Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2015-09-10, 14:46
Nowy czynnik klimatyzacji R-1234yf
Autor Wiadomość
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2013-01-03, 13:32   Nowy czynnik klimatyzacji R-1234yf

Link do artykułu

>>>KLIK<<<
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2013-01-30, 23:04   

luzik będzie bombowo :)
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-04, 22:36   Jaki czynnik chłodniczy w układzie klimatyzacji daci 2013/14

W nowo produkowanych pojazdach ma być stosowany czynnik HFO-1234yf zamiast R-134a . Czy to dotyczy również daci z nowej gamy modelowej AD 2013/14 ?

Jeśli tak to poniższy artykuł nie napawa optymizmem ;-(

http://autokult.pl/2011/1...i-cichy-zabojca
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-04, 22:49   

te przepisy już są od 2010 roku
cały szwindel polega na tym że tylko kilka firm może wytwarzać to cudo więc ktoś zgarnie niezła kase
typowy przykład eco szwindlu na którym ktoś robi grubą kase
_________________
Moje auto
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-04, 23:26   

W artykule piszą o dwóch - DuPont i Honeywell. Pewnie te dwie będą licencjonować produkcję. Czasem bokiem wychodzi ta ekologia w wykonaniu Brukseli.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-03-04, 23:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
fotolabor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 110 KM 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 121
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-03-05, 00:20   

Pytanko czy na gwaranci ASO kontroluje klimę i w razie czego nabija za free?
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-05, 00:21   

Kontroluje owszem ale nabija za kasę ;-( Chyba, że faktycznie jest jakaś mega nieszczelność i cały czynnik ulotni się w niedługo po zakupie auta - ale to moja prywatna gdybologia.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-03-05, 07:55   

w dacii jest tradycyjny R-134a. Wątpię, aby zaczęto go wymieniać na nowy
 
fotolabor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 110 KM 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 121
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-03-05, 08:29   

mekintosz napisał/a:
Kontroluje owszem ale nabija za kasę ;-( Chyba, że faktycznie jest jakaś mega nieszczelność i cały czynnik ulotni się w niedługo po zakupie auta - ale to moja prywatna gdybologia.


No tak gdybologia w sumie logiczna.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-05, 10:28   

Dar1962 napisał/a:
w dacii jest tradycyjny R-134a. Wątpię, aby zaczęto go wymieniać na nowy

Na razie jest bo skorzystano ze starych wymagań homologacji. Ale już obecnie nowohomologowane samochody muszą korzystać z tego syfu. Podobno trwają zaawansowane prace nad instalacjami opartymi o CO2 - trzeba tylko zastosować szczelniejszy układ ze względu na rozmiar cząsteczek dwutlenku węgla.
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 444
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-03-07, 21:32   

Listopad 2013, Logan MCV - R134.

DrOzda napisał/a:
Dar1962 napisał/a:
w dacii jest tradycyjny R-134a. Wątpię, aby zaczęto go wymieniać na nowy

Na razie jest bo skorzystano ze starych wymagań homologacji. Ale już obecnie nowohomologowane samochody muszą korzystać z tego syfu. Podobno trwają zaawansowane prace nad instalacjami opartymi o CO2 - trzeba tylko zastosować szczelniejszy układ ze względu na rozmiar cząsteczek dwutlenku węgla.


Nie muszą. Od 2017 roku miał być obowiązek. A czy będzie czas pokaże, bo Mercedes się wycofał z tego czynnika ze względu na łatwopalność podczas rozszczelnienia i styku z ciepłymi elementami pojazdu.
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2014-03-07, 21:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-07-02, 12:53   Klimatyzacja - wojna na czynniki

Ciekawa lektura dot. czynników w klimatyzacjach samochodowych: http://warsztatowiec.info...na-na-czynniki/
 
WhiteDragon 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 85 kM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 310
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2014-07-03, 22:46   

To lepiej CO2, ale czy daćka to zniesie? :?:
_________________
WhiteDragon
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-07-06, 09:28   

WhiteDragon napisał/a:
To lepiej CO2, ale czy daćka to zniesie? :?:

CO2 nie zniesie (jest to tam wyraźnie wytłumaczone), natomiast podano tam co zniesie, gdy będzie miala fabrycznie ten bardzo drogi czynnik.
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-09-09, 19:17   Czy nowy czynnik do klimatyzacji jest już w Daciach?

Ostatnio natknąłem się na artykuł w AŚ o nowym czynniku R1234YF, który ponoć w nowych brykach ma być stosowany od 2013. W tym przypadku nowe oznacza zapewne nowe modele wchodzące na rynek. Nie wiedziałem, że podczas procesu spalania tego czynnika wydziela się fluorowodór, który jest
bardzo trujący.
Patrząc na daty wprowadzenia nowych modeli Dacii to żaden jeszcze nie ma tego świństwa na pokładzie ale w przypadku nowego modelu już się tam znajdzie chociaż nie jestem pewien czy część daćkowców już z tym nie jeździ... Szczerze mówiąc to ochota na nowe bryki mi przechodzi...
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-09-09, 19:27   

A ten czynnik co mamy teraz to niby nieszkodliwy jest?
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-09-09, 19:30   

w autach obecnie produkowanych nie ma i nie będzie, bo to gówxxxxno ładują do aut z nową homologacją od 2014. U nas jest stary poczciwy i tani R134a. A co będzie np z nowym Dusterem - kto wie?
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-09-09, 19:34, w całości zmieniany 5 razy  
 
alhaz 


Marka: Dacia
Model: Duster FL 4x4 / Duster II 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110KM / 1.2TCe 125KM
Rocznik: 2015 / 2018
Wersja: Celebration
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2015
Posty: 286
Skąd: wlkp
Wysłany: 2015-09-10, 07:17   

Dar1962 napisał/a:
w autach obecnie produkowanych nie ma i nie będzie, bo to gówxxxxno ładują do aut z nową homologacją od 2014. U nas jest stary poczciwy i tani R134a. A co będzie np z nowym Dusterem - kto wie?


Pisząc "nowym dusterem" masz na myśli ph2 czy ten co ma wyjść w 2017?
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-09-10, 14:31   

oczywiście myślę o następcy - ph2 to nic innego jak lifting ph1, korzysta z tej samej homologacji więc nie powinni nic majstrować przy czynniku
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-09-10, 15:53   

Dar1962 napisał/a:
oczywiście myślę o następcy - ph2 to nic innego jak lifting ph1, korzysta z tej samej homologacji


Nieprawda, ma swoją homologację.
Z tego tytułu dostał nawet w podstawowej wersji ESP.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-10, 22:19   

w nowej vitarze jest już nowy czynnik R1234YF
_________________
Moje auto
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-15, 11:11   

dolewając oliwy do ognia
odpowiedź ASO odnośnie serwisowania
Cytat:
Od 2015 roku zgodnie z wymaganiami U.E. każdy model bez względu na markę będzie zasilany czynnikiem R-1234yf, podobnie jak TPMS.

Wymiana czynnika uzależniona jest od ilości zużycia ponieważ napełnia się w momencie całkowitego zużycia. Ilość jaką uzupełnimy to 480 g. .

Koszt 150 zł za 100g-natomiast za dwa lata(wcześniej raczej nie będzie potrzeby napełnienia) na pewno stawki będą o wiele korzystniejsze.
_________________
Moje auto
 
DIYowiec 


Marka: Dacia/Skoda
Model: Dokker/Superb
Silnik: 1.6MPI/2.0TSi 265KM
Rocznik: 2014/2014
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 163
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-15, 12:52   

Kwestia po jakim czasie nabijacie klimę. Ja nigdy do 3-5 roku auta, nabijać nie musiałem.
Jeśli to nawet raz na 5 lat te kilka stów, to też tragedii wielkiej nie ma, na pewno nie takiej żeby nie kupować już nigdy nowego samochodu ;]
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-15, 14:10   

dustera trzeba dobijać do 2-3 lata bo klimatyzacja traci na wydajności
_________________
Moje auto
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-09-15, 17:42   

z czasem ceny czynnika zapewne spadną, ich obecne wygórowanie wynika z prostego faktu,że na całym świecie są tylko dwie firmy posiadające monopol na produkcję
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne