Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zakup Lodgy-problem z wyborem silnika
Autor Wiadomość
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-04, 13:07   

MarkD napisał/a:
To kurcze nie widziałem takiego nawiewu w samochodach tej klasy co mówimy.

W indyjskim Renault Duster jest podłokietnik z nawiewem, ale tam Duster jest pozycjonowany jako auto luksusowe. :)

W MCVce można by zaadaptować część półki nad drugim rzędem siedzeń na wylot nawiewu, tylko trzeba by najpierw wymyślić, jak tam ten nawiew skierować... :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-04, 14:10   

bebe napisał/a:
jak tam ten nawiew skierować

Wcale?

(Ale oczywiście dałoby się coś wymyślić - np właśnie od nawiewów pod fotelami, po słupkach bocznych. Tylko po co? Już sama wentylacja załatwia 90% problemów).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-06-04, 14:30, w całości zmieniany 3 razy  
 
yadoctor 


Marka: Volvo
Model: S60
Silnik: D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Brwinów
Wysłany: 2013-06-05, 22:07   

A może jak w S60?

 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-05, 23:34   

laisar napisał/a:
(Ale oczywiście dałoby się coś wymyślić - np właśnie od nawiewów pod fotelami, po słupkach bocznych. Tylko po co? Już sama wentylacja załatwia 90% problemów).

Nie zgłębiałem tematu, ale mie sie wydajeee, że samo mielenie powietrza niewiele zmieni, przynajmniej jeśli chodzi o temperaturę. A mi chodzi właśnie o skierowanie ogrzanego/ochłodzonego powietrza z istniejącego nawiewu, a nie tylko o wymuszenie ruchu powietrza.

Anyway, dyskusja czysto akademicka, bo po słupkach, ze względu na niewielką ilość miejsca i mocowania pasów, i tak się nic nie puści. No chyba, żeby walnąć jakiś malutki agregat na dachu, ale to już tym bardziej SF. :>
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-06, 00:25   

bebe napisał/a:
mielenie powietrza niewiele zmieni, przynajmniej jeśli chodzi o temperaturę

Ależ oczywiście, że zmieni - bo odczuwalna jest ważniejsza od bezwzględnej (stąd przecież popularność wszystkich wiatraków przy upałach).

Rzeczywiste obniżenie temperatury to cięższa sprawa, ale daćkowy agregat jest całkiem dobry - brak właśnie tylko dobrego przepływu powietrza do tyłu auta.

Za to w drugą stronę jest znacznie łatwiej - "farelka"! (;


Po plastikami słupków zmieściłby się chyba jakiś wężyk fi 20-30 (może więcej, gdyby był plaskaty), można by też pomyśleć o puszczeniu go wewnątrz samego słupka - tylko celowości tego nie widać...
 
Artlight 


Marka: Skoda
Model: Fabia Kombi
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2007
Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 37
Skąd: k/Warszawy
Wysłany: 2013-06-06, 08:58   

laisar napisał/a:


Po plastikami słupków zmieściłby się chyba jakiś wężyk fi 20-30 (może więcej, gdyby był plaskaty), można by też pomyśleć o puszczeniu go wewnątrz samego słupka - tylko celowości tego nie widać...


Celowość byłaby taka, żeby chłodne/ciepłe powietrze wyciągnąć spod foteli.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-07, 17:03   

Laisar, według mnie system klimatyzacji w Sandero/Duster jest powiedziałbym dostateczny. Schładza powietrze ale w stopni ledwo zadowalającym. Porównywałem z działaniem klimy w Opel Corsa mojej mamy, tam to faktycznie mrozem wieje. Oczywiście każdy ma swoje preferencje co do temperatury w pojeździe oraz indywidualne jej odczucie.

Można próbować poprawić komfort termiczny w aucie przez dodatkowa termoizolacje kabiny, szczególnie dachu oraz podłogi.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-06-07, 17:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
tomasso 



Marka: Dacia
Model: Lodgy + Sandero
Silnik: 1,6 mpi + 1,4 mpi
Rocznik: 2016 + 2008
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 77
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2014-01-10, 18:18   wybór silnika

Witam,
skoro dla 4 osób, 2 psy i 25 tyś km 1.6 (84KM) będzie ciut za słaby do takiego auta"
ja moim przejechałem dopiero 6000km mogę odpowiedzieć.
Po pierwsze: jak możesz dopłacić 6000zł. to kup TCE a najlepiej 1.5 dCi 110ps 6 biegów, bo większa dynamika i frajda z jazdy
Po drugie: jeśli mało jeździsz i nie szalejesz, silnik 1.6 wystarczy. Na autostradzie non stop podróżuję 140km przy 3-4 osobach, mój max to 151, ale faktycznie mułowato przyspiesza i nie ma zapasu pod nogą, więc lepiej więcej mocy!
3. W mieście czy masz diesla, tce czy 1.6 nie robi żadnej różnicy w spalaniu i elastyczności, ale w trasie co innego!
4. Spalanie w mieście dla 1.6 to 8,5 do 9,3, w trasie od 5,8 do 6,5 - zależy jak ciężką masz nogę?
5. koszty serwisu najtańsze przy 1.6
6. nie prawda, że diesla lub tce łatwiej będzie odsprzedać, bo Polacy poszli po rozum do głowy i wiedzą, że te silniki jako parolatki są drogie w naprawach i serwisie a różnica w oszczędności do 1.6 praktycznie żadna, chyba że ktoś lubi szybko jeździć!
 
gregory1976 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 86
Skąd: Bytom
Wysłany: 2014-03-03, 08:18   

Witam!
Przymierzam się do zakupu Lodgy z silnikiem benzynowym. Niestety ze względów ekonomicznych najprawdopodobniej będzie to 1.6. TCE jest cenowo już trochę ponad moje możliwości. Miałem okazję jechać na jeździe próbnej Dokkerem Vanem w warunkach miejsko-podmiejskich (max do 100 km/h - nie mieli nigdzie w okolicy Lodgy 1.6 do jazd próbnych) i mniej więcej wiem jak się zachowuje. Natomiast boję się jak będzie się ten silnik sprawował na autostradzie przy prędkościach 130-140 km/h. Pytanie podstawowe, ile obrotów ma silnik przy prędkości 140 km/h i jak się prowadzi przy tej prędkości? Jak jest z głośnością przy takich prędkościach, słychać radio ;)?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-03-03, 08:56   

Nie tylko ty masz taki problem.
Dopłata 6000 do TCE w wersji laureate to lekka przesada. Chyba że ktoś kupuje wersję niższą to nie ma z tym problemu, bo dostępny jest tylko 1,6. Lepiej tą kasę zainwestować w LPG jak ktoś jest zwolennikiem.

Podobno Lodgy jest lepiej wygłuszona od MCV-ki więc będzie tylko lepiej. Te 130-140 da się spokojnie jechać, choć już radio trzeba lekko pogłośnić.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-03, 09:17   

gregory1976 napisał/a:
. Pytanie podstawowe, ile obrotów ma silnik przy prędkości 140 km/h i jak się prowadzi przy tej prędkości? Jak jest z głośnością przy takich prędkościach, słychać radio ;)?

Przy 140 km/h jest około 4000 obrotów i jest dość głośno. Z tymże znaczący w tym udział ma szum powietrza i kół - silnik jeszcze nie wyje tak bardzo. Da się tak jechać bez większego problemu ale na pewno nie kilka godzin :)
Niestety to nie jest limuzyna na autostrady w każdej zresztą wersji silnikowej.
Optymalna prędkość to 120-130 km/h - zużycie paliwa jest wtedy na poziomie ok. 7-8 litrów.
 
gregory1976 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 86
Skąd: Bytom
Wysłany: 2014-03-03, 09:46   

Marek1603 napisał/a:
Dopłata 6000 do TCE w wersji laureate to lekka przesada.


Ja też tak uważam, ale Renault ustawiło tak a nie inaczej ceny (dokładnie 6500 dopłaty do TCE) i trzeba z tym żyć :).

DrOzda napisał/a:
Przy 140 km/h jest około 4000 obrotów i jest dość głośno. Z tymże znaczący w tym udział ma szum powietrza i kół - silnik jeszcze nie wyje tak bardzo. Da się tak jechać bez większego problemu ale na pewno nie kilka godzin :)
Niestety to nie jest limuzyna na autostrady w każdej zresztą wersji silnikowej.
Optymalna prędkość to 120-130 km/h - zużycie paliwa jest wtedy na poziomie ok. 7-8 litrów.


Dzięki za informacje. Jeszcze jedno pytanie, jak samochód się zachowuje pod pełnym obciążeniem (6-7 osób, klimatyzacja) szczególnie w trasie.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-03-03, 09:51   

To zależy jak się jedzie.

Wracając (w dzień) znad morza w 2013, auto zapakowane, dwie osoby, dwójka dzieci, ile fabryka dała na autostradzie A1 wyszło niecałe 8,5-9l dla MCV-ki.

Przy 120 było by jakieś 7,5l to max.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2014-03-03, 09:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
gregory1976 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 86
Skąd: Bytom
Wysłany: 2014-03-03, 10:47   

No cóż, staram się przekonać do silnika 1.6, bo cena auta z tym silnikiem (ok 51,5 tys w odpowiadającej mi konfiguracji) jest dla mnie w górnych granicach zdrowego rozsądku (oczywiście odczucie jak najbardziej subiektywne).
 
delanela 


Marka: Daćka
Model: Duster!
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 31
Skąd: Centrum/Polska
Wysłany: 2014-03-03, 12:50   

Nie jest to silnik ani "buda" na wysokie prędkości i autostrady. Nie ma co się oszukiwać, to wielki samochód ze słabym silnikiem (nie wiem dlaczego nie wkładają tam 105KM z Duster).

Przyśpieszenie przeciętne a prędkości powyżej 100km/h no to robi się głośno z racji szumu powietrza itd.

Niestety taki kompromis. Jeśli za 50 tys zł chcesz komfortowych podróży w okolicach 140km/h to od tego są kompakty, limuzyny itd do których DaĆka nie należy i raczej poziomu tego nie osiągnie.

Nie oszukujmy się - cena musi gdzieś na czymś się odbić.

Za 50 tys zł albo nowa DaĆka albo np. używana Skoda itd ;-)
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-03-03, 12:58   

Ostatnio miałem okazję jechać Lodgy w 7 osób i z silnikiem 1.6 dla mnie to totalna porażka, osiągnięcie jakiejś sensownej prędkości rzędu 90-100 km/h trwało wyjątkowo długo, do tego hałas. Na drugim biegunie była przestronność - to jest wręcz doskonała.

Na co dzień jeżdżę po mieście Matizem i w służbowe trasy Focusem 2.0 TDCI/Mondeo 2.2 TDCI i to jest totalna przepaść. Chcąc vana za 50 k zł podjąłbym się - mimo sporej niechęci - poszukania używki, Espace, coś z Vaga itp. Najlepiej idż do salonu, poproś o jazdę próbną gdzieś za miastem i się przekonaj.
 
gregory1976 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 86
Skąd: Bytom
Wysłany: 2014-03-03, 13:19   

Ujmę to tak, chcę w miarę możliwości uniknąć zakupu używanego auta. W skrócie: auto będzie używane na codzień do dojazdów do pracy (krótkie dystanse - kilka, kilkanaście km), oraz wypadów z dziećmi oraz resztą rodziny w weekendy (krótkie i średnie dystanse kilkanaście, kilkadziesiąt km). Ponadto oczywiście wakacje, tu już dłuższe wyjazdy (stąd pytanie o autostrady). Generalnie roczne przebiegi do 15 tys. km. Idealna dla mnie byłaby Lodgy 1.6 105, niestety Renault wsadziło do Lodgy 1.6 82 i stąd moje dylematy ;).
Ostatnio zmieniony przez gregory1976 2014-03-03, 13:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-03, 13:20   

Do takiego auto najlepiej 1.5 dci 110 kucy
90 jeszcze da rade bo to tylko różnica w zmiennej geometrii łopatek i innej mapy wtrysków więc tylko w przyspieszaniu (gaz w podłodze ) jest różnica .
Te 1.6 to jest do sandero gdzie jeździ zwykle 1 osoba

Na twoim miejscu z tym budżetem łapal bym 1.5 dci 90 km AMBIANCE
tylko tam jak dołożysz kilme to będzie 54 500 zł czyli tyle co za 1.5 dci 90 LAUREATE a tam masz kilka bajerów gratis

Jak chcesz jeździć dużo w trasy to tylko 1.5 dci 110 kucy ze względu na skrzynie biegów z 6 prawie autostradową to w trasie na pewno mocno podwyższa komfort oraz zmniejsza spalanie
jak 90 % to będzie miasto wystarczy 90 kucy

Bez tytułu.png
Plik ściągnięto 106 raz(y) 29,26 KB

Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-03-03, 13:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
gregory1976 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 86
Skąd: Bytom
Wysłany: 2014-03-03, 13:33   

Niestety diesel jest dla mnie za drogi, nawet w wersji ambiance. Ponadto nie jestem wielbicielem tego typu silników ;)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-03, 13:42   

W twoim budżecie mieści się jeszcze logan mcv tylko że 5 miejscowy
i to nawet w fajnej opcji .
Jeżeli to logan jest zbyt mały to raczej musisz rozejrzeć się za czym używanym

Silnik 1.6 8v jest dobry do ok 120 km/h więc poważnie przemyśl czy potrzebne ci te konie i moment obrotowy bo się okaże że w 90 % auto jest użytkowane w mieście do tych 80 km/h gdzie każdy silnik będzie jeździł tak samo
Jak ktoś pisał wcześniej różnice zaczynają się na trasie , ale chyba już tempomat dają do lodgy wiec jakoś by się dotelepał raz do roku na wakacje .
Też nie ma co szaleć i kupić auto żeby raz do roku na wakacje pojechać w super luksusie .
Wakacje sa na tyle specyficzne że nawet maluchem jedzie się w dobrym humorze
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-03-03, 13:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
gregory1976 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 86
Skąd: Bytom
Wysłany: 2014-03-03, 13:47   

Zmieniam auto głównie dlatego, że potrzebne mi coś 7 osobowego. Focusem jeździ mi się całkiem dobrze :). Lodgy to mój dość świadomy wybór, pasuje mi pod wieloma względami. Martwi mnie jedynie "wydolność" silnika 1.6 oraz słabe zabezpieczenie antykorozyjne. Szczerze mówiąc to drugie nawet bardziej niże to pierwsze ;). Na luksusie też mi nie zależy przedtem jeździłem punto 55s i też jakoś dawało radę :)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-03, 14:02   

ja zrobiłem dodatkowe zabezpieczenie antykorozyjne , baranek na podwozie i jakiś wosk w profile zamknięte można to robić samemu są to koszta ok 200 zł raz na 3-4 lata
Ja oddałem do profesjonalnego serwisu i zgolili ze mnie 1000 zł
ale było full profesjonalnie mycie x2 suszenie w komorze 3 dni
u mietka można zrobic to samo za 500-600 zł
Jak się będzie dbało to nie będzie korozji (zaprawki po zimie , mycie podwozia , dodatkowe zabezpieczenia podwozia i profili zamkniętych )

Nie ma takiej rzeczy której nie da się ulepszyć :D
duster jest bardzo głośny przy +120 km/h
ale go wygłuszyłem po woli uszczelki + maty w nadkole i zrobił się naprawdę cichy

Silnik 1.6 8v jest najlepszy w prostocie i utrzymaniu każdy heniek go naprawi a cześć są tanie zrobisz w LPG i będzie jeździł jak za pół darmo
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-03-03, 14:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-03, 14:13   

Powiem tak : mam już prawie cztery dychy na karku i zdążyłem się już w przeszłości wyszaleć również jako komiwojażer w służbowym wozie - obecnie jadąc autostradą czy eską te 120-130 km/h wystarcza aż nadto a dzieci z tyłu preferują raczej spokojną i łagodną jazdę a jadąc na wakacje dojechanie te pół godziny szybciej mnie nie zbawi. Z kolei do 80-90 Lodgy 1.6 jest naprawdę zrywna z racji krótkich przełożeń w skrzyni więc nawet wyprzedzanie do tego zakresu prędkości nie stanowi zbytniego problemu ale trzeba się trochę pobawić drążkiem. Jeśli ktoś ma pretensje że minivan Lodgy nie zachowuje się tak jak turbodoładowany kompakt diesel z długą skrzynią gdzie na piątce czy szóstce można jeździć i nieźle przyspieszać od 50 km/h to cóż ....
Mam nadzieję że rozgryziemy dołożenie funkcji tempomatu bo wtedy byłbym już naprawdę szczęśliwy.
 
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-03, 14:20   

Co do głośności to:
http://www.youtube.com/watch?v=yEo-nohuVSQ
Jest dość głośno, ale nie jest nieprzyjemnie ;)

Jeśli chodzi o wytłumienie samochodu, to będzie to nie mniej jak 500zł, jeśli zrobisz to sam, jeśli porządnie, tzn z pianką to może być i 2 x tyle.

A co do samego silnika to przy okazji wyboru dokkera jeździłem nim w innych samochodach i co tu dużo mówić - do miasta spoko, elastyczność itd. Na trasę - ja bym nie chciał ;] Głośno i nieekonomicznie.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-03, 14:39   

gregory1976 napisał/a:
Idealna dla mnie byłaby Lodgy 1.6 105, niestety Renault wsadziło do Lodgy 1.6 82 i stąd moje dylematy ;).

Jajako posiadacz Prawdziwej MCVki™ z silnikiem 1.6 105 KM, czyli czegoś najbliżej położonego do tego, co określasz jako idealne, powiadam: bądź ostrożny, czego sobie życzysz. ;)

Faktem jest, że 1.6 16v w mojej MCVce, przy tej masie samochodu daje radę, również z 7 osobami na pokładzie, pod górę, po polu, na autostradzie, gdziekolwiek. Ale ma to swoją cenę. Po pierwsze: śmiem twierdzić, że przy tym zawieszeniu i tej budzie taki silnik to odrobinę za dużo. Na śliskim ruszenie bez zrywania przyczepności graniczy z niemożliwością. Skok sprzęgła jest taki, że są tylko dwa stany skupienia - albo jeszcze nie złapało, albo już złapało, silnik kręci kołami, samochód nie jedzie. :| I nie mówię tu o śniegu/lodzie, wystarczy mokra nawierzchnia, trochę piachu, cokolwiek. Na suchym z zerwaniem przyczepności również nie ma większego problemu, chociaż łatwiej tego uniknąć. Po drugie: kierujący moment obrotowy. To, co ten samochód wyrabia, kiedy dodasz mocno gazu w zakręcie, to po prostu kosmos. Z jednej strony napęd próbuje wyrwać Ci kierownicę z rąk i pojechać gdzieś w chabazie, z drugiej zawieszenie orientuje się poniewczasie "o! skręcamy!" i samochód nagle "kładzie się" w zakręcie. :) Po trzecie: w trasie, przy GPSowych 140 km/h i średnim obciążeniu, ten silnik w zimie potrafi spalić ponad 11 l/100 km. Nie jest to jakaś tragedia, jeśli jesteś bogaty z domu ;) , ale na polskich autostradach, gdzie czasami stacji paliw nie ma przez dziesiątki kilometrów, a w dodatku zbierasz punkty tylko na BP ;) - to może być problem.

Generalnie - ten silnik pozwala robić rzeczy, do których reszta samochodu zupełnie nie została stworzona. Co sprawia, że odpowiedzialność za bezpieczeństwo manewru w znacznie większym stopniu spada na kierownika pojazdu. Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć, że nie zawsze to najlepszy pomysł. ;)

Miałem okazję jeździć przez chwilę Lodgy 1.6 i jak dla mnie to ten silnik jest bardzo wporzo, dopóki nie chce się jechać szybko. (Albo szybko przyspieszać.) Spieszy Ci się gdzieś? :)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne