagrożenia w ułamkach sekund ciężko myśleć logicznie tylko zdajemy się na instynkt...
_________________
 
_Big_Mac_ 



Marka: Ford
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2013
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 150
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-12-30, 14:53   

Z waleniem przodem jest taki problem, że na ogół do ostatniej chwili będziemy walczyć, żeby nie uderzyć w ogóle, ew. urwać lusterko, porysować drzwi, ale prześlizgnąć się bokiem. To naturalny instynkt i ogólnie prawidłowy, bo przecież nie można wymagać od kierowcy podjęcia decyzji "nawet nie próbuję uciekać na bok, tylko z premedytacją jadę na czołówkę". Jeśli uda mi się przejść bokiem to wyjdę na tym jeszcze lepiej, niż na czołówce, także oczywista sprawa, że będę próbował.
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-12-30, 15:04   

Popieram kolegę Big_Mac_, rzeczywiście człowiek broni się do ostatniej chwili i w efekcie zwykle przywali tylko częścią maski.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-12-30, 17:54   

test wygląda wyjątkowo paskudnie - niewielki offset - nie ma co pochłaniać energii uderzenia, całkowicie sztywna,nieodkształcalna przeszkoda i spora prędkość najazdu. Jak zapewne zauważyliście, praktycznie w każdym przypadku lewe przednie koło wędruje do wnętrza i wali w przednią grodź oraz słupek A. Trzeba bardzo solidnej konstrukcji, żeby to zniosła. Podejrzewam,że mało pięciogwiazdkowych aut z ADAC miałoby szansę zaliczyć ten test w stopniu zadowalającym.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-30, 21:04   

Fizyki się nie oszuka. Im mniejsza powierzchnia, która przyjmuje uderzenie tym większe uszkodzenia. Żadna tam nowina. Przy najechaniu na słup, każdy samochóg będzie przecięty do połowy. Dlatego do rąbania drewna używamy siekiery a nie młotka. Poza tym zderzenie w ruchu to nie jest (zwykle) najechanie na sztywną przeszkodę z betonu/stali. Proponuję jeszcze lepszy "test": sztywna, przymocowana do podłoża przeszkoda powinna mieć kształt ostergo klina (jak siekiera) i walimy w to dowolną częścią auta. Wóz mamy przecięty ma pół. I czego to dowiedzie?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-30, 21:18   

Dar1962 napisał/a:
mało pięciogwiazdkowych aut z ADAC miałoby szansę zaliczyć ten test w stopniu zadowalającym

No właśnie o to chodzi:

http://www.iihs.org/news/rss/pr081412.html

http://www.iihs.org/news/rss/pr122012.html


Dar1962 napisał/a:
Trzeba bardzo solidnej konstrukcji, żeby to zniosła

Za solidna też byłaby niedobra - rzecz w tym, żeby siły przenosiły się i rozpraszały we właściwy sposób.
 
_Big_Mac_ 



Marka: Ford
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2013
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 150
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-12-30, 23:54   

Jeśli dałoby się tak ukształtować przód, żeby uderzenie taką małą powierzchnią powodowało ześlizgnięcie się auta po przeszkodzie, zamiast pełnego zatrzymania i pochłaniania energii, to na chłopski rozum by było OK. Czyli: jeśli mamy wystarczającą powierzchnię czołową do przyjęcia uderzenia, to przyjmujemy na klatę, jeśli uderzamy boczkiem, to tracimy błotnik i koło, ale odbijamy się w bok i ześlizgujemy się. Może to faktycznie tylko kwestia ukształtowania przodu auta (a przynajmniej pewnych elementów konstrukcyjnych) w taki obły "dziób", a po prostu konstruktorzy nie mieli motywacji w formie testu zderzeniowego, żeby tak projektować?
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2012-12-31, 10:34   

wszystko dalo by sie zrobic... trzeba bylo by inaczej belke skonstruowac i zeby lepiej kolo chronila
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 982
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2013-01-01, 16:08   

Bardzo dobre rozwiązanie na test, szkoda że te wszystkie symulowane zderzenia są po stronie kierowcy. Według mnie, do tych testów jakie robi ADAC powinny być jeszcze testy dodatkowe np: ten amerykański jaki i równoległe stosowane w standardzie przez ADAC tylko po stronie pasażera. I te testy dodatkowa były by w systemie losowym - takie koło fortuny. W tedy producent auta nie miałby już takiej standaryzacji w testach i musiałby się bardziej postarać nad konstrukcją swego produktu.
Ostatnio zmieniony przez monopios 2013-01-01, 16:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
wiciu_r 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6Mpi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 202
Skąd: Szamotuły
Wysłany: 2013-01-02, 19:48   

i tak wszystko zależy od szczęścia.
Dawno temu przyszedł do nas wujek (zdziwiliśmy się trochę bo zawsze jeździł trabantem), trochę poobdzierany, wystraszony bełkotał ciągle "jakie ja miałem szczęście".
Po pół godzinie cucenia samogonem przyznał, że walnął w Kamaza. Jak kurz i dykta opadły zorientował się, że siedzi na asfalcie z kierownica w rękach, a z trabillacka została kupka konfetti.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-02, 20:44   

_Big_Mac_ napisał/a:
żeby uderzenie taką małą powierzchnią powodowało ześlizgnięcie się auta po przeszkodzie, zamiast pełnego zatrzymania i pochłaniania energii, to na chłopski rozum by było OK

To jest właśnie przypadek suzuki kizashi, którym tak się zachwycają po testach IIHS - tyle że Japończykom wyszło to raczej przypadkiem, a nie celowo (;

(No i też nie jest idealnie - felga i kołpak wbijają się w drzwi...).
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-02, 20:51   

wiciu_r napisał/a:
i tak wszystko zależy od szczęścia

Nie, nie wszystko - lepsza konstrukcja zwiększa szanse.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne